pikku neuvoja viritykseen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

pikku neuvoja viritykseen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Joulukuu 26. 21:16:40 2005

ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..

kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: pikku neuvoja viritykseen

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Joulukuu 26. 21:24:25 2005

Rahtinalle kirjoitti:ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..

kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??
Kiillottaa ei kannata, siistiä kannattaa!

Kanavat kun kiilloittamaan menee, niin virtaus määrä kasvaa, mutta tehot ja taloudellisuus tippuvat.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Joulukuu 26. 21:33:44 2005

Seos alkaa pisaroimaan jos kiilloitat imusarjan.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 26. 21:42:57 2005

tästä asiasta voi olla kahta mieltä.
kaasari koneessa ohje on ollut jo kauan että jos menet imusarjan hiomaan suuremmaksi vaikka niin jälki ei saisi olla kiiltävä "peili pinta"
pinta tulisi "röpelöittää" vaikka lasikuula puhaltamalla.
tmä ohje on polttoaineen takia.
kun kaasarista tulee sumuinen polttoaine niin sileässä pinnassa se pisaroituu (en ole nähnyt ,enkä ole ollut imusarjan sisällä katsomassa.)
jos pinta on röpelö niin pisaroitumista ei tapahtuisi.
ruisku pelissä on asia eri.(yleensä suuttimet on suunnattuna venan varteen)
tästä asiasta varmasti löytyy tutkittuakin tietoa
1 liian väljä imusarja >huono vääntö
2. kiiltävä pinta > ei sama ongelma kun kaasari peleissä
3.räpelö pinta > kieretistä ilmaa suuttimien päässä > epätasainen sekoittuminen > huono asia.
4. imusarjan ahtaimman kohdan (pullonkaula) pinta-ala suurempi > virtaus nopeus pienempi >hyvä? huono?

siis miksi ei saisi olla imusarjan pinta kiiltävä ja valu hässäkät poistettu?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Joulukuu 26. 21:49:59 2005

Ite tulin siihen tulokseen että en enää kiilloita peiliksi vaan otan pienellä vingun teräsharjalla otin pinnan "liiankiillon" pois.
Testasin kahdella eri sarjalla, samankokoiset kanavat yms mutta toinen oli peiliksi kiilloitettu ja toinen ei. Kiilloittamattomalla sarjalla kiertikin paremmin.
edit: kyseessä oli Kenttiläinen 40dcoe:t kyljessä kiinni. Ei ole kokemusta ruiskuista.
edit2: nyt vasta sisälukutaitoni ymmärsi että kysyjällä on ruiskukone :oops:
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: pikku neuvoja viritykseen

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Joulukuu 27. 0:34:19 2005

Rahtinalle kirjoitti:ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..

kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??

Aikoinaan kun kun ohari turboa aloin rakentaa niin eräs virittäjä guru sanoi että laita 0,1bar ahtoa lisää ni ajaa saman asian... 8)

Milläs työkaluilla meinasit sen saada siloteltua..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: pikku neuvoja viritykseen

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 27. 2:26:25 2005

AkiS kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..

kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??

Aikoinaan kun kun ohari turboa aloin rakentaa niin eräs virittäjä guru sanoi että laita 0,1bar ahtoa lisää ni ajaa saman asian... 8)

Milläs työkaluilla meinasit sen saada siloteltua..?
Ite siloittelin dremellillä kun juhannusta vietin anopin mökillä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: pikku neuvoja viritykseen

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Joulukuu 27. 18:27:33 2005

Aksu kirjoitti:
AkiS kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..

kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??

Aikoinaan kun kun ohari turboa aloin rakentaa niin eräs virittäjä guru sanoi että laita 0,1bar ahtoa lisää ni ajaa saman asian... 8)

Milläs työkaluilla meinasit sen saada siloteltua..?
Ite siloittelin dremellillä kun juhannusta vietin anopin mökillä.

Dremelillä koko putken matkalta..? :shock: Joku vaijeri viritys..? Vai hä..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 27. 20:07:59 2005

mulla se sarja enää 17cm pitkä :wink: Päässä cossun kotelo
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Joulukuu 27. 20:12:28 2005

Aksu kirjoitti:mulla se sarja enää 17cm pitkä :wink: Päässä cossun kotelo
Aivan... Ei sitä orggis sarjaa tostavaa dremelillä vingutella... :lol:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Joulukuu 28. 11:18:16 2005

eikös nyt ollut kyse ruiskunimusarjasta? Ei silloin varmaankaan soosi pisaroidu sarjassa. ok oli vähän nusnus :)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Joulukuu 29. 12:29:13 2005

ruiskunimusarja hyvinkin :shock:

eipä sitä kokomatkalta saa mitenkään hiottua mutta jos sen katkasee....

onkos noista iiässän suuttimista mitään "arvoa" että paljon niillä saa tehoa tai mihin asti ne riittää??
kone 1,6 ja ahtoa maks. 1,2
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 29. 12:50:51 2005

Rahtinalle kirjoitti:ruiskunimusarja hyvinkin :shock:

eipä sitä kokomatkalta saa mitenkään hiottua mutta jos sen katkasee....

onkos noista iiässän suuttimista mitään "arvoa" että paljon niillä saa tehoa tai mihin asti ne riittää??
kone 1,6 ja ahtoa maks. 1,2
0280150219 onko tommonen numerosarja niissä? jos on niin ovat 167cc, joilla ei vielä kuuhun mennä.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Joulukuu 29. 13:11:03 2005

en oo kattonu mut katon tänää.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Vastaa Viestiin