jakohihna

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

nicop
Viestit: 65
Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005

jakohihna

Viesti Kirjoittaja nicop » To Tammikuu 5. 18:16:35 2006

mikähän on kun jakohihnan ylämerkki on kohallaan ja alamerkki ekan merkin kohdalla niin konetta kun pyörittää 2 kierrosta alamerkki on hypännyt 3 merkin kohdalle virranjakajan pyöriä on kyllä 1 syl päin.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Tammikuu 5. 18:19:32 2006

kiristintä tiukemmalle, jako varmaan hypää jostain kohti. Autosta riippuen joihinkin autoihin saa myös eri hammasmäärällä hihnoja. Sekin kannattaa tarkistaa uuden ostohetkellä

nicop
Viestit: 65
Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005

Viesti Kirjoittaja nicop » To Tammikuu 5. 18:54:29 2006

auto on 88 1.6 sierra hihna on vanha mutta uuden veroinen ja kiristin on niin tiukalla kun saa.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Tammikuu 5. 19:00:30 2006

1,6-OHC 82--86 (ei E-max). . . . . . . . . . . . . . . . . 25-5030
1,6-Emax 85--90 (75hv/122-hampainen/2-kurkkukaasutin). . . 25-5031
1,6iKat-CVH 90--4.92 (19mm). . . . . . . . . . . . . . . . 25-5008
1,6iKat-CVH 5.92--93 (21,6mm). . . . . . . . . . . . . . . 25-5696

Tuossa motonetin vaihtoehdot. Eli ilmeisesti 122 hampainen pitäis olla. Niin ja lohkossa muistaakseni 165 merkintä (emax), voi olla että muistan väärin

Jaa enpä huomannutkaan että hihna on vanha

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 5. 19:10:29 2006

Luulisin että sulla on normi 1.6 ja sulle on myyty E-Max:in hihna..

E-Maxin hinha on yhtä pitkä kun 2 litrasen hihna (sama iskun pituus kun 2L koneessa, poraus pienempi)

Eihän sulla ole enää talleesa vanhaa hihnaa?
Jos on, niin ota se peukkujen väliin ja siihen samalla se uus hihna.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

nicop
Viestit: 65
Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005

Viesti Kirjoittaja nicop » To Tammikuu 5. 19:16:49 2006

auto on e-max. vaihdoin toisen kannen kävi mielessä onko noissa hihnapyörissä eroa 1.6 ja e-max.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Tammikuu 5. 19:24:15 2006

hihnapyörien erosta en tiedä, mutta jos on eroa niin se kyllä varmasti vaikuttaa. Itsellä autotallissa e-max moottori, voin kyllä käydä laskeen hammasmäärät siitä jos on tarvetta

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 5. 19:46:09 2006

En kyllä usko että hihnapyörissä olis eroa..

Eiköhän ne ole aivan samat kaikissa OHC koneissa..

Mutta tavan 1.6:n hihnaa et saa E-Maxiin.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Tammikuu 5. 20:04:34 2006

JAKOHIHNAN RULLAT/RATTAAT FORD SIERRA
Hammashihnavetoisen jakopään osia
1,3-2,0 OHC KIRISTIN (ei DOHC/CVH-Kat). . . . . . . . . . . 25-5150 24.20 ???
1,3/1,6 OHC NOKKA-AKS PYÖRÄ (1,6-1593cc/ei Emax/DOHC/CVH). 25-5703 19.90 ???
1,6-CVH 90--93 KIRISTIN (80hv-Kat). . . . . . . . . . . . . 25-5163 28.80 ???
2,0RS-Cosworth KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-5951 49.50 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . 25-5651 19.90 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 LAAKEROITU OHJAINHAMMASPYÖRÄ. . . . 25-5249 24.80 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 VÄLIHAMMASPYÖRÄ/ÖLJYPUMPULLE. . . . 25-5650 26.00 ???
TurboDiesel-1,8 89--93 RUISKUHIHNAN KIRISTIN. . . . . . . . 25-5728 27.50 ???


mitäs toi tarkottaa et 1,6 nokka-akselinpyörä mut ei silti käy e-max.. eli jotain eroa on varmasti..

toi siis motonetin sivuilta
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 5. 20:42:41 2006

Hmm, aika outoa..

Noh, mulla on mahdollisuus tutkia noi hammas luvut..

Löytyy 2l ja 1.6 Emax ja keverilta normi 1.6..

Palataan asiaan kunhan saan varmistuksen asiaan..

Eli huomenna :D
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

nicop
Viestit: 65
Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005

Viesti Kirjoittaja nicop » To Tammikuu 5. 20:49:00 2006

se sopii.onpa ford porukassa avuliasta porukkaa.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 5. 20:59:55 2006

No kaveria ei jätetä :wink:

Iteltäni löytyy E-Max ja 2l mut joutuu huomenna häiritsemään (taunus) kaveria..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Tammikuu 5. 23:01:05 2006

Alapyörä kulunut tai yläpyörä löysällä että se peltilevy pääsee vähän liikkumaan, nämä selittäisi tuon pienen heiton.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Tammikuu 6. 3:25:07 2006

38 hammasta näyttäis olevan tuossa mun 165 koneen yläpyörässä, noin äkkiä tarkastettuna. Kuvia löytyy tuolta samalta sivulta missä mun projektinkuvat

http://photobucket.com/albums/b224/fsohc/HARRASTUKSET/
salasana:ohari

nicop
Viestit: 65
Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005

Viesti Kirjoittaja nicop » Pe Tammikuu 6. 12:37:07 2006

hihna on e-max myöskin ylä pyöräkin on. virranjakajan pyöriä jää aina oikeaan kohtaan .ala merkki ei.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Tammikuu 6. 18:36:12 2006

No niin..

Mulla on tallissa yks 2 litranen kone missä on 1.6:n kansi..

38 hammasta laskin nokkaakselin pyörästä.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Tammikuu 6. 20:11:23 2006

Siis hihnan hammasmäärällä ei ole muuta väliä kun se että hihna on joko liian pitkä tai liian lyhyt. Jakoon se ei vaikuta millään tavalla, kunhan hihnan vaan saa paikalleen ja kireelle. Onhan yläpyörä oikein päin, eli ne kolme klönttiä koneesta pois päin? Muuttaa hieman ajoitusta, oliko se nyt neljäsosahampaan vai puoli, riippuu tietysti toleransseista :)
Jäsen #606

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Tammikuu 6. 21:27:34 2006

se pelti pyörän takana ei ole lähelläkään pyörää jos koettaa laittaa väärinpäin tuon pyörän

Vastaa Viestiin