Menohalun puute??
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
- Paikkakunta: Kaustinen
Menohalun puute??
Olis muutamia kysymyksiä??
Pientä faktaa autosta mitä on tehty et helpompi havanoida mis vois olla vika!!
Jep auto oli escort mk3 1.6
Bensa puolen hoitaa Weber-32DAT ja kaasariin on vaihdettu 2,25 neula-venttili ja löytyy sähköinen Bensa-pumppu 95l/h ja
FSE Turbon-Bensanpaineensäädin ja kaasutin käyttöön.. ja täl hetkellä on bensan paine on 0.4bar+ ahto 0.7bar.. ja bensa linjat on tehty uudestaan 8mm kupari putkesta meno sekä paluu..
Turbona on garret T03 vesijäähdyllä ja välijäähdytin löytyy..
Sytytys osat on alku peräiset kaasari mallist..
Missä on vika ku ei jaksa vetää kunnolla n.4000rpm jälkeen ja isommilla vaihteilla ei jaksa mennä kunnolla?
kun ei jaksa mennä 4000rpm jälkeen nii voiko sytytys vaikuttaa siihen kun on alkuperäiset osat paikallaan?
mitä enemmän nostat bensan painetta sitä paremmin se toimii, voisko vika olla bensa-pumpus?
Pientä faktaa autosta mitä on tehty et helpompi havanoida mis vois olla vika!!
Jep auto oli escort mk3 1.6
Bensa puolen hoitaa Weber-32DAT ja kaasariin on vaihdettu 2,25 neula-venttili ja löytyy sähköinen Bensa-pumppu 95l/h ja
FSE Turbon-Bensanpaineensäädin ja kaasutin käyttöön.. ja täl hetkellä on bensan paine on 0.4bar+ ahto 0.7bar.. ja bensa linjat on tehty uudestaan 8mm kupari putkesta meno sekä paluu..
Turbona on garret T03 vesijäähdyllä ja välijäähdytin löytyy..
Sytytys osat on alku peräiset kaasari mallist..
Missä on vika ku ei jaksa vetää kunnolla n.4000rpm jälkeen ja isommilla vaihteilla ei jaksa mennä kunnolla?
kun ei jaksa mennä 4000rpm jälkeen nii voiko sytytys vaikuttaa siihen kun on alkuperäiset osat paikallaan?
mitä enemmän nostat bensan painetta sitä paremmin se toimii, voisko vika olla bensa-pumpus?
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
menisin väittämään että toi sun pensapumppus ei riitä.
tosta bensan paineesta kaasari turbo virityksillä toi perus paine pitäis olla 0.2-0.3bar + ahtopaine(toi sun paineen säädin hoitaa sen)
tosta bensan paineesta kaasari turbo virityksillä toi perus paine pitäis olla 0.2-0.3bar + ahtopaine(toi sun paineen säädin hoitaa sen)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei cossussa ole sen isompi ja riittää vaikka mihin.fsohc kirjoitti:En tiedä vaikuttaako vielä tuossa, mutta 8mm bensalinjahan on aika pieni
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
No jos bensan paineet ei tipu, eli polttoaine ei lopu, niin seuraavaksi rupeaisin tutkailemaan kipinä puolta, eli onko tulpat, johdot ja muut yleisesti vaikuttavat syttyvehkeet kunnossa kunnossa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
- Paikkakunta: Kaustinen
Kaikki tulpat ja johdot on uusia eli niis ei pitäis olla mitään vikaa.. Sit sytytys-puola ja piuhat on kunnossa!! Onko yleensä tommoiset kaasarin-vakio sytytys osat riittäviä Turbo käyttöön?? Olisko sit jotain parempaa vaihto ehtoa noitten vakio sytytys osien tilalle??nprteam kirjoitti:No jos bensan paineet ei tipu, eli polttoaine ei lopu, niin seuraavaksi rupeaisin tutkailemaan kipinä puolta, eli onko tulpat, johdot ja muut yleisesti vaikuttavat syttyvehkeet kunnossa kunnossa.

-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Siinä varmaan on alipainesäädin jakajan kyljessä kiinni? Sehän ei ymmärrä tuon taivaallista ylipaineesta ja sen takia tuskin saat ainakaan sytkää säädettyä kunnolla. Ja ei varmaan kaasari escon vakio tulpatkaan ole paras mahdollinen vaihto-ehto turbon kanssa.wertaid kirjoitti:Kaikki tulpat ja johdot on uusia eli niis ei pitäis olla mitään vikaa.. Sit sytytys-puola ja piuhat on kunnossa!! Onko yleensä tommoiset kaasarin-vakio sytytys osat riittäviä Turbo käyttöön?? Olisko sit jotain parempaa vaihto ehtoa noitten vakio sytytys osien tilalle??
Kannattaa kuitenki perehtyä myös noihin seoksiin...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
- Paikkakunta: Kaustinen
yksinkertaisesti taitaa käydä laihalla.. kun meno loppuu kesken noilla korkeilla kieroksilla!!! pitää toi bensa-pumppu pistää uusiks!! olisko tommoinen vakio cossun pumppu sit hyvä vaihto ehto? sehän tulee tankin ulkopuolelle toi cossun pumppu! vai olenko vääräs?Fullspeed kirjoitti:Käykö se yksinkertaisesti laihalla siellä yläpäässä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
- Paikkakunta: Kaustinen
jep on siinä alipaine säädin kyljes kiinni mut se ei ole käytös.. ja tulpist se verran viel et ne on vaihdettu vastaamaan rs-turbon tulppia!! seos mittari pitää hommata ja sit perehtyä noihin seoksiin paremmin!! mikä olis sit paras vaihto ehto seos mittariks ja anturiks??tony the tiger kirjoitti:Siinä varmaan on alipainesäädin jakajan kyljessä kiinni? Sehän ei ymmärrä tuon taivaallista ylipaineesta ja sen takia tuskin saat ainakaan sytkää säädettyä kunnolla. Ja ei varmaan kaasari escon vakio tulpatkaan ole paras mahdollinen vaihto-ehto turbon kanssa.wertaid kirjoitti:Kaikki tulpat ja johdot on uusia eli niis ei pitäis olla mitään vikaa.. Sit sytytys-puola ja piuhat on kunnossa!! Onko yleensä tommoiset kaasarin-vakio sytytys osat riittäviä Turbo käyttöön?? Olisko sit jotain parempaa vaihto ehtoa noitten vakio sytytys osien tilalle??
Kannattaa kuitenki perehtyä myös noihin seoksiin...
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
onko nyt varma että se pumppu rajottaa, ootko edes kokeillu säätää kaasaria rikkaammalla yläpäästä???wertaid kirjoitti:yksinkertaisesti taitaa käydä laihalla.. kun meno loppuu kesken noilla korkeilla kieroksilla!!! pitää toi bensa-pumppu pistää uusiks!! olisko tommoinen vakio cossun pumppu sit hyvä vaihto ehto? sehän tulee tankin ulkopuolelle toi cossun pumppu! vai olenko vääräs?Fullspeed kirjoitti:Käykö se yksinkertaisesti laihalla siellä yläpäässä
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
- Paikkakunta: Kaustinen
En varma rajoittaako pumppu menoa! enoo säätänny Kaasutinta rikkaamalle kun en tiedä miten säädetään Weber 32datissa rikkaamalle olis kiva jos joku kertois kuinka säädetään?? huom olen vast aloittelija näis Turbo hommis!Fullspeed kirjoitti:onko nyt varma että se pumppu rajottaa, ootko edes kokeillu säätää kaasaria rikkaammalla yläpäästä???wertaid kirjoitti:yksinkertaisesti taitaa käydä laihalla.. kun meno loppuu kesken noilla korkeilla kieroksilla!!! pitää toi bensa-pumppu pistää uusiks!! olisko tommoinen vakio cossun pumppu sit hyvä vaihto ehto? sehän tulee tankin ulkopuolelle toi cossun pumppu! vai olenko vääräs?Fullspeed kirjoitti:Käykö se yksinkertaisesti laihalla siellä yläpäässä

-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
- Paikkakunta: Kaustinen
Tuota just piti mun kysyä tuota samaa asiaa. Eli pitääkö toi bensap-säätimen letku olla ennen kaasuläppää vai sen jälkeen. Mul on kytketty jälkeen kaasu läpän eli toi on otettu imusarjan ja kaasarille menevästä letkusta jaa haaroitettu sit siit bensanp-säätimelle.. Taitaa olla väärin kytketty kun rupeaa tuota asiaa miettimään silloihan noi ahto-paineet on tavallaan jo myöhäs mitkä pitäis mennä bensanp-säätimelle vai onko näin? vai toimiiko toi säädin oikein noinkin miten oon laittannu?turbo-otus kirjoitti:Kyl tuon 0,4bar pitäis riittää.
Meneekö ahtoputkilta "letku" bensap.säätimelle?
Se nostaa b.paineet ahtojen kera..jos ei niin laihalla käy........ja poks..
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Niin ruiskussa, mut kaasarissa se otetaan ennen kaasuläppää jotta saadaan pystymään bensanpaine vakion kohokammion paineeseen, eli alipaine ei vaikuta kohokammioon mutta ahtopaine vaikuttaa. Ja ettei tulisi ihmettelyä tuosta, niin miettikää vaparia, siellä vaikuttaa kohokammiossa kokoajan vallitseva ilmanpaine.Jaakkoki kirjoitti:Kyllähän sen säätimen olisi hyvä saada se alipainekkin, niin ei välttämättä kävisi tyhjäkäyntiä kovin rikkaalla..
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.