Cologne + Eaton M45

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Cologne + Eaton M45

Viesti Kirjoittaja raimo » Su Helmikuu 5. 23:41:51 2006

Myyntipalstoja selatessani, usein silmiin on pistänyt Eaton M45 remmiahtimia myytävänä legendaariseen "opiskelijabudjettihintaan" :D Siispä mieleen on tullut, että jos tuollaisen kakskasiin laittaisi, niin mitä siitä seuraisi? Eli onko tuosta ahtimesta mihinkään?

- Hyviä/huonoja puolia?
- Huomioon otettavia asioita?
- Minkä suuruisia ahtoja tuolla härvelillä olisi saatavissa?
- Kenelläkään kokemuksia ko. ahtimesta?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Helmikuu 6. 0:19:27 2006

Eikös toi oo siinä kipakammassa minissä vakioahtimena? Kokemuksia saa varmaan koeajamalla sen lähimmällä bmw diilerillä 8) .
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Helmikuu 6. 1:23:01 2006

Ei taida tuossa riittää tuotto 2.8L koneeseen.
Jos koneen maks kierrokset on 6000 niin bloweri pyörii vähän yli maksimikierrostensa ja saadaan 0,2bar ahtoja.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 6. 9:07:17 2006

Itse olen kans miettinyt tota remmi hommaa mutta M45 on aivan liian pieni 2.8/2.9..M62 tai M90 niin johan alkaa hönkä riittämään.

RaimoS: laitas privaa jos tommonen ahdin kiinnostaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ma Helmikuu 6. 11:20:44 2006

Käyny kyllä ittelläkin mielessä mutta mitenkähän käy luville kun nyt luvat tuplaturbolle ilman tehorajaa ja jos sitten laittais yhden kumpaakin???? Ja rekisteriotteessa lukee että "asennettu 2kpl pakokaasuahtimia alkuperäiseen moottoriin xx.xx.1986" Jos jollain vaikka löytyis tietoo nii siitä vaa...?

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Helmikuu 6. 11:45:44 2006

Colognevsa kirjoitti:Käyny kyllä ittelläkin mielessä mutta mitenkähän käy luville kun nyt luvat tuplaturbolle ilman tehorajaa ja jos sitten laittais yhden kumpaakin???? Ja rekisteriotteessa lukee että "asennettu 2kpl pakokaasuahtimia alkuperäiseen moottoriin xx.xx.1986" Jos jollain vaikka löytyis tietoo nii siitä vaa...?
Voip joutua muutoskatsastamaan, en tosin tästä ole varma. Kannattaa kysellä Omalta konttorilta tai Akelta. Aken nyky kanta ainakin on, ettei ahtimien lukumäärällä ja tyypillä ole merkitystä, eli ahdettu on ahdettu oli sitten vaikka joka pytylle oma hyrrä ja pumppu, kunhan tehot kestävät päivänvalon.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 6. 14:47:30 2006

nprteam kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:Käyny kyllä ittelläkin mielessä mutta mitenkähän käy luville kun nyt luvat tuplaturbolle ilman tehorajaa ja jos sitten laittais yhden kumpaakin???? Ja rekisteriotteessa lukee että "asennettu 2kpl pakokaasuahtimia alkuperäiseen moottoriin xx.xx.1986" Jos jollain vaikka löytyis tietoo nii siitä vaa...?
Voip joutua muutoskatsastamaan, en tosin tästä ole varma. Kannattaa kysellä Omalta konttorilta tai Akelta. Aken nyky kanta ainakin on, ettei ahtimien lukumäärällä ja tyypillä ole merkitystä, eli ahdettu on ahdettu oli sitten vaikka joka pytylle oma hyrrä ja pumppu, kunhan tehot kestävät päivänvalon.
Konttoreitten kanta tahtoo olla nykyisin että jos muuttaa ahdin mallia niin uudelleen penkitys(siis jos esim ohc+turbo leimattu)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Helmikuu 6. 20:23:22 2006

Konttoreiden tai ei, näin sanoo LAKI.. jos moottoria muutetaan (esim ahdin vaihdetaan) pitää lain mukaan olla uus penkkilappu aina. sitä ei sovelleta jos turbo vaihtuu isompaan monessakaan paikassa mut jos turbo muuttuu remmiksi niin sit jo vaaditaan laput

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ti Helmikuu 7. 10:59:22 2006

samiharju kirjoitti:Konttoreiden tai ei, näin sanoo LAKI.. jos moottoria muutetaan (esim ahdin vaihdetaan) pitää lain mukaan olla uus penkkilappu aina. sitä ei sovelleta jos turbo vaihtuu isompaan monessakaan paikassa mut jos turbo muuttuu remmiksi niin sit jo vaaditaan laput
Mutta tosiasia siis on että jos mä nyt laitan remmin taikka vaikka kaksi niin sitten mä menetän "tehorajattomat" luvat ... ????? Sitä vain mietin että miksi halutaan penkityspaperit kun autossa ei ole alunperinkään mitään tehorajaa????? Kurvaan kyllä kiusallani sinne "teille" sitten keväällä, saa S.H. taas miettimistä :shock:

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Helmikuu 7. 11:20:51 2006

Colognevsa kirjoitti: Mutta tosiasia siis on että jos mä nyt laitan remmin taikka vaikka kaksi niin sitten mä menetän "tehorajattomat" luvat ... ????? Sitä vain mietin että miksi halutaan penkityspaperit kun autossa ei ole alunperinkään mitään tehorajaa????? Kurvaan kyllä kiusallani sinne "teille" sitten keväällä, saa S.H. taas miettimistä :shock:
Mitään tehorajattomia lupia ei ole koskaan ollutkaan. Tehorajana on aina 7kg/kW myös vanhoissa jälkiasennusvehkeissä, eli ~250hv 1300kg autolle. Vanhaan hyvään (turbolupien) aikaan tehoja vaan ei merkattu otteeseen, eikä niitä muutenkaan pyydetty todistamaan, vaan käytettiin laskennallista tehonnousua.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Helmikuu 8. 11:10:35 2006

ylimark kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti: Mutta tosiasia siis on että jos mä nyt laitan remmin taikka vaikka kaksi niin sitten mä menetän "tehorajattomat" luvat ... ????? Sitä vain mietin että miksi halutaan penkityspaperit kun autossa ei ole alunperinkään mitään tehorajaa????? Kurvaan kyllä kiusallani sinne "teille" sitten keväällä, saa S.H. taas miettimistä :shock:
Mitään tehorajattomia lupia ei ole koskaan ollutkaan. Tehorajana on aina 7kg/kW myös vanhoissa jälkiasennusvehkeissä, eli ~250hv 1300kg autolle. Vanhaan hyvään (turbolupien) aikaan tehoja vaan ei merkattu otteeseen, eikä niitä muutenkaan pyydetty todistamaan, vaan käytettiin laskennallista tehonnousua.
Oli kyllä tiedossa, mutta "kansankielellä" on totuttu puhumaan "tehorajattomista" papereista

Vastaa Viestiin