is sierra probleema!

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

is sierra probleema!

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ke Helmikuu 1. 18:25:21 2006

eli tuo rieska tekee sellasta että ei lähde käyntiin,tai yrittää kahdella hörähdellä.kastelee tulpat tosi helposti.vika alkoi pakkasten kovetessa,pyöri kylmänä huonosti,lämmetessään pyöri jotenkuten.nyt vaikka kaikki perusjutut on tarkistettu,uusittu,tulpat, johdot,sytytys yksikkö virranjakajan kupeeseen,ei vika vaan tunnu löytyvän.silloin kun auto vielkä pyöri viimeksi, niin kuumana ollessaan kuulosti siltä kuin välillä suuttimien nikutus olisi tauonnut jolloin myös tyhjäkäynti rupesi humppaamaan juurikin samaan tahtiin.auton sai pyörimään tyhjäkäyntiä hyvin pakottamalla ilmamäärämittari ihan nollaan,eli sille alueelle missä se läppä on normaalisti tyhjäkäyntiä pyöriessään. ja moottorihan on siis 2.0 ohc varustettuna ruiskulla.
irc galleria voicecoil

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Helmikuu 1. 18:32:00 2006

Ettei olisi ilmamäärämittarin jousi päässyt lipsahtamaan aivan liian löysälle?

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ke Helmikuu 1. 18:37:12 2006

ei olelöystynyt,sitä on ruuvattu jo suuntaan sun toiseen.oireet täsmälleen samat vaikka ottas ilmamäärämittarin johdon irti,tai letkun pois välistä,eli hörähtelee mut ei lähde pyörimään.kipinä tulee joka tulppaan ainakin kun tulpat on irti,ja näyttäs tulevan ihan tasaisesti.nyt kun kävin taas hiukan ropaamassa niin selvisi että aivan kuin 2 ja 3 pytty olis pelistä pois koska ne tulpat tuntuvat kastuvan helpoiten.eikä edes hinaamalla lähteny ruija pyörimään..aukeaako 2 ja 3 pytyn suuttimet samaan aikaan?
irc galleria voicecoil

FST
Viestit: 35
Liittynyt: La Elokuu 20. 22:42:14 2005

Viesti Kirjoittaja FST » Ke Helmikuu 1. 20:55:44 2006

oletko kattonu sytytyksen kohdilleen? oli kans ex is sierra viikon käyttämättä ja ei vitullakaan käymään kunnes huomasin että sytka oli metsässä... :roll:
ford sierra 2.1 tic
ford sierra 1.8td

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ke Helmikuu 1. 21:01:28 2006

Mites jako?

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Helmikuu 1. 22:55:13 2006

Katoppa että ne suuttimet ruikkii, vika voi löytyä niistä imusarjan ja moottorinjohtosarjan välisistä tai suutinten liittimistä. Itellä oli vastaava tapaus kerran. 3 ja 4 ei ruikkinu, näyttää siltä että kastelee tulpat, niinku tuolla jossain topikissa tuli jo mainittua.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Helmikuu 2. 6:20:29 2006

joo täytyy tänään rueta niitä johtoja tutkimaan.jako sekä sytytys on kohdallaan.
irc galleria voicecoil

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Helmikuu 2. 9:07:02 2006

mulla kanssa riesa juopuu samalla tavalla jos pakkasta yli 15astetta :(

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Helmikuu 2. 10:38:37 2006

Koneen lämpöanturi ei ole kallis sijoitus, joskus korjautuu sillä. Toinen mahdollisuus on huohottimesta tuleva öljytöhnä joka kosteuteen sekoittuessaan muuttuu sinappiliejuksi ja valuu imuputkesta ilmamäärämittariin. Kovemmilla pakkasilla se alkaa jumittamaan läppää auki ja seokset on kylmiltään mitä sattuu, helppoa saada tulpat märäksi heti startista.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Helmikuu 2. 11:26:37 2006

missäs se lämpöanturi siinä on? imusarjassa?

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Helmikuu 2. 12:23:40 2006

mikimikkola kirjoitti:missäs se lämpöanturi siinä on? imusarjassa?
Siellä imusarjan alaosassa, keskellä v-mäisessä paikassa.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » To Helmikuu 2. 12:41:48 2006

Mites.. Voiskos olla ilmavuoto, esim: jarrutehostimelle menevässä letkussa tai siinä kumitiivisteessä...

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Helmikuu 2. 16:48:29 2006

Henkku kirjoitti:Mites.. Voiskos olla ilmavuoto, esim: jarrutehostimelle menevässä letkussa tai siinä kumitiivisteessä...
en usko oikein koska kun kone vielä pyöri niin vaikutti siltä että vaati hirveesti ilmaa pyöriessään,tasoittu pyöriminen kun pakotti läppää mittarista pienemmälle,mut joo tarkastan myös tuon mahdollisuuden.koetan tänään ton ruiskun omaa ilmamäärämittaria,nyt on paikallaan ollut nimittäin kesästä asti :oops: bemarin kyseinen kapistus.mitenkäs se vaikuttaa jos ehjässä autossa nykäsee tuon lämpöanturin johdon irti? rupeeko sekoilemaan?
irc galleria voicecoil

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Helmikuu 2. 19:27:13 2006

ei ilmavuotoa,ei vaikutusta vaikka laitoin is sierran oman ilmamittarin.onkai kohta nöyrryttävä ja vietävä auto ekaa kertaa toiselle laitettavaksi.onneks täällä on ihan ford huolto.
irc galleria voicecoil

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

is probleema

Viesti Kirjoittaja hezzi » To Helmikuu 2. 21:09:10 2006

mul oli edellisessä is:sässä samanlaisia vikoja kunnes lopulta hyyty kokonaan,otin ruiskun irti ja atomeiksi oli kondensoitunut vettä joka jäätyi sitten bensatukkiin.
sen jälkeen olen vaihtanut bensansuodattimen puolen vuoden välein.
jäsen#179

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » To Helmikuu 2. 22:45:02 2006

Mittaappas puristukset seuraavaksi...

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Pe Helmikuu 3. 20:40:58 2006

eli vika on todennäköisesti lämpötilaanturin johdossa,laitoin tänään uuden anturin ja siinä kun mittailin suuttimia ja muita sähköliitoksia niin koetin sitten ihan piruillessaan että joko lähtis pyörimään ja kappas.. auto lähti ihan hyvin pyörimään,kävi noin puoliminuuttia ja hyytyi jälleen.. liikuttelin uudestaan johtoja ja sama homma kävi uudestaan.eli huomenna johtojen tutkimista on vielä jatkettava. onko tietoa siitä jos toimivasta autosta nykäsee lämpötilaanturin johdon irti,jääkö käyntiin vai tukehtuuko?
irc galleria voicecoil

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Helmikuu 3. 20:58:28 2006

paljos oli anturilla hintaa?

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Pe Helmikuu 3. 23:45:19 2006

25 ekee,ford alkuperäisosa
irc galleria voicecoil

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Su Helmikuu 5. 16:10:43 2006

lämpöanturille tulee jännitettä 5.47 volttia toiseen johtimeen,onko normaalia vai pitäskö tulla enemmän?
irc galleria voicecoil

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Su Helmikuu 5. 16:21:34 2006

Kuulostaa jännite oikealle, koska ohjainlaite syöttää yleensä 5v luokkaa olevaa jännitettä. Tarkista moottorin ja rungon välinen maadoitus ja yleensäkin kaikki maadoitukset
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Su Helmikuu 5. 16:37:07 2006

joo pitää tutkia niitä vielä.mut mikähän ihme tossa romussa nyt vois olla sit vikana jos tuo maattopuoli on kunnossa..maadoituspuoli on tarkistettu,ei löytynyt sieltäkään vikaa.onko kelläkään hajonnut sierrasta se itse tunnistin sieltä jakajan sisältä?ja paljokohan maksaa?
irc galleria voicecoil

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Helmikuu 12. 22:07:48 2006

omassa oli myös ongelmia eka meni virtalukko
kipinät tuli mut hörähti kävi pari sec ja sammu.

Nyt sit meni pensa pumppu pyörii ja hurisee mut ei tuota painetta
avasin oli menny "kuulat" harvaks


zekkaas noi jos olis yhtään apua..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ke Helmikuu 15. 17:39:42 2006

elikkäs, ongelma on ratkennut.vika oli alunperin bensanpaineensäätimessä,nosti välillä paineen noin 5 bar.säätimen vaihdettuani ihmettelin sitä humppaavaa tyhjäkäyntiä.syy oli liian paljon auki säädetyssä kaasuläpässä.tyhjäkäyntiä varten piti aukaista kaasuläppää todella paljon sen takia että seos oli tosi rikkaalla korkean bensanpaineen vuoksi että kone jaksoi edes käydä tyhjäkäyntiä.
irc galleria voicecoil

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

Viesti Kirjoittaja hezzi » La Helmikuu 18. 14:36:33 2006

hyvä että korjaantui vika.
jäsen#179

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Helmikuu 20. 22:28:29 2006

voicecoil kirjoitti:elikkäs, ongelma on ratkennut.vika oli alunperin bensanpaineensäätimessä,nosti välillä paineen noin 5 bar.säätimen vaihdettuani ihmettelin sitä humppaavaa tyhjäkäyntiä.syy oli liian paljon auki säädetyssä kaasuläpässä.tyhjäkäyntiä varten piti aukaista kaasuläppää todella paljon sen takia että seos oli tosi rikkaalla korkean bensanpaineen vuoksi että kone jaksoi edes käydä tyhjäkäyntiä.

hieno homma.. aattelinkin tuota et olis bensa puolel jotain :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Vastaa Viestiin