Sierra Is 2.0 iskussa saa poistaa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Sierra Is 2.0 iskussa saa poistaa

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Tammikuu 26. 22:49:07 2006

Eli auto on tekniikan vaihto 2.0 --> 2.0iS
Motissa jyrkkä nokka, säädettävä pyörä (eli about vakio)


ongelma --> Käynnistäessä joutuu vähä "sahata" et lähtee käyntiin
Ja käynti on mitä on hetken.

Huomasin sen tuosta toisesta Is:sistä et virtä päälle P-pumppu surisee hetken (noin 5sec) ja laakista käyntiin, toinen ei surise ollenkaan virta päällä? eli se ei kerää ns. alku painetta ruiskulle? vai ?


onkohan tuosta jäänyt tekniikan vaihdossa jotain pois? :roll:

Viisammat kertokoot vinkkejä mistä ehtiä.

Edit: onko noissa perissä eroja 2.0 ja 2.0is? :?:
Viimeksi muokannut jarkkoma, Ma Helmikuu 20. 22:31:17 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Tammikuu 26. 23:49:19 2006

Yleensä OHC 2.0 -> 3.62, ja iS -> 3.92, ei muuta eroa. Haulla löytyy lisää vääntöä asiasta. Olen ollut siinä uskossa, että pumppu pyörii vasta startatessa, mut voin olla väärässä.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Tammikuu 27. 1:27:20 2006

Mitä "jyrkkä nokka" tässä tapauksessa tarkoittaa? ; asteet ja overlap ratkaisevat.
Jokatapauksessa "jyrkkä nokka" :roll: on varmin tapa saada i -kone joka on mekaanisella ilmamääränmittauksella (L-jetit, K&KE-jet) sekaisin. Imupulssi pienillä kierroksilla vaihtelee liikaa ja aiheuttaa mittarin värähtelyn-> saa bensaa miten sattuu ja näinollen myös käy miten sattuu, yleensä ei. Overlap yleensä pahin syyllinen.
Vakio- tai ->i -koneeseen tarkoitettu mieto nokka kiinni<- ja ajoa.
Jokainen nämä näemmä vuorollaan harjoittelee....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Sierra Is 2.0 käynnistäessä pitää sahata ja perästä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Tammikuu 27. 1:37:51 2006

jarkkoma kirjoitti: ongelma --> Käynnistäessä joutuu vähä "sahata" et lähtee käyntiin
Ja käynti on mitä on hetken.

Huomasin sen tuosta toisesta Is:sistä et virtä päälle P-pumppu surisee hetken (noin 5sec) ja laakista käyntiin, toinen ei surise ollenkaan virta päällä? eli se ei kerää ns. alku painetta ruiskulle? vai ?
Oletko vetänyt jonkun oman sähkövirityksen bensapumpulle? Sille pitäisi löytyä sulakkeet, releet ja piuhat valmiina jopa kaasariversiosta. Ainakin omasta Sierrasta löytyi... Sehän voipi vaikuttaa jonkin verran, jos ei ole heti oikein painetta systeemissä.

Omaa ruiskupatenttia saa kans sahailla välillä vähän pitempääkin. Paitsi jos auto on seisonu vähintään puolitoista vuorokautta, sen jälkeen kone ei ehdi pyörähtää kierrostakaan kun käy jo vaikka olisi -30 pakkasta... Pitäis varmaan vaihtaa suuttimet

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Re: Sierra Is 2.0 käynnistäessä pitää sahata ja perästä

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Pe Tammikuu 27. 16:28:06 2006

jeddah kirjoitti:
jarkkoma kirjoitti: ongelma --> Käynnistäessä joutuu vähä "sahata" et lähtee käyntiin
Ja käynti on mitä on hetken.

Huomasin sen tuosta toisesta Is:sistä et virtä päälle P-pumppu surisee hetken (noin 5sec) ja laakista käyntiin, toinen ei surise ollenkaan virta päällä? eli se ei kerää ns. alku painetta ruiskulle? vai ?
Oletko vetänyt jonkun oman sähkövirityksen bensapumpulle? Sille pitäisi löytyä sulakkeet, releet ja piuhat valmiina jopa kaasariversiosta. Ainakin omasta Sierrasta löytyi... Sehän voipi vaikuttaa jonkin verran, jos ei ole heti oikein painetta systeemissä.

Omaa ruiskupatenttia saa kans sahailla välillä vähän pitempääkin. Paitsi jos auto on seisonu vähintään puolitoista vuorokautta, sen jälkeen kone ei ehdi pyörähtää kierrostakaan kun käy jo vaikka olisi -30 pakkasta... Pitäis varmaan vaihtaa suuttimet

Auto oli jo valmiiksi tuollainen! eli ei minun tekemä.
Sen takia en tiedä mikä nokka lie mut myyjän mukaan "jyrkkä/kiree mikä lie"

ja sähköt otettu Is:sässtä (täydellinen)

No ei siinä kummenpia auto toimii taas hienosti :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sierra Is 2.0 käynnistäessä pitää sahata ja perästä

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Tammikuu 27. 18:59:20 2006

jarkkoma kirjoitti:
Oletko vetänyt jonkun oman sähkövirityksen bensapumpulle? Sille pitäisi löytyä sulakkeet, releet ja piuhat valmiina jopa kaasariversiosta. Ainakin omasta Sierrasta löytyi... Sehän voipi vaikuttaa jonkin verran, jos ei ole heti oikein painetta systeemissä.
[/quote]

nuo johdot ja releethän on ruiskun johtosarjassa kiinni, eikä auton johtosarjassa :roll:
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Sierra Is 2.0 käynnistäessä pitää sahata ja perästä

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Tammikuu 27. 19:44:44 2006

jarkkoma kirjoitti: Auto oli jo valmiiksi tuollainen! eli ei minun tekemä.
Sen takia en tiedä mikä nokka lie mut myyjän mukaan "jyrkkä/kiree mikä lie"

ja sähköt otettu Is:sässtä (täydellinen)

No ei siinä kummenpia auto toimii taas hienosti :wink:

No mikä siinä sitte oli ?
ex Jäsen #10

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Tammikuu 27. 20:19:28 2006

Mulla ei nyt ole sitä todistekappaletta, mutta yleensä 2L välitys on alle 3.62:1 mikä on 1.6 normaali välitys myös 2L löytyy 3.62:1
2L yleisin oli n. 3.2:1 Hyvin pitkä ja surkea välitys mielestäni.

IS välitys on sopivan tiheä ja se kannattaa laittaa jos vaihtamaan alkaa. Se on 3.92:1

Todistuskappale on pyörinyt joskus täälä klubilla ja on se itsellänikin ollut, mutta on kadonnut jonnekin...

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

jeps

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » La Tammikuu 28. 13:31:10 2006

en oikein tiedä itekkääm mikä sitä vaivas.. (ne päivät :wink: )

Rupes vaan toimiin ku aikansa värkkäs perus juttuja kävin läpi.

juu ku tossa olis tutulla perä tuohon sedaniin ku siin on varmaan 2.0 perä
eikä is:ssän perä... (käy varmaan vanhemmasta sedaniin?)

mitähän noista kannattaa maksaa?

Tiedossa oleva kunnossa ei ulise ja on is:ssästä hp.65€
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 28. 18:31:06 2006

Ares kirjoitti:Mulla ei nyt ole sitä todistekappaletta, mutta yleensä 2L välitys on alle 3.62:1 mikä on 1.6 normaali välitys myös 2L löytyy 3.62:1
2L yleisin oli n. 3.2:1 Hyvin pitkä ja surkea välitys mielestäni.
Tavallisen 2 litraisen välitys on 3.62, ainoastaan dieselissä on pidempi. 1.6 malleissa pitäisi olla 3.89, ainakin vanhemmissa. Yleensä niistäkin tosin löytyy tuo 3.62.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

J_R
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja J_R » Su Tammikuu 29. 16:12:50 2006

katos katos! mun oman ja ensimmäisen autoni oot ostanut :D Oli jo silloin välis tuota "sahaus"vikaa :?

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

jouh

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Tammikuu 29. 17:40:00 2006

J_R kirjoitti:katos katos! mun oman ja ensimmäisen autoni oot ostanut :D Oli jo silloin välis tuota "sahaus"vikaa :?
annakkos arvaan oot räyringistä?

oot varmaan aikoinas ostanut tohon madallus jouset? luki tietos Tuv papereissa.

pitäs soitella sulle joskus niin vois kysellä tosta autosta enemmän..?

:wink: :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

J_R
Ylläpitäjä

Re: jouh

Viesti Kirjoittaja J_R » Su Tammikuu 29. 19:30:08 2006

jarkkoma kirjoitti:
J_R kirjoitti:katos katos! mun oman ja ensimmäisen autoni oot ostanut :D Oli jo silloin välis tuota "sahaus"vikaa :?
annakkos arvaan oot räyringistä?

oot varmaan aikoinas ostanut tohon madallus jouset? luki tietos Tuv papereissa.

pitäs soitella sulle joskus niin vois kysellä tosta autosta enemmän..?

:wink: :wink:
noup..multa ostanut jamppa vaihtoi tuohon jouset,etupuskurin,takaspoikan ja tais se siihen ohjaustehostimenkin laittaa..

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

joos

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Tammikuu 29. 20:04:22 2006

juu siinä on skorppain tehostin tilpetöörit, tod kevyt käännellä, missäs päin toi on sit pyörinyt ennen? :wink:

oliko sulla jo tekniikka vaihdettu vai kuis? :?:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Bensan saanti?

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Tammikuu 31. 23:01:32 2006

kävin päivällä hakemas peltipakosarjan lähtö putket :twisted: yheltä kaveriltä joka harrastaa ralli vermeitä se epäili et bensan saannissa olis "sahauksen" vika, ja orkkis pruutan sopivuutta tuolla nokalla epäili myös??

Saako Is:ssän bensan paineita säädeltyä? miten?

(varmaan perus juttuja mut eipä ole tarvinu fordeja paljon ruuvailla :wink: vielä)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Helmikuu 1. 0:28:14 2006

Ei siihen paineeseen tarvii sen sahauksen takia koskee, ennemmin kuulostas että takaisku, suuttimet tai paineensäädin vuotas. Mulla on ollu KC:n RL21 nokka (314 astetta, liki 12mm nostoo) vakio ruiskun kanssa kiinni. Hyvin se ruisku seuras, mitä nyt joskus kun sen pään otti saatto jäähä humppaamaan, :roll: ja tyhjäkäynnillä ajelu oli tuskaa. :lol: Homman järkevyydestä voi olla montaa mieltä. Nokkaa lisää aikastamalla sekin ois parantunu, tuskin ihan kokonaan.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Ke Helmikuu 1. 7:50:34 2006

No se vaikuttaa jo käyntiin lähtöön jos se sun pumppu ei pyöri, kun laittaa virrat päälle.
Eli se rele kannattaisi uusia tai varmistua, että sinne tuleen virrat kuten kuuluu.Pitäisi tosiaan pyöriä n.3s ,kun sytytysvirta kytketty.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Helmikuu 1. 12:05:51 2006

Niin sekin vielä. Mutta jos se vehe pelaa hyvin, kun vaan saa käyntiin, niin pumppu on ainakin osittain oikein kytketty. Oikeestaanhan siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko se on kytketty oikein johtosarjaan, tai sitten suoraan syt.virtaan, jolloin se pyöris kyllä koko ajan virrat päällä ollessa... :?:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Ke Helmikuu 1. 12:28:19 2006

Onko is:ssä viellä samoin kuin monessa muussakin vanhemmassa fordissa, että itse releessä on se aikakatkaisu ja niitä on ainakin ollut viallisia,siten että toimii kyllä kun käynnissä tai starttaa, mutta ei pyöritä sitä alkupainetta/ilmanpoistoa, kun kääntää virrat päälle.
Muistaakseni se oli tossa viellä siten, että rele ohjaa tätä, eikä boxi mut joku kun muistaa niin voi tarkentaa.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Helmikuu 1. 15:51:55 2006

Boxi ohjaa suoraan releen maita.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

pumppu.

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Helmikuu 1. 16:16:18 2006

Juu kyllä pensa pumppu toimii normaalisti virta päälle --> surisee hetken ja sammuu.. auto käynnissä --> surisee koko ajan..

Ei kun sitä noista paineista jos sen ahtimen laitaa niin sit..


Mut toi taka isku mietityttää.. :wink: :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

peltisarja

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Helmikuu 5. 16:23:35 2006

tekasin tos lauantaina peltisarjan riesaan..

ei uskois miten vaikutti ala kierroksille, jaksaa huomattavasti peremmin vääntää matalilla.. :P :P

sarja on siis 4-1 "pitkämalli" 2`5 lähdöllä --> putkisto viikolla..

on sit kesäks kapasiteettia putkistolla jos nyt sen koneen vaihtaa ahdettuun versioon :twisted:

http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... sarja5.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... sarja6.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... isarja.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... sarja3.jpg
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Helmikuu 5. 23:01:49 2006

Ihan näpäkkä sarja. Niin, jos takaisku tai joku muu vuotaa, niin senhän kuulee pumpun äänestä. Kun auto on seissy ja virrat laittaa päälle, niin pumpun kierrokset laskee kun paine nousee kohilleen, ja surisee tasaseen jos paineet ei oo vuotanu. Voihan sen mittarinkin lyödä sinne ja kattoo ne paineet kaasutellessakin.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Helmikuu 5. 23:47:17 2006

Mulla vuotaa paineet escortissa ihan pikkasen jostain liitoksesta, vissii takaiskun tiiviste rikat pitäs vaihtaa, lähtee kuitenkin aina alamäkeen jätettäessä kuin palmun alta. Ylämäkeen jätettäessä pidemmäks aikaa niin saa vähän sahailla, että lähtee. Jos alamäkeen parkkeeraaminen auttaa niin sanosin, että jostain vuotaa tai takaisku on tullu tiensä päähän.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Helmikuu 6. 15:34:25 2006

Fullspeed kirjoitti:Ihan näpäkkä sarja. Niin, jos takaisku tai joku muu vuotaa, niin senhän kuulee pumpun äänestä. Kun auto on seissy ja virrat laittaa päälle, niin pumpun kierrokset laskee kun paine nousee kohilleen, ja surisee tasaseen jos paineet ei oo vuotanu. Voihan sen mittarinkin lyödä sinne ja kattoo ne paineet kaasutellessakin.
pitää zekata toi ääni ku saa auton hallilla kasaan saa pari tuntia seisoa siin ja sit koittaan miten ääntää...

ja tarkistaa noi liitokset.

EDIT: mistä saa noita takaisku venttiilejä? tai mikä sen oikea nimike on?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Helmikuu 7. 0:37:02 2006

Mulla tällähetkellä takaisku temppuilee sierrassa, ei tarvitse kuin pari kertaa käyttää virrat päällä ja sitten käynnistyy. Muuten joutuu hetken veivata ennenku alkaa toimiin. Ja tosiaan tuon vian kyllä kuulee jos on kokemusta ruisku sierroista.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

uusia onkelmia

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Helmikuu 7. 19:42:34 2006

Ja lisätään ongelma listaan -> ei käynnisty! Prkl :evil:

eli nyt ei enää lähe ollenkaan käyntiin. koskematta kaasuun käy alle 5sec ja sammuu.

Tarkistettua on.

kaikki maholliset sähkö liitokset.
Tulpat (uudet) tulee kipinä.
Suuttimille tulee virta.
pensan säätimelle tulee paine. (liitin auki ja roiskahtaa)
pensan suodatin ei tukossa (ja myös roiskahtaa)
pensan paluu putki puhallettu (ei tukossa)
Tankissa on pensaa.
pumppu surisee (mutta kuulostaa kuivalta "ampiainen tikkuaskissa")


Eli jelppiä tarvis taas viisammilta... :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ti Helmikuu 7. 22:09:18 2006

Pumpun tuotto ei riitä. Bensaa pitäisi tulla noin 1.5 litraa minuutin aikana.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

jops

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Helmikuu 7. 22:40:12 2006

Voortikari kirjoitti:Pumpun tuotto ei riitä. Bensaa pitäisi tulla noin 1.5 litraa minuutin aikana.
kuis testataan?? letku irti purkkia alle?? suoralla virralla?? :wink: :wink:


Paineen säätimeltä lähtevä letku, joka siis menee paluuna tankiin
oli irti ja virrat päälle/sahausta ei sylkenyt tippaakaan bensaa säätimeltä lähtevästä putkesta ,
taas suutin tukilta tuleva metalli putki joka tulee säätimeen ruuvi auki ja pruutas bensaa..

eli olisko pensa pumppu tehoton et ei jaksa painaa säädintä edes auki paluu pensaa varten :?:

S**tana näiden pelti lehmien kans :evil:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Helmikuu 7. 23:20:37 2006

Yks vaihtoehto että säädin jumissa. Ois se painemittari taas hyvä.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Helmikuu 7. 23:26:39 2006

Fullspeed kirjoitti:Yks vaihtoehto että säädin jumissa. Ois se painemittari taas hyvä.
sama kävi mielessä.

mihis väliin tuikaan sen paine mittarin? tai missä muilla on ollut?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Helmikuu 7. 23:32:10 2006

Melkein aivan sama, kunhan on ennen säädintä. Mut suodattimen ja bensakiskon väli voi olla helpoin.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

jees

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Helmikuu 7. 23:35:31 2006

Fullspeed <-- kiitti vinkistä huomennä täytyy koitaa mitä sanoo.

se varmaan pitää olla jossain 5bar paikeilla kun säätimen
ohje arvo on se 3.8 (lukee kyljessä) :?:
Viimeksi muokannut jarkkoma, Ti Helmikuu 7. 23:43:39 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 7. 23:39:59 2006

Vajaat 3 bar pitäis olla ilman alipaineletkua.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

3bar?

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Helmikuu 7. 23:43:11 2006

Arska kirjoitti:Vajaat 3 bar pitäis olla ilman alipaineletkua.
siis se mikä tulee imusarjan kyljestä :?:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Helmikuu 8. 0:25:49 2006

Kaikissa ruiskuohareissa pitäs olla sama säädin eli 2.5bar. Joten paine on paineensäätimen alipaine (just se imusarjasta säätimeen) letku irrotettuna se sama 2.5bar. Letkun kanssa siitä vähennetään imusarjan alipaine, joka tyhjäkäynnillä taitaa olla aika liki 0.50bar, jolloin b-painemittari näyttäisi 2.0bar.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Helmikuu 8. 15:58:06 2006

ja taas mennään 8) 8)

vika löytyi virta lukosta,
pyöräytti konetta ja käänsi avainta hieman takaisin päin ja vola! :P


kerkesin jo tehä liittimetkin paine mittarille no onpa varalle..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Helmikuu 8. 16:37:48 2006

kato perhana :lol: :lol:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

jeps

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Helmikuu 8. 18:14:33 2006

No aina oppii jotain uutta :roll: :roll:

tommonen mittari tuli tekastua
http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... ittari.jpg

0-10Bar/Psi ei hirveentarkka mutta suuntaa antava :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Vastaa Viestiin