- Hyviä/huonoja puolia?
- Huomioon otettavia asioita?
- Minkä suuruisia ahtoja tuolla härvelillä olisi saatavissa?
- Kenelläkään kokemuksia ko. ahtimesta?
Valvoja: CRSC Hallitus
Voip joutua muutoskatsastamaan, en tosin tästä ole varma. Kannattaa kysellä Omalta konttorilta tai Akelta. Aken nyky kanta ainakin on, ettei ahtimien lukumäärällä ja tyypillä ole merkitystä, eli ahdettu on ahdettu oli sitten vaikka joka pytylle oma hyrrä ja pumppu, kunhan tehot kestävät päivänvalon.Colognevsa kirjoitti:Käyny kyllä ittelläkin mielessä mutta mitenkähän käy luville kun nyt luvat tuplaturbolle ilman tehorajaa ja jos sitten laittais yhden kumpaakin???? Ja rekisteriotteessa lukee että "asennettu 2kpl pakokaasuahtimia alkuperäiseen moottoriin xx.xx.1986" Jos jollain vaikka löytyis tietoo nii siitä vaa...?
Konttoreitten kanta tahtoo olla nykyisin että jos muuttaa ahdin mallia niin uudelleen penkitys(siis jos esim ohc+turbo leimattu)nprteam kirjoitti:Voip joutua muutoskatsastamaan, en tosin tästä ole varma. Kannattaa kysellä Omalta konttorilta tai Akelta. Aken nyky kanta ainakin on, ettei ahtimien lukumäärällä ja tyypillä ole merkitystä, eli ahdettu on ahdettu oli sitten vaikka joka pytylle oma hyrrä ja pumppu, kunhan tehot kestävät päivänvalon.Colognevsa kirjoitti:Käyny kyllä ittelläkin mielessä mutta mitenkähän käy luville kun nyt luvat tuplaturbolle ilman tehorajaa ja jos sitten laittais yhden kumpaakin???? Ja rekisteriotteessa lukee että "asennettu 2kpl pakokaasuahtimia alkuperäiseen moottoriin xx.xx.1986" Jos jollain vaikka löytyis tietoo nii siitä vaa...?
Mutta tosiasia siis on että jos mä nyt laitan remmin taikka vaikka kaksi niin sitten mä menetän "tehorajattomat" luvat ... ????? Sitä vain mietin että miksi halutaan penkityspaperit kun autossa ei ole alunperinkään mitään tehorajaa????? Kurvaan kyllä kiusallani sinne "teille" sitten keväällä, saa S.H. taas miettimistäsamiharju kirjoitti:Konttoreiden tai ei, näin sanoo LAKI.. jos moottoria muutetaan (esim ahdin vaihdetaan) pitää lain mukaan olla uus penkkilappu aina. sitä ei sovelleta jos turbo vaihtuu isompaan monessakaan paikassa mut jos turbo muuttuu remmiksi niin sit jo vaaditaan laput
Mitään tehorajattomia lupia ei ole koskaan ollutkaan. Tehorajana on aina 7kg/kW myös vanhoissa jälkiasennusvehkeissä, eli ~250hv 1300kg autolle. Vanhaan hyvään (turbolupien) aikaan tehoja vaan ei merkattu otteeseen, eikä niitä muutenkaan pyydetty todistamaan, vaan käytettiin laskennallista tehonnousua.Colognevsa kirjoitti: Mutta tosiasia siis on että jos mä nyt laitan remmin taikka vaikka kaksi niin sitten mä menetän "tehorajattomat" luvat ... ????? Sitä vain mietin että miksi halutaan penkityspaperit kun autossa ei ole alunperinkään mitään tehorajaa????? Kurvaan kyllä kiusallani sinne "teille" sitten keväällä, saa S.H. taas miettimistä
Oli kyllä tiedossa, mutta "kansankielellä" on totuttu puhumaan "tehorajattomista" papereistaylimark kirjoitti:Mitään tehorajattomia lupia ei ole koskaan ollutkaan. Tehorajana on aina 7kg/kW myös vanhoissa jälkiasennusvehkeissä, eli ~250hv 1300kg autolle. Vanhaan hyvään (turbolupien) aikaan tehoja vaan ei merkattu otteeseen, eikä niitä muutenkaan pyydetty todistamaan, vaan käytettiin laskennallista tehonnousua.Colognevsa kirjoitti: Mutta tosiasia siis on että jos mä nyt laitan remmin taikka vaikka kaksi niin sitten mä menetän "tehorajattomat" luvat ... ????? Sitä vain mietin että miksi halutaan penkityspaperit kun autossa ei ole alunperinkään mitään tehorajaa????? Kurvaan kyllä kiusallani sinne "teille" sitten keväällä, saa S.H. taas miettimistä