focus + moottori ?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

focus + moottori ?

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ke Marraskuu 23. 9:00:14 2005

mikä on suurin moottori kuutiotilavuudeltaan mikä on focukseen laitettu tehtaalla....1998cc?

ja menikös se niin että 20% suuremman moottorin saa laittaa ? eli jos näin niin 2497,5cc?
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 23. 9:05:36 2005

2 litranen 170 heppanen löytyy st170 focuksesta. Muistaakseni moottorin tilavuutta saa kasvattaa 25% ja tehoa 20%.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ke Marraskuu 23. 9:46:05 2005

jesus48 kirjoitti:2 litranen 170 heppanen löytyy st170 focuksesta. Muistaakseni moottorin tilavuutta saa kasvattaa 25% ja tehoa 20%.
jos moottorin tilavuutta saa kasvattaa 25% niin se olis lottovoitto :lol:
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Marraskuu 23. 9:48:52 2005

1) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna.

2) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.


Joten suurin kuutiotilavuus tulisi olemaan tuo 2497,5cc ja teho 204hv.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ke Marraskuu 23. 10:27:58 2005

qreippi kirjoitti:1) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna.

2) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.


Joten suurin kuutiotilavuus tulisi olemaan tuo 2497,5cc ja teho 204hv.
tai siis 2664cc jos se 25% saa kasvaa :wink: ---> 1998/0,75=2664
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 23. 10:35:24 2005

cozz_ kirjoitti:
qreippi kirjoitti:1) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna.

2) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.


Joten suurin kuutiotilavuus tulisi olemaan tuo 2497,5cc ja teho 204hv.
tai siis 2664cc jos se 25% saa kasvaa :wink: ---> 1998/0,75=2664
no kyllä se mun laskujen mukaan on myös silleen ku qreippi totesi jo,2497,5cc ja 204hv.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ke Marraskuu 23. 10:59:51 2005

jesus48 kirjoitti:
cozz_ kirjoitti:
qreippi kirjoitti:1) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna.

2) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.


Joten suurin kuutiotilavuus tulisi olemaan tuo 2497,5cc ja teho 204hv.
tai siis 2664cc jos se 25% saa kasvaa :wink: ---> 1998/0,75=2664
no kyllä se mun laskujen mukaan on myös silleen ku qreippi totesi jo,2497,5cc ja 204hv.
hemmetti niinkö se menee :?
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Marraskuu 23. 11:30:52 2005

1998+0,25*1998=2497,5 :wink:

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ke Marraskuu 23. 11:35:46 2005

PasiL kirjoitti:1998+0,25*1998=2497,5 :wink:
:shock:

1998*1.25 = 2497.5
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ke Marraskuu 23. 12:01:47 2005

PasiL kirjoitti:1998+0,25*1998=2497,5 :wink:
sitte mun laskukaava oli väärä :oops: olisin vaan yrittanyt 2544cc konetta laittaa mut tais kaatua tuohon :roll:
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Ke Marraskuu 23. 12:55:43 2005

Epäilen muuten hieman myös ST170 Focuksen soveltuvuutta sellaisenaan vertailuautoksi. Foortilta kun mulle joskus sanottiin että siinä ja normi Focuksessa on alustassa yllättävän vähän yhteistä.
Eli katastusmies sitten haluaa että vaihtaa nämät kaikki osat ST focuksta vastaaviksi jos meinaa sitä tehovertailussa käyttää. Näin ainakin luulisin.
Ja kyllä kuutiotilavuus pissii, ei saa laitettua mondeon V6 konetta. Olin laittamas mut ei sitte viitiny alkaa enempi vääntää ku matikka iski vastaan. :evil:
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ke Marraskuu 23. 13:34:18 2005

Selasin tossa nopsaan mitä mallisarjasta löytyy, ni näytti olevan 2,52 litranen, 166kW, 5-syl. turbo yhessä ST-mallissa, samassa sarjassa mopokoneisten kanssa. RS oli omana mallinaan. Parempaa tietoa ei noista ole.

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ke Marraskuu 23. 13:37:38 2005

shr1 kirjoitti:Selasin tossa nopsaan mitä mallisarjasta löytyy, ni näytti olevan 2,52 litranen, 166kW, 5-syl. turbo yhessä ST-mallissa, samassa sarjassa mopokoneisten kanssa. RS oli omana mallinaan. Parempaa tietoa ei noista ole.


mutta tuo kone on vasta tässä 2006 vuosi mallissa. niin sitä ei ilmeisesti voi käyttää esim 1999 vuosi mallissa vertailu autona :cry:
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ke Marraskuu 23. 13:44:20 2005

cozz_ kirjoitti:
shr1 kirjoitti:Selasin tossa nopsaan mitä mallisarjasta löytyy, ni näytti olevan 2,52 litranen, 166kW, 5-syl. turbo yhessä ST-mallissa, samassa sarjassa mopokoneisten kanssa. RS oli omana mallinaan. Parempaa tietoa ei noista ole.


mutta tuo kone on vasta tässä 2006 vuosi mallissa. niin sitä ei ilmeisesti voi käyttää esim 1999 vuosi mallissa vertailu autona :cry:
Nojuu, sukupolvi vaihtuu, ni kaatu sekin sit siihen...

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ke Marraskuu 23. 14:09:26 2005

pitäskö vaan ihan erikoislupaa hakea :wink:
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 23. 15:08:42 2005

cozz_ kirjoitti:pitäskö vaan ihan erikoislupaa hakea :wink:
ei kai siinä mitään menetä.. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 23. 16:18:23 2005

JJR kirjoitti: Ja kyllä kuutiotilavuus pissii, ei saa laitettua mondeon V6 konetta. Olin laittamas mut ei sitte viitiny alkaa enempi vääntää ku matikka iski vastaan. :evil:
Meillä on ST:ssä tilavuutta 2495cc. eikö se muka riitä jos saa olla 2497,5cc.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ke Marraskuu 23. 19:20:29 2005

siipicossu kirjoitti:
JJR kirjoitti: Ja kyllä kuutiotilavuus pissii, ei saa laitettua mondeon V6 konetta. Olin laittamas mut ei sitte viitiny alkaa enempi vääntää ku matikka iski vastaan. :evil:
Meillä on ST:ssä tilavuutta 2495cc. eikö se muka riitä jos saa olla 2497,5cc.
kun autodata näyttää 2545cc mutta en sittentiedä onko se totta :roll:
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 23. 19:52:57 2005

cozz_ kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
JJR kirjoitti: Ja kyllä kuutiotilavuus pissii, ei saa laitettua mondeon V6 konetta. Olin laittamas mut ei sitte viitiny alkaa enempi vääntää ku matikka iski vastaan. :evil:
Meillä on ST:ssä tilavuutta 2495cc. eikö se muka riitä jos saa olla 2497,5cc.
kun autodata näyttää 2545cc mutta en sittentiedä onko se totta :roll:
http://users.compaqnet.be/carcollection ... V624V.html

vs.

http://users.compaqnet.be/carcollection ... ST200.html

Eli noiden numeroiden mukaan st200:ssa on vähän pienempi iskutilavuus.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Marraskuu 23. 19:58:46 2005

Sitten on vielä semmonen pikkujuttu että 2-litrainen Zetec on tarkalleen ottaen 1988 cc eikä 1998. Ja se ST170:n "Duratec" on myös oikeasti Zetec ennenkuin kukaan kerkiää viisastelemaan.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ke Marraskuu 23. 21:05:47 2005

Ilpo kirjoitti:Sitten on vielä semmonen pikkujuttu että 2-litrainen Zetec on tarkalleen ottaen 1988 cc eikä 1998. Ja se ST170:n "Duratec" on myös oikeasti Zetec ennenkuin kukaan kerkiää viisastelemaan.
siis jos 1988cc niin silloin suurin kone olis 2485cc. eli tuon taulukon mukaan 10cc jäisi uupumaan :wink: http://users.compaqnet.be/carcollection ... ST200.html pitääpäs ottaa asiasta selvää foortilta 8)
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » To Marraskuu 24. 9:50:03 2005

jesus48 kirjoitti:
cozz_ kirjoitti:pitäskö vaan ihan erikoislupaa hakea :wink:
ei kai siinä mitään menetä.. :roll:

Ainakin joskus muinoin rahastivat kieltävästäkin päätöksestä saman summan...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Marraskuu 24. 10:17:26 2005

No eikös ala olla jo ihan järkevyyksien rajoissa tempasta tuohon Focukseen ahdin konepellin alle tuottamaan lisäenergiaa?

Vai onko tarkoitus vain saada murakat kutosen saundit?

Tämmöisessä projektissa tuo pakokaasutestauskin alkaa olla pikkuraha.

Täältä löytyy hieman asiaa sivuten tuosta testauksesta toinenkin paikka VVT:n lisäksi
http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/

Suora lainaus tuosta sangen mielenkiintoisesta ja opettavisesta tarinasta "Test Center Tiililältä Helsingistä. Testi 1220 euroa. VTT:n autolabrassa sama olisi maksanut 1800 euroa + alv 22%"

Tällainen Focus v6 projekti kuulostaa hieman öh, mielenkiintoiselta mutta mikäs siinä jos rahaa on laittaa :D

Toisaalta saahan tuollaisen hieman vajaa kuusisylinterisenkin jo turbotettuna orkkiksenakin. No joo, se ei ole kuutonen..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » To Marraskuu 24. 12:03:42 2005

ukormi kirjoitti:No eikös ala olla jo ihan järkevyyksien rajoissa tempasta tuohon Focukseen ahdin konepellin alle tuottamaan lisäenergiaa?

Vai onko tarkoitus vain saada murakat kutosen saundit?

Tämmöisessä projektissa tuo pakokaasutestauskin alkaa olla pikkuraha.

Täältä löytyy hieman asiaa sivuten tuosta testauksesta toinenkin paikka VVT:n lisäksi
http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/

Suora lainaus tuosta sangen mielenkiintoisesta ja opettavisesta tarinasta "Test Center Tiililältä Helsingistä. Testi 1220 euroa. VTT:n autolabrassa sama olisi maksanut 1800 euroa + alv 22%"

Tällainen Focus v6 projekti kuulostaa hieman öh, mielenkiintoiselta mutta mikäs siinä jos rahaa on laittaa :D

Toisaalta saahan tuollaisen hieman vajaa kuusisylinterisenkin jo turbotettuna orkkiksenakin. No joo, se ei ole kuutonen..
no jos tuo olisi lain mukaan mahdollista niin voisi olla varteen otettava vaihto ehto siis tuo v6.... mutta taitaa jäädä 10cc kiinni että ei saa laittaa tuota v6 konetta. tässä pitää vielä selvitellä asiaa......
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Marraskuu 24. 12:49:15 2005

Tuolla jenkeissähän nuo laittavat remmiahtimia Focusten peltien alle. Mites sellainen vaihtoehto lisävoimaa tuomaan? :) Siellä on valmiita bolt on sarjojakin kaupan...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » To Marraskuu 24. 13:28:18 2005

Vesku kirjoitti:Tuolla jenkeissähän nuo laittavat remmiahtimia Focusten peltien alle. Mites sellainen vaihtoehto lisävoimaa tuomaan? :) Siellä on valmiita bolt on sarjojakin kaupan...
jos oikein ymmärtänyt niin niiden sarjojen eikö pidä olla TUV hyväksyttyjä, että ne hyväksytään suomessa ? :roll:
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Marraskuu 24. 13:31:47 2005

cozz_ kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Tuolla jenkeissähän nuo laittavat remmiahtimia Focusten peltien alle. Mites sellainen vaihtoehto lisävoimaa tuomaan? :) Siellä on valmiita bolt on sarjojakin kaupan...
jos oikein ymmärtänyt niin niiden sarjojen eikö pidä olla TUV hyväksyttyjä, että ne hyväksytään suomessa ? :roll:
Akkiähän sinä sen hyväksynnän saat kun käytät siellä päästötestissä. Ja ei kun ajamaan :D
Viimeksi muokannut ukormi, To Marraskuu 24. 13:42:15 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Marraskuu 24. 13:38:40 2005

Joka tapauksessahan tuollasen projektin yhteydessä varmaan puskee päälle nuo päästöasiat, joten tuolla mittauksellahan ainakin saisi laillisen paketin. Luultavasti 2L koneestakin saisi aika makean ajettavan remmillä. Sittenhän on tietysti tuo turbotus vaihtoehto, jos päästömittaukset laskee jo budjettiin...
Vaikeata varmaan noitten "uusien" autojen kanssa on vaan pelata... :(

Ps. Tuossavielä linkki yhteen... :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » To Marraskuu 24. 13:51:32 2005

ukormi kirjoitti:
cozz_ kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Tuolla jenkeissähän nuo laittavat remmiahtimia Focusten peltien alle. Mites sellainen vaihtoehto lisävoimaa tuomaan? :) Siellä on valmiita bolt on sarjojakin kaupan...
jos oikein ymmärtänyt niin niiden sarjojen eikö pidä olla TUV hyväksyttyjä, että ne hyväksytään suomessa ? :roll:
Akkiähän sinä sen hyväksynnän saat kun käytät siellä päästötestissä. Ja ei kun ajamaan :D
NO SE :P
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Marraskuu 24. 13:55:35 2005

yks turbotettu focushan on suomessa, liekkö tuossa just joku tüv sarja.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Marraskuu 24. 14:24:04 2005

ytte kirjoitti:yks turbotettu focushan on suomessa, liekkö tuossa just joku tüv sarja.
muistaakseni jenkeistä tilattu sarja,mutta en muista oliko se tüv hyväksytty..??
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Marraskuu 24. 14:36:29 2005

jesus48 kirjoitti:
ytte kirjoitti:yks turbotettu focushan on suomessa, liekkö tuossa just joku tüv sarja.
muistaakseni jenkeistä tilattu sarja,mutta en muista oliko se tüv hyväksytty..??
Eikös siinä ollu jenkeissä kasattu se koko kone.
Jäsen #1112

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 24. 15:12:27 2005

Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Marraskuu 24. 15:28:35 2005

Tuopa olisikin mielenkiintoista.... Tuohon mondeon (contour) koneen kupeelle olen joitakin remmiahtimia nähnyt sovitetun alan lehdissä... Tuskin tuonne paljoakaan tarvitsisi puhaltaa, että normaalin liikenteen mukana kestää...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Marraskuu 24. 15:34:24 2005

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » To Marraskuu 24. 15:42:58 2005

Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Marraskuu 24. 15:56:13 2005

Toi olis:

0.7bar
+95hv

toi 110 ft lbs? arviota mitä vois olla? totahan ei voi convertoida mielestäni newtoneiks mitenkään.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Marraskuu 24. 16:08:11 2005

qreippi kirjoitti:Toi olis:

0.7bar
+95hv

toi 110 ft lbs? arviota mitä vois olla? totahan ei voi convertoida mielestäni newtoneiks mitenkään.
voi, noin 150nm
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Marraskuu 24. 16:28:41 2005

SLEI kirjoitti:Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.
tää vaikuttaa aika mielenkiintoiselta..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Marraskuu 24. 17:33:39 2005

jesus48 kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.
tää vaikuttaa aika mielenkiintoiselta..
Olisko kenellä enemmän tietoa tuosta lupahommasta? Kyllähän nyt mondeoon pitää yks remmi lisää saada!! :D
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » To Marraskuu 24. 18:31:16 2005

Remmi kii ja teho ei nouse yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta ja pistät alustan vastaamaan sitä ja sit haet VTT:ltä tai sieltä toisesta firmasta lapun että autos täyttää päästöt. Ei halpaa hubaa siis.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Marraskuu 24. 18:36:51 2005

Bliz kirjoitti:Remmi kii ja teho ei nouse yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta ja pistät alustan vastaamaan sitä ja sit haet VTT:ltä tai sieltä toisesta firmasta lapun että autos täyttää päästöt. Ei halpaa hubaa siis.
Mutta eihän siinä mitään jos tietäis että ekalla menee läpi :D

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 24. 18:52:33 2005

jesus48 kirjoitti:
cozz_ kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Meillä on ST:ssä tilavuutta 2495cc. eikö se muka riitä jos saa olla 2497,5cc.
kun autodata näyttää 2545cc mutta en sittentiedä onko se totta :roll:
http://users.compaqnet.be/carcollection ... V624V.html

vs.

http://users.compaqnet.be/carcollection ... ST200.html

Eli noiden numeroiden mukaan st200:ssa on vähän pienempi iskutilavuus.
rekisteriotteessakin lukee tuo 2495.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Marraskuu 25. 9:21:01 2005

SLEI kirjoitti:Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.

Joo, vm -96 asti vois noin onnistuakin, mut tuota uudempaan tällasen Jenkkibolt-on-kitin laillinen asentaminen menee aika hankalaks, vaikka sikäläisiä todistuksia tuliskin mukaan. Ihan sama juttu tulee eteen jo -97 --> tuontiauton kohdalla Jenkeistä, ei vaatimukset tahdo täyttyä... :? Taitaapi se VTT tms. olla ainoo pelastus, kun tuoretta kärryä ahdetaan ja auto ja ahdin on "eriparia", ellei löydy eurooppalaista pajaa, joka antais sille sarjallensa hyväksynnän.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Marraskuu 25. 13:01:55 2005

shr1 kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.

Joo, vm -96 asti vois noin onnistuakin, mut tuota uudempaan tällasen Jenkkibolt-on-kitin laillinen asentaminen menee aika hankalaks, vaikka sikäläisiä todistuksia tuliskin mukaan. Ihan sama juttu tulee eteen jo -97 --> tuontiauton kohdalla Jenkeistä, ei vaatimukset tahdo täyttyä... :? Taitaapi se VTT tms. olla ainoo pelastus, kun tuoretta kärryä ahdetaan ja auto ja ahdin on "eriparia", ellei löydy eurooppalaista pajaa, joka antais sille sarjallensa hyväksynnän.
Mikäs tuon alle -96:sen pelastaa? Oma sattuisi olemaan -95... :D

"vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta."
(lainattu taas pro turbon sivuilta)

Onko nuo jenkkilän päästönormit sitten johonkin vuosimalliin saakka (-96??)vyhtenevät euroopan vastaavien kanssa?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Pe Marraskuu 25. 13:04:22 2005

vähän menee ohi aiheen mutta, en tiiä minkälaiset pykälät norjassa on mutta kesällä kun kävin rudskogenin voorti tapahtumassa niin huomasin siellä tämmösen laitteen -->KUVA
focus mihin oli remmiahdin pultattu koneen kylkeen ja kilvissä oleva peli
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Marraskuu 25. 13:24:06 2005

Vesku kirjoitti:Onko nuo jenkkilän päästönormit sitten johonkin vuosimalliin saakka (-96??)vyhtenevät euroopan vastaavien kanssa?
Jup, 30.6.96 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton US-päästömääräyksien vastaavuus päättyi, eli tuota vanhempiin pitäis olla iisimpää.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Marraskuu 25. 13:30:21 2005

shr1 kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Onko nuo jenkkilän päästönormit sitten johonkin vuosimalliin saakka (-96??)vyhtenevät euroopan vastaavien kanssa?
Jup, 30.6.96 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton US-päästömääräyksien vastaavuus päättyi, eli tuota vanhempiin pitäis olla iisimpää.
Ja noilla perusteilla tuohon päivään asti jenkeissä päästönormit täyttävät sarjat voisi siis olla mahdollista Suomessakin saada luvallisiksi!!!!
Tuotahan pitää ihan jostain päin kysyä, kunhan vähän tarkemmin selvittää asiaa. Pitää alkaa etsiä tietoa sarjasta ja tuleeko siinä lupatodistus mukana ja ennen kaikkea, kelpaako se Suomeen?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin