Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Racehard
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Racehard » Ma Marraskuu 7. 23:47:37 2005
Auto nelikko cossu.
Kun auto on käynnissä ja vapaalla niin kuuluu lootasta ujellus..
Mutta kun painaa kytkimen pohjaan niin ääni loppuu. Eli oisko lootasta kytkin akselin laakeri paskana??
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Ti Marraskuu 8. 7:23:05 2005
Tai kytkimen painelaakeri.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
rstbeast
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja rstbeast » Ti Marraskuu 8. 8:03:13 2005
Voipi myös olla jakolaatikko?
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ti Marraskuu 8. 8:43:32 2005
Racehard kirjoitti:Auto nelikko cossu.
Kun auto on käynnissä ja vapaalla niin kuuluu lootasta ujellus..
Mutta kun painaa kytkimen pohjaan niin ääni loppuu. Eli oisko lootasta kytkin akselin laakeri paskana??
Vetoakselia eli kytkinakselia veikaten, koska vapaalla ei jakolaatikko pyöri (jos yo. viestin kirjoittaneella pyörii niin tuu näyttään, vika on paha). Jos ajatellaan niin painelaakeri alkaa ääntää toisinpäin, eli kun se lähtee pyörimään...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Racehard
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Racehard » Ti Marraskuu 8. 22:21:05 2005
Ajattelin sttä tuskin se painelaakeri on ku senhän pitäs vonkua sillon ku kytkin painetaan pohjaan. En oo vielä kontannu auton alla et pyöriikö jakolaatikko vai ei. pitää huomenna ottaa selvää. onko viskossa sitten jotain vikaa jos jakolaatikko pyörii vapaalla??
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 8. 22:28:25 2005
Racehard kirjoitti:Ajattelin sttä tuskin se painelaakeri on ku senhän pitäs vonkua sillon ku kytkin painetaan pohjaan. En oo vielä kontannu auton alla et pyöriikö jakolaatikko vai ei. pitää huomenna ottaa selvää. onko viskossa sitten jotain vikaa jos jakolaatikko pyörii vapaalla??
ei se välttämättä vongu,se voi myös rohista..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Racehard
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Racehard » Ti Marraskuu 8. 22:41:02 2005
jesus48 kirjoitti:Racehard kirjoitti:Ajattelin sttä tuskin se painelaakeri on ku senhän pitäs vonkua sillon ku kytkin painetaan pohjaan. En oo vielä kontannu auton alla et pyöriikö jakolaatikko vai ei. pitää huomenna ottaa selvää. onko viskossa sitten jotain vikaa jos jakolaatikko pyörii vapaalla??
ei se välttämättä vongu,se voi myös rohista..
Ei ainakaan kuulu rohinaa.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
PowerUp
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja PowerUp » Ti Marraskuu 8. 23:00:29 2005
Pahasti kyllä kuulostaa kytkinakselin laakerilta.. Jos ei sittenkytkimen säädöissä/säätimessä ole jotakin häikkää, että painattaisi painelaakeria.. Jota tosin epäilen vahvasti

-
cosworthman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Viesti
Kirjoittaja cosworthman » Ti Marraskuu 8. 23:13:03 2005
Villi veikkaus et olis kytkinakselin ja pääakselin välinen neulalaakeri, jos pitää ilosta kirskuntaa paikallaan käynnissä ja ajossa kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella..heikko lenkki MTseiskavitosissa
#350
-
cosfordson
- Viestit: 12
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 18:48:22 2003
- Paikkakunta: eura
Viesti
Kirjoittaja cosfordson » Ke Marraskuu 9. 21:42:54 2005
Samallainen ongelma on täälläkin päin,eli kun auto käy paikallaan niin laatikko ujeltaa mut ku painaa kytkintä ni jo hiljenee. Pahinta vaan on se et laatikko oli remontis ton vian takia,mut eipä vaan auttanu. Remontin yhteydessä vaihdettiin myös kampiakselin päässä oleva neulalaakeri sekä painelaakeri.Oliskohan aihetta antaa laatikkorempparille palautetta... Laatikkoon vaihdettiin pääakselin laakeri, 2kpl ryhmäpyörän laakereita, kytkinakselin laakeri+pääakselin laakeri. Lisää tietoa, kun oon jutellu remppaajan kanssa, ehkä jo huomenna.
-
cossy
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Viesti
Kirjoittaja cossy » Ke Marraskuu 9. 22:21:44 2005
sama vika on täällä ja kytkin remppa tehty toissa kesänä ja uusittu samalla kytkinakselin laakeri+pääakselin laakeri. Eipä poistunu ääni ja pahentunu on pikku hiljaa.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 9. 22:45:34 2005
Myös nimim. cossu 44 jakaa kohtalonne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Racehard
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Racehard » Ke Marraskuu 9. 23:56:28 2005
Minkähän lainen jobi tuo laatikon irroittaminen on?? Onko mitään erityistä huomioon otettavaa irrotuksessa??
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » To Marraskuu 10. 0:10:44 2005
samanlaista ääntä pitää myös mun apinakeinu...

-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » To Marraskuu 10. 7:30:32 2005
Racehard kirjoitti:Minkähän lainen jobi tuo laatikon irroittaminen on?? Onko mitään erityistä huomioon otettavaa irrotuksessa??
V-mäinen kuten kaikki vastaava 4wd:ssä.
Putki pois, kardaanit pois, kepin ympäriltä tavarat pois, startti pois, kytkinvaijeri irti ja kehän pultit sekä kannatinpalkki irti. Eiköhän noiden jälkeen irtoa.
Tuntuu olevan vähän tyyppivika toi vinkuminen. Mun rempattu laatikko pitää pientä ääntä myös. Sama juttu edellisellä laatikolla. On uusittu neulalaakeri ja painelaakeri. Vanhatkin oli ihan kunnossa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
pau
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Viesti
Kirjoittaja pau » To Marraskuu 10. 9:34:37 2005
no mulla ei vingu ( vielä ). mutta tyhjäkäynnillä kylmällä koneella kun kierrokset on matalalla ja käy vähän raskaasti ( kun se tyhmäkäyntivena jumittelee ) niin askista kuuluu kolkotusta, sellaista kloklokloklok. häviää kun nostaa kierroksia tonnin päälle tai painaa kytkintä. mikähän tämä vika sitten on ?
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » Pe Marraskuu 11. 15:53:44 2005
Kytkinakselin laakeri sökö, ujellus ei lopu rempankaan jälkeen koska hammaspinnat (kytkinakseli/ ryhmäpyörä) ovat kuluneet vanhan sökön laakerin takia.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
cosfordson
- Viestit: 12
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 18:48:22 2003
- Paikkakunta: eura
Viesti
Kirjoittaja cosfordson » Pe Marraskuu 11. 19:09:29 2005
Cosesc kirjoitti:Kytkinakselin laakeri sökö, ujellus ei lopu rempankaan jälkeen koska hammaspinnat (kytkinakseli/ ryhmäpyörä) ovat kuluneet vanhan sökön laakerin takia.
Kuinkahan nopeasti hammaspinnat mahtavat mennä vitux,koska vinkunan alkamisen jälkeen kilometrejä tuli alle 500 ja ajo oli rauhallista. Eipä ollut laatikkoremontin tekijälläkään tietoa kyseisen ongelman ratkaisusta,ainakaan vielä. Tutkinta jatkuu ongelman selvittämiseksi ensin ilman laatikon pois ottoa,mutta jois ei ratkee niin sitten tod. näköisesti laatikko pois ja purkuun

-
Racehard
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Racehard » Pe Marraskuu 11. 22:22:57 2005
Voiskohan tuon neula laakerin tilalle sovittaa jonkun muunlaisen laakerin?? Joka ois kestävempi.. En ole koskaan seiska vitosta levällään nähnyt niin vaikee sanoa.. tää nyt on ihan ajatus pohjalla vielä. Kohdistuuko tuohon laakeriin minkälaisia voimia?? muutako tuo pyöriminen??
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » La Marraskuu 12. 0:49:28 2005
Kytkinakselin laakeri on kuulalaakeri.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
Racehard
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Racehard » La Marraskuu 12. 1:01:28 2005
Cosesc kirjoitti:Kytkinakselin laakeri on kuulalaakeri.
OK! Menin sekasin ku tuossa oli joku maininta neulalaakerista. Pystyykö tuota ryhmäpyörää/akselia koneistaan tasaiseksi?? Vai pitääkö akseli ja ryhmäpyörä uusia jos on kuluneet.. Mitäkähän ainetta nuo on?? Jos ottas tekis noi ite..
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » La Marraskuu 12. 1:38:01 2005
Uusiksi vain ryhmäpyörä ja kytkinakseli. Kytkinakselin silmälaakeri on neulalaakeri.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"