Nelikon laatikko ujeltaa.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Nelikon laatikko ujeltaa.

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ma Marraskuu 7. 23:47:37 2005

Auto nelikko cossu.
Kun auto on käynnissä ja vapaalla niin kuuluu lootasta ujellus.. :evil:
Mutta kun painaa kytkimen pohjaan niin ääni loppuu. Eli oisko lootasta kytkin akselin laakeri paskana??
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Marraskuu 8. 7:23:05 2005

Tai kytkimen painelaakeri.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Ti Marraskuu 8. 8:03:13 2005

Voipi myös olla jakolaatikko?
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Nelikon laatikko ujeltaa.

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Marraskuu 8. 8:43:32 2005

Racehard kirjoitti:Auto nelikko cossu.
Kun auto on käynnissä ja vapaalla niin kuuluu lootasta ujellus.. :evil:
Mutta kun painaa kytkimen pohjaan niin ääni loppuu. Eli oisko lootasta kytkin akselin laakeri paskana??
Vetoakselia eli kytkinakselia veikaten, koska vapaalla ei jakolaatikko pyöri (jos yo. viestin kirjoittaneella pyörii niin tuu näyttään, vika on paha). Jos ajatellaan niin painelaakeri alkaa ääntää toisinpäin, eli kun se lähtee pyörimään...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ti Marraskuu 8. 22:21:05 2005

Ajattelin sttä tuskin se painelaakeri on ku senhän pitäs vonkua sillon ku kytkin painetaan pohjaan. En oo vielä kontannu auton alla et pyöriikö jakolaatikko vai ei. pitää huomenna ottaa selvää. onko viskossa sitten jotain vikaa jos jakolaatikko pyörii vapaalla??
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 8. 22:28:25 2005

Racehard kirjoitti:Ajattelin sttä tuskin se painelaakeri on ku senhän pitäs vonkua sillon ku kytkin painetaan pohjaan. En oo vielä kontannu auton alla et pyöriikö jakolaatikko vai ei. pitää huomenna ottaa selvää. onko viskossa sitten jotain vikaa jos jakolaatikko pyörii vapaalla??
ei se välttämättä vongu,se voi myös rohista..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ti Marraskuu 8. 22:41:02 2005

jesus48 kirjoitti:
Racehard kirjoitti:Ajattelin sttä tuskin se painelaakeri on ku senhän pitäs vonkua sillon ku kytkin painetaan pohjaan. En oo vielä kontannu auton alla et pyöriikö jakolaatikko vai ei. pitää huomenna ottaa selvää. onko viskossa sitten jotain vikaa jos jakolaatikko pyörii vapaalla??
ei se välttämättä vongu,se voi myös rohista..
Ei ainakaan kuulu rohinaa.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Marraskuu 8. 23:00:29 2005

Pahasti kyllä kuulostaa kytkinakselin laakerilta.. Jos ei sittenkytkimen säädöissä/säätimessä ole jotakin häikkää, että painattaisi painelaakeria.. Jota tosin epäilen vahvasti :roll:

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Marraskuu 8. 23:13:03 2005

Villi veikkaus et olis kytkinakselin ja pääakselin välinen neulalaakeri, jos pitää ilosta kirskuntaa paikallaan käynnissä ja ajossa kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella..heikko lenkki MTseiskavitosissa
#350

cosfordson
Viestit: 12
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 18:48:22 2003
Paikkakunta: eura

Viesti Kirjoittaja cosfordson » Ke Marraskuu 9. 21:42:54 2005

Samallainen ongelma on täälläkin päin,eli kun auto käy paikallaan niin laatikko ujeltaa mut ku painaa kytkintä ni jo hiljenee. Pahinta vaan on se et laatikko oli remontis ton vian takia,mut eipä vaan auttanu. Remontin yhteydessä vaihdettiin myös kampiakselin päässä oleva neulalaakeri sekä painelaakeri.Oliskohan aihetta antaa laatikkorempparille palautetta... Laatikkoon vaihdettiin pääakselin laakeri, 2kpl ryhmäpyörän laakereita, kytkinakselin laakeri+pääakselin laakeri. Lisää tietoa, kun oon jutellu remppaajan kanssa, ehkä jo huomenna.

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Marraskuu 9. 22:21:44 2005

sama vika on täällä ja kytkin remppa tehty toissa kesänä ja uusittu samalla kytkinakselin laakeri+pääakselin laakeri. Eipä poistunu ääni ja pahentunu on pikku hiljaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 9. 22:45:34 2005

Myös nimim. cossu 44 jakaa kohtalonne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ke Marraskuu 9. 23:56:28 2005

Minkähän lainen jobi tuo laatikon irroittaminen on?? Onko mitään erityistä huomioon otettavaa irrotuksessa??
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » To Marraskuu 10. 0:10:44 2005

samanlaista ääntä pitää myös mun apinakeinu... :roll:
Escort Cosworth
Jäsen 33

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Marraskuu 10. 7:30:32 2005

Racehard kirjoitti:Minkähän lainen jobi tuo laatikon irroittaminen on?? Onko mitään erityistä huomioon otettavaa irrotuksessa??
V-mäinen kuten kaikki vastaava 4wd:ssä.
Putki pois, kardaanit pois, kepin ympäriltä tavarat pois, startti pois, kytkinvaijeri irti ja kehän pultit sekä kannatinpalkki irti. Eiköhän noiden jälkeen irtoa.

Tuntuu olevan vähän tyyppivika toi vinkuminen. Mun rempattu laatikko pitää pientä ääntä myös. Sama juttu edellisellä laatikolla. On uusittu neulalaakeri ja painelaakeri. Vanhatkin oli ihan kunnossa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Marraskuu 10. 9:34:37 2005

no mulla ei vingu ( vielä ). mutta tyhjäkäynnillä kylmällä koneella kun kierrokset on matalalla ja käy vähän raskaasti ( kun se tyhmäkäyntivena jumittelee ) niin askista kuuluu kolkotusta, sellaista kloklokloklok. häviää kun nostaa kierroksia tonnin päälle tai painaa kytkintä. mikähän tämä vika sitten on ?

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Marraskuu 11. 15:53:44 2005

Kytkinakselin laakeri sökö, ujellus ei lopu rempankaan jälkeen koska hammaspinnat (kytkinakseli/ ryhmäpyörä) ovat kuluneet vanhan sökön laakerin takia.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

cosfordson
Viestit: 12
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 18:48:22 2003
Paikkakunta: eura

Viesti Kirjoittaja cosfordson » Pe Marraskuu 11. 19:09:29 2005

Cosesc kirjoitti:Kytkinakselin laakeri sökö, ujellus ei lopu rempankaan jälkeen koska hammaspinnat (kytkinakseli/ ryhmäpyörä) ovat kuluneet vanhan sökön laakerin takia.
Kuinkahan nopeasti hammaspinnat mahtavat mennä vitux,koska vinkunan alkamisen jälkeen kilometrejä tuli alle 500 ja ajo oli rauhallista. Eipä ollut laatikkoremontin tekijälläkään tietoa kyseisen ongelman ratkaisusta,ainakaan vielä. Tutkinta jatkuu ongelman selvittämiseksi ensin ilman laatikon pois ottoa,mutta jois ei ratkee niin sitten tod. näköisesti laatikko pois ja purkuun :evil:

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Pe Marraskuu 11. 22:22:57 2005

Voiskohan tuon neula laakerin tilalle sovittaa jonkun muunlaisen laakerin?? Joka ois kestävempi.. En ole koskaan seiska vitosta levällään nähnyt niin vaikee sanoa.. tää nyt on ihan ajatus pohjalla vielä. Kohdistuuko tuohon laakeriin minkälaisia voimia?? muutako tuo pyöriminen??
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Marraskuu 12. 0:49:28 2005

Kytkinakselin laakeri on kuulalaakeri.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » La Marraskuu 12. 1:01:28 2005

Cosesc kirjoitti:Kytkinakselin laakeri on kuulalaakeri.
OK! Menin sekasin ku tuossa oli joku maininta neulalaakerista. Pystyykö tuota ryhmäpyörää/akselia koneistaan tasaiseksi?? Vai pitääkö akseli ja ryhmäpyörä uusia jos on kuluneet.. Mitäkähän ainetta nuo on?? Jos ottas tekis noi ite..
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Marraskuu 12. 1:38:01 2005

Uusiksi vain ryhmäpyörä ja kytkinakseli. Kytkinakselin silmälaakeri on neulalaakeri.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Vastaa Viestiin