jakohihna
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
1,6-OHC 82--86 (ei E-max). . . . . . . . . . . . . . . . . 25-5030
1,6-Emax 85--90 (75hv/122-hampainen/2-kurkkukaasutin). . . 25-5031
1,6iKat-CVH 90--4.92 (19mm). . . . . . . . . . . . . . . . 25-5008
1,6iKat-CVH 5.92--93 (21,6mm). . . . . . . . . . . . . . . 25-5696
Tuossa motonetin vaihtoehdot. Eli ilmeisesti 122 hampainen pitäis olla. Niin ja lohkossa muistaakseni 165 merkintä (emax), voi olla että muistan väärin
Jaa enpä huomannutkaan että hihna on vanha
1,6-Emax 85--90 (75hv/122-hampainen/2-kurkkukaasutin). . . 25-5031
1,6iKat-CVH 90--4.92 (19mm). . . . . . . . . . . . . . . . 25-5008
1,6iKat-CVH 5.92--93 (21,6mm). . . . . . . . . . . . . . . 25-5696
Tuossa motonetin vaihtoehdot. Eli ilmeisesti 122 hampainen pitäis olla. Niin ja lohkossa muistaakseni 165 merkintä (emax), voi olla että muistan väärin
Jaa enpä huomannutkaan että hihna on vanha
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Luulisin että sulla on normi 1.6 ja sulle on myyty E-Max:in hihna..
E-Maxin hinha on yhtä pitkä kun 2 litrasen hihna (sama iskun pituus kun 2L koneessa, poraus pienempi)
Eihän sulla ole enää talleesa vanhaa hihnaa?
Jos on, niin ota se peukkujen väliin ja siihen samalla se uus hihna.
E-Maxin hinha on yhtä pitkä kun 2 litrasen hihna (sama iskun pituus kun 2L koneessa, poraus pienempi)
Eihän sulla ole enää talleesa vanhaa hihnaa?
Jos on, niin ota se peukkujen väliin ja siihen samalla se uus hihna.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
JAKOHIHNAN RULLAT/RATTAAT FORD SIERRA
Hammashihnavetoisen jakopään osia
1,3-2,0 OHC KIRISTIN (ei DOHC/CVH-Kat). . . . . . . . . . . 25-5150 24.20 ???
1,3/1,6 OHC NOKKA-AKS PYÖRÄ (1,6-1593cc/ei Emax/DOHC/CVH). 25-5703 19.90 ???
1,6-CVH 90--93 KIRISTIN (80hv-Kat). . . . . . . . . . . . . 25-5163 28.80 ???
2,0RS-Cosworth KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-5951 49.50 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . 25-5651 19.90 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 LAAKEROITU OHJAINHAMMASPYÖRÄ. . . . 25-5249 24.80 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 VÄLIHAMMASPYÖRÄ/ÖLJYPUMPULLE. . . . 25-5650 26.00 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 RUISKUHIHNAN KIRISTIN. . . . . . . . 25-5728 27.50 ???
mitäs toi tarkottaa et 1,6 nokka-akselinpyörä mut ei silti käy e-max.. eli jotain eroa on varmasti..
toi siis motonetin sivuilta
Hammashihnavetoisen jakopään osia
1,3-2,0 OHC KIRISTIN (ei DOHC/CVH-Kat). . . . . . . . . . . 25-5150 24.20 ???
1,3/1,6 OHC NOKKA-AKS PYÖRÄ (1,6-1593cc/ei Emax/DOHC/CVH). 25-5703 19.90 ???
1,6-CVH 90--93 KIRISTIN (80hv-Kat). . . . . . . . . . . . . 25-5163 28.80 ???
2,0RS-Cosworth KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-5951 49.50 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . 25-5651 19.90 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 LAAKEROITU OHJAINHAMMASPYÖRÄ. . . . 25-5249 24.80 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 VÄLIHAMMASPYÖRÄ/ÖLJYPUMPULLE. . . . 25-5650 26.00 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 RUISKUHIHNAN KIRISTIN. . . . . . . . 25-5728 27.50 ???
mitäs toi tarkottaa et 1,6 nokka-akselinpyörä mut ei silti käy e-max.. eli jotain eroa on varmasti..
toi siis motonetin sivuilta
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
38 hammasta näyttäis olevan tuossa mun 165 koneen yläpyörässä, noin äkkiä tarkastettuna. Kuvia löytyy tuolta samalta sivulta missä mun projektinkuvat
http://photobucket.com/albums/b224/fsohc/HARRASTUKSET/
salasana:ohari
http://photobucket.com/albums/b224/fsohc/HARRASTUKSET/
salasana:ohari
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Siis hihnan hammasmäärällä ei ole muuta väliä kun se että hihna on joko liian pitkä tai liian lyhyt. Jakoon se ei vaikuta millään tavalla, kunhan hihnan vaan saa paikalleen ja kireelle. Onhan yläpyörä oikein päin, eli ne kolme klönttiä koneesta pois päin? Muuttaa hieman ajoitusta, oliko se nyt neljäsosahampaan vai puoli, riippuu tietysti toleransseista 

Jäsen #606