1.8 TD viritystä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

1.8 TD viritystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Lokakuu 21. 0:02:10 2005

1,8 td sierra ja ~75 hummaa + 150nm ei oikein kuulosta vakuuttavalta ja nakuun on nyt vissiin siirryttävä.. onko klubilaisista kukaan viritellyt tuollaista vehjettä, saako vakiopumpusta ja turbosta paljon irti perinteisin keinoin ja laittais coolerin lisäksi ym? millainen ahdin noissa on alunperin?

kyllä sieltä nyt ees dokkilaisen verran tehoja pitäis saada..
Viimeksi muokannut samiharju, To Lokakuu 27. 18:17:49 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Lokakuu 21. 0:33:48 2005

En tuosta moottorista mene sanomaan, mutta toyota corolla, vuosimallia -84, 1,8 diesel jonka kaveri muutti turbolle.. Sai 100hp ilman ongelmia koneesta irti ja olisi kuulemma ollut pumpussa syöttövaraa enemmänkin ja turbossa potentiaalia, mutta rahat loppuivat ja joutui myymään sen.. Sääli.. Näpäkästi tuo lähti :D Huipputehoja ei päästy koskaan mittaamaan, mutta ahtoja sillä oli 0,5 paikkeilla.. Ei kerennyt nostamaan edellä mainitusta syystä..

Joten uskoisin, että tuosta vehkeestä saat vallan mainiosti tuon 120hp irti :D Ja jos ei, niin vaihdetaan alaa :)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Lokakuu 21. 1:45:52 2005

vaihdahan siihen korppari 2.5td kone..Bliz kertoo varmasti mielellään omia kokemuksia kyseisestä koneesta sierrassa..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Pe Lokakuu 21. 9:40:02 2005

Tässä näppärä ohje pumpun säätöön tuolta naapuripalstan puolelta.

Muuta: Kannesta jyrsit kanavat ja ne voi vaikka kiillottaa, lisäksi välijäähdytin. Suuttimissa ei mun muistaakseni ollut eroa onko ne mondeon, escortin tai fiestan. Sierran pumppuhan on mekaaninen, siis täysin. Uudempien (mondeo, escort) pumput on samanlaisia muuten, mutta niissä lisäksi sähköisesti ohjattuja toimintoja. Osaa kai lisätä syöttöä kierrosten mukaan itse? Ahtopainettakin voi nostaa, mutta turbo ei varmasti tuota mitään kauheita, sehän on pieni

Mulla on toisessa sierrassa koe menossa. Kanavat käsitelty, mutta muuten normi. En ole käynyt dynossa, joten tämän vaikutusta en tiedä. Ajattelin kyllä käydä, joten saa tietoa vaikutuksesta. Siitä sitten jatkaa eteenpäin. Toi 120 voi kyllä olla paljon, ainakin jatkuvassa käytössä. Noi uudemmat dieselithän on jo 90hv. 100 voi olla tavoitettavissa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Lokakuu 21. 23:42:53 2005

paljonkos tuossa on vakiona ahtoa?

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Lokakuu 22. 0:57:09 2005

1.8Td ei kestä vakionakaan joten ei kannata haaveilla turhia...(fakta)

vaihtoon vaan se kone

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Lokakuu 22. 1:01:58 2005

Ares kirjoitti:1.8Td ei kestä vakionakaan joten ei kannata haaveilla turhia...(fakta)

vaihtoon vaan se kone
Niin mitä se ei kestä ? ajoa ?, kahtamiljoonaa ?

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Lokakuu 22. 6:44:34 2005

Saksalaista diesel tekniikkaa suosiolla konehuoneeseen,saa helposti voimaa ja on kestävää.
Hitsaat vielä konepellin kiinni,niin kukaan ei pääse näkemään vierasmerkkistä voimantekijää :wink:
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » La Lokakuu 22. 6:52:45 2005

Joo en ymmärrä näitä kommentteja, sori vaan. Mulla on kaksi td sierraa. toisella on ajettu todistetusti 450tkm, vaurioina ainoastaan jakohinnan katkeamisesta johtuva kansivika. Toisella varmaan samanverran, ei vikoja. Siis moottorin osalta. Sierra ei valitettavasti kestä ajoa kun tuntuu että alusta alkaa laiskistua tossa 400tkm kohdalla.

Jos jakohinna katkeaa niin syinä on yleensä seuraavaa. On yritetty hihnalla MM-tulosta. Se kestää tutkitusti 80tkm, ei enempää.
Tai sitten on jätetty kiristämättä jakohinnan rulla, jolloin se tulee enemmin itsestään ulos kuin tarkoitus. Molemmissa menee kansi uusiks. Nää ei kai ole niitä syitä miksi kone olisi huono. Eikä tää tieto perustu kavereiden autoihin eikä niiden tuttuihin vaan omin käyttöpeleihin.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

Td sierra viritystä

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » La Lokakuu 22. 11:14:12 2005

Kyllä se kohtuudella kestää ahtaa. Kokeiltiin 2.3 pösön konetta granadassa ja se on perus tekniikalta yhtä yksin kertainen kuin 1.8td, esikammiopainetta muuttamalla ja savurajalle syötöt niin rupeaa ähkämään. sukulaisella 92 td sierra ja ajettu varmaan yli 300 tkm ei mainittavia vikoja, tästäkin nostettiin painetta ja syöttöä , pelaa hyvin. Putkea hiukan avarammaksi niin ei tukehdu omaan savuun. coolerilla vielä lisää apuja ja iso sellainen.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Lokakuu 22. 16:56:09 2005

onkos 1.8d ja 1.8td peruskoneilla mitään eroa? noin niinku varaosasaatavuuden kannalta..

edelleen kiinnostaa mikä on vakioahdin ja paljonko ahtopainetta?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Lokakuu 22. 17:20:22 2005

en ole varma onko noilla 1.8D ja 1.8TD koneilla juuri mitään eroa. Totuus on kuitenkin että 1.8:ssa on liikaa remmiä jakopäässä vrt. 1.6 :) 1.6 kesti hyvin 1.2 kilon ahdot, vaikka sillä vedettiin lusu pohjassa aina. En ole kysellyt miten on kestänyt uudella omistajalla.
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Lokakuu 27. 18:19:04 2005

no nyt tuli sit ostettua -98 Escort farkku 1.8TD Ghia joka on 1+1hlö pakettiauto... :-)

Endura-DE lukee venakopassa, tää vehve jo sit vissiin vaatii lastua tms kehiin? välijäähy on yllättävän asiallisen kokoinen.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

escort. 1.8 td

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » To Lokakuu 27. 18:59:35 2005

samiharju kirjoitti:no nyt tuli sit ostettua -98 Escort farkku 1.8TD Ghia joka on 1+1hlö pakettiauto... :-)

Endura-DE lukee venakopassa, tää vehve jo sit vissiin vaatii lastua tms kehiin? välijäähy on yllättävän asiallisen kokoinen.
Hyvän pelin olet löytänyt. Pienellä verolla ja halpaa ajelua, meillä on myös yksi tollainen paku mutta -97 mallia ja rek. 5;lle ei ole siinäkään paha vero.
Yhden kaverin autoon laitettiin lastu, oli netti autossa kaupan ja cooleri muutettiin eteen pois koneen päältä, laulaa aika hyvin, alavääntö kasvoi ja jaksaa vetää 5 vaihteellakin hienosti.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » To Lokakuu 27. 20:37:21 2005

Ei auta lastut. Sama kone olis ollu siin mun sierrassa. Tossa on se hienompi pumppu, sillä saa tehtyä sitä tehoa. Välijäähdytinhän siinä jo on?

Onneksi olkoon uudesta autosta.

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » To Lokakuu 27. 21:07:30 2005

Tmuukkosen listassa on lastu tuohon koneeseen. +26hv luvataan.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

td lastu

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » To Lokakuu 27. 21:19:22 2005

Vilkki kirjoitti:Ei auta lastut. Sama kone olis ollu siin mun sierrassa. Tossa on se hienompi pumppu, sillä saa tehtyä sitä tehoa. Välijäähdytinhän siinä jo on?

Onneksi olkoon uudesta autosta.
www.superships.com
antaa lisävinkkiä aiheeseen, on 55kw ja 66kw koneisiin lastut tehoja lisää noin 15 hv
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Lokakuu 27. 21:38:34 2005

Vilkki kirjoitti:Ei auta lastut. Sama kone olis ollu siin mun sierrassa. Tossa on se hienompi pumppu, sillä saa tehtyä sitä tehoa. Välijäähdytinhän siinä jo on?

Onneksi olkoon uudesta autosta.
Jees, olis ollu sen verta rojektia kuitenki siinä Sierrassa että tähän hätään ei pystynyt. Ja tuo löytyi 40km päästä sopivasti :-)

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » To Lokakuu 27. 23:50:37 2005

Joo ei haittaa. Tietää vaan hommia mulle, kun en niitä saanu sulle siirrettyä :lol:

No se lohko mikä mulla on sopii kyllä escorttiinkin, joten ilmoittele jos tarvetta.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Lokakuu 28. 15:28:27 2005

:-)

eka vuorokausi takana ja vääntö jaksaa hymyilyttää vieläkin. huomaan ohimoille kasvaneet pienet pirunsarvet jotka kasvavat tien päällä :twisted:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Lokakuu 28. 23:24:13 2005

hmm kuulostaa niinku yrittäis sakata hieman kun yläkierroksilta tiputtaa nopeesti.. onko kokemuksia saako kartiofiltsulla kikattelun kuuluville??? :twisted:

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » La Lokakuu 29. 10:25:52 2005

samiharju kirjoitti:hmm kuulostaa niinku yrittäis sakata hieman kun yläkierroksilta tiputtaa nopeesti.. onko kokemuksia saako kartiofiltsulla kikattelun kuuluville??? :twisted:
Kartiofiltsulla? :roll: Ruuvaa vähän enemmän ahtoja niin kikatus kuuluu kauemmaksikin 8)

Suodattimen vaihdon en ole huomannut "vielä" vaikuttavan ääniin..

Toisaalta, jos se turbo ei saa ilmaa, niin korkeilla jos pölläyttää savut, niin kertoo dieselissä auttamattomasta tukehtumisesta.. Kuorma päällä tuota on vähän vaikea huomata, mutta kaveri ajamaan taakse ja kokeilemaan..

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Marraskuu 2. 23:30:48 2005

samiharju kirjoitti:edelleen kiinnostaa mikä on vakioahdin ja paljonko ahtopainetta?
Mullakin kiinnostaisi samat asiat.. Olisi kiikarissa tommonen -98 mondeo. Pitäis laittaa jonnii verran rahaa likoon, joten olisi mukava tietää kyseisestä myllystä jotakin.. onko se nyt niin susi kone, mitä monet puhuvat? :roll:
Todella siisti yksilö kiikarissa tuo tekniikka vaan arveluttaa, kun niin paljon huonoa on siitä puhuttu.
Itsellä tulee nykyään niin paljon ajoa, et disukka pitäisi alle saada ja ei oikeen taida lompakko antaa myöten laittaa noita uudempia tdci koneella olevia.. Vai pitäiskö vaihtaa merkkiä :?: :shock:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

mondeo -98

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » To Marraskuu 3. 7:52:58 2005

Ei se nyt ihan susi kone ole mitä nyt on siitä puhuttu. 5 vuoden aikana mitä olin fordilla ei yhtään konetta räjähtänyt, jokaisessa merkissä on omat kiksinsä. Perusluonteelta hyvä moottori, jos jollain taksikuskilla on ollut semmoinen peli aikoinaan ne kyllä kertoo kokemuksia. Tälläpäin on monella ollut ja ajavat edelleen samalla merkillä. Tietenkin auton saa menemään laitaan aika nopeasti kun ei välitä vähääkään sen kunnosta. Monesti saa lukea että on ajettu niin ja niin paljon jollain merkillä ja ei ole "tarvinnut tehdä mitään", sitten tuntuu kun seuraava auton ostaa se leviää käsiin. Pieni ennakointi huoltojen suhteen kannattaa aina. Itsellä on ollut ford 19 vuotta ja kotiväellä 45 vuotta, niin voisin jonkinlaisella kokemuksella sanoa, että hyvä auto. No meni ehkä vähän yli topicin mutta hyvä auto se mondeo on, liian kriittinen ei kannata olla.
Viimeksi muokannut kekkonen68, To Marraskuu 3. 13:25:42 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Marraskuu 3. 11:22:21 2005

no joo, kannattaa suohtautua skeptisesti koneiden heikkouksiin.. ihan jokaista fordin moottorimallia haukutaan täällä tasaisesti oli sit notkeilla tai jäykillä tulpanjohdoilla..

ostin ahtopainemittarin, jos sais sen joskus kiinni niin osaisin sanoa mitä esko ahtaa.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

mondeo -98

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » To Marraskuu 3. 13:34:23 2005

Ei kai mondeota ole turhaan valittu niin montaa kertaa vuoden autoksi, ei suinkaan tarkoita että se vain vuoden kestää ajoa. Perus asiat ja perus huollot kun pitää kunnossa uskon että merkin kanssa pärjää hyvin, eikä isompia murheita esiinny. Monesti tulee mieleen kun sanotaan että tuolla autolla ei tee mitään tai tuolla moottorilla ei tee mitään, tulee mieleen että voisikohan ratin ja penkin välissäkin olla jotain kehittämistä meinaan ajo tavan ja käytön suhteen. Saahan sen rautakanginkin rikki jos haluaa, kun tarpeeksi murjoo???
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 3. 15:30:16 2005

sen verran on kokemusta ja omaa kuultua baareissa.
unohda koko homma.
ihan hyvä jos vakiona kestää.
etsi scorpio 2.5 dieselillä.
ja turbona tietty

http://www.autoscout24.de/home/index/de ... eyipfrxzg3
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Marraskuu 3. 16:11:44 2005

No itse pitäisin tuon kyllä ihan vakiona. Ei ole kuitenkaan uusi kone ja vaikka kuinka tuota virität (kun pidetään järki rahasummat kyseessä), et saa sitä liikkumaan mitenkään ihmeellisesti.

Jos haluat kovaa vääntöä ja liikkuvuutta enemmän, satsaa siihen TDCi koneiseen.

Osta virityspeliksi se cossu ja aja halvat kilometrit disulla. Kyllä siinä disussasi vakionakin on ihan riittävästi ruutia ettei ole tukkoinen ajettava.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Marraskuu 3. 16:24:53 2005

Juu. Mielestäni virittämistä en maininnut tuossa tekstissäni.. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin ahtimesta ja paineista.
Olisihan se skorppikin mukava ajaa, mutta dieselverossa lienee aika suuri ero mondeoon.
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Marraskuu 3. 17:24:20 2005

Teemu.R kirjoitti:Juu. Mielestäni virittämistä en maininnut tuossa tekstissäni.. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin ahtimesta ja paineista.
Olisihan se skorppikin mukava ajaa, mutta dieselverossa lienee aika suuri ero mondeoon.
Hups, vastailin tuohon Samin autokyssäriin :D

Tarkista Teemu sitten Mondeon pohja huolellisesti. Kysy vaikka myyjältä saatko hieman kaapia pohjamassaa pois tukipalkista. Se kohta mistä pitää kaapia, löytyy siitä Mondeotopicistani. Varaa sitten massa purkki mukaan että saat pohjan taas massattua. Itse en tuota ruostetta osannut edes epäillä kun pohja näytti liki virheettömältä. Kuppa olikin sitten hyvin suojassa alkuperäisen suojamömmön alla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Marraskuu 3. 17:50:58 2005

Jeps.. tuohon on teetetty ruostesuojaus edellisen omistajan toimesta, mutta eihän sitä koskaan voi tietää. :roll:
Soitin edelliselle omistajalle, on kuulemma priimakunnossa..
Tämä se on
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Marraskuu 3. 18:00:24 2005

Teemu.R kirjoitti:Jeps.. tuohon on teetetty ruostesuojaus edellisen omistajan toimesta, mutta eihän sitä koskaan voi tietää. :roll:
Soitin edelliselle omistajalle, on kuulemma priimakunnossa..
Tämä se on
Olisi pitänyt tehdä suojaus jo uutena :D

Taitaa olla jälkiasennus vakionopeudensäädin? Hieman sellainen aiheutti harmia edellisessä Mondeossani ennen kuin korjasin kaikki liitokset.

Ja tarkista ilmastoinnin lauhduttimen alaosa. Tuppaa ruostumaan sen tukirauta ja hapettaa kennon rikki=aika kallis uusia. Hankalahko tarkistaa kun siinä edessä on muovisuojus mutta mutta...

Jos nuo kilsat pitää oikeasti paikkansa niin siinä on sinulle autoa pitkäksi aikaa, eikä tuo hintakaan noilla kilsoilla ole pahan kuuloinen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Marraskuu 3. 19:30:46 2005

ukormi kirjoitti:Olisi pitänyt tehdä suojaus jo uutena :D

Taitaa olla jälkiasennus vakionopeudensäädin? Hieman sellainen aiheutti harmia edellisessä Mondeossani ennen kuin korjasin kaikki liitokset.

Ja tarkista ilmastoinnin lauhduttimen alaosa. Tuppaa ruostumaan sen tukirauta ja hapettaa kennon rikki=aika kallis uusia. Hankalahko tarkistaa kun siinä edessä on muovisuojus mutta mutta...

Jos nuo kilsat pitää oikeasti paikkansa niin siinä on sinulle autoa pitkäksi aikaa, eikä tuo hintakaan noilla kilsoilla ole pahan kuuloinen.
Kiitos neuvoista! :D Taitaa tulla lauantaina auton haku eteen.
Juu sillä edellisellä omistajalla ollu 5- vuotta, heti on kuulemma ruostesuojaus teetetty.. vaikkakin onhan se ollu jo 2-vuotta vanha auto jo silloin ja onhan siitäkin jo aikaa. On viescarilla huollettu abauttiarallaa 15 tkm välein.. ölpät vaihettu 10tkm välein. Kilsat pitänevät paikkansa.
Siis tolla koneella ajelee vielä :?:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Marraskuu 3. 20:00:58 2005

Teemu.R kirjoitti:
Kiitos neuvoista! :D Taitaa tulla lauantaina auton haku eteen.
Juu sillä edellisellä omistajalla ollu 5- vuotta, heti on kuulemma ruostesuojaus teetetty.. vaikkakin onhan se ollu jo 2-vuotta vanha auto jo silloin ja onhan siitäkin jo aikaa. On viescarilla huollettu abauttiarallaa 15 tkm välein.. ölpät vaihettu 10tkm välein. Kilsat pitänevät paikkansa.
Siis tolla koneella ajelee vielä :?:
Jos on kaksivuotiaana suojattu niin eiköhän ole ollut silloin vielä ihan kuosissaan.

Ajaa varmasti vielä reilusti toisen mokoman. Omallani on rullattu 474tkm ja vielä rallattaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Joulukuu 8. 19:00:57 2005

Joko Sami on laittanu ahtopainemittarin kiinni escorttiin? Itse laitoin tollasen oikein tuuning autogauge mittarin. Heittäneekö kauaksi todellisesta ahtopaineesta, mutta viisaria vaille 1bar ois ton mittarin mukaan tuossa mun surullisenkuuluisassa endura-de mondeossa..
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Joulukuu 8. 19:47:21 2005

Eikös sami kolaroinu tuon escorttinsa.
Jäsen #1112

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Joulukuu 8. 20:40:14 2005

-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Joulukuu 8. 21:17:40 2005

No helevata.. :shock: En ookkaa tuota topiccia seurannu. Noh.. jokatapauksessa tässä aiheessa oli puhetta tuosta vakio ahtopaineesta ja se näyttäisi olevan tuollasen halppismittarin mukaan hitusen alle 1 bar.
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Joulukuu 12. 16:11:54 2005

Teemu.R kirjoitti:No helevata.. :shock: En ookkaa tuota topiccia seurannu. Noh.. jokatapauksessa tässä aiheessa oli puhetta tuosta vakio ahtopaineesta ja se näyttäisi olevan tuollasen halppismittarin mukaan hitusen alle 1 bar.
1.1 kilova näytti equus mulla..
#350

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ma Joulukuu 19. 23:17:19 2005

Paljoonko uskaltaa nostaa ahtoja -98 mallin eskossa, nyt näyttää olevan tuollaiset 0.6bar, mitä tuo mahtaa yleensä tuottaa. Kuinka paljon tankoa kiinni-auki???? Onko kukaan värkännyt dumppia td koneeseen?
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 20. 3:02:03 2005

kekkonen68 kirjoitti:Paljoonko uskaltaa nostaa ahtoja -98 mallin eskossa, nyt näyttää olevan tuollaiset 0.6bar, mitä tuo mahtaa yleensä tuottaa. Kuinka paljon tankoa kiinni-auki???? Onko kukaan värkännyt dumppia td koneeseen?
Tuskin on paljon dumppeja disukoissa. :lol:
#446

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Joulukuu 20. 8:15:07 2005

JRZ kirjoitti:
kekkonen68 kirjoitti:Paljoonko uskaltaa nostaa ahtoja -98 mallin eskossa, nyt näyttää olevan tuollaiset 0.6bar, mitä tuo mahtaa yleensä tuottaa. Kuinka paljon tankoa kiinni-auki???? Onko kukaan värkännyt dumppia td koneeseen?
Tuskin on paljon dumppeja disukoissa. :lol:
Kyllähä ne britit on tiisseli voorteihinkin dumppeja laitellu :roll:

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Joulukuu 20. 9:01:16 2005

ytte kirjoitti:
JRZ kirjoitti:
kekkonen68 kirjoitti:Paljoonko uskaltaa nostaa ahtoja -98 mallin eskossa, nyt näyttää olevan tuollaiset 0.6bar, mitä tuo mahtaa yleensä tuottaa. Kuinka paljon tankoa kiinni-auki???? Onko kukaan värkännyt dumppia td koneeseen?
Tuskin on paljon dumppeja disukoissa. :lol:
Kyllähä ne britit on tiisseli voorteihinkin dumppeja laitellu :roll:
On mietitty..kaasupolkimelle tai punpun päähän mikrokytkin ja magneettiventtiili ohjaamaan..
#350

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ti Joulukuu 20. 9:03:01 2005

ytte kirjoitti:
JRZ kirjoitti:
kekkonen68 kirjoitti:Paljoonko uskaltaa nostaa ahtoja -98 mallin eskossa, nyt näyttää olevan tuollaiset 0.6bar, mitä tuo mahtaa yleensä tuottaa. Kuinka paljon tankoa kiinni-auki???? Onko kukaan värkännyt dumppia td koneeseen?
Tuskin on paljon dumppeja disukoissa. :lol:
Kyllähä ne britit on tiisseli voorteihinkin dumppeja laitellu :roll:
Niin olen itsekkin kuullut ja nähnyt kuvasta livenä. Vw puolen kaverit on aika lailla perehtynyt noihin juttuihin. Sattuu olemaan vaan tuo 1.8 td vähäpäästöinen otteessa.Ajatuksena kävi mielessä että jos ottaisi pois tuon hiilisuodattimen, vw:ssä auttaa kuulemma huomattavasti ja sitten pientä ruuvausta. Työ kaverilla vento jota syöttää 1.2 bar liikkuu ihmeen hyvin, lisänä vielä anttilan kokoinen cooleri keulassa. Täytyy vissiin vaan kokeilla, tuota ahdon nostoa jonnekkin 1.0 kieppeille ja sitä ennen nostaa noita syöttöjä, kuten oli tuossa aikaisemmin kuvan kanssa neuvottu.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ti Joulukuu 20. 9:10:54 2005

cosworthman kirjoitti:
ytte kirjoitti:
JRZ kirjoitti: Tuskin on paljon dumppeja disukoissa. :lol:
Kyllähä ne britit on tiisseli voorteihinkin dumppeja laitellu :roll:
On mietitty..kaasupolkimelle tai punpun päähän mikrokytkin ja magneettiventtiili ohjaamaan..
Kuulostaa ihan hyvältä idealta. Näkyi olevan noita erityyppisiä lastujakin kyseiseen koneeseen, mutta hinnat aika pilvissä, uskoisin olevan edullisempiakin konsteja, ns perinteisiä. Cooleri voisi toimia hieman paremmin eripaikassa tai jos sen alapuolelle rakentaisi jonkinlaisen lämpösuojan, kun lösöttää tasan turbon päällä nyt.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Joulukuu 21. 10:10:05 2005

kekkonen68 kirjoitti:
ytte kirjoitti:
JRZ kirjoitti: Tuskin on paljon dumppeja disukoissa. :lol:
Kyllähä ne britit on tiisseli voorteihinkin dumppeja laitellu :roll:
Niin olen itsekkin kuullut ja nähnyt kuvasta livenä. Vw puolen kaverit on aika lailla perehtynyt noihin juttuihin. Sattuu olemaan vaan tuo 1.8 td vähäpäästöinen otteessa.Ajatuksena kävi mielessä että jos ottaisi pois tuon hiilisuodattimen, vw:ssä auttaa kuulemma huomattavasti ja sitten pientä ruuvausta. Työ kaverilla vento jota syöttää 1.2 bar liikkuu ihmeen hyvin, lisänä vielä anttilan kokoinen cooleri keulassa. Täytyy vissiin vaan kokeilla, tuota ahdon nostoa jonnekkin 1.0 kieppeille ja sitä ennen nostaa noita syöttöjä, kuten oli tuossa aikaisemmin kuvan kanssa neuvottu.
EGR laitehan jos on niin sillon löytyy jonkinlainene "kaasuläppä". Kai sinne jonkinlainen alipaine tulee jota voi käyttää hyötynä =)

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Joulukuu 21. 10:24:58 2005

Kyllä se olisi ihan toimivan tuntuinen ajatus. Eilen sitä pähkäiltiin illalla ja voisi jopa onnistua, dumpin laitoin tilaukseen ja kokeillaan mitä siitä seuraa.... viserrys vai kunnon pamaus :-&
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

kariboy
Viestit: 22
Liittynyt: Su Helmikuu 22. 19:10:52 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja kariboy » Ke Joulukuu 21. 20:21:08 2005

[quote="kekkonen68"]Kyllä se olisi ihan toimivan tuntuinen ajatus. Eilen sitä pähkäiltiin illalla ja voisi jopa onnistua, dumpin laitoin tilaukseen ja kokeillaan mitä siitä seuraa.... viserrys vai kunnon pamaus :-&[/quote]

Soittele sitten kun pihahtaa, tuun hinaamaan O:)
Escort ´73
Mustang ´66
Freelander ´06

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Joulukuu 21. 20:50:32 2005

kariboy kirjoitti:
kekkonen68 kirjoitti:Kyllä se olisi ihan toimivan tuntuinen ajatus. Eilen sitä pähkäiltiin illalla ja voisi jopa onnistua, dumpin laitoin tilaukseen ja kokeillaan mitä siitä seuraa.... viserrys vai kunnon pamaus :-&
Soittele sitten kun pihahtaa, tuun hinaamaan O:)
No ilmoitan sitten, mutta riittääkö bensa näin talvella tulla hinaamaan.
Tallilla on varalaatikko jos ei pääse liikkeelle. :-&
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Tammikuu 13. 11:51:46 2006

Käytiin penkissä tänään ton oman diisseliescortin kanssa, painetta 1.3bar, 1.6 vakio syöttöpumppu ruuvi pohjassa, cooleri. 120hp/300nm. Sitä en tiedä miten 1.8D kestää, mutta tuo 1.6 on ainakin aika vahvaa tekoa.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin