OHC:n kansipahvi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
OHC:n kansipahvi
Mikä kansipahvi tuollaseen 2-litraseen ohariin olis hankittava, jos poraus 92mm? vakio ei enää taida käydä ja se "sininen fellbro" on hieman liian ohkanen.
Puristukset nousee tuolla felbrolla liikaa kun 2-litrasen päälle tulee laskettu 1.6kansi. Palotiloja joudun joka tapauksessa kairaamaan mutta kansipahvi sais mieluusti olla vahvuudeltaan samaa luokkaa orkkis pahvin kanssa.
offtopic: alunperin tarkotus oli porata lohko 93mm männille ja männätkin oli jo hommattu mutta tulin toisiin ajatuksiin tuon kanssa. Hyöty varmaan aika olematon suhteessa siihen miten ohkaseksi sylinterien seinämä vahvuudet menee.
Puristukset nousee tuolla felbrolla liikaa kun 2-litrasen päälle tulee laskettu 1.6kansi. Palotiloja joudun joka tapauksessa kairaamaan mutta kansipahvi sais mieluusti olla vahvuudeltaan samaa luokkaa orkkis pahvin kanssa.
offtopic: alunperin tarkotus oli porata lohko 93mm männille ja männätkin oli jo hommattu mutta tulin toisiin ajatuksiin tuon kanssa. Hyöty varmaan aika olematon suhteessa siihen miten ohkaseksi sylinterien seinämä vahvuudet menee.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Mitään ahdinta ei ole tulossa mutta puristussuhde varmaan lähelle 12:1. Yhtään vakio tiivistettä ei ole tallessa niin mittailemaan en pääse.jjs kirjoitti:Öh. Muistaakseni vakio menee vielä 92mm porauksella; eli OHC:n oma tai Cossun riippuen käyttötarkoituksesta.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Kuten sanottu tuota en halua käyttää koska se on vahvuudeltaan jotain 1mm luokkaa ja vähemmän kun kansi vedetään kiinni. Tuo kansi mikä tulee kiinni on 2mm laskettu 1.6kansi joten puristukset nousee pilviin.Over Head Man kirjoitti:ei mitään vakioita virityskäyttöön. laitetaan vaan sitä sinistä sinne jos se puristus ei ookkaan ongelma. felpro -moposport/rallyrace 22e muistaakseni
Ja kantta en halua vaihtaa toiseen, koska tuo kansi tuntuu virtaavan aika hienosti.
Uskon että vakiopahvi kestää kyllä viritys käytössäkin. Tälläkin hetkellä koneessa vakio tiiviste ja puristukset 11.2:1. Konetehoa 137hv.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Vahvuuksilla 0.6mm eroa ja kaikki mitä pystyn pelaamaan tiivisteen kanssa on kotiinpäin.Jaakkoki kirjoitti:No ootko ajatellu jos se vakiopahvi puristuisikin enemmän läjään kuin se fel-pron sininen? Eli ero saattaa olla aika minimaalinen. Tiedä sitten.
Felpro pienentää palotilaa 4cc, verrattuna vakioon.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Kuinka paljon pienemmät palotilat tossa 1.6 kannessa oli verrattuna tohon 2 litraseen?ohc kirjoitti:Vahvuuksilla 0.6mm eroa ja kaikki mitä pystyn pelaamaan tiivisteen kanssa on kotiinpäin.Jaakkoki kirjoitti:No ootko ajatellu jos se vakiopahvi puristuisikin enemmän läjään kuin se fel-pron sininen? Eli ero saattaa olla aika minimaalinen. Tiedä sitten.
Felpro pienentää palotilaa 4cc, verrattuna vakioon.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
vakio 1.6 38cc ja 2.0 50ccRytinä kirjoitti:Kuinka paljon pienemmät palotilat tossa 1.6 kannessa oli verrattuna tohon 2 litraseen?ohc kirjoitti:Vahvuuksilla 0.6mm eroa ja kaikki mitä pystyn pelaamaan tiivisteen kanssa on kotiinpäin.Jaakkoki kirjoitti:No ootko ajatellu jos se vakiopahvi puristuisikin enemmän läjään kuin se fel-pron sininen? Eli ero saattaa olla aika minimaalinen. Tiedä sitten.
Felpro pienentää palotilaa 4cc, verrattuna vakioon.
Mun kantta on laskettu ja palotilan kokoa en ole mitannut.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Tuli vaan mieleen toi kun itellä on toi 2 litrasen kansi ja sitä on laskettu 1mm ja moottori porattu 1.5mm ylikokoon ja sitten on toi felpro tiiviste niin paljonkohan tossa on toi puristussuhde? Ei ole jaksanut mitataohc kirjoitti:vakio 1.6 38cc ja 2.0 50ccRytinä kirjoitti:Kuinka paljon pienemmät palotilat tossa 1.6 kannessa oli verrattuna tohon 2 litraseen?ohc kirjoitti: Vahvuuksilla 0.6mm eroa ja kaikki mitä pystyn pelaamaan tiivisteen kanssa on kotiinpäin.
Felpro pienentää palotilaa 4cc, verrattuna vakioon.
Mun kantta on laskettu ja palotilan kokoa en ole mitannut.

Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Karkeasti arvioituna 1.5mm kannesta pois on 10.2:1 ja siihen felpro pahvi niin puristukset n. 10.7:1. Tollasta juttua oli tuossa how to power tune ford sohc engines opuksessa.Rytinä kirjoitti:Tuli vaan mieleen toi kun itellä on toi 2 litrasen kansi ja sitä on laskettu 1mm ja moottori porattu 1.5mm ylikokoon ja sitten on toi felpro tiiviste niin paljonkohan tossa on toi puristussuhde? Ei ole jaksanut mitataohc kirjoitti:vakio 1.6 38cc ja 2.0 50ccRytinä kirjoitti: Kuinka paljon pienemmät palotilat tossa 1.6 kannessa oli verrattuna tohon 2 litraseen?
Mun kantta on laskettu ja palotilan kokoa en ole mitannut.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Kiitos. Eli vähän aletaan olla sielläpäin.ohc kirjoitti:Karkeasti arvioituna 1.5mm kannesta pois on 10.2:1 ja siihen felpro pahvi niin puristukset n. 10.7:1. Tollasta juttua oli tuossa how to power tune ford sohc engines opuksessa.Rytinä kirjoitti:Tuli vaan mieleen toi kun itellä on toi 2 litrasen kansi ja sitä on laskettu 1mm ja moottori porattu 1.5mm ylikokoon ja sitten on toi felpro tiiviste niin paljonkohan tossa on toi puristussuhde? Ei ole jaksanut mitataohc kirjoitti: vakio 1.6 38cc ja 2.0 50cc
Mun kantta on laskettu ja palotilan kokoa en ole mitannut.
Tossa burtonin luettelossa sanotaan, et valumännillä max puristus noin. 10.5:1
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Juu kyllä valumännät tuon pitäs kestää. Mulla orkkis männillä ajettu jo kohta 30tkm 11.2:1 puristuksilla. Kierrokset varmaan rikkoo noi valumännät helpoiten. Empä ole kyllä juuri yli 6000rpm:n kierrättänytkään.Rytinä kirjoitti:Kiitos. Eli vähän aletaan olla sielläpäin.ohc kirjoitti:Karkeasti arvioituna 1.5mm kannesta pois on 10.2:1 ja siihen felpro pahvi niin puristukset n. 10.7:1. Tollasta juttua oli tuossa how to power tune ford sohc engines opuksessa.Rytinä kirjoitti: Tuli vaan mieleen toi kun itellä on toi 2 litrasen kansi ja sitä on laskettu 1mm ja moottori porattu 1.5mm ylikokoon ja sitten on toi felpro tiiviste niin paljonkohan tossa on toi puristussuhde? Ei ole jaksanut mitata
Tossa burtonin luettelossa sanotaan, et valumännillä max puristus noin. 10.5:1
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Toki näinkin. Mutta itse olen ajanut kymmeniä ralleja vastaavan määrän äffäläiselläni; kisoja ja treenejä. Vakio Ford tilke, 12:1 puristukset jne. No Problemo. Miksi korjata vikaa jota ei ole?Over Head Man kirjoitti:ei mitään vakioita virityskäyttöön. laitetaan vaan sitä sinistä sinne jos se puristus ei ookkaan ongelma. felpro -moposport/rallyrace 22e muistaakseni
No joo

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Joo en kyllä epäile tuota vakio kansipahvin kestävyyttä. Tälläkin hetkellä vakio pahvi kiinni ja puristukset 11.2:1 tuossa 1600:sessa.jjs kirjoitti:Toki näinkin. Mutta itse olen ajanut kymmeniä ralleja vastaavan määrän äffäläiselläni; kisoja ja treenejä. Vakio Ford tilke, 12:1 puristukset jne. No Problemo. Miksi korjata vikaa jota ei ole?Over Head Man kirjoitti:ei mitään vakioita virityskäyttöön. laitetaan vaan sitä sinistä sinne jos se puristus ei ookkaan ongelma. felpro -moposport/rallyrace 22e muistaakseni
No joo
anyway laitan ton vakiopahvin tuohon 2-litraseenkin, jos sitä kerran voi käyttää 92mm porauksella.
Kiitoksia vinkeistä.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Lainataan topicia.
Lautamäeltä osia tilatessani ilmeni, että cossun vakiopahvia ei enään valmisteta!? ja hyllystä olisi löytynyt vain yksi kpl a ryhmäläistä.
Eli millainen pahvi nyt sitten? Ei saisi olla kovin ohkanen, muuten puristukset nousee liikaa turbokäyttöön. Felprota kauppas sieltä, mutta sehän on melkosen ohkonen, verrattuna cossun pahviin?
Edit: Katsotaan löytyykö Ape Importilta hyllystä cossun pahvia.
Lautamäeltä osia tilatessani ilmeni, että cossun vakiopahvia ei enään valmisteta!? ja hyllystä olisi löytynyt vain yksi kpl a ryhmäläistä.
Eli millainen pahvi nyt sitten? Ei saisi olla kovin ohkanen, muuten puristukset nousee liikaa turbokäyttöön. Felprota kauppas sieltä, mutta sehän on melkosen ohkonen, verrattuna cossun pahviin?
Edit: Katsotaan löytyykö Ape Importilta hyllystä cossun pahvia.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Vakiopaffi ja liekkirenkaat.Sultzi kirjoitti:Lainataan topicia.
Lautamäeltä osia tilatessani ilmeni, että cossun vakiopahvia ei enään valmisteta!? ja hyllystä olisi löytynyt vain yksi kpl a ryhmäläistä.
Eli millainen pahvi nyt sitten? Ei saisi olla kovin ohkanen, muuten puristukset nousee liikaa turbokäyttöön. Felprota kauppas sieltä, mutta sehän on melkosen ohkonen, verrattuna cossun pahviin?
Edit: Katsotaan löytyykö Ape Importilta hyllystä cossun pahvia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Yksi havainto aiheeseen liittyen, felpron pahvi on siis puristettuna 1mm. Alkuperäistiivisteen sanotaan oleva samassa tilanteessa 1.6mm.
Payen tarvikepahvi kerran puristettuna näytti olevan noin 1.1-1.15mm, tietenkin se on vielä hiukan ohuempi puristettuna. Eli voitaneen päätellä, että tuollaisella tarvikepahvilla puristukset nousee lähestulkoon saman verran kuin felprolla.
Payen tarvikepahvi kerran puristettuna näytti olevan noin 1.1-1.15mm, tietenkin se on vielä hiukan ohuempi puristettuna. Eli voitaneen päätellä, että tuollaisella tarvikepahvilla puristukset nousee lähestulkoon saman verran kuin felprolla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Hmm, mulla on nippu käytöstä poistettuja 2.0 Elringejä, yksikään ei ole yli 1.2mm paksu...Arska kirjoitti: Alkuperäistiivisteen sanotaan oleva samassa tilanteessa 1.6mm.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Mikä lienee motorcraft pahvin valmistaja sitten, reinziä on löytynyt monista paikoista, mutta mitä olen alkuperäiskokoonpanoja purkanut, niin pahvit ovat olleet sen verran homeessa ettei valmistaja ole selvinnyt.
Milläs tästä nyt sitten selvä otetaan, kuinka paksu se pahvi oikeasti on, ja tuleeko tuolla felprolla käytännössä juurikaan eroa?
Milläs tästä nyt sitten selvä otetaan, kuinka paksu se pahvi oikeasti on, ja tuleeko tuolla felprolla käytännössä juurikaan eroa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5