OHC:n kansipahvi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

OHC:n kansipahvi

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Helmikuu 8. 20:20:52 2006

Mikä kansipahvi tuollaseen 2-litraseen ohariin olis hankittava, jos poraus 92mm? vakio ei enää taida käydä ja se "sininen fellbro" on hieman liian ohkanen.

Puristukset nousee tuolla felbrolla liikaa kun 2-litrasen päälle tulee laskettu 1.6kansi. Palotiloja joudun joka tapauksessa kairaamaan mutta kansipahvi sais mieluusti olla vahvuudeltaan samaa luokkaa orkkis pahvin kanssa.

offtopic: alunperin tarkotus oli porata lohko 93mm männille ja männätkin oli jo hommattu mutta tulin toisiin ajatuksiin tuon kanssa. Hyöty varmaan aika olematon suhteessa siihen miten ohkaseksi sylinterien seinämä vahvuudet menee.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jakano
Viestit: 38
Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
Paikkakunta: rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jakano » Ke Helmikuu 8. 20:46:58 2006

millainen on ajusa,jota rallyrace myy?kannattaa kysyä!yks vaihtoehto on cometic,ehkä vähän kallis kyllä... :roll:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Helmikuu 8. 22:08:58 2006

jakano kirjoitti:millainen on ajusa,jota rallyrace myy?kannattaa kysyä!yks vaihtoehto on cometic,ehkä vähän kallis kyllä... :roll:
Pitää kysellä tuolta. Cometic käy kyllä myös jos sitä saa 92mm reikäkoolla.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Helmikuu 8. 22:11:06 2006

92,5mm saa muistaakseni ja hinta 110€(cometic)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 8. 22:48:19 2006

Öh. Muistaakseni vakio menee vielä 92mm porauksella; eli OHC:n oma tai Cossun riippuen käyttötarkoituksesta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Helmikuu 8. 22:48:25 2006

mites reinzzi?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Helmikuu 8. 22:53:14 2006

jjs kirjoitti:Öh. Muistaakseni vakio menee vielä 92mm porauksella; eli OHC:n oma tai Cossun riippuen käyttötarkoituksesta.
Mitään ahdinta ei ole tulossa mutta puristussuhde varmaan lähelle 12:1. Yhtään vakio tiivistettä ei ole tallessa niin mittailemaan en pääse.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Helmikuu 8. 22:53:14 2006

Tuleeko männät yli deckin? Jos tulee niin kuinka paljon?
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Helmikuu 8. 22:56:16 2006

Cosesc kirjoitti:Tuleeko männät yli deckin? Jos tulee niin kuinka paljon?
Ei tule yli deckin. Kanget on mallia F, ja männät mallia vakio +1mm ylikoko.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Helmikuu 8. 22:58:39 2006

Mulla on ainaki 94.5mm ajusat toiminu.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Helmikuu 8. 23:15:20 2006

menee varmaan hyvälaatusella vakiolla.

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ke Helmikuu 8. 23:39:48 2006

Mä laittasin orkkis tiivisteen.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 9. 19:28:31 2006

Vakio ja kovat pultit; vaikka ne vanhat OHC:n.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Helmikuu 9. 19:41:47 2006

Selvä homma. Kokeillaan vakio tiivistettä. :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » To Helmikuu 9. 20:48:23 2006

ei mitään vakioita virityskäyttöön. laitetaan vaan sitä sinistä sinne jos se puristus ei ookkaan ongelma. felpro -moposport/rallyrace 22e muistaakseni

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Helmikuu 9. 20:58:25 2006

Over Head Man kirjoitti:ei mitään vakioita virityskäyttöön. laitetaan vaan sitä sinistä sinne jos se puristus ei ookkaan ongelma. felpro -moposport/rallyrace 22e muistaakseni
Kuten sanottu tuota en halua käyttää koska se on vahvuudeltaan jotain 1mm luokkaa ja vähemmän kun kansi vedetään kiinni. Tuo kansi mikä tulee kiinni on 2mm laskettu 1.6kansi joten puristukset nousee pilviin.

Ja kantta en halua vaihtaa toiseen, koska tuo kansi tuntuu virtaavan aika hienosti.

Uskon että vakiopahvi kestää kyllä viritys käytössäkin. Tälläkin hetkellä koneessa vakio tiiviste ja puristukset 11.2:1. Konetehoa 137hv.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Helmikuu 9. 21:03:09 2006

No ootko ajatellu jos se vakiopahvi puristuisikin enemmän läjään kuin se fel-pron sininen? Eli ero saattaa olla aika minimaalinen. Tiedä sitten.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Helmikuu 9. 21:55:44 2006

Jaakkoki kirjoitti:No ootko ajatellu jos se vakiopahvi puristuisikin enemmän läjään kuin se fel-pron sininen? Eli ero saattaa olla aika minimaalinen. Tiedä sitten.
Vahvuuksilla 0.6mm eroa ja kaikki mitä pystyn pelaamaan tiivisteen kanssa on kotiinpäin.

Felpro pienentää palotilaa 4cc, verrattuna vakioon.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Pe Helmikuu 10. 0:08:34 2006

ohc kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:No ootko ajatellu jos se vakiopahvi puristuisikin enemmän läjään kuin se fel-pron sininen? Eli ero saattaa olla aika minimaalinen. Tiedä sitten.
Vahvuuksilla 0.6mm eroa ja kaikki mitä pystyn pelaamaan tiivisteen kanssa on kotiinpäin.

Felpro pienentää palotilaa 4cc, verrattuna vakioon.
Kuinka paljon pienemmät palotilat tossa 1.6 kannessa oli verrattuna tohon 2 litraseen?
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Helmikuu 10. 0:12:43 2006

Rytinä kirjoitti:
ohc kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:No ootko ajatellu jos se vakiopahvi puristuisikin enemmän läjään kuin se fel-pron sininen? Eli ero saattaa olla aika minimaalinen. Tiedä sitten.
Vahvuuksilla 0.6mm eroa ja kaikki mitä pystyn pelaamaan tiivisteen kanssa on kotiinpäin.

Felpro pienentää palotilaa 4cc, verrattuna vakioon.
Kuinka paljon pienemmät palotilat tossa 1.6 kannessa oli verrattuna tohon 2 litraseen?
vakio 1.6 38cc ja 2.0 50cc

Mun kantta on laskettu ja palotilan kokoa en ole mitannut.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Pe Helmikuu 10. 0:18:49 2006

ohc kirjoitti:
Rytinä kirjoitti:
ohc kirjoitti: Vahvuuksilla 0.6mm eroa ja kaikki mitä pystyn pelaamaan tiivisteen kanssa on kotiinpäin.

Felpro pienentää palotilaa 4cc, verrattuna vakioon.
Kuinka paljon pienemmät palotilat tossa 1.6 kannessa oli verrattuna tohon 2 litraseen?
vakio 1.6 38cc ja 2.0 50cc

Mun kantta on laskettu ja palotilan kokoa en ole mitannut.
Tuli vaan mieleen toi kun itellä on toi 2 litrasen kansi ja sitä on laskettu 1mm ja moottori porattu 1.5mm ylikokoon ja sitten on toi felpro tiiviste niin paljonkohan tossa on toi puristussuhde? Ei ole jaksanut mitata :?
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Helmikuu 10. 0:26:34 2006

Rytinä kirjoitti:
ohc kirjoitti:
Rytinä kirjoitti: Kuinka paljon pienemmät palotilat tossa 1.6 kannessa oli verrattuna tohon 2 litraseen?
vakio 1.6 38cc ja 2.0 50cc

Mun kantta on laskettu ja palotilan kokoa en ole mitannut.
Tuli vaan mieleen toi kun itellä on toi 2 litrasen kansi ja sitä on laskettu 1mm ja moottori porattu 1.5mm ylikokoon ja sitten on toi felpro tiiviste niin paljonkohan tossa on toi puristussuhde? Ei ole jaksanut mitata :?
Karkeasti arvioituna 1.5mm kannesta pois on 10.2:1 ja siihen felpro pahvi niin puristukset n. 10.7:1. Tollasta juttua oli tuossa how to power tune ford sohc engines opuksessa.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Pe Helmikuu 10. 0:36:46 2006

ohc kirjoitti:
Rytinä kirjoitti:
ohc kirjoitti: vakio 1.6 38cc ja 2.0 50cc

Mun kantta on laskettu ja palotilan kokoa en ole mitannut.
Tuli vaan mieleen toi kun itellä on toi 2 litrasen kansi ja sitä on laskettu 1mm ja moottori porattu 1.5mm ylikokoon ja sitten on toi felpro tiiviste niin paljonkohan tossa on toi puristussuhde? Ei ole jaksanut mitata :?
Karkeasti arvioituna 1.5mm kannesta pois on 10.2:1 ja siihen felpro pahvi niin puristukset n. 10.7:1. Tollasta juttua oli tuossa how to power tune ford sohc engines opuksessa.
Kiitos. Eli vähän aletaan olla sielläpäin.
Tossa burtonin luettelossa sanotaan, et valumännillä max puristus noin. 10.5:1
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Helmikuu 10. 0:37:00 2006

Saako ohc koneeseen paksumpia kannentiivisteitä kun vakio, siis ihan kohtuu hintaisia? Kävi mielessä että ois helppo tapa tiputtaa hieman puristusta, mutta kannattaako noin tehdä? Nimittäin tuota nykyistä moottoria en pura ja ota männistä lastua tai kannesta tavaraa..

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Helmikuu 10. 0:43:41 2006

Rytinä kirjoitti:
ohc kirjoitti:
Rytinä kirjoitti: Tuli vaan mieleen toi kun itellä on toi 2 litrasen kansi ja sitä on laskettu 1mm ja moottori porattu 1.5mm ylikokoon ja sitten on toi felpro tiiviste niin paljonkohan tossa on toi puristussuhde? Ei ole jaksanut mitata :?
Karkeasti arvioituna 1.5mm kannesta pois on 10.2:1 ja siihen felpro pahvi niin puristukset n. 10.7:1. Tollasta juttua oli tuossa how to power tune ford sohc engines opuksessa.
Kiitos. Eli vähän aletaan olla sielläpäin.
Tossa burtonin luettelossa sanotaan, et valumännillä max puristus noin. 10.5:1
Juu kyllä valumännät tuon pitäs kestää. Mulla orkkis männillä ajettu jo kohta 30tkm 11.2:1 puristuksilla. Kierrokset varmaan rikkoo noi valumännät helpoiten. Empä ole kyllä juuri yli 6000rpm:n kierrättänytkään.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Pe Helmikuu 10. 0:48:05 2006

Itellä on se paha puoli kun tulee kierrätettyä tota vähän liikaa, kun on nii hanakka kiertämään :lol:
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Helmikuu 10. 2:07:14 2006

Pelkkä +1.5mm poraus kasvattaa puristussuhdetta laskennallisesti 9.2->9.5.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Helmikuu 10. 16:44:21 2006

Over Head Man kirjoitti:ei mitään vakioita virityskäyttöön. laitetaan vaan sitä sinistä sinne jos se puristus ei ookkaan ongelma. felpro -moposport/rallyrace 22e muistaakseni
Toki näinkin. Mutta itse olen ajanut kymmeniä ralleja vastaavan määrän äffäläiselläni; kisoja ja treenejä. Vakio Ford tilke, 12:1 puristukset jne. No Problemo. Miksi korjata vikaa jota ei ole?
No joo :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Helmikuu 21. 20:44:15 2006

jjs kirjoitti:
Over Head Man kirjoitti:ei mitään vakioita virityskäyttöön. laitetaan vaan sitä sinistä sinne jos se puristus ei ookkaan ongelma. felpro -moposport/rallyrace 22e muistaakseni
Toki näinkin. Mutta itse olen ajanut kymmeniä ralleja vastaavan määrän äffäläiselläni; kisoja ja treenejä. Vakio Ford tilke, 12:1 puristukset jne. No Problemo. Miksi korjata vikaa jota ei ole?
No joo :)
Joo en kyllä epäile tuota vakio kansipahvin kestävyyttä. Tälläkin hetkellä vakio pahvi kiinni ja puristukset 11.2:1 tuossa 1600:sessa.

anyway laitan ton vakiopahvin tuohon 2-litraseenkin, jos sitä kerran voi käyttää 92mm porauksella.

Kiitoksia vinkeistä. :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Joulukuu 5. 11:32:15 2006

Lainataan topicia.

Lautamäeltä osia tilatessani ilmeni, että cossun vakiopahvia ei enään valmisteta!? ja hyllystä olisi löytynyt vain yksi kpl a ryhmäläistä.

Eli millainen pahvi nyt sitten? Ei saisi olla kovin ohkanen, muuten puristukset nousee liikaa turbokäyttöön. Felprota kauppas sieltä, mutta sehän on melkosen ohkonen, verrattuna cossun pahviin?

Edit: Katsotaan löytyykö Ape Importilta hyllystä cossun pahvia.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Joulukuu 5. 13:30:33 2006

Sultzi kirjoitti:Lainataan topicia.

Lautamäeltä osia tilatessani ilmeni, että cossun vakiopahvia ei enään valmisteta!? ja hyllystä olisi löytynyt vain yksi kpl a ryhmäläistä.

Eli millainen pahvi nyt sitten? Ei saisi olla kovin ohkanen, muuten puristukset nousee liikaa turbokäyttöön. Felprota kauppas sieltä, mutta sehän on melkosen ohkonen, verrattuna cossun pahviin?

Edit: Katsotaan löytyykö Ape Importilta hyllystä cossun pahvia.
Vakiopaffi ja liekkirenkaat.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Joulukuu 8. 12:30:43 2006

Vai mitenkäs rallyracen myymä paffi? 70e hintaa "cosworth" sisällä vahvikerengas?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 13. 22:00:28 2007

Yksi havainto aiheeseen liittyen, felpron pahvi on siis puristettuna 1mm. Alkuperäistiivisteen sanotaan oleva samassa tilanteessa 1.6mm.

Payen tarvikepahvi kerran puristettuna näytti olevan noin 1.1-1.15mm, tietenkin se on vielä hiukan ohuempi puristettuna. Eli voitaneen päätellä, että tuollaisella tarvikepahvilla puristukset nousee lähestulkoon saman verran kuin felprolla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Helmikuu 14. 12:15:12 2007

Arska kirjoitti: Alkuperäistiivisteen sanotaan oleva samassa tilanteessa 1.6mm.
Hmm, mulla on nippu käytöstä poistettuja 2.0 Elringejä, yksikään ei ole yli 1.2mm paksu...
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Helmikuu 14. 12:42:59 2007

Mikä lienee motorcraft pahvin valmistaja sitten, reinziä on löytynyt monista paikoista, mutta mitä olen alkuperäiskokoonpanoja purkanut, niin pahvit ovat olleet sen verran homeessa ettei valmistaja ole selvinnyt.

Milläs tästä nyt sitten selvä otetaan, kuinka paksu se pahvi oikeasti on, ja tuleeko tuolla felprolla käytännössä juurikaan eroa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin