Menohalun puute??

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Menohalun puute??

Viesti Kirjoittaja wertaid » La Tammikuu 14. 17:13:09 2006

Olis muutamia kysymyksiä??

Pientä faktaa autosta mitä on tehty et helpompi havanoida mis vois olla vika!!

Jep auto oli escort mk3 1.6
Bensa puolen hoitaa Weber-32DAT ja kaasariin on vaihdettu 2,25 neula-venttili ja löytyy sähköinen Bensa-pumppu 95l/h ja
FSE Turbon-Bensanpaineensäädin ja kaasutin käyttöön.. ja täl hetkellä on bensan paine on 0.4bar+ ahto 0.7bar.. ja bensa linjat on tehty uudestaan 8mm kupari putkesta meno sekä paluu..
Turbona on garret T03 vesijäähdyllä ja välijäähdytin löytyy..
Sytytys osat on alku peräiset kaasari mallist..

Missä on vika ku ei jaksa vetää kunnolla n.4000rpm jälkeen ja isommilla vaihteilla ei jaksa mennä kunnolla?

kun ei jaksa mennä 4000rpm jälkeen nii voiko sytytys vaikuttaa siihen kun on alkuperäiset osat paikallaan?

mitä enemmän nostat bensan painetta sitä paremmin se toimii, voisko vika olla bensa-pumpus?

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Tammikuu 14. 17:17:54 2006

onko lambda-anturia että näkeee vetääkö laihalle? En tiedä vaikuttaako vielä tuossa, mutta 8mm bensalinjahan on aika pieni

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja wertaid » La Tammikuu 14. 17:37:23 2006

lambda puuttuu mut on ostos listalla, jaa vai ei piisais noi Bensa-linjat, piitää kai sit pistää viellä isompaa tilalle... Olisko 12mm sit riittävän isoa?

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Tammikuu 14. 17:41:39 2006

menisin väittämään että toi sun pensapumppus ei riitä.

tosta bensan paineesta kaasari turbo virityksillä toi perus paine pitäis olla 0.2-0.3bar + ahtopaine(toi sun paineen säädin hoitaa sen)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Tammikuu 14. 17:48:15 2006

fsohc kirjoitti:En tiedä vaikuttaako vielä tuossa, mutta 8mm bensalinjahan on aika pieni
Ei cossussa ole sen isompi ja riittää vaikka mihin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Tammikuu 14. 22:40:13 2006

siipicossu kirjoitti:
fsohc kirjoitti:En tiedä vaikuttaako vielä tuossa, mutta 8mm bensalinjahan on aika pieni
Ei cossussa ole sen isompi ja riittää vaikka mihin.
Hieman eri järjestelmäpaine :D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Su Tammikuu 15. 1:58:33 2006

No jos bensan paineet ei tipu, eli polttoaine ei lopu, niin seuraavaksi rupeaisin tutkailemaan kipinä puolta, eli onko tulpat, johdot ja muut yleisesti vaikuttavat syttyvehkeet kunnossa kunnossa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Tammikuu 16. 2:46:44 2006

Käykö se yksinkertaisesti laihalla siellä yläpäässä
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja wertaid » Ti Tammikuu 17. 16:36:27 2006

nprteam kirjoitti:No jos bensan paineet ei tipu, eli polttoaine ei lopu, niin seuraavaksi rupeaisin tutkailemaan kipinä puolta, eli onko tulpat, johdot ja muut yleisesti vaikuttavat syttyvehkeet kunnossa kunnossa.
Kaikki tulpat ja johdot on uusia eli niis ei pitäis olla mitään vikaa.. Sit sytytys-puola ja piuhat on kunnossa!! Onko yleensä tommoiset kaasarin-vakio sytytys osat riittäviä Turbo käyttöön?? Olisko sit jotain parempaa vaihto ehtoa noitten vakio sytytys osien tilalle?? :roll:

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Tammikuu 17. 16:47:40 2006

wertaid kirjoitti:Kaikki tulpat ja johdot on uusia eli niis ei pitäis olla mitään vikaa.. Sit sytytys-puola ja piuhat on kunnossa!! Onko yleensä tommoiset kaasarin-vakio sytytys osat riittäviä Turbo käyttöön?? Olisko sit jotain parempaa vaihto ehtoa noitten vakio sytytys osien tilalle?? :roll:
Siinä varmaan on alipainesäädin jakajan kyljessä kiinni? Sehän ei ymmärrä tuon taivaallista ylipaineesta ja sen takia tuskin saat ainakaan sytkää säädettyä kunnolla. Ja ei varmaan kaasari escon vakio tulpatkaan ole paras mahdollinen vaihto-ehto turbon kanssa.
Kannattaa kuitenki perehtyä myös noihin seoksiin...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja wertaid » Ti Tammikuu 17. 16:48:57 2006

Fullspeed kirjoitti:Käykö se yksinkertaisesti laihalla siellä yläpäässä
yksinkertaisesti taitaa käydä laihalla.. kun meno loppuu kesken noilla korkeilla kieroksilla!!! pitää toi bensa-pumppu pistää uusiks!! olisko tommoinen vakio cossun pumppu sit hyvä vaihto ehto? sehän tulee tankin ulkopuolelle toi cossun pumppu! vai olenko vääräs?

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Tammikuu 17. 16:49:39 2006

wertaid kirjoitti: sehän tulee tankin ulkopuolelle toi cossun pumppu! vai olenko vääräs?
Et.

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja wertaid » Ti Tammikuu 17. 17:11:45 2006

tony the tiger kirjoitti:
wertaid kirjoitti:Kaikki tulpat ja johdot on uusia eli niis ei pitäis olla mitään vikaa.. Sit sytytys-puola ja piuhat on kunnossa!! Onko yleensä tommoiset kaasarin-vakio sytytys osat riittäviä Turbo käyttöön?? Olisko sit jotain parempaa vaihto ehtoa noitten vakio sytytys osien tilalle?? :roll:
Siinä varmaan on alipainesäädin jakajan kyljessä kiinni? Sehän ei ymmärrä tuon taivaallista ylipaineesta ja sen takia tuskin saat ainakaan sytkää säädettyä kunnolla. Ja ei varmaan kaasari escon vakio tulpatkaan ole paras mahdollinen vaihto-ehto turbon kanssa.
Kannattaa kuitenki perehtyä myös noihin seoksiin...
jep on siinä alipaine säädin kyljes kiinni mut se ei ole käytös.. ja tulpist se verran viel et ne on vaihdettu vastaamaan rs-turbon tulppia!! seos mittari pitää hommata ja sit perehtyä noihin seoksiin paremmin!! mikä olis sit paras vaihto ehto seos mittariks ja anturiks??

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Tammikuu 17. 17:43:09 2006

wertaid kirjoitti: seos mittari pitää hommata ja sit perehtyä noihin seoksiin paremmin!! mikä olis sit paras vaihto ehto seos mittariks ja anturiks??
Laajakaista lambda taitas olla paras, maksaa kyllä kohtalaisen paljon Suomessa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Tammikuu 17. 18:12:10 2006

wertaid kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Käykö se yksinkertaisesti laihalla siellä yläpäässä
yksinkertaisesti taitaa käydä laihalla.. kun meno loppuu kesken noilla korkeilla kieroksilla!!! pitää toi bensa-pumppu pistää uusiks!! olisko tommoinen vakio cossun pumppu sit hyvä vaihto ehto? sehän tulee tankin ulkopuolelle toi cossun pumppu! vai olenko vääräs?
onko nyt varma että se pumppu rajottaa, ootko edes kokeillu säätää kaasaria rikkaammalla yläpäästä???
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja wertaid » Ti Tammikuu 17. 19:22:58 2006

Fullspeed kirjoitti:
wertaid kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Käykö se yksinkertaisesti laihalla siellä yläpäässä
yksinkertaisesti taitaa käydä laihalla.. kun meno loppuu kesken noilla korkeilla kieroksilla!!! pitää toi bensa-pumppu pistää uusiks!! olisko tommoinen vakio cossun pumppu sit hyvä vaihto ehto? sehän tulee tankin ulkopuolelle toi cossun pumppu! vai olenko vääräs?
onko nyt varma että se pumppu rajottaa, ootko edes kokeillu säätää kaasaria rikkaammalla yläpäästä???
En varma rajoittaako pumppu menoa! enoo säätänny Kaasutinta rikkaamalle kun en tiedä miten säädetään Weber 32datissa rikkaamalle olis kiva jos joku kertois kuinka säädetään?? huom olen vast aloittelija näis Turbo hommis! :)

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Tammikuu 17. 22:50:10 2006

Suuttimilla sitä seosta muutetaan, kuulostas huutavan pienempiä ilmasuuttimia alkuun. Nyt ois kyllä hyvä olla sulla kaverina joku joka oikeesti osaa kaasareita säätää. Seosmittarista ois kans iso apu. Älä riko sitä moottoria väärillä seoksilla.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

turbo-otus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbo-otus » Ke Tammikuu 18. 19:51:10 2006

Kyl tuon 0,4bar pitäis riittää.
Meneekö ahtoputkilta "letku" bensap.säätimelle?
Se nostaa b.paineet ahtojen kera..jos ei niin laihalla käy........ja poks..

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja wertaid » To Tammikuu 19. 15:09:28 2006

turbo-otus kirjoitti:Kyl tuon 0,4bar pitäis riittää.
Meneekö ahtoputkilta "letku" bensap.säätimelle?
Se nostaa b.paineet ahtojen kera..jos ei niin laihalla käy........ja poks..
Tuota just piti mun kysyä tuota samaa asiaa. Eli pitääkö toi bensap-säätimen letku olla ennen kaasuläppää vai sen jälkeen. Mul on kytketty jälkeen kaasu läpän eli toi on otettu imusarjan ja kaasarille menevästä letkusta jaa haaroitettu sit siit bensanp-säätimelle.. Taitaa olla väärin kytketty kun rupeaa tuota asiaa miettimään silloihan noi ahto-paineet on tavallaan jo myöhäs mitkä pitäis mennä bensanp-säätimelle vai onko näin? vai toimiiko toi säädin oikein noinkin miten oon laittannu?

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Tammikuu 19. 15:12:43 2006

Kyllähän sen säätimen olisi hyvä saada se alipainekkin, niin ei välttämättä kävisi tyhjäkäyntiä kovin rikkaalla..

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Tammikuu 19. 16:24:52 2006

Jaakkoki kirjoitti:Kyllähän sen säätimen olisi hyvä saada se alipainekkin, niin ei välttämättä kävisi tyhjäkäyntiä kovin rikkaalla..
Niin ruiskussa, mut kaasarissa se otetaan ennen kaasuläppää jotta saadaan pystymään bensanpaine vakion kohokammion paineeseen, eli alipaine ei vaikuta kohokammioon mutta ahtopaine vaikuttaa. Ja ettei tulisi ihmettelyä tuosta, niin miettikää vaparia, siellä vaikuttaa kohokammiossa kokoajan vallitseva ilmanpaine.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Vastaa Viestiin