Eberspächer-autonlämmittimeen polttoainepumppu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Eberspächer-autonlämmittimeen polttoainepumppu
Eli onko kukaan saanut eberiä tomimaan muutakuin alkuperäisellä pumpulla?Kyseessä on malli missä pumppu on ulkoinen.
Ei viitsisi ostaa uutta alkuperäistä kun hinta lähentelee 200euroa.
Ei viitsisi ostaa uutta alkuperäistä kun hinta lähentelee 200euroa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Se pumpun tuotto on tärkeää, sillä säädetään palaminen. En usko että toimii muilla, pumppu on myös vikadiagnoosin alainen.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Toimii ainakin webaston pumpulla. Ilmoita se eberin tyyppi niin katson mikä tuottonen pumppu siihen kuuluu. Eberin omassa pumpussa on ainakin säätö. Webaston pumpussakin on semmonen säädön näkönen juttu, mutta en o koskaan joutunu säätään. Webastot säädetään yleensä muualta, joten en tiedä onko se.
Eberissä pumppu säädetään mittaamalla montako millilitraa kakkua pumppu lykkää, kun sitä yritetään käynnistää, ja ruuvataan sitten tarpeelliset kierrokset suuntaan tai toiseen.
Kerroppa fsohc myöskin se eberin tyyppi. Oletan että se on hydronic. Tuo maksimipaine lukee muistaakseni ainoastaan niissä ebereissä missä pumppu on sisäänrakennettu, maksimipaine tarkoittaa siis pumpun imupuolella olevaa painetta, isommilla paineilla polttoainetta saattaa päästä pumpun läpi kokoajan. Käytännössä kaikki "korkeat" diesel eberit on sisäänrakennetulla pumpulla. Korkeassa mallissa letkulähdöt on lämmittimen päässä, "matalassa" taas letkut lähtee laitteen päältä. Bensamalleissa taas pumppu on aina tankin vieressä. Matalat mallit on yleensä "ajolämmittimiä" jotka on päällä vain kun auto käy. Korkeita malleja on ainakin joissakin transiteissa. Matalasta mallista on karsittu pois vesipumppu ja polttoainepumppu. Ne on sitten asennettu johonkin muualle, vesipumppua ei kaikissa systeemeissä ole ollenkaan, tarpeeton ajolämmittimissä (kone käy ja kierrättää vettä).
Eberissä pumppu säädetään mittaamalla montako millilitraa kakkua pumppu lykkää, kun sitä yritetään käynnistää, ja ruuvataan sitten tarpeelliset kierrokset suuntaan tai toiseen.
Ei siihen nyt ihan mitä tahansa pumppua voi laittaa. Ebereissä pumppu toimii ohjainboksilta tulevan pulssin mukaan, joten pulssin taajuus määrittää myöskin polttoaineen määrän. Taajuutta ei pysty muuttelemaan. Pumppu ruikkasee joka pulssilla ruuvilla säädetyn määrän polttoainetta.fsohc kirjoitti:sama ongelma täällä, eberi on muttei siihen sopivaa pumppua. Käsittääkseni tossa pitäis olla vaan pumppu jolla ei tuu painetta paljoa. Muistaakseni max. mitä eberissä luki oli 0.5bar. Niin aika pienellä virrankulutuksella ois suotavaa olla. En tiedä sitten onko tuotolla merkitystä toiminnan kans
Kerroppa fsohc myöskin se eberin tyyppi. Oletan että se on hydronic. Tuo maksimipaine lukee muistaakseni ainoastaan niissä ebereissä missä pumppu on sisäänrakennettu, maksimipaine tarkoittaa siis pumpun imupuolella olevaa painetta, isommilla paineilla polttoainetta saattaa päästä pumpun läpi kokoajan. Käytännössä kaikki "korkeat" diesel eberit on sisäänrakennetulla pumpulla. Korkeassa mallissa letkulähdöt on lämmittimen päässä, "matalassa" taas letkut lähtee laitteen päältä. Bensamalleissa taas pumppu on aina tankin vieressä. Matalat mallit on yleensä "ajolämmittimiä" jotka on päällä vain kun auto käy. Korkeita malleja on ainakin joissakin transiteissa. Matalasta mallista on karsittu pois vesipumppu ja polttoainepumppu. Ne on sitten asennettu johonkin muualle, vesipumppua ei kaikissa systeemeissä ole ollenkaan, tarpeeton ajolämmittimissä (kone käy ja kierrättää vettä).
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Toi mun eberi on juurikin tuommoinen transiitista otettu pieni malli ilman vesipumppua. Letkut lähtevät siitä päältä. Avasin sen ja näyttää olevan vuodelta -99. Laittaisin sen vw transportteriin (vm-93) napin taakse, siinä on sähköinen vesipumppu vakiona lämmityslaitteelle. Mutta jos siihen ei saa sopimaan mitään bilteemalaista/vastaavaa polttoainepumppua niin taidan haudata koko homman. Ehkäpä jollain painesäätimellä saisi tehtyä sopivan virityksen mutta sekin menee jo liian vaikeaksi.
Mulla olis kylläkin kaasarimoottoripyörän bensapumppu tossa hyllyssä niin että voishan sitä kokeilla jos se vaikka tekis sopivan paineen. se on juurikin semmoinen solenoidipumppu joten jotain mahkuja kaiketi on.
Edit:siinä mun mallissa lukee selvällä saksalla jotain=2.5bar max.
Mulla olis kylläkin kaasarimoottoripyörän bensapumppu tossa hyllyssä niin että voishan sitä kokeilla jos se vaikka tekis sopivan paineen. se on juurikin semmoinen solenoidipumppu joten jotain mahkuja kaiketi on.
Edit:siinä mun mallissa lukee selvällä saksalla jotain=2.5bar max.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
se on se 5kw malli. tarkkaa tyyppiiä en älynnyt ottaa ylös.
Katson kun käväsen tallilla. Paljonkohan tommosesta kannattaa maksaa?
Paloilmapuhaltimen laakerit tuntuvat olevan OK, mutta käyttömäärästä ei ole tietoa.
Katson kun käväsen tallilla. Paljonkohan tommosesta kannattaa maksaa?
Paloilmapuhaltimen laakerit tuntuvat olevan OK, mutta käyttömäärästä ei ole tietoa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=401294
Tossa ilmotuksessa olis myynnissä uus polttoainepumppu eberiin 90e.
Tossa ilmotuksessa olis myynnissä uus polttoainepumppu eberiin 90e.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Nyt olis pumppu saatu lainaan mutta johtojärjestys on hukassa. Koska tämä hydronic D5WZ (5kw) on siis peräisin transiitista ja johtojärjestys ja värit eroavat "alkuperäisestä" eberistä.
Siinä on kaksi liitintä joista toinen on 2 napainen ja se sopisi suoraan polttoainepumppuun, mutta välttämättä ei kuulu pumppuun??. Johtimien värit ovat kaiketi vihreä ja tummanvihreä.
Toinen liitin on 6 napainen mutta vain 5 nastaan tulee johdot.
-Ruskea on maa
-Punainen on +
-Ohut sininen/valkoinen raita on ???
-Ohut sininen on ???
-Ohut musta on ???
Olisiko kellään tietoa noista johtojärjestyksistä?
Siinä on kaksi liitintä joista toinen on 2 napainen ja se sopisi suoraan polttoainepumppuun, mutta välttämättä ei kuulu pumppuun??. Johtimien värit ovat kaiketi vihreä ja tummanvihreä.
Toinen liitin on 6 napainen mutta vain 5 nastaan tulee johdot.
-Ruskea on maa
-Punainen on +
-Ohut sininen/valkoinen raita on ???
-Ohut sininen on ???
-Ohut musta on ???
Olisiko kellään tietoa noista johtojärjestyksistä?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Homma on selvitetty ja vastaan itse itselleni:
Siinä on kaksi liitintä joista toinen on 2 napainen ja se sopisi suoraan polttoainepumppuun, molemmat johdot vihreitä niin se on pa-pumpun pistoke!
Toinen liitin on 6 napainen mutta vain 5 nastaan tulee johdot.
-Ruskea on maa
-Punainen on + (Jatkuva)
-Ohut sini/valk raita on Diagnoosi (ei välttämättä tarvitse kytkeä)
-Ohut sininen on D+ (laturitieto) (Tähän kellolta releen kautta plussaa)
-Ohut musta on 15 (virtalukolta) (Tähän kellolta releen kautta plussaa)
Siinä on kaksi liitintä joista toinen on 2 napainen ja se sopisi suoraan polttoainepumppuun, molemmat johdot vihreitä niin se on pa-pumpun pistoke!
Toinen liitin on 6 napainen mutta vain 5 nastaan tulee johdot.
-Ruskea on maa
-Punainen on + (Jatkuva)
-Ohut sini/valk raita on Diagnoosi (ei välttämättä tarvitse kytkeä)
-Ohut sininen on D+ (laturitieto) (Tähän kellolta releen kautta plussaa)
-Ohut musta on 15 (virtalukolta) (Tähän kellolta releen kautta plussaa)
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
EBERITIETOUTTA:
Sekalaista
Ylemmästä linkistä poimittu Hydronic 4 ja 5
Hydronic 4 ja 5 - sivulla 29 on ilmoitettu pumpun tuotot eri mallisille lämppäreille. Kaikenlaisia kytkiksiä ja muita jutskia löytyy sieltä myöskin.
ESPAR on ilmeisesti joku lontoonkielinen väännös eberistä
Transitin eberi
Hieman herkullisempi transitin eberi(varustettu kellolla)
Eberi Mondeossa
Jos on kysyttävää niin kysykää. Noita tulee työn puolesta laitettua lähes päivittäin.
Sekalaista
Ylemmästä linkistä poimittu Hydronic 4 ja 5
Hydronic 4 ja 5 - sivulla 29 on ilmoitettu pumpun tuotot eri mallisille lämppäreille. Kaikenlaisia kytkiksiä ja muita jutskia löytyy sieltä myöskin.
ESPAR on ilmeisesti joku lontoonkielinen väännös eberistä

Transitin eberi
Hieman herkullisempi transitin eberi(varustettu kellolla)
Eberi Mondeossa
Jos on kysyttävää niin kysykää. Noita tulee työn puolesta laitettua lähes päivittäin.
Jäsen #606