focus + moottori ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
focus + moottori ?
mikä on suurin moottori kuutiotilavuudeltaan mikä on focukseen laitettu tehtaalla....1998cc?
ja menikös se niin että 20% suuremman moottorin saa laittaa ? eli jos näin niin 2497,5cc?
ja menikös se niin että 20% suuremman moottorin saa laittaa ? eli jos näin niin 2497,5cc?
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
1) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna.
2) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Joten suurin kuutiotilavuus tulisi olemaan tuo 2497,5cc ja teho 204hv.
2) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Joten suurin kuutiotilavuus tulisi olemaan tuo 2497,5cc ja teho 204hv.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
tai siis 2664cc jos se 25% saa kasvaaqreippi kirjoitti:1) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna.
2) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Joten suurin kuutiotilavuus tulisi olemaan tuo 2497,5cc ja teho 204hv.

Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
no kyllä se mun laskujen mukaan on myös silleen ku qreippi totesi jo,2497,5cc ja 204hv.cozz_ kirjoitti:tai siis 2664cc jos se 25% saa kasvaaqreippi kirjoitti:1) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna.
2) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Joten suurin kuutiotilavuus tulisi olemaan tuo 2497,5cc ja teho 204hv.---> 1998/0,75=2664
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
hemmetti niinkö se meneejesus48 kirjoitti:no kyllä se mun laskujen mukaan on myös silleen ku qreippi totesi jo,2497,5cc ja 204hv.cozz_ kirjoitti:tai siis 2664cc jos se 25% saa kasvaaqreippi kirjoitti:1) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna.
2) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Joten suurin kuutiotilavuus tulisi olemaan tuo 2497,5cc ja teho 204hv.---> 1998/0,75=2664

Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
- Viesti:
Epäilen muuten hieman myös ST170 Focuksen soveltuvuutta sellaisenaan vertailuautoksi. Foortilta kun mulle joskus sanottiin että siinä ja normi Focuksessa on alustassa yllättävän vähän yhteistä.
Eli katastusmies sitten haluaa että vaihtaa nämät kaikki osat ST focuksta vastaaviksi jos meinaa sitä tehovertailussa käyttää. Näin ainakin luulisin.
Ja kyllä kuutiotilavuus pissii, ei saa laitettua mondeon V6 konetta. Olin laittamas mut ei sitte viitiny alkaa enempi vääntää ku matikka iski vastaan.
Eli katastusmies sitten haluaa että vaihtaa nämät kaikki osat ST focuksta vastaaviksi jos meinaa sitä tehovertailussa käyttää. Näin ainakin luulisin.
Ja kyllä kuutiotilavuus pissii, ei saa laitettua mondeon V6 konetta. Olin laittamas mut ei sitte viitiny alkaa enempi vääntää ku matikka iski vastaan.

Fordissa kaikki osat on kuluvia. 

-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
shr1 kirjoitti:Selasin tossa nopsaan mitä mallisarjasta löytyy, ni näytti olevan 2,52 litranen, 166kW, 5-syl. turbo yhessä ST-mallissa, samassa sarjassa mopokoneisten kanssa. RS oli omana mallinaan. Parempaa tietoa ei noista ole.
mutta tuo kone on vasta tässä 2006 vuosi mallissa. niin sitä ei ilmeisesti voi käyttää esim 1999 vuosi mallissa vertailu autona

Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Nojuu, sukupolvi vaihtuu, ni kaatu sekin sit siihen...cozz_ kirjoitti:shr1 kirjoitti:Selasin tossa nopsaan mitä mallisarjasta löytyy, ni näytti olevan 2,52 litranen, 166kW, 5-syl. turbo yhessä ST-mallissa, samassa sarjassa mopokoneisten kanssa. RS oli omana mallinaan. Parempaa tietoa ei noista ole.
mutta tuo kone on vasta tässä 2006 vuosi mallissa. niin sitä ei ilmeisesti voi käyttää esim 1999 vuosi mallissa vertailu autona
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Meillä on ST:ssä tilavuutta 2495cc. eikö se muka riitä jos saa olla 2497,5cc.JJR kirjoitti: Ja kyllä kuutiotilavuus pissii, ei saa laitettua mondeon V6 konetta. Olin laittamas mut ei sitte viitiny alkaa enempi vääntää ku matikka iski vastaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
kun autodata näyttää 2545cc mutta en sittentiedä onko se tottasiipicossu kirjoitti:Meillä on ST:ssä tilavuutta 2495cc. eikö se muka riitä jos saa olla 2497,5cc.JJR kirjoitti: Ja kyllä kuutiotilavuus pissii, ei saa laitettua mondeon V6 konetta. Olin laittamas mut ei sitte viitiny alkaa enempi vääntää ku matikka iski vastaan.

Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
http://users.compaqnet.be/carcollection ... V624V.htmlcozz_ kirjoitti:kun autodata näyttää 2545cc mutta en sittentiedä onko se tottasiipicossu kirjoitti:Meillä on ST:ssä tilavuutta 2495cc. eikö se muka riitä jos saa olla 2497,5cc.JJR kirjoitti: Ja kyllä kuutiotilavuus pissii, ei saa laitettua mondeon V6 konetta. Olin laittamas mut ei sitte viitiny alkaa enempi vääntää ku matikka iski vastaan.
vs.
http://users.compaqnet.be/carcollection ... ST200.html
Eli noiden numeroiden mukaan st200:ssa on vähän pienempi iskutilavuus.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
siis jos 1988cc niin silloin suurin kone olis 2485cc. eli tuon taulukon mukaan 10cc jäisi uupumaanIlpo kirjoitti:Sitten on vielä semmonen pikkujuttu että 2-litrainen Zetec on tarkalleen ottaen 1988 cc eikä 1998. Ja se ST170:n "Duratec" on myös oikeasti Zetec ennenkuin kukaan kerkiää viisastelemaan.


Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No eikös ala olla jo ihan järkevyyksien rajoissa tempasta tuohon Focukseen ahdin konepellin alle tuottamaan lisäenergiaa?
Vai onko tarkoitus vain saada murakat kutosen saundit?
Tämmöisessä projektissa tuo pakokaasutestauskin alkaa olla pikkuraha.
Täältä löytyy hieman asiaa sivuten tuosta testauksesta toinenkin paikka VVT:n lisäksi
http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/
Suora lainaus tuosta sangen mielenkiintoisesta ja opettavisesta tarinasta "Test Center Tiililältä Helsingistä. Testi 1220 euroa. VTT:n autolabrassa sama olisi maksanut 1800 euroa + alv 22%"
Tällainen Focus v6 projekti kuulostaa hieman öh, mielenkiintoiselta mutta mikäs siinä jos rahaa on laittaa
Toisaalta saahan tuollaisen hieman vajaa kuusisylinterisenkin jo turbotettuna orkkiksenakin. No joo, se ei ole kuutonen..
Vai onko tarkoitus vain saada murakat kutosen saundit?
Tämmöisessä projektissa tuo pakokaasutestauskin alkaa olla pikkuraha.
Täältä löytyy hieman asiaa sivuten tuosta testauksesta toinenkin paikka VVT:n lisäksi
http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/
Suora lainaus tuosta sangen mielenkiintoisesta ja opettavisesta tarinasta "Test Center Tiililältä Helsingistä. Testi 1220 euroa. VTT:n autolabrassa sama olisi maksanut 1800 euroa + alv 22%"
Tällainen Focus v6 projekti kuulostaa hieman öh, mielenkiintoiselta mutta mikäs siinä jos rahaa on laittaa

Toisaalta saahan tuollaisen hieman vajaa kuusisylinterisenkin jo turbotettuna orkkiksenakin. No joo, se ei ole kuutonen..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
no jos tuo olisi lain mukaan mahdollista niin voisi olla varteen otettava vaihto ehto siis tuo v6.... mutta taitaa jäädä 10cc kiinni että ei saa laittaa tuota v6 konetta. tässä pitää vielä selvitellä asiaa......ukormi kirjoitti:No eikös ala olla jo ihan järkevyyksien rajoissa tempasta tuohon Focukseen ahdin konepellin alle tuottamaan lisäenergiaa?
Vai onko tarkoitus vain saada murakat kutosen saundit?
Tämmöisessä projektissa tuo pakokaasutestauskin alkaa olla pikkuraha.
Täältä löytyy hieman asiaa sivuten tuosta testauksesta toinenkin paikka VVT:n lisäksi
http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/
Suora lainaus tuosta sangen mielenkiintoisesta ja opettavisesta tarinasta "Test Center Tiililältä Helsingistä. Testi 1220 euroa. VTT:n autolabrassa sama olisi maksanut 1800 euroa + alv 22%"
Tällainen Focus v6 projekti kuulostaa hieman öh, mielenkiintoiselta mutta mikäs siinä jos rahaa on laittaa![]()
Toisaalta saahan tuollaisen hieman vajaa kuusisylinterisenkin jo turbotettuna orkkiksenakin. No joo, se ei ole kuutonen..
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
jos oikein ymmärtänyt niin niiden sarjojen eikö pidä olla TUV hyväksyttyjä, että ne hyväksytään suomessa ?Vesku kirjoitti:Tuolla jenkeissähän nuo laittavat remmiahtimia Focusten peltien alle. Mites sellainen vaihtoehto lisävoimaa tuomaan?Siellä on valmiita bolt on sarjojakin kaupan...

Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Akkiähän sinä sen hyväksynnän saat kun käytät siellä päästötestissä. Ja ei kun ajamaancozz_ kirjoitti:jos oikein ymmärtänyt niin niiden sarjojen eikö pidä olla TUV hyväksyttyjä, että ne hyväksytään suomessa ?Vesku kirjoitti:Tuolla jenkeissähän nuo laittavat remmiahtimia Focusten peltien alle. Mites sellainen vaihtoehto lisävoimaa tuomaan?Siellä on valmiita bolt on sarjojakin kaupan...

Viimeksi muokannut ukormi, To Marraskuu 24. 13:42:15 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Joka tapauksessahan tuollasen projektin yhteydessä varmaan puskee päälle nuo päästöasiat, joten tuolla mittauksellahan ainakin saisi laillisen paketin. Luultavasti 2L koneestakin saisi aika makean ajettavan remmillä. Sittenhän on tietysti tuo turbotus vaihtoehto, jos päästömittaukset laskee jo budjettiin...
Vaikeata varmaan noitten "uusien" autojen kanssa on vaan pelata...
Ps. Tuossavielä linkki yhteen...
Vaikeata varmaan noitten "uusien" autojen kanssa on vaan pelata...

Ps. Tuossavielä linkki yhteen...

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
NO SEukormi kirjoitti:Akkiähän sinä sen hyväksynnän saat kun käytät siellä päästötestissä. Ja ei kun ajamaancozz_ kirjoitti:jos oikein ymmärtänyt niin niiden sarjojen eikö pidä olla TUV hyväksyttyjä, että ne hyväksytään suomessa ?Vesku kirjoitti:Tuolla jenkeissähän nuo laittavat remmiahtimia Focusten peltien alle. Mites sellainen vaihtoehto lisävoimaa tuomaan?Siellä on valmiita bolt on sarjojakin kaupan...

Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
http://www.turbokits.com/focus_turbo_kits.html
http://www.turbokits.com/images/roush_f ... _kit_2.jpg
http://www.turbokits.com/images/roush_f ... _kit_2.jpg
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
tää vaikuttaa aika mielenkiintoiselta..SLEI kirjoitti:Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Olisko kenellä enemmän tietoa tuosta lupahommasta? Kyllähän nyt mondeoon pitää yks remmi lisää saada!!jesus48 kirjoitti:tää vaikuttaa aika mielenkiintoiselta..SLEI kirjoitti:Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
rekisteriotteessakin lukee tuo 2495.jesus48 kirjoitti:http://users.compaqnet.be/carcollection ... V624V.htmlcozz_ kirjoitti:kun autodata näyttää 2545cc mutta en sittentiedä onko se tottasiipicossu kirjoitti:Meillä on ST:ssä tilavuutta 2495cc. eikö se muka riitä jos saa olla 2497,5cc.
vs.
http://users.compaqnet.be/carcollection ... ST200.html
Eli noiden numeroiden mukaan st200:ssa on vähän pienempi iskutilavuus.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
SLEI kirjoitti:Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.
Joo, vm -96 asti vois noin onnistuakin, mut tuota uudempaan tällasen Jenkkibolt-on-kitin laillinen asentaminen menee aika hankalaks, vaikka sikäläisiä todistuksia tuliskin mukaan. Ihan sama juttu tulee eteen jo -97 --> tuontiauton kohdalla Jenkeistä, ei vaatimukset tahdo täyttyä...

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Mikäs tuon alle -96:sen pelastaa? Oma sattuisi olemaan -95...shr1 kirjoitti:SLEI kirjoitti:Aiemmin Jenkkien päästönormien mukaan hyväksytyt autot on hyväksytty suoraan myös täällä ja koska noi viriosat uudempiin autoihin on lähes poikkeuksetta hyväksytettyjä päästöjen osalta Jenkeissä niin mielestäni niiden pitäisi olla myös täällä käypäsiä.
Joo, vm -96 asti vois noin onnistuakin, mut tuota uudempaan tällasen Jenkkibolt-on-kitin laillinen asentaminen menee aika hankalaks, vaikka sikäläisiä todistuksia tuliskin mukaan. Ihan sama juttu tulee eteen jo -97 --> tuontiauton kohdalla Jenkeistä, ei vaatimukset tahdo täyttyä...Taitaapi se VTT tms. olla ainoo pelastus, kun tuoretta kärryä ahdetaan ja auto ja ahdin on "eriparia", ellei löydy eurooppalaista pajaa, joka antais sille sarjallensa hyväksynnän.

"vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta."
(lainattu taas pro turbon sivuilta)
Onko nuo jenkkilän päästönormit sitten johonkin vuosimalliin saakka (-96??)vyhtenevät euroopan vastaavien kanssa?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
- Paikkakunta: Oulu
vähän menee ohi aiheen mutta, en tiiä minkälaiset pykälät norjassa on mutta kesällä kun kävin rudskogenin voorti tapahtumassa niin huomasin siellä tämmösen laitteen -->KUVA
focus mihin oli remmiahdin pultattu koneen kylkeen ja kilvissä oleva peli
focus mihin oli remmiahdin pultattu koneen kylkeen ja kilvissä oleva peli
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Ja noilla perusteilla tuohon päivään asti jenkeissä päästönormit täyttävät sarjat voisi siis olla mahdollista Suomessakin saada luvallisiksi!!!!shr1 kirjoitti:Jup, 30.6.96 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton US-päästömääräyksien vastaavuus päättyi, eli tuota vanhempiin pitäis olla iisimpää.Vesku kirjoitti:Onko nuo jenkkilän päästönormit sitten johonkin vuosimalliin saakka (-96??)vyhtenevät euroopan vastaavien kanssa?
Tuotahan pitää ihan jostain päin kysyä, kunhan vähän tarkemmin selvittää asiaa. Pitää alkaa etsiä tietoa sarjasta ja tuleeko siinä lupatodistus mukana ja ennen kaikkea, kelpaako se Suomeen?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä