Käytettyä ahdinta ostamassa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Käytettyä ahdinta ostamassa
Kun tuo ahdin on minulle vielä aika tuntematon kapistus. Ja sellaista olen nyt ostamassa kun sattui sopiva kohdalle.
Niin kysyisinkin että: Mitä pitää kaikkea ahtimesta pitää/kannattaa tarkistaa?(tietysti onko laakereissa väljää yms. mutta miten? kokeilenko vain sormilla vai pitäisikö mukana olla jotain työkaluja. Ja paljonko välystä saa olla)
Ahdin on kuulemma huollettu vähän aikaa sitten mutta siinä on ilmeisesti tiivistevika kun puhaltaa kuulemma läpi. Onkohan tiivisteet vaikea vaihtaa itse? Köyhä kun olen niin ei oikein viitsisi viedä huoltoon.
Ahdin on peräisin kuulemma s1 rs turbo escortista. Ja pesät ja siivet on kuulemma kunnossa. Ja ei olisi pahan hintainen joten kysynkin teiltä jotka asiasta enemmän tietävät että olisiko tämä kannattava ostos ja mitä kaikkea olisi tarkistettava siitä kun käyn sitä katsomassa? Kiitokset jo etukäteen.
Niin kysyisinkin että: Mitä pitää kaikkea ahtimesta pitää/kannattaa tarkistaa?(tietysti onko laakereissa väljää yms. mutta miten? kokeilenko vain sormilla vai pitäisikö mukana olla jotain työkaluja. Ja paljonko välystä saa olla)
Ahdin on kuulemma huollettu vähän aikaa sitten mutta siinä on ilmeisesti tiivistevika kun puhaltaa kuulemma läpi. Onkohan tiivisteet vaikea vaihtaa itse? Köyhä kun olen niin ei oikein viitsisi viedä huoltoon.
Ahdin on peräisin kuulemma s1 rs turbo escortista. Ja pesät ja siivet on kuulemma kunnossa. Ja ei olisi pahan hintainen joten kysynkin teiltä jotka asiasta enemmän tietävät että olisiko tämä kannattava ostos ja mitä kaikkea olisi tarkistettava siitä kun käyn sitä katsomassa? Kiitokset jo etukäteen.
Jäsen #1112
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Päittäistä välystä ei saa olla, säteittäistä kylläkin (kuuluukin olla). Onko pakopesä halki (yleensä hukkaportin läpän alta). Puuttuuko imu/ pakosiivistä palasia tai onko niissä kolhuja? Huolto kannattaa teettää jollakin asiantuntevalla yrityksellä (ahdin räjähtäessään saattaa rikkoa paljon muutakin koneesta...) Hinta huollolle karkeasti 250e. Käytetyssä ahtimessa on aina riskinsä, kaikkea ei näe päällepäin, esim akseli saattaa olla taipunut...
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Lisätään nyt vielä että niitä tiivisteitä ei pyst käytännössä itse vaihtamaan, koska imusiiven joutuu irroittamaan.
Eikä sen ahtimen pitäisi puhaltaa öljyä läpi jos juuri on huollettu.
Ahdin siis vaatii uuden huollon ja mikäli se on jo paljon kilometrejä nähnyt niin akselin laakeripinnat on niin kulunu ettei uusilla laakereillakaan saa timmiä ym.. Pienet hiushalkeamat eivät välttämättä pakopuolella haittaa esim. siinä hukkaportin reunassa, mutta nekin voivat joskus revetä lisää. Jos pakopesää on "voideltu" öljyllä niin hius murtumia on vaikeampi havaita. Vastaavasti esim lasikuulapuhalletusta pinnasta erottuu halkeamat helposti.
Eikä sen ahtimen pitäisi puhaltaa öljyä läpi jos juuri on huollettu.
Ahdin siis vaatii uuden huollon ja mikäli se on jo paljon kilometrejä nähnyt niin akselin laakeripinnat on niin kulunu ettei uusilla laakereillakaan saa timmiä ym.. Pienet hiushalkeamat eivät välttämättä pakopuolella haittaa esim. siinä hukkaportin reunassa, mutta nekin voivat joskus revetä lisää. Jos pakopesää on "voideltu" öljyllä niin hius murtumia on vaikeampi havaita. Vastaavasti esim lasikuulapuhalletusta pinnasta erottuu halkeamat helposti.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kyllä ne irti saa ja tiivisteetkin pystyy varmaan vaihtamaan, mutta siipi ja mutteri pitää olla sitten TÄSMÄLLEEN samassa kohdassa kiinnityksen jälkeen akselilla kuin missä kohdassa ne on tasapainotettu.ect kirjoitti:jarkkoscosworth kirjoitti:Lisätään nyt vielä että niitä tiivisteitä ei pyst käytännössä itse vaihtamaan, koska imusiiven joutuu irroittamaan.
Miksi ei pysty itse kompurasiipeä irroittamaan ja tiivisteitä vaihtamaan???
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Voiko sitä tasapainottaa uudestaan sitten?SLEI kirjoitti:Kyllä ne irti saa ja tiivisteetkin pystyy varmaan vaihtamaan, mutta siipi ja mutteri pitää olla sitten TÄSMÄLLEEN samassa kohdassa kiinnityksen jälkeen akselilla kuin missä kohdassa ne on tasapainotettu.ect kirjoitti:Miksi ei pysty itse kompurasiipeä irroittamaan ja tiivisteitä vaihtamaan???jarkkoscosworth kirjoitti:Lisätään nyt vielä että niitä tiivisteitä ei pyst käytännössä itse vaihtamaan, koska imusiiven joutuu irroittamaan.
Jäsen #1112
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ei taida ihan koneismoitten tarkkuus riittää turbojen tasapainotukseen.Puhutaan kuitenkin 10 kertaisesta kierros luvusta verrattuna koneeseen.AnttiR kirjoitti:Onko minkalainen operaatio tuo tasapainotus? Mitä kustantaa? Ihanko koneistamoilla tasapainottavat nuita?mikimikkola kirjoitti:voi... myös mun to3 on tasapainotettu töissä...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sen takia kysynkin kun en tiedä.Aksu kirjoitti:Ei taida ihan koneismoitten tarkkuus riittää turbojen tasapainotukseen.Puhutaan kuitenkin 10 kertaisesta kierros luvusta verrattuna koneeseen.AnttiR kirjoitti:Onko minkalainen operaatio tuo tasapainotus? Mitä kustantaa? Ihanko koneistamoilla tasapainottavat nuita?mikimikkola kirjoitti:voi... myös mun to3 on tasapainotettu töissä...
Jäsen #1112
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Luulis että jyväskylässäkin on ahdinhuoltoja missä tasapainottavat.
Joskus täällä tekniikassa (taisi olla nm.JJS) mainitsi tasapainotuksesta mikä tehdään vielä hienosäätönä tuohon tavallisen lisäksi.
Eli kun akseli on jo paikoillaan laitetaan ahdin kiinni johonkin penkkiin ö-paine sisään ja tasapainotetaan. Pitääköhän paikkansa vai muistanko väärin.
Joskus täällä tekniikassa (taisi olla nm.JJS) mainitsi tasapainotuksesta mikä tehdään vielä hienosäätönä tuohon tavallisen lisäksi.
Eli kun akseli on jo paikoillaan laitetaan ahdin kiinni johonkin penkkiin ö-paine sisään ja tasapainotetaan. Pitääköhän paikkansa vai muistanko väärin.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Mitäs kukkaro sanoo korjaussarjasta 100€, mahdollisesti uusi akseli mitälie 150€, pakopesä 300€, sitten vielä huomataan että koko laakeripesä on entinen, hinta jotain kamalaa. Koossa on reilusti uuden ahtimen hinta, eikä tasapainoituksesta ole vielä kysytty edes tarjousta.AnttiR kirjoitti:Olis vaan mun kukkarolle sopiva(lue:alle 150€) tuo vähän pikkuvikainen jonka voisi korjata itse.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
On se sitten sijoitettava varmaan ihan toimivaan ahtimeen.Arska kirjoitti:Mitäs kukkaro sanoo korjaussarjasta 100€, mahdollisesti uusi akseli mitälie 150€, pakopesä 300€, sitten vielä huomataan että koko laakeripesä on entinen, hinta jotain kamalaa. Koossa on reilusti uuden ahtimen hinta, eikä tasapainoituksesta ole vielä kysytty edes tarjousta.AnttiR kirjoitti:Olis vaan mun kukkarolle sopiva(lue:alle 150€) tuo vähän pikkuvikainen jonka voisi korjata itse.
Jäsen #1112
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Salapoliisityötä kannattaa harrastaa jos jotain tuollaista erikoisempaa juttua on ostamassa, esim. myyjän mahdollisista aiemmista projektikuvista selviää että paskainen kahdessa illassa sätöstelty letku, turahitsi rytörakennelma on merkki siitä että ahdin on todennäköisesti samaa sarjaa rakentajan kanssa... Ymmärryksen taso selviää myös aiempia viestejä lukemalla ja tietenkin viestien määräkin jo kertoo jotain.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Sain osat eilen. Ahtimessa on nyt uudet laakerit ja renkulat, pitää rasvansa, koneen öljynpainekin nousi nollan tuntumasta reiluun kiloon tyhjäkäynnillä. Ahtojakin tuli lisää, parhaimmillaan pukkaa 1.5 bar tossa dieselissä.
kesti ainakin menon, penkityksen ja paluun eikä vuoda vielä. Voidaanko pitää jo onnistuneena?

kesti ainakin menon, penkityksen ja paluun eikä vuoda vielä. Voidaanko pitää jo onnistuneena?


Jäsen #606
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Tuurilla ne laivatkin seilaaolafu kirjoitti:Sain osat eilen. Ahtimessa on nyt uudet laakerit ja renkulat, pitää rasvansa, koneen öljynpainekin nousi nollan tuntumasta reiluun kiloon tyhjäkäynnillä. Ahtojakin tuli lisää, parhaimmillaan pukkaa 1.5 bar tossa dieselissä.
kesti ainakin menon, penkityksen ja paluun eikä vuoda vielä. Voidaanko pitää jo onnistuneena?![]()
