to3:sessa monenkinlaisia pakopesiä?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

to3:sessa monenkinlaisia pakopesiä?

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 18. 10:55:55 2006

mulla jotenkin omituinen pakopesä. vw logo/audi siinä ainakin

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ke Tammikuu 18. 11:08:26 2006

On varmaankin vanhasta 1.6 TD-vermeestä, koska muistaakseni turbo Audeissa(bensa) on kkk:n ahtimet.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 18. 11:27:42 2006

siinä on niinkuin 2 laippalähtöä pakopuolella toinen paljon pienempi"luukku"

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Tammikuu 18. 11:39:44 2006

Taitaa se pienempi luukku olla hukkaportin poisto aukko.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 18. 13:46:36 2006

miksi siinä pitää olla se luukku sitten? käyköhän siihen ihan perus t03sen pakopesä suoriltaan?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 18. 15:20:58 2006

Ai että minkä takia pitää "luukku" olla? Tietenkin siksi että siitä saa tippakannulla laittaa öljyä ahtimen laakereille, ei tarvi enempää purkaa rasvauksen takia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 18. 15:24:31 2006

????? öljykierto on turbossa niin miksi sinne pitää jotain rasvaa tunkea???

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 18. 15:28:47 2006

Kunnon kilpavehkeissä on tuo luukku korvattu ottamalla Kontio-Sisun olkatapista rasvanippa, nopeuttaa hommaa huollossa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 18. 15:41:10 2006

edelleen miksi sinne pitää sitä rasvaa laittaa kun on kuitenkin öljykierrollinen ahdin kyseessä.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ke Tammikuu 18. 15:43:50 2006

Ei saa Arska kiusata pienempiä :D
Tuolla vois olla jotain hyödyllistä tietoa hukkaportin toiminnasta...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Tammikuu 18. 15:51:45 2006


Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Tammikuu 18. 16:37:26 2006

perskele kun rupesi naurattamaan nuo arskan vastaukset :lol:

sieltä luukusta tulee "liika" paine suoraan putkiston kauttaulos jos sen luukun laitat kiinni niin se ahtaa kaiken mitä ahdin pystyy ja myös pienessä ahtimessa pakopesä antautuu varmasti sen myötä.Se luukku on hukkaportti ja melkolailla kaikissa to3 sarjan ahtimissa on se luukku siellä :)
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 18. 17:23:11 2006

T3:sia on yleisesti kahdennäköisellä pakopesällä. Yleisempi on tällainen joita on käytetty Saabissa/Volvossa/Integralessa/RST:ssä/jne... Tällaisessa pakopesässä ei siis tarkasti ottaen ole hukkaporttia, vaan pelkkä aukko hukkaporttia varten. Itse läppä porttia varten on sitten siinä seuraavassa palikassa joka tulee pekopesän ja downpipen väliin. Se voi olla esim. tämän näköinen.

Toinen malli on sitten tällainen jota on käytetty Cossuissa/Lotuksessa/jne... Hieman fiksumpi virtauksien kannalta ja tuossa on hukkaportti siis samassa palikassa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Tammikuu 18. 18:27:09 2006

Popedaa siteeratakseni: "Arska on Arska..." :twisted:

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 18. 21:46:31 2006

:) Siis kyllä mä tiedän mikä on hukkaportti. mikähän turbo mulla tossa sitten on kun yksikään noista pakopesistä ei ole semmoinen... otan siitä kuvan ja laitan jonnekkin sivuille että pääsette antamaan diagnoosin :lol:

"se luukku" on siis pakopesän ulkokuoressa downpipen lähdön vieressä...

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 18. 22:07:29 2006

Kiinalaiset käyttää semmosia lampta-antureita mitkä tulee 2 pultilla kiinni, ja jos ei lamptaa ole niin siinä on peltilappu tukkeena. Pulttijako on tällöin samaa luokkaa kuin pappatunan imuaukossa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 18. 23:35:40 2006

4pulttia kuten downpipen kiinityksessäkin...

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Tammikuu 19. 8:43:01 2006

Joihinkin pakopesiin on saanut pultattua erillisen hukkaportin kiinni pakopesän ulkokehälle.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Tammikuu 19. 9:04:06 2006

vaikka turbossa jo alunperin? sehän selittäisi kyllä sen "luukun"

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Tammikuu 19. 9:20:49 2006

Taitaa olla kyseessä se luukku, jonka alta paljastuu hukkaportin venttiili.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Tammikuu 19. 10:49:30 2006

Kun nyt niitä kuvia sais, niin vois lopettaa tän vitun arvausleikin...

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Tammikuu 19. 11:21:09 2006

jep ok...

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Tammikuu 19. 11:46:51 2006

http://photobucket.com/albums/f25/mikim ... rra002.jpg

siinä on! huomatkaa etevästi tehty pakosarja... uusi on jo :)

minä en sit osaa lyhentää mitään linkkejä... jos joku haluaa opettaa niin kertokaa

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Tammikuu 19. 12:12:05 2006

mikimikkola kirjoitti:http://photobucket.com/albums/f25/mikim ... rra002.jpg

siinä on! huomatkaa etevästi tehty pakosarja... uusi on jo :)

minä en sit osaa lyhentää mitään linkkejä... jos joku haluaa opettaa niin kertokaa
Lisää linkin eteen ja linkin perään ] sitten kirjoitat tekstin minkä haluat näkyviin ja lopuksi perään vielä

Näin helppoa se on

Lainaa vaikka tämä teksti, niin näet kuinka se tapahtuu.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Tammikuu 19. 13:26:57 2006

mikimikkola kirjoitti:http://photobucket.com/albums/f25/mikim ... rra002.jpg

siinä on! huomatkaa etevästi tehty pakosarja... uusi on jo :)

minä en sit osaa lyhentää mitään linkkejä... jos joku haluaa opettaa niin kertokaa
Noniin. Siinä luukun takana on hukkaportti ja alas lähtevä putki vaikuttaisi olevan sen poistoputki.

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » To Tammikuu 19. 17:37:40 2006

Mulla on tommonen pakopesä purettuna, siitä luukusta saa hukkaportin venttiilin pois. Ei muuta...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Tammikuu 19. 18:13:40 2006

Aamen. Volkkarin kutosdiisselillä varustetuissa volvoissa olen nähnyt tuon näköistä pakopesää.
Jäsen #606

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Tammikuu 19. 19:04:31 2006

eli on t03? käy tavan pakopesä tuohon?

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Tammikuu 19. 20:20:23 2006

Jallu kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:http://photobucket.com/albums/f25/mikim ... rra002.jpg

siinä on! huomatkaa etevästi tehty pakosarja... uusi on jo :)

minä en sit osaa lyhentää mitään linkkejä... jos joku haluaa opettaa niin kertokaa
Noniin. Siinä luukun takana on hukkaportti ja alas lähtevä putki vaikuttaisi olevan sen poistoputki.
alas lähtevä putki on pakosarjaa :lol: ei ihan heti uskoisi mutta joku on onnistunut noinkin ruman ja huonon kötöstyksen tekemään :shock:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 19. 21:48:56 2006

mikimikkola kirjoitti:eli on t03? käy tavan pakopesä tuohon?
noi taitaa olla isommalla pakosiivellä ku esim cosan ahtimet? Itellänikin oli tollanen aikoinaan.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Tammikuu 19. 22:45:47 2006

onkos se sitten hyvä vai?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 19. 23:12:51 2006

hyvä se oli ja .63 pesällä. Ahtoja on vaikeempi saada alaspäin, mut ylöshä niitä tarvii vaa nostaa :D

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Tammikuu 20. 8:35:45 2006

Jos tuo iso alas lähtevä putki on pakosarjaa niin ei paljoa ahda sun turbos, kun yrittää toimia väärinpäin.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Tammikuu 20. 8:50:53 2006

mikimikkola kirjoitti:eli on t03? käy tavan pakopesä tuohon?
Dieselin pakopesä käy, pensakoneen puhaltimessa siipi on eri profiililla ei käy dieselin siivelle.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Tammikuu 20. 10:31:30 2006

lauri kirjoitti:Jos tuo iso alas lähtevä putki on pakosarjaa niin ei paljoa ahda sun turbos, kun yrittää toimia väärinpäin.
kuva vähän huijjaa.. alas lähtevä isompi on downpipe ja toi ohutputki on "turbon pakosarja" olevinaan. siis toi on tehty niin että vakiopakosarjasta läöhtee 2putkea mitkä yhdistetty ja 1dellä nostettu turbolle :lol:

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Tammikuu 20. 10:34:42 2006

Jallu kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:http://photobucket.com/albums/f25/mikim ... rra002.jpg

siinä on! huomatkaa etevästi tehty pakosarja... uusi on jo :)

minä en sit osaa lyhentää mitään linkkejä... jos joku haluaa opettaa niin kertokaa
Noniin. Siinä luukun takana on hukkaportti ja alas lähtevä putki vaikuttaisi olevan sen poistoputki.
tässä parempi kuva kamala konehuone

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Tammikuu 21. 17:39:08 2006

Pakosarjaa sitten. Joka tapauksessa sen luukun takana on edelleen hukkis ja kaasut siitä menee sitten pakoputkeen. Tuossa turbossa ei ole mitään eksoottista.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Tammikuu 21. 17:44:17 2006

Jallu kirjoitti:Pakosarjaa sitten. Joka tapauksessa sen luukun takana on edelleen hukkis ja kaasut siitä menee sitten pakoputkeen. Tuossa turbossa ei ole mitään eksoottista.
Pääseekös tuossa ne "hukka" kaasut mihinkään kun on tuo laippa tukkeena? :roll:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Tammikuu 21. 18:27:17 2006

Bootsi kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Pakosarjaa sitten. Joka tapauksessa sen luukun takana on edelleen hukkis ja kaasut siitä menee sitten pakoputkeen. Tuossa turbossa ei ole mitään eksoottista.
Pääseekös tuossa ne "hukka" kaasut mihinkään kun on tuo laippa tukkeena? :roll:
se o edelleen huoltoluukku ja sieltä menee onkalo toho siiven luo ihan ku cossunkin ahtimesta.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Tammikuu 21. 22:36:34 2006

onko muka cossun ahtimessa "huoltoluukku"? jos on kuvaa niin laittakaa

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Tammikuu 21. 22:39:15 2006

No helevetti, tuonnehan (muutamia viestejä taaksepäin) JesseT taisi laittaa niitä pakopesien kuvia, siellä oli sellainenkin kun coswortheissakin on.

kipi
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 14:36:57 2004
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja kipi » La Tammikuu 21. 23:53:16 2006

mikimikkola kirjoitti:onko muka cossun ahtimessa "huoltoluukku"? jos on kuvaa niin laittakaa
ei oo...
mulla on tossa irrallaa toi ahin... tuu kattoo nii näät livenä sen paskan.....
ford sierra cosworth -88
jäsen #792
cossu

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Tammikuu 22. 0:55:41 2006

Bootsi kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Pakosarjaa sitten. Joka tapauksessa sen luukun takana on edelleen hukkis ja kaasut siitä menee sitten pakoputkeen. Tuossa turbossa ei ole mitään eksoottista.
Pääseekös tuossa ne "hukka" kaasut mihinkään kun on tuo laippa tukkeena? :roll:
En väsyneenä tiedä, oliko kommentisi jonkinasteista sarkasmia vai tosissaan kysyttyä, mutta asiahan menee niin, että tuo turbon pääty on tehtaalta tullessa vallan erinäköinen ja ihan samaan putkeen ne turbon pyöritykseen osallistuvat sekä sen ohittavat pakokaasut menee. Vuos sitten rakensin täysin vastaavaan pakopesään uuden hukkiksen kentin venasta ja muutamasta jousesta, joten jonkinäköinen kokemus on, eri asia on osaanko selittää sitä.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Tammikuu 22. 12:06:52 2006

Jallu kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Pakosarjaa sitten. Joka tapauksessa sen luukun takana on edelleen hukkis ja kaasut siitä menee sitten pakoputkeen. Tuossa turbossa ei ole mitään eksoottista.
Pääseekös tuossa ne "hukka" kaasut mihinkään kun on tuo laippa tukkeena? :roll:
En väsyneenä tiedä, oliko kommentisi jonkinasteista sarkasmia vai tosissaan kysyttyä, mutta asiahan menee niin, että tuo turbon pääty on tehtaalta tullessa vallan erinäköinen ja ihan samaan putkeen ne turbon pyöritykseen osallistuvat sekä sen ohittavat pakokaasut menee. Vuos sitten rakensin täysin vastaavaan pakopesään uuden hukkiksen kentin venasta ja muutamasta jousesta, joten jonkinäköinen kokemus on, eri asia on osaanko selittää sitä.
Tosissaan tietty, eihän täällä "tekniikassa" sovi pelleillä. :wink:

Kysyin lähinnä siksi että, itellä oli aikoinaan yks IHI:n ahdin tuollaisella kiinteällä portilla, ja siinä oli tuo downpipen laippa/lähtö ikäänkuin pisaran muotoinen.
Eli Kaasut meni suoraan tuosta "huoltoluukun" läpi pakoputkeen.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Tammikuu 22. 13:48:06 2006

kipi kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:onko muka cossun ahtimessa "huoltoluukku"? jos on kuvaa niin laittakaa
ei oo...
mulla on tossa irrallaa toi ahin... tuu kattoo nii näät livenä sen paskan.....
dodii aivan kuin ajattelinkin... missäs sä sierraa nakertelet? porukoilla? vois tullakkin joskus tässä pyörähtää

kipi
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 14:36:57 2004
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja kipi » Su Tammikuu 22. 19:40:47 2006

mikimikkola kirjoitti:
kipi kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:onko muka cossun ahtimessa "huoltoluukku"? jos on kuvaa niin laittakaa
ei oo...
mulla on tossa irrallaa toi ahin... tuu kattoo nii näät livenä sen paskan.....
dodii aivan kuin ajattelinkin... missäs sä sierraa nakertelet? porukoilla? vois tullakkin joskus tässä pyörähtää
siellä joo ... tuu käymään täsä joku päivä....
ford sierra cosworth -88
jäsen #792
cossu

Vastaa Viestiin