2.9 v6-koneen kiertokangen pituus+muuta?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

2.9 v6-koneen kiertokangen pituus+muuta?

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Helmikuu 9. 12:12:13 2006

Eli alalaakerin keskeltä männäntapin keskelle mitta? Entä onko tiedossa lohkon korkeutta kampiakselin keskeltä kannen tasopinnalle?
Ja 12-tappinen kone kyseessä... Pitäis laskeskella, mutta mittoja puuttuu... :oops:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.9 v6-koneen kiertokangen pituus+muuta?

Viesti Kirjoittaja jouni » To Helmikuu 9. 12:35:09 2006

Vesku kirjoitti:Eli alalaakerin keskeltä männäntapin keskelle mitta?
Scorpiosivut näköjään jumissa, mutta muistelisin että on 130-131mm.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Helmikuu 9. 12:49:48 2006

Kiertokanki on 5.14" ja loput mitat voin kuikuilla ku pääsen kotiin...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Helmikuu 9. 12:54:46 2006

ylimark kirjoitti:Kiertokanki on 5.14" ja loput mitat voin kuikuilla ku pääsen kotiin...
Elikkäs pyöreästi 130,556mm...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Helmikuu 9. 12:58:40 2006

Tuolta löytyy loput mitat.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Helmikuu 9. 12:59:17 2006

Kiitoksia kovin!!! :D
Eipä taas pitkin mennyt!!! Tuota kangen pituutta vaan miettiny... Pitäis varmaan tuo oma kone jossain välin laittaa paloiksi, että pääsis kunnolla tutkimaan ja mittailemaan.
Sitten jos sen lohkon korkeuden vielä jostain kaivatte, niin sittenhän olis jo tarvittavat mitat kasassa laskea tuo paketti sopiville puristuksille :wink:

Edit: Ja johan kerkesit viestiä kirjoittaessa...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Helmikuu 9. 14:24:45 2006

Joku mitta heittää tuon 2.9-koneen kohdalla tuossa pdf:ssä... Jos noilla mitoilla laskee, niin mäntä jää 21.336mm tasopinnan alle! :shock: 2.8 sain männän jäämään reilun millin (1.4mm) alle dekkitason. Lohkon korkeus tai kangen pituus ei nyt täsmää vai teinkö jonkun kämmin laskuissa?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Helmikuu 9. 15:10:22 2006

2.8 männän jos laitat niin se menee dekkitason yli, niin menee kyllä vakiokin, mutta 2.8 muki hiukan liikaa. Muistaakseni 2.8 männästä pitää ottaa pois 0.7 vai 0.8 mm niin se on sitten samalla tasolla 2.9 männän kanssa. Mutta kun 2.8 mäntä on tasalakinen ja 2.9 männässä on kuoppa niin puristuksia tulee sinne päälle 10. Minulla on yksi irrallinen veivi mistä voisin mittailla huomiseksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Helmikuu 9. 15:19:44 2006

Arska kirjoitti:2.8 männän jos laitat niin se menee dekkitason yli, niin menee kyllä vakiokin, mutta 2.8 muki hiukan liikaa. Muistaakseni 2.8 männästä pitää ottaa pois 0.7 vai 0.8 mm niin se on sitten samalla tasolla 2.9 männän kanssa. Mutta kun 2.8 mäntä on tasalakinen ja 2.9 männässä on kuoppa niin puristuksia tulee sinne päälle 10. Minulla on yksi irrallinen veivi mistä voisin mittailla huomiseksi.
Kiitoksia! Tuleekos tuossa 2.8 koneessa muuten mäntä tuohon millin alle dekkitason vakiona?
Joko tuossa 2.9 koneessa on oltava pitempi veivi, kuin 2.8 tai lohko sitten oltava erimittainen, kuin tuolla fordracingparts pdf:ssä sanottu.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Helmikuu 9. 15:27:12 2006

Jotenki muistelisin että tuon luettelon mitat ei täsmännyt mihinkään.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Helmikuu 9. 15:29:58 2006

Arska kirjoitti:Jotenki muistelisin että tuon luettelon mitat ei täsmännyt mihinkään.
:lol: :lol:
hittoako tommosella luettololla sit tekee..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Helmikuu 9. 15:35:19 2006

Varmaan jenkkikoneisiin perustuu tuo enemmänkin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Helmikuu 9. 16:04:19 2006

Taitaa olla tuohon merkattu 2.9:n dekkikorkeus samaksi kuin 4.0 V6:ssa, eli ainakin siltä osin väärin.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 14. 13:36:40 2006

Minä sain 2.9 kangen pituudeksi 130.475mm, muutaman satasen heitto suuntaan tai toiseen todennäköinen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Helmikuu 14. 17:47:25 2006

Arska kirjoitti:Minä sain 2.9 kangen pituudeksi 130.475mm, muutaman satasen heitto suuntaan tai toiseen todennäköinen.
No silloinhan tuo 5.14" tuolla pdf:ssä kuulostaisi oikealta. Lohkon korkeudesta ollu sen verran puhetta, että ilmeisesti se on ainakin sama kuin tuossa 2.8:ssa. Männän korkeusero tulee kait iskunpituuden erosta. Ja jos siihen tuo 2.8efi:n imusarja käy, niin silloin on lohkon oltava luultavasti saman korkuinen.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Syyskuu 25. 17:17:07 2006

Löytyiskö jostain ihan mitattua tietoa 2.9n männän puristuskorkeudesta?Myös kiertokangen alapään leveys kiinnostaisi.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Syyskuu 25. 19:43:04 2006

Mahlen mäntäkataloogin mukaan pk on 39,28mm. Mitannut en sitä ole.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Syyskuu 25. 20:20:26 2006

Tämä vaikuttaa jo uskottavalta mitalta. Kiitoksia.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ke Lokakuu 4. 17:32:49 2006

Accraliteltä löyty 94mm takomäntä turbokäyttöön. Ei oo vaan ilmotettu tota kupin kokoa. Oliskohan noi mistään kotosin verrattuna esim. ROSSiin?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 4. 19:54:29 2006

Kyllä Accralitellä on ihan asiallisia mäntiä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin