Sierra 4x4 jarrupäivitystä ja hammastangoista

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Sierra 4x4 jarrupäivitystä ja hammastangoista

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Syyskuu 26. 23:36:33 2005

Mallailin DOHC 4x4 napoihin 2wd ABS sierran satuloita ja 2wd sierran levyillä satula ei mahdu levyn ja kiinnikkeen väliin, mondeon levyillä satulalle tehtävä n 5mm välipala, mondeon satuloita en viel kokeillut.. Kysymys kuuluukin et onko XR 4x4 navat ja olka-akselit samat kun DOHC 4x4?
Motonetin mukaan noita sierran 260 levyjä on kahdella offsetilla..
Viimeksi muokannut cosworthman, Ke Syyskuu 28. 23:49:20 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#350

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ti Syyskuu 27. 15:30:03 2005

Vastaukseni perustuu hatariin muistikuviin :wink:

Eli muistaakseni XR:n ja DOHC:n 4x4 malleissa on samat etuakseliston osat. Ja muistaakseni ne pienemmällä offsetilla olevat levyt on 4x4 malleihin....
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ti Syyskuu 27. 17:00:35 2005

joo, nelikon levyt sopii nelikkoihin ja jos laittaa 2wd levyt niin pitää laittaa 5mm spacerit levyn ja navan väliin
sierra xr4x4
escort mk1

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Syyskuu 28. 14:00:33 2005

Pitänee laittaa spacerit levyjen väliin kun noita 2wd levyjä on hyllyssä..voi olla et mondeon levyjen kanssa satula tulee liian ulos Paljonkohan noihin levyihin kannattaa porata reikiä ja ootteko tehny ite uria?
#350

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Syyskuu 28. 23:50:57 2005

Onko XR ja DOHC hammastangot samat?
#350

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Syyskuu 29. 0:51:31 2005

Kutoskoneisen nelivetosierran olka-akselit on erilaiset kuin 4x4 cossu/dohc. Cossu/dohc napa tulee reilusti ulommaksi kuin kutoskoneisessa. Tämä on varma tieto kun piti n. vuosi sitten tehdä vaihto xr4x4 sierrasta cossuun muttei sopinut... samalla mittasin etupalkin molemmista ja totesin niidenkin mitoissa eroja..
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Syyskuu 29. 8:56:49 2005

Cosesc kirjoitti:Kutoskoneisen nelivetosierran olka-akselit on erilaiset kuin 4x4 cossu/dohc. Cossu/dohc napa tulee reilusti ulommaksi kuin kutoskoneisessa. Tämä on varma tieto kun piti n. vuosi sitten tehdä vaihto xr4x4 sierrasta cossuun muttei sopinut... samalla mittasin etupalkin molemmista ja totesin niidenkin mitoissa eroja..
Etupalkkeja en ole mitannut mut pitää mitata tallilla XR/DOCH ja cossun etupalkit, navoista ja olka-akseleista olisin hieman erimieltä kun ainakin mun molemmissa 4wd cossuissa+yhdet muut cossun olka-akselit on olleet eri kun kaikissa kolmessa DOHC-nelikoissa mitä mulla on ollut DOHC navat tulee n.2,5-3cm ulommaksi. Kun laitoin cossun olka-akselit Dokkilaiseen niin navat meni sisäänpäin ja sain kulutuspinnat escocossun vanteilla kaaren sisäpuolelle :D Tolpat käänty aika pystyyn cossun olka-akseleilla
#350

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Syyskuu 29. 23:05:45 2005

Mulla on kanssa jarrupäivitykset nelikkoon työn alla ja hommasin Mondeon 278mm levyn testaushommiin, se on 47mm korkea.
Etupään 240mm levyt on tosi lähellä ohjauksen palloniveltä ja ilmeisesti yli 50mm korkeat joten arvelin ton Mondeon levyn jollain sopivalla palikalla sopivan kohilleen. 4x4 Cossun levyt on vain 36mm korkeat miten niiden kiinnityspiste tolpassa eroaa muista vai onko satula ihan erilainen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Syyskuu 30. 17:04:44 2005

Tutkiskelin tuossa lisää eli DOHC ja XR olka-akselit näyttäis olevan samat, cossussa on erilaiset. navat näyttäis olevan samat . -96 Fiesta dieselin navat kävis dokin olka-akseleihin mut boori on erilainen ja vasen vetari kävis muuten mut sisäpään murroksessa akselin tumpin booriosa on liian lyhyt. 1,6 sierran sisäpään tumppi kävis jos sen saa käymään fiestan akseliin..taitaa mennä kohta säveltämiseks mut pitäs yrittää käyttää olemassaolevia osia kun kyseessä on vaan jäärata-auto 8) Nii ja mk1 2,0 mondeon satulat kävis varmaan niillä 4wd 260mm levyillä just kohilleen kun 2wd sierran levyillä tarvii spacerin navan väliin ja mondeon levyllä satulan kiinnitykseen. muuten mondeon satulan kiinnitys mitat on samat kun sierran mut pultit on 12mm

SLEI: cossun levyt on matalammat siitä syystä kun olka-akselit on "kapeammat" eli napa on sivusuunnassa lähempänä kiinnityspistettä. siitä johtuu sekin et cossun navat on sisempänä. Tolpan alapään kiinnityspiste taas tulee cossussa siemmäksi ja tolppa on pystymmässä..
#350

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Syyskuu 30. 22:03:13 2005

Menee vähän ohi aiheen, mutta liippaa kuitenkin aika läheltä, joten kysytääs tähän perään:
Teillä kun on noita osia irrallaan, niin onko eri etutukivarsissa eroa sisemmän puslan ja vakaajan puslan välimatkalla? Eli onko esim. 4Wd:ssä leveempi vakaajatanko kuin 2WD:ssä tai ihan normaalissa Sierrassa?

Mulla kun ainakin kuskinpuolelta on reilu vuoden ikäinen sisempi uretaanipusla niin loppu, että välillä kuuluu kolinaa. Jotenkin vaikuttaa, että vakaaja olis liian leveä tms. Ainakin vakaajaa joutui hirveällä voimalla (lue ketjuvinssillä) vääntämään kasaan kun noi puslat sinne vaihdoin. Jo silloin näytti ettei tule kauaa kestämään. Ettei vaan olis joskus laitettu vääriä tukivarsia.

voisko joku mitata välimatkan vaikka tukivarren etupuolelta sisemmän puslan keskeltä vakaajan puslan keskelle?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » La Lokakuu 1. 16:40:36 2005

Turbo_IS kirjoitti:Menee vähän ohi aiheen, mutta liippaa kuitenkin aika läheltä, joten kysytääs tähän perään:
Teillä kun on noita osia irrallaan, niin onko eri etutukivarsissa eroa sisemmän puslan ja vakaajan puslan välimatkalla? Eli onko esim. 4Wd:ssä leveempi vakaajatanko kuin 2WD:ssä tai ihan normaalissa Sierrassa?

Mulla kun ainakin kuskinpuolelta on reilu vuoden ikäinen sisempi uretaanipusla niin loppu, että välillä kuuluu kolinaa. Jotenkin vaikuttaa, että vakaaja olis liian leveä tms. Ainakin vakaajaa joutui hirveällä voimalla (lue ketjuvinssillä) vääntämään kasaan kun noi puslat sinne vaihdoin. Jo silloin näytti ettei tule kauaa kestämään. Ettei vaan olis joskus laitettu vääriä tukivarsia.

voisko joku mitata välimatkan vaikka tukivarren etupuolelta sisemmän puslan keskeltä vakaajan puslan keskelle?
Nelikossahan etupyörät on n.2cm edempänä kun takapotkussa ja vakaaja on erilainen.Takapotkun vakaajan päät on sen pari senttiä lyhyemmät ja tulee eri kulmassa puslan kohdalle.Etupalkkeja en ole verrannut mut luultavasti vakaajan sisäpää on kans edempänä nelikossa. Kuormaliinan kanssa vetelin vakaajan kohilleen kun nelikkodokissa oli 2wd cossun vakaaja..
#350

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Lokakuu 1. 20:26:42 2005

cosworthman kirjoitti:Tutkiskelin tuossa lisää eli DOHC ja XR olka-akselit näyttäis olevan samat, cossussa on erilaiset. navat näyttäis olevan samat .

SLEI: cossun levyt on matalammat siitä syystä kun olka-akselit on "kapeammat" eli napa on sivusuunnassa lähempänä kiinnityspistettä. siitä johtuu sekin et cossun navat on sisempänä. Tolpan alapään kiinnityspiste taas tulee cossussa siemmäksi ja tolppa on pystymmässä..
Eikö dohc nelikossa ja cossu nelikossa ole samanlaiset etupalkit ja alatukivarret?
(...ja siis myöskin navat)

Mitä enemmän tätä topiccia lukee, sitä enemmän menee sekaisin. :oops: :lol: :lol:

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Lokakuu 1. 20:29:36 2005

Palkit on samanlaiset.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » La Lokakuu 1. 23:39:30 2005

ratsastetaan nyt aiheella kun ollaan alkuun päästy. Kattelin tossa ykspäivä paikallisen ford liikkeen ohjelmista että olis 4x4 cossussa (sierra/escort) ja 4x4 dohc sierrassa sama voimansiirto perän/perien välityksiä lukuunottamtta. Eli viitteet yhtälaiseen alusta rakenteeseen on siis olemassa. Tietty dohc:ssä ei ole saman paksuisia vakaajia ym. kovan ajon vaatimia hibleitä. Tuntus että olis samat olkavarret ja pyörännavat jos on samat vetarit ja muut voimansiirron osat. Ei ehkä ole kannattavaa sen takia valmistaa eri osia jos voi käyttää jo olemassa olevia osia.

siitä tuli mieleen että pitäs tehdä sellanen kirjasto jossa olis mitkä osat on samanlaisia eri mallien kanssa. Esim. 4x4dohc:n omistajia varmasti kiinnosta a mitkä 4x4cossun osat menis heittämällä paikalleen. Helppoa (halpaa) ajettavuuden parantamista. Ja helpottas varaosien hankkimista. Jos ei halua aina ostaa uutta ford-liikkestä...

BTW. sama Fergusonin voimansiirto löytyy myös BMW 325xi:n alta. Tosin 37/63 voimanjako suhteella. :P V*t*n outo juttu...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Lokakuu 2. 13:08:34 2005

mvla kirjoitti: siitä tuli mieleen että pitäs tehdä sellanen kirjasto jossa olis mitkä osat on samanlaisia eri mallien kanssa. Esim. 4x4dohc:n omistajia varmasti kiinnosta a mitkä 4x4cossun osat menis heittämällä paikalleen. Helppoa (halpaa) ajettavuuden parantamista. Ja helpottas varaosien hankkimista. Jos ei halua aina ostaa uutta ford-liikkestä...
Veit sanat suustani. :D
(alustan kunnostaminen/parantelu alkaa olemaan ajankohtaista.. eikä tuo konehuonekkaan lisäventtiileitä ja "solmua" pahakseen panis.) :roll:

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Lokakuu 3. 7:30:44 2005

cosworthman kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Menee vähän ohi aiheen, mutta liippaa kuitenkin aika läheltä, joten kysytääs tähän perään:
Teillä kun on noita osia irrallaan, niin onko eri etutukivarsissa eroa sisemmän puslan ja vakaajan puslan välimatkalla? Eli onko esim. 4Wd:ssä leveempi vakaajatanko kuin 2WD:ssä tai ihan normaalissa Sierrassa?

Mulla kun ainakin kuskinpuolelta on reilu vuoden ikäinen sisempi uretaanipusla niin loppu, että välillä kuuluu kolinaa. Jotenkin vaikuttaa, että vakaaja olis liian leveä tms. Ainakin vakaajaa joutui hirveällä voimalla (lue ketjuvinssillä) vääntämään kasaan kun noi puslat sinne vaihdoin. Jo silloin näytti ettei tule kauaa kestämään. Ettei vaan olis joskus laitettu vääriä tukivarsia.

voisko joku mitata välimatkan vaikka tukivarren etupuolelta sisemmän puslan keskeltä vakaajan puslan keskelle?
Nelikossahan etupyörät on n.2cm edempänä kun takapotkussa ja vakaaja on erilainen.Takapotkun vakaajan päät on sen pari senttiä lyhyemmät ja tulee eri kulmassa puslan kohdalle.Etupalkkeja en ole verrannut mut luultavasti vakaajan sisäpää on kans edempänä nelikossa. Kuormaliinan kanssa vetelin vakaajan kohilleen kun nelikkodokissa oli 2wd cossun vakaaja..
No joo, ehdin vihdoin kurkata auton allekin, ja kolinan syykin löytyi. Vakaajan mutteri oli toiselta puolelta löysällä. Sisempi puslakin näytti pikaisesti katsottuna olevan ihan paikallaan. Vielä kuitenkin silloin tällöin joku kolahtaa, taitaa putki olla liian lähellä vakaajaa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Lokakuu 3. 21:39:41 2005

Turbo_IS kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Menee vähän ohi aiheen, mutta liippaa kuitenkin aika läheltä, joten kysytääs tähän perään:
Teillä kun on noita osia irrallaan, niin onko eri etutukivarsissa eroa sisemmän puslan ja vakaajan puslan välimatkalla? Eli onko esim. 4Wd:ssä leveempi vakaajatanko kuin 2WD:ssä tai ihan normaalissa Sierrassa?

Mulla kun ainakin kuskinpuolelta on reilu vuoden ikäinen sisempi uretaanipusla niin loppu, että välillä kuuluu kolinaa. Jotenkin vaikuttaa, että vakaaja olis liian leveä tms. Ainakin vakaajaa joutui hirveällä voimalla (lue ketjuvinssillä) vääntämään kasaan kun noi puslat sinne vaihdoin. Jo silloin näytti ettei tule kauaa kestämään. Ettei vaan olis joskus laitettu vääriä tukivarsia.

voisko joku mitata välimatkan vaikka tukivarren etupuolelta sisemmän puslan keskeltä vakaajan puslan keskelle?
Nelikossahan etupyörät on n.2cm edempänä kun takapotkussa ja vakaaja on erilainen.Takapotkun vakaajan päät on sen pari senttiä lyhyemmät ja tulee eri kulmassa puslan kohdalle.Etupalkkeja en ole verrannut mut luultavasti vakaajan sisäpää on kans edempänä nelikossa. Kuormaliinan kanssa vetelin vakaajan kohilleen kun nelikkodokissa oli 2wd cossun vakaaja..
No joo, ehdin vihdoin kurkata auton allekin, ja kolinan syykin löytyi. Vakaajan mutteri oli toiselta puolelta löysällä. Sisempi puslakin näytti pikaisesti katsottuna olevan ihan paikallaan. Vielä kuitenkin silloin tällöin joku kolahtaa, taitaa putki olla liian lähellä vakaajaa.
Juu ne mutterit kannattaa laittaa aina uudet kun on irti ja vetää kunnolla kiinni. Mulla pääs kans joskus löystymään ku tuli kiireessä vanha mutteri laitettua ja jäi liian löysälle..
#350

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Joulukuu 30. 13:41:10 2005

Eilen tallilla sovittelin 4x4 Cossun etujarruja (levyt ja satulat) XR4x4:n olka-akseliin. Ainut muutos mitä tarttee tehdä on tuoda satulaa ulospäin 17mm, onnistunee paksuilla prikoilla ja pitemmillä satulan kiinnityspulteilla..

2wd levyllä ei luultavasti tarvitse noinkaan paksua prikkaa. Pitää sovitella tänään tallilla..

Palataan asiaan kuvien kera vuoden vaihteen jälkeen..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Joulukuu 30. 16:53:35 2005

Minäkin olin yöllä jarruhommissa ja DOHC etuakseliin menisi 2WD Cosan levyt 5mm spacereillä levyn ja navan välissä. Ilman välipalaa levy ottaisi kiinni ohjauspalloon. Satula oli Cossu Scorpin eli sama kuin 4WD Cossuissa ja 2WD levy mahtui niukka naukka sisälle pyörimään. Koska levy on vähän isompi kuin 4WD malleissa reunaan jää 2mm alaa johon pala ei hinkkaa ja siihen taitaa kertyä ruostekönkäre.
Uusi yritys V6 Mondeon levyillä, jotka on matalammat eli 47mm, kun noi Cossu 2WD ja 240mm DOCH 4x4 55mm. Koska Cossu levyjäkin piti siirtää ulospäin niin satulan ja jousijalan väliin riittänee 3-4mm palikka noilla matalammilla.
Lieneekö sitten nämä Cossun jarrut vähän yliampuvat nykyisillä tehoilla, tosin voimapalikoita on kyllä paljonkin nurkissa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Tammikuu 11. 11:20:35 2006

Yritin lueskella tämän topicin ajatuksella läpi, mutta vaihtoehtoja 4x4 dokin jarrupäivityksille näyttäisi olevan melkoisesti.

Kertokaapas n00bille mikä on helpoin tapa saada levyjarrut taakse 4x4 dokki Sierraan ja säilyttää jarrutasapaino järkevänä? Pitäisikö vaan metsästää normi ABS Sierran levyt ja satulat taakse vai kuinka? Pitääkö navat vaihtaa myös?

Tämän jos joku osaisi minulle rautalangasta vääntää ettei tulisi hommattua mitään osaa turhaan tai että ei jäisi mitään puuttumaan (kun minkäänlaisia takalevyroippeita ei minulla nurkissa pyöri).
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Tammikuu 11. 13:06:04 2006

Zipi kirjoitti:Yritin lueskella tämän topicin ajatuksella läpi, mutta vaihtoehtoja 4x4 dokin jarrupäivityksille näyttäisi olevan melkoisesti.

Kertokaapas n00bille mikä on helpoin tapa saada levyjarrut taakse 4x4 dokki Sierraan ja säilyttää jarrutasapaino järkevänä? Pitäisikö vaan metsästää normi ABS Sierran levyt ja satulat taakse vai kuinka? Pitääkö navat vaihtaa myös?

Tämän jos joku osaisi minulle rautalangasta vääntää ettei tulisi hommattua mitään osaa turhaan tai että ei jäisi mitään puuttumaan (kun minkäänlaisia takalevyroippeita ei minulla nurkissa pyöri).
Tarvitset: Navat, laakeripesät (johka satula tulee myös kiinni), navan läpivientiakselit ( "tumpit" ), levyt ja satulat. Nämä normi abs sierrasta jos 250mm levyt tahtoo. Ei välttämättä ihan joka nurkassa näitä osia pyöri. Varsinkaan noita pelkkiä tumppeja.

Eteen tarviit sitten myös isommat levyt jottei näytä hölmöltä... :wink:


Ainiin ja kässärivaijeri myös levyjarrullisesta pitä laittaa...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Tammikuu 11. 15:03:23 2006

4x4 DOHCiin ei tarvitse ilmeisesti niitä "tumppeja" vaan ne alkuperäiset taitaa sopia, 4x4 DOHCissahan on laippavetarit vaikka on rummut.
Eteen tarvitsee varmaan laittaa 260mm levyt, että jarrut on tasapainossa.
Omassa nelarissa on nyt sovitus valmis ja laitan noi V6 Mondeon 278mm levyt ja nelari Cossun/Cossu Scorpion satulat 6mm välipalalla jousijalan ja satulan välissä.
Kokeilen ensin miten rummut pelaa niiden kanssa yhteen, kun noi rumpujen kässärit on mielestäni ollut vähän toimintavarmempia.
Jos etupäähän laittaa 260mm levyt ne pitää ilmeisesti olla 4x4 XR koska muuten levyt ottaa kiinni ohjauspalloon.
253mm takalevyille ABS Sierran napa ja satula tai sitten Scorpion johon pitää vaihtaa vetolevy. Asiaa paremmin tuntevat kertoivat jossain toisessa topicissa, että ne vetolevyt voi ottaa vaikka rumpujarrullisesta.

"SLEI: cossun levyt on matalammat siitä syystä kun olka-akselit on "kapeammat" eli napa on sivusuunnassa lähempänä kiinnityspistettä. siitä johtuu sekin et cossun navat on sisempänä. Tolpan alapään kiinnityspiste taas tulee cossussa siemmäksi ja tolppa on pystymmässä.. "

Saiskos noilla Cossun etunavoilla jotain hyvää ajo-ominaisuuksiin jos jarruja ei tarvitse päivittää? Pyöränkulmat paremmat tms. , etupää taitaa olla matalampi Cossussa tai itseasiassa ympäriinsä. Nelariani ei kyllä ole tarvis laskea yhtään, alkutalvesta pohja raapi isommallakin tiellä kinosta kunnon lumimyterin jäljiltä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Tammikuu 11. 17:42:12 2006

Tarvii tumpit koska on eri spoori rumpu vs. levyt.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Tammikuu 11. 18:33:43 2006

SLEI kirjoitti:4x4 DOHCiin ei tarvitse ilmeisesti niitä "tumppeja" vaan ne alkuperäiset taitaa sopia, 4x4 DOHCissahan on laippavetarit vaikka on rummut.


Saiskos noilla Cossun etunavoilla jotain hyvää ajo-ominaisuuksiin jos jarruja ei tarvitse päivittää? Pyöränkulmat paremmat tms. , etupää taitaa olla matalampi Cossussa tai itseasiassa ympäriinsä. Nelariani ei kyllä ole tarvis laskea yhtään, alkutalvesta pohja raapi isommallakin tiellä kinosta kunnon lumimyterin jäljiltä.
Noi tumpit tarvii vaihtaa koska rumpujarrujen kanssa on pienet pyöränlaakerit ja näinollen ohuempi laipan akseliosa. levyjarruilla on aina isot pyöränlaakerit.

Jos laittaa cossun olka-akselit esim 260mm jarrujen kanssa niin jarrulevyt pitää olla pienellä offsetilla,muuten varmaan käy ajo-ominaisuuksien puoleen en osaa sanoa,pyöränkulmat ei suuremmin taida muuttua lähinnä tolpan asento. Itelle laitoin cossun etu hilkkeet dokkiin siksi että sai cossuescon vanteet mahtumaan alle..
#350

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Tammikuu 11. 21:07:16 2006

Tästä oli juttua aiemminkin; XR4x4-DOHC4x4-Cosw.4x4 -etupään osista. Tulos oli muistaakseni seuraava:
-etupalkki: DOHC ja Cossu sama, XR oma (kapeampi reikäväli)
-tukivarret: samat kaikissa (ja myös 2WD -4D- Cossussa)
-navat: XR ja DOHC samat keskenään ja Cossussa omansa (mm. jarrukorvakkeet lähempänä vannetta ja tolpan reikä kauempana vanteesta).
- etuvetarit: XR omat, DOHC ja Cossu omat (pari cm pidemmät). Tästä en ole varma; Cosesc muistanee? Liittyi lähinnä etupalkin leveyden tuomaan mittaeroon; leveämpi palkinreikäväli-> pidemmät vetarit?
- etukardaani: XR type 9 kapea tanko, uudempi 2,9 XR ja DOHC + Cossu paksumpi putkityyppinen. On vaihtokelpoisia keskenään, "puikossa" vähän pienemmät nivelet (mutta vaikuttavat kestävimmille...). Eli MT75= putki, tyyppi9 puikko.
- hammastanko: sama kaikissa, mutta Cossussa pidemmät raidetangot. DOHC?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Tammikuu 12. 15:11:34 2006

jjs kirjoitti:Tästä oli juttua aiemminkin; XR4x4-DOHC4x4-Cosw.4x4 -etupään osista. Tulos oli muistaakseni seuraava:
-etupalkki: DOHC ja Cossu sama, XR oma (kapeampi reikäväli)
-tukivarret: samat kaikissa (ja myös 2WD -4D- Cossussa)
-navat: XR ja DOHC samat keskenään ja Cossussa omansa (mm. jarrukorvakkeet lähempänä vannetta ja tolpan reikä kauempana vanteesta).
- etuvetarit: XR omat, DOHC ja Cossu omat (pari cm pidemmät). Tästä en ole varma; Cosesc muistanee? Liittyi lähinnä etupalkin leveyden tuomaan mittaeroon; leveämpi palkinreikäväli-> pidemmät vetarit?
- etukardaani: XR type 9 kapea tanko, uudempi 2,9 XR ja DOHC + Cossu paksumpi putkityyppinen. On vaihtokelpoisia keskenään, "puikossa" vähän pienemmät nivelet (mutta vaikuttavat kestävimmille...). Eli MT75= putki, tyyppi9 puikko.
- hammastanko: sama kaikissa, mutta Cossussa pidemmät raidetangot. DOHC?
Vihdoinkin joku esitti tämänkin asian selkeästi ja ymmärrettävästi! Kiitos!
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Tammikuu 12. 16:05:36 2006

ja jatketaan ratsastamista.
onkos tietoa jos jollain olisi tivisteitä ohjaus akseliin. lähinnä ns. korjaussarjaa haeskelen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Tammikuu 12. 16:17:10 2006

sierra friikki, mitä tiivareita sä haet?

äsh.. puhutaan keimolassa lisää :)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » To Tammikuu 12. 16:40:08 2006

jjs kirjoitti:Eli MT75= putki, tyyppi9 puikko.
- hammastanko: sama kaikissa, mutta Cossussa pidemmät raidetangot. DOHC?
Mä heti kommentoin tätä :wink:
Eli mulla on tossa omassa XR:ssä MT75 ja puikko etu-kardaani.
Kun vaihdoin ristiniveltä niin kävi sellainen sattuma että vara-osamyyjällä on escort cosworth ja antoi ulkomuistista cossun ristinivelen koska yksissä tuumin olimme sitä mieltä että sellainen sinne ilman muuta kuuluu...olimme väärässä :(
Cossun ristinivel on paljon isompi ja ei mahdu edes pyörimään XR:ssä koska ottaa kytkinkoppaan kiinni eli cossussa on etuperä ulompana kuin XR:ssä....ainakin mun arvion mukaan :?

Ja sitten raidetangot :!:

Metsästin omaani sellaisia juuri pari-kolme vko sitten ja selvis että sierroissa on vain kahta eri tyyppiä raidetankoja, 2wd ja 4wd.
Erona noilla ainoastaan pituus, erään luettelon mukaan 4wd:ssä 22mm pidemmät tangot.
Microkissa ei ainakaan antanut kuin kaksi numeroa:
6185336 2wd
6185338 4wd
Erittelemättä sitä mistä malleista on kyse, vetotapa ratkaisee tuon mukaan.

Ja epävirallisen tiedon mukaan 85-94 scorppion perus 2wd mallin raidetanko on sama kuin sierran 4wd:n.....
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » To Tammikuu 12. 18:28:37 2006

mulla on abs/4xlevy jarruhilut nurkassa, mutta kun niihin napoihin menee laippavetarit, mutta tiheänvälityksen lukoperään ei. Pitääkö teettää vetarit että voi käyttää sierrassa levyjä sekä lukkoperää? siis täh? joo?

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Tammikuu 12. 18:48:45 2006

jjs kirjoitti: - etuvetarit: XR omat, DOHC ja Cossu omat (pari cm pidemmät). Tästä en ole varma; Cosesc muistanee? Liittyi lähinnä etupalkin leveyden tuomaan mittaeroon; leveämpi palkinreikäväli-> pidemmät vetarit?
Itse en ole mitannu, mutta sumufoorumeilta oon saanu sellasen käsityksen, että XR:ssä olis pidemmät vetarit ku cossussa.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Tammikuu 12. 19:28:11 2006

ylimark kirjoitti:
Itse en ole mitannu, mutta sumufoorumeilta oon saanu sellasen käsityksen, että XR:ssä olis pidemmät vetarit ku cossussa.
Asia taitaa olla just näin. XR:ssä ja DOHC:ssa samanmittaiset vetarit ja Cossussa lyhkäisemmät.

Ei tosin ihan varmaa tietoa..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Tammikuu 12. 21:33:09 2006

Spuler: Väittäisin että kutosen öljypohja on leveempi ja kytkinkopan muoto vaikuttaa tähän tartaanin mahtumiseen.

sierra4x4tbo: vetoakseleita en ole mitannut mutta jos muistan niin voin huomenna mitata tallilla..karu veikkaus että cossussa lyhemmät ja XR +DOHC pitemmät. johtuen siitä koska navat on XR+DOHC ulompana.
#350

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 12. 21:50:49 2006

Äh... Tehdäänkö näin: Kerätään tietoja, eli otetaan autojen-osien mittoja henk.koht. selville ja kun saadaan riittävä(?) määrä aikaiseksi, pyydetään siirtämään FAQ.iin?

-etukeppi: meillä käy huollossa pari DOHC 4x4:sta ja niissä on "putki"kardaani edessä. Olen kuullut -Fordilta- väitteen että kaikissa MT75 -nelikkolaatikoissa on paksu kardaani...
Eli kaikki kenellä moinen nelikkodokki on (mm.SLEI & co), tarkistamaan asia, varmuudeksi.
XR4x4 MT75:lla; voinee olla että V6 "kytkinkoppa" tosiaan tulee eteen, ja siksi käytetään siinäkin vielä puikkoa; vai onko joku vaihtanut sen spulerin autoon?. Etuperä on auton keskilinjaan nähden tosin samassa paikassa kuin muissa, eli se ei ole syy ohuempaan keppiin. Tämän pystyn vielä varmistamaan; farmilta löytyy 1 cossu4x4 ja pari XR:ää.

-etuvetarit: taisi tehdä muisti tepposet (asiat väärinpäin), eli joku mittaamaan vetarit cossusta. Pystyn mittaamaan XR4x4:n kepit.
Oliko sitten niin että jos madalsi cossua paljon, kannatti laittaa XR:n vetarit... Käy järkeen noinpäin; pidemmät silloin tarpeen.

-etupalkki:varaosanro on eri XR vs. Cossu&DOHC. Itsellä XR -palkki, voin mitata reikävälin. Mutta onko muuta eroa? Tieto voisi olla hyödyllinen...

-navat: lienee käsitelty, eli kun jarrukin on sama XR vs. DOHC ja cossussa on korvakkeet lähempänä vannetta. Muistaisin yhdestä nelikkodokista pari kk sitten varmistaneeni (varaosanro V85 -alkuinen).

jnejne.
-Mittaillaan- ja kerätään tietoa; tässä on konkaritkin menneet jo monasti vipuun :oops:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Tammikuu 12. 22:34:26 2006

Kuullostaa suunnitelmalta, nyt ku vaan muistais mitata noita osia, mulla on ainakin cossun,dokin ja 2.9 scorpion vetarit olka-akselit ja navat, xr palkki,scorpion palkki ym irrallaan..
#350

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Tammikuu 13. 0:14:57 2006

Britti-lehdistä olen monesti lukenut, että XR etuvetarit on pitemmät ja auttaisi Cossun vastaavien pullahteluongelmiin.
Mulla on paksu etukardaani.
Minulle on kerrottu (Tommi Humppilasta), että XR-palkki menisi Cossuun vinguttamalla moottorille vähän enemmän tilaa.

"Noi tumpit tarvii vaihtaa koska rumpujarrujen kanssa on pienet pyöränlaakerit ja näinollen ohuempi laipan akseliosa. levyjarruilla on aina isot pyöränlaakerit."
Onko joku tämän omin silmin todennut, tuntuisi järjettömältä tehdä 4x4 DOHCia varten oma 100mm nivellaippa, joka ohennettaisiin rumpujarrun laakeripesiä varten?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Tammikuu 13. 9:04:59 2006

SLEI kirjoitti:Britti-lehdistä olen monesti lukenut, että XR etuvetarit on pitemmät ja auttaisi Cossun vastaavien pullahteluongelmiin.
Mulla on paksu etukardaani.
Minulle on kerrottu (Tommi Humppilasta), että XR-palkki menisi Cossuun vinguttamalla moottorille vähän enemmän tilaa.

"Noi tumpit tarvii vaihtaa koska rumpujarrujen kanssa on pienet pyöränlaakerit ja näinollen ohuempi laipan akseliosa. levyjarruilla on aina isot pyöränlaakerit."
Onko joku tämän omin silmin todennut, tuntuisi järjettömältä tehdä 4x4 DOHCia varten oma 100mm nivellaippa, joka ohennettaisiin rumpujarrun laakeripesiä varten?
No mä olen vaihtanu kahteen omaan dokkinelikkoon rumpujen tilalle levyt ja molemmissa on ollu pienet laakerit..sitäpaitsi isot llakeripesät on aina satulann korvakkeilla varustettu eikä mahdu ainakaan 9" jarrujen sisään Pyörännapa taisi olla rummuilla sama kun tavan 2.0 vetareilla.
Mulla on ollut kaikissa dokeissa ja cossuissa putkikardaani. ainoastaan2.9 scorpiossa tikku.
#350

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Tammikuu 13. 11:33:03 2006

jjs kirjoitti:
-etukeppi: meillä käy huollossa pari DOHC 4x4:sta ja niissä on "putki"kardaani edessä. Olen kuullut -Fordilta- väitteen että kaikissa MT75 -nelikkolaatikoissa on paksu kardaani...
Eli kaikki kenellä moinen nelikkodokki on (mm.SLEI & co), tarkistamaan asia, varmuudeksi.
Aikoinaan omistamassani DOHC 4x4:ssä oli "putki"kardaani.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Pe Tammikuu 13. 15:09:31 2006

Elikkäs jos kerran 4x4 dokkiin joutuisi vaihtamaan vetareiden tumpit, navat ja laakeripesät noitten itsestään selvyyksien eli levyjen, satuloiden ja käppärivaijerin lisäksi (jos haluaa alkuperäisen kaltaisen asennuksen), niin pystyisiköhän nykyisiin laakeripesiin tekemään jonkinlaista sovitinpalaa jolla levyt ja satulat saisi istumaan?

Tältäkin foorumilta löytyy linkkejä cad tiedostoihin jossa mitat sovitinpalan leikkaamisesta mm. joihinkin Escoihin, niin kait samalla systeemillä saisi Sierraankin levyt käymään? :roll: Esim:

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=16872

Eli jos mahdollista jollain sovituspalavirityksillä saada levyjarrut 4x4 dokki Sierraan, niin ohjeita/piirrustuksia otetaan innolla vastaan. (niin ja minähen en ole vielä päässyt projektissani niin pitkälle että olisin purkanut tekniikanluovuttajasta kyseisiä osia)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Tammikuu 13. 19:49:49 2006

SLEI kirjoitti: Mulla on paksu etukardaani.
Niin on mullakin, ja pitkä! :wink: Sori, ei voinut vastustaa näin perjantai-iltana...

No hyvä, nyt alkaa tietoa varisemaan. Täytynee itsekin ottaa mauseri naulasta ja lähteä tallille.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Pe Tammikuu 13. 23:03:18 2006

[quote="SLEI"]Britti-lehdistä olen monesti lukenut, että XR etuvetarit on pitemmät ja auttaisi Cossun vastaavien pullahteluongelmiin.

Näin mäkin sen olen ymmästänyt,just sen navan eron takia ja oli joku sivukin mulla missä oli ne pituus erot, mut hävinnyt jo eli jos joku voi mitata niin selvii varmaksi ainakin,ku ei noista brittien mitoista aina tiedä.

Siksi hakusessa onkin tollaset XR4*4 vetarit, jotta ei vastaavaa ongelmaa olisi madalluksessa.
Tulipa hyvä ostoilmoitus :roll: :wink:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Tammikuu 14. 20:45:12 2006

tänään tein elämäni ensimmäisen ohjausakseli remontin.
ostamani 4x4 scorpion akseli vuoti tiivisteistä ulos öljyt,
Etsin varastostani tehostettujen 2wd ohjasakselien kasasta oikean mallista akselia.
lopulta löytyi yksi joka on jostain vanhemmasta sierrasta.
akseli töihin ja pesun jälkeen purkuun.
tiivisteet olivat ehjät siinä ja kun ne oli asennettu scorpin akseliin niin se jopa piti öljyt sisällä.
raidetangot palloineen jätin vanhasta koska huomasin tankojen olevan pidemmät scorppionissa.

Eli scorpppio 4x4 raidetangot ovat pidemmät kun 2wd sierran.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 15. 2:11:41 2006

Scorpion raidetangot on 2wd mallissakin pidemmät kuin Sierrassa, raidetankojen sisäpään nivelien kierteet ovat kuitenkin samat, eli Scorpion raidetangot käy Sierran hammastankoon ja päinvastoin. Tehostetussa ja tavallisessa hammastangossa on kuitenkin hiukan pituuseroa. Vaihdettaessa Scorpion tehostetun hammastangon raidetangot Sierran tehostamattomaan hammastankoon, joutuu ulompia päitä jonkun verran ruuvaamaan sisäänpäin, että saa ohjauskulmat kohdalleen. Ts. tehostettu tanko on hiukan lyhyempi kuin tavallinen. Ulommat raidetangon päät ovat vaihtokelpoisia Sierran ja Scorpion välillä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin