pikku neuvoja viritykseen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
pikku neuvoja viritykseen
ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..
kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??
kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: pikku neuvoja viritykseen
Kiillottaa ei kannata, siistiä kannattaa!Rahtinalle kirjoitti:ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..
kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??
Kanavat kun kiilloittamaan menee, niin virtaus määrä kasvaa, mutta tehot ja taloudellisuus tippuvat.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
tästä asiasta voi olla kahta mieltä.
kaasari koneessa ohje on ollut jo kauan että jos menet imusarjan hiomaan suuremmaksi vaikka niin jälki ei saisi olla kiiltävä "peili pinta"
pinta tulisi "röpelöittää" vaikka lasikuula puhaltamalla.
tmä ohje on polttoaineen takia.
kun kaasarista tulee sumuinen polttoaine niin sileässä pinnassa se pisaroituu (en ole nähnyt ,enkä ole ollut imusarjan sisällä katsomassa.)
jos pinta on röpelö niin pisaroitumista ei tapahtuisi.
ruisku pelissä on asia eri.(yleensä suuttimet on suunnattuna venan varteen)
tästä asiasta varmasti löytyy tutkittuakin tietoa
1 liian väljä imusarja >huono vääntö
2. kiiltävä pinta > ei sama ongelma kun kaasari peleissä
3.räpelö pinta > kieretistä ilmaa suuttimien päässä > epätasainen sekoittuminen > huono asia.
4. imusarjan ahtaimman kohdan (pullonkaula) pinta-ala suurempi > virtaus nopeus pienempi >hyvä? huono?
siis miksi ei saisi olla imusarjan pinta kiiltävä ja valu hässäkät poistettu?
kaasari koneessa ohje on ollut jo kauan että jos menet imusarjan hiomaan suuremmaksi vaikka niin jälki ei saisi olla kiiltävä "peili pinta"
pinta tulisi "röpelöittää" vaikka lasikuula puhaltamalla.
tmä ohje on polttoaineen takia.
kun kaasarista tulee sumuinen polttoaine niin sileässä pinnassa se pisaroituu (en ole nähnyt ,enkä ole ollut imusarjan sisällä katsomassa.)
jos pinta on röpelö niin pisaroitumista ei tapahtuisi.
ruisku pelissä on asia eri.(yleensä suuttimet on suunnattuna venan varteen)
tästä asiasta varmasti löytyy tutkittuakin tietoa
1 liian väljä imusarja >huono vääntö
2. kiiltävä pinta > ei sama ongelma kun kaasari peleissä
3.räpelö pinta > kieretistä ilmaa suuttimien päässä > epätasainen sekoittuminen > huono asia.
4. imusarjan ahtaimman kohdan (pullonkaula) pinta-ala suurempi > virtaus nopeus pienempi >hyvä? huono?
siis miksi ei saisi olla imusarjan pinta kiiltävä ja valu hässäkät poistettu?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
Ite tulin siihen tulokseen että en enää kiilloita peiliksi vaan otan pienellä vingun teräsharjalla otin pinnan "liiankiillon" pois.
Testasin kahdella eri sarjalla, samankokoiset kanavat yms mutta toinen oli peiliksi kiilloitettu ja toinen ei. Kiilloittamattomalla sarjalla kiertikin paremmin.
edit: kyseessä oli Kenttiläinen 40dcoe:t kyljessä kiinni. Ei ole kokemusta ruiskuista.
edit2: nyt vasta sisälukutaitoni ymmärsi että kysyjällä on ruiskukone
Testasin kahdella eri sarjalla, samankokoiset kanavat yms mutta toinen oli peiliksi kiilloitettu ja toinen ei. Kiilloittamattomalla sarjalla kiertikin paremmin.
edit: kyseessä oli Kenttiläinen 40dcoe:t kyljessä kiinni. Ei ole kokemusta ruiskuista.
edit2: nyt vasta sisälukutaitoni ymmärsi että kysyjällä on ruiskukone

Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: pikku neuvoja viritykseen
Rahtinalle kirjoitti:ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..
kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??
Aikoinaan kun kun ohari turboa aloin rakentaa niin eräs virittäjä guru sanoi että laita 0,1bar ahtoa lisää ni ajaa saman asian...

Milläs työkaluilla meinasit sen saada siloteltua..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: pikku neuvoja viritykseen
Ite siloittelin dremellillä kun juhannusta vietin anopin mökillä.AkiS kirjoitti:Rahtinalle kirjoitti:ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..
kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??
Aikoinaan kun kun ohari turboa aloin rakentaa niin eräs virittäjä guru sanoi että laita 0,1bar ahtoa lisää ni ajaa saman asian...![]()
Milläs työkaluilla meinasit sen saada siloteltua..?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: pikku neuvoja viritykseen
Aksu kirjoitti:Ite siloittelin dremellillä kun juhannusta vietin anopin mökillä.AkiS kirjoitti:Rahtinalle kirjoitti:ohc ruiskun imusarja on röpönen tai paremminkin vaan karhee sisäpuolelta..
kannattaako se hioa sileäksi/kiiltäväksi??
Aikoinaan kun kun ohari turboa aloin rakentaa niin eräs virittäjä guru sanoi että laita 0,1bar ahtoa lisää ni ajaa saman asian...![]()
Milläs työkaluilla meinasit sen saada siloteltua..?
Dremelillä koko putken matkalta..?

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Aivan... Ei sitä orggis sarjaa tostavaa dremelillä vingutella...Aksu kirjoitti:mulla se sarja enää 17cm pitkäPäässä cossun kotelo

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
0280150219 onko tommonen numerosarja niissä? jos on niin ovat 167cc, joilla ei vielä kuuhun mennä.Rahtinalle kirjoitti:ruiskunimusarja hyvinkin![]()
eipä sitä kokomatkalta saa mitenkään hiottua mutta jos sen katkasee....
onkos noista iiässän suuttimista mitään "arvoa" että paljon niillä saa tehoa tai mihin asti ne riittää??
kone 1,6 ja ahtoa maks. 1,2
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta