2.9 turinaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
2.9 turinaa
Mitä lie kannet virtaa vakiona? Pakokanavat ovat sinänsä mielenkiintoiset että ne on onnistuttu tehtaalla tukkimaan aika tehokkaasti. Itselläni on 2 erityyppistä kantta tallilla. Toisissa on pakopuolen yläosassa vain pienet nännit, mutta toisissa taas jonkun egr tai pulse air systeemin mullikat, putkia ei kuitenkaan ole mutta valtavat kyhmyt. Kellään käytännön tietoa siitä miten paljon tämän koneen kansissa on potentiaalia virtauksen suhteen? Nuo pakokanavat nyt on aivan selkeästi toimenpiteen tarpeessa mutta onko imupuolen täydellisestä rassaamisesta niinkään iloa vakio imusarjan kanssa?
Käytännön kokemuksia otetaan vastaa myös peltisarjojen osalta, mittoja tai penkkituloksia.
Käytännön kokemuksia otetaan vastaa myös peltisarjojen osalta, mittoja tai penkkituloksia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
ja eri tehoversioissa on erilaisia kansia, ite ostin katittoman tulpat ja ne eivät sopineetkaan mun sierraan, selviskin että kattipeli oli kyseessä. oli MAP kone ja hydraulinostimet.Sine kirjoitti:2.9 V6 moottoria on katilla ja ilman sekä hydraulisilla nostajilla että käsipelillä säädettävillä. Siinä saattaa syy, miksi kansissa on eroa?
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jos ihan tarkkoja ollaan niin arkistosta löytyykin kolmea erilaista kantta. On jotkut ilmeisesti ihan ensimmäisistä 2.9 koneista olevat, joissa ei ole pakopuolella erillisiä istukoita. Näissä kansissa ei ole noita julmia kyhmyjä. Sitten löytyy MAP koneen kannet joissa istukkarenkaat, eikä kyhmyjä. Kolmas versio on ilmamäärämittarivehkeestä ja siellä on kanavissa 10c kolikon paksuiset "tapit" vastakarvaan virtausta kanavan katossa. Järjestän kuvia noista. Ilmeisesti tuo kannentekijä ei ollut tällaisia kansia tehnyt jos pakopuolta sanoi hyväksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Juuh noissa kansissa oli vaan ne aikaisemmin mainitut pienet "nännit".Arska kirjoitti:Jos ihan tarkkoja ollaan niin arkistosta löytyykin kolmea erilaista kantta. On jotkut ilmeisesti ihan ensimmäisistä 2.9 koneista olevat, joissa ei ole pakopuolella erillisiä istukoita. Näissä kansissa ei ole noita julmia kyhmyjä. Sitten löytyy MAP koneen kannet joissa istukkarenkaat, eikä kyhmyjä. Kolmas versio on ilmamäärämittarivehkeestä ja siellä on kanavissa 10c kolikon paksuiset "tapit" vastakarvaan virtausta kanavan katossa. Järjestän kuvia noista. Ilmeisesti tuo kannentekijä ei ollut tällaisia kansia tehnyt jos pakopuolta sanoi hyväksi.
Ihme sinänsä ettei ollut niitä isoja valupatteja EGRrää tai jotain varten kun moottori on ruotsista tuotu saastemalli

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
No ton --> http://www.topbossperformance.co.uk/v624coseng.htm tekstin mukaan Ford suunnitteli alunperin Boan 300hv vapariksi. Millä se kone sitten kuristettiin niin siitä ei ole tietoa mutta eikös Timpalla ollu vaparina jo suht hyvät lukemat,~250hv.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Joo noinhan se oli, että sillä piti alkaa touring car luokkaa ajamaan jos en väärin muista.
Olisko ollu ihan ecun ohjelman ja kaasuläppäkotelon avulla kun sitä kuristettiin... hmmm
varmaan kyllä jotain muutakin tehty.
Oliskohan se ollu just toi timppav6:n vehje josta oli kerran juttua, että on muuten suht samat palikat kun mulla paitsi moottorinohjaus megasquirt (mulla perfect power) jolla sai sen maffin dumpattua ja toisioläppää avarrettu. Ja tosiaan se n.250hummaa kun mulla 223.
Suurin toivein tässä ja olis vielä ennen kevättä ajatus nyrästää toi toisioläppä isommaksi.
Olisko ollu ihan ecun ohjelman ja kaasuläppäkotelon avulla kun sitä kuristettiin... hmmm

Oliskohan se ollu just toi timppav6:n vehje josta oli kerran juttua, että on muuten suht samat palikat kun mulla paitsi moottorinohjaus megasquirt (mulla perfect power) jolla sai sen maffin dumpattua ja toisioläppää avarrettu. Ja tosiaan se n.250hummaa kun mulla 223.
Suurin toivein tässä ja olis vielä ennen kevättä ajatus nyrästää toi toisioläppä isommaksi.

Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Muutama tekijä tulee mieleen:jesus48 kirjoitti:No ton --> http://www.topbossperformance.co.uk/v624coseng.htm tekstin mukaan Ford suunnitteli alunperin Boan 300hv vapariksi. Millä se kone sitten kuristettiin niin siitä ei ole tietoa mutta eikös Timpalla ollu vaparina jo suht hyvät lukemat,~250hv.
1) kun moottori esiteltiin ensimmäisen kerran, niin se täytti silloin suurin piirtein kaikki mahdolliset pakokaasupäästömääräykset. Siitä voi päätellä, että konetta on pitänyt ahdistaa riittävästi = paljon ja silti antaa ulos sen 195 hp.
2) Vakio ECU ja (4x?) katit pakoputkessa tulppana. Lisäksi em. kone kuluttaa käsittääkseni lähes aina vähemmän polttoainetta kuin 2.8/2.9 serkut.
3) Koneen perässä oleva ikuisesti kestävä A4LD automaattilaatikko. Kestää vääntöö ja voimoo aivan tolkuttomasti.
4) 300 hp, takaveto ja vapari kuutoskone vuonna 1989? Sehän olisi ollut E28/E34 M5:n aluetta ja sporttinen Sierra olisi jäänyt tehon puolesta toiseksi. Eihän sellainen peli vetele...
5) Vaikka tuolla sivulla sanotaankin moottorin oleva erityisen luotettava, niin väitänpä vaan olevan eri asia kestääkö kone nipussa 300-500 hp tehoilla 2-3 h kaasu pohjassa ja 195-210 hp tehoilla 200-400 tkm tavallisessa ajossa => de-tuning...
Parannettavaa kansien valussa lienee aina.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Tuossa mietin, että 300hp on aika paljon. Mutta kun aattelee että noin 2 litrasten 4-sylinteristen neliventtiilikoneitten kannet virtaa aika helposti 200hp, niin samalla kaavallahan kuuspyttysen neliventtiilikansi virtaisi n.300hp. Sillon ois kyllä litratehot toisella sadalla konivoimalla, harvemmin näkee tuotantoperheautoissa tänäkään päivänä. Rivakka sportti se kyllä ois ollu.



*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Oon lukenu ton saman myös muilta sivuilta..Mut oli miten oli,eipä tuo oikeen mua liikuta. Tosin kyllä mä uskon että Boassa on potentialia "pienillä" panostuksilla sinne 270-280 heppaan miksei jopa 300..MoloA kirjoitti:Top Bossin tarinointiin suhtautuisin hieman varauksella, mutta ilmakotelo tosiaan on hieman ahtaan oloinen, kaipa sillekin jotain viriviriratkaisuja voisi kehitellä, kun tuossa irrallaan avoimena makaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Omat olivat viime kesänä koneistettavana, mutta vakiona ne pysytettiin sitten kuitenkin (vaikka kyllähän tuota tuli tuumittua puoleen jos toiseenkin). Nyt tilanne on se, että kotosalla majailee sitten toinenkin samanmoinen mylly. Onpahan mitä vaihtaa, kun harrasteautoon alkaa tarvita jotainMoloA kirjoitti:Hieman asian vierestä, onko joku käyttänyt boan kansia teetettävänä/penkissä?
Yhdet "ylimääräiset" istuvat hyllyssä ja voisi niille kenties jotain jekkuja keksiä

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Oon joskus miettinyt, että mistä toi Top Boss Performance repii noita osia, joita se kauppaa uutena. Männän renkaita en kyllä enää löytänyt tuolta sivuilta...MoloA kirjoitti:Top Bossin tarinointiin suhtautuisin hieman varauksella, mutta ilmakotelo tosiaan on hieman ahtaan oloinen, kaipa sillekin jotain viriviriratkaisuja voisi kehitellä, kun tuossa irrallaan avoimena makaa.
Joskus olin muutaman vistin verran mailin vaihdossa, ja ihan asiallista ja aktiivista palautetta sain. Toisin kuin yleensä on tapana tuolla päin sähköposteihin vastailla.
Onko kellään mitään tarvetta tuolta? Lähtiskö kukaan vetämään kimppatilausta koo'oo firmasta?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Peltisarjat on myyty.En päässy niiden vaikutusta kokeileen, kun ei mahtunut taunuksen konehuoneeseen
Ei olleet tehdastekoiset. Ihan fiksun näköiset mun mielestä silti.
http://photobucket.com/albums/d2/olskij ... akosarjat/
Ikinä en ole missään tehdastekoisiin törmännyt.
Koitan kysyä nykyiseltä omistajalta toiko nuo tehoo ihan vi**sti

Ei olleet tehdastekoiset. Ihan fiksun näköiset mun mielestä silti.
http://photobucket.com/albums/d2/olskij ... akosarjat/
Ikinä en ole missään tehdastekoisiin törmännyt.
Koitan kysyä nykyiseltä omistajalta toiko nuo tehoo ihan vi**sti

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Sumuisilta saarilta löytyy tod.näk. vielä noita tehdastekoisia peltisarjoja. Ashley,Janspeed on ainakin joskus valmistanut noihin peltisettejä,xr4i/xr4x4. 2.8 ja 2.9 oon nähnyt jossaan mutta hinta oli kyllä suolanen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Väärän kätiset varmaankin kotoisiin oloihin.jesus48 kirjoitti:Sumuisilta saarilta löytyy tod.näk. vielä noita tehdastekoisia peltisarjoja. Ashley,Janspeed on ainakin joskus valmistanut noihin peltisettejä,xr4i/xr4x4. 2.8 ja 2.9 oon nähnyt jossaan mutta hinta oli kyllä suolanen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
mun mielestä oli LHD ja RHD malleihin erikseen.MouTine kirjoitti:Väärän kätiset varmaankin kotoisiin oloihin.jesus48 kirjoitti:Sumuisilta saarilta löytyy tod.näk. vielä noita tehdastekoisia peltisarjoja. Ashley,Janspeed on ainakin joskus valmistanut noihin peltisettejä,xr4i/xr4x4. 2.8 ja 2.9 oon nähnyt jossaan mutta hinta oli kyllä suolanen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Tiiän yhen 2.8 myllyn millä ajettu 770tkm... eikä oo tarvinnu avata.
Omalla 2.9 sahattu 310tkm ilman availuja.
Kestäviä on ketjut
Omalla 2.9 sahattu 310tkm ilman availuja.
Kestäviä on ketjut
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ei nyt liity 2.9:iin, mutta mikäs se menikään 2.8:ssa rikki? Se joku bakeliittipyörä jostakin? Millä sen sai hajalle? 2.9:ssa oli jo korjattu pyörä eri malliseksi vai muistanko väärin?
Kyselin tässä ennen joulua enemmän ja vähemmän vakavissani tiivistesarjoja 2.8 ja 2.9 moottoreihin paikallisella Bromanilla (Varaosamaailma). Yllätykseksi 2.8:iin löytyi kaikkea ala- ja yläpääntiivisteitä, kansipahvit, runkolaakerit, männänrenkaat jne. Yllättävää kyllä 2.9:iin ei löytynyt juuri mitään. Koivusen luetteloa varaosamyyjä muistaakseni selasi.
Kyselin tässä ennen joulua enemmän ja vähemmän vakavissani tiivistesarjoja 2.8 ja 2.9 moottoreihin paikallisella Bromanilla (Varaosamaailma). Yllätykseksi 2.8:iin löytyi kaikkea ala- ja yläpääntiivisteitä, kansipahvit, runkolaakerit, männänrenkaat jne. Yllättävää kyllä 2.9:iin ei löytynyt juuri mitään. Koivusen luetteloa varaosamyyjä muistaakseni selasi.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vanhoissa Cologneissa 2.0:sta alkaen on käytetty nokan pyörittämiseen rattaita, joista toinen tosiaan on bakeliittia/fiiberiä/tms. Urbaani legenda kertoo vanhoista virranjakajan kansista valettuina... =) Se ei periaatteesa normaali käytössä hajoa, mutta kireemmillä venajousilla ja jyrkällä nokalla se on koetuksella. Talvi jäykkine öljyineen ja ihan normaali kuluminenkin niitä myös syö. Aikoinaan varmasti suurin rikkoja oli ammattitaitoisen asentajan meisseli jolla se lukittiin hampaiden välistä kun remonttia tehtiin.Sine kirjoitti:Ei nyt liity 2.9:iin, mutta mikäs se menikään 2.8:ssa rikki? Se joku bakeliittipyörä jostakin? Millä sen sai hajalle? 2.9:ssa oli jo korjattu pyörä eri malliseksi vai muistanko väärin?
Kyselin tässä ennen joulua enemmän ja vähemmän vakavissani tiivistesarjoja 2.8 ja 2.9 moottoreihin paikallisella Bromanilla (Varaosamaailma). Yllätykseksi 2.8:iin löytyi kaikkea ala- ja yläpääntiivisteitä, kansipahvit, runkolaakerit, männänrenkaat jne. Yllättävää kyllä 2.9:iin ei löytynyt juuri mitään. Koivusen luetteloa varaosamyyjä muistaakseni selasi.
Uutta tuommoista "muovi"ratasta ei saa, mutta teräksisiä saa. Itsellänikin oli edellisessä koneessa Quaifen ratas joka kivasti vihelsi. Nykyään koo'oo kone viheltää Oulussa Taunuksessa.
Nuo vara-osat on wanha tieto. Molempiin saa ihan hyvin osia, mutta 2.9:iin vain alkuperäisinä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Juu hyvin löytyi osat tuohon oman 2.9i:n koneremppaan Kivitilalta. Varaosaliikkeestä ei juuri mitään.
2.8:iin kannattaa kysellä nokkaratassarjaa (teräs) esim. Racers Placesta. Hintaa puolet Quaifesta ja mukaan tulee nokkapyörän lisäksi myös kampuran ratas.
Mutta etsikääpäs vaikkapa jenkkien Ebaysta tai Summitin luetteloista 2,9 V6:n osia. Perusteelliseen konerempaan saa osat todella halvalla ja mukaan kuuluu sitten männät, nokka, öljypumppu, laakerit, tiivisteet jne.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1986-199 ... otohosting
Prkl pelkkä uusi vakionokka maksaa saman täällä
Olisinpa tiennyt tuon viime talvena... 
2.8:iin kannattaa kysellä nokkaratassarjaa (teräs) esim. Racers Placesta. Hintaa puolet Quaifesta ja mukaan tulee nokkapyörän lisäksi myös kampuran ratas.
Mutta etsikääpäs vaikkapa jenkkien Ebaysta tai Summitin luetteloista 2,9 V6:n osia. Perusteelliseen konerempaan saa osat todella halvalla ja mukaan kuuluu sitten männät, nokka, öljypumppu, laakerit, tiivisteet jne.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1986-199 ... otohosting
Prkl pelkkä uusi vakionokka maksaa saman täällä


/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
MoloA kirjoitti:Hieman asian vierestä, onko joku käyttänyt boan kansia teetettävänä/penkissä?
Yhdet "ylimääräiset" istuvat hyllyssä ja voisi niille kenties jotain jekkuja keksiä
Omani kannet kävivät portattavina silloin jakopää rempan yhteydessä, mitään virtausarvoja en muista mutta ruudulta katselin kun koneistaja selosti että tuon pitäisi jo tuntua "persdynossakin" ja näytti niitä käyriä.
Tarkoitus ei kyllä ollutkaan niistä mitään vimosen päälle kansia tehdä, lähinnä pakopuolta koneisteltiin, imukanava on niin pitkä ettei sille ruvettu tekemään juuri mitään.
Se persdynokin jäi sitten hieman arvailujen varaan, se surullisen kuuluisan kestävä A4LD söi varmaan ne lisääntyneet tehot, ts ei uskaltanut juurikaan kokeilla ainakaan mitään rankkoja paikaltaan lähtöjä, kerran sen tein ja seuraavana päivänä ei ollut enää kakkos vaihdetta eli tehoa oli varmaan liikaa...

Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Vois tehä kimppatilauksen noista vehkeistä?Männätkin on naurettavan edulliset. Itse ajattelin hankkia vaikka ei tällä hetkellä ole tarvetta.Miku kirjoitti:Taitaa tehdä euroissa n. 400. Tekis melkein mieli hankkia, vaikkei ole oikein tarvettakaan.jouni kirjoitti:Perusteelliseen konerempaan saa osat todella halvalla ja mukaan kuuluu sitten männät, nokka, öljypumppu, laakerit, tiivisteet jne.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Ei oltu vielä pakosarjoja asenneltu.olski kirjoitti:Peltisarjat on myyty.En päässy niiden vaikutusta kokeileen, kun ei mahtunut taunuksen konehuoneeseen![]()
Ei olleet tehdastekoiset. Ihan fiksun näköiset mun mielestä silti.
http://photobucket.com/albums/d2/olskij ... akosarjat/
Ikinä en ole missään tehdastekoisiin törmännyt.
Koitan kysyä nykyiseltä omistajalta toiko nuo tehoo ihan vi**sti
Huhuja on kuultu 0-20hv lisästä. Nää on taas näitä arvioita

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Taitaa se kutinsa pitää. Jos moottorin käydessä yrittää ennakkoa säätää jakajaa kääntämällä, säätää ECU sitä takaisin.
Jenkki EEC:ssä homma on ratkaistu sillä että jakajan ja ECU:n välinen yhteys katkaistaan säädön ajaksi ottamalla yksi liitin auki.
Eli liitin auki, moottori käyntiin ja säätö, moottori seis ja liitin kiinni. Euromallissa sitä liitintä ei ole, mutta eihän se ole kummoinen homma lisätä.
Jenkki EEC:ssä homma on ratkaistu sillä että jakajan ja ECU:n välinen yhteys katkaistaan säädön ajaksi ottamalla yksi liitin auki.
Eli liitin auki, moottori käyntiin ja säätö, moottori seis ja liitin kiinni. Euromallissa sitä liitintä ei ole, mutta eihän se ole kummoinen homma lisätä.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Luet vikakoodit, ja viimeisen koodin jälkeen on aikaa säätöön kun vikakoodi töpseli on vielä yhdistetty. Aika taisi olla minuutti tai pari.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Mistäs se ecu saa tiedon koneen todellisesta asennosta jos joku kääntää jakajaa koneen käydessä? Onko jossain päin konetta toinen anturi?Jari H kirjoitti:Taitaa se kutinsa pitää. Jos moottorin käydessä yrittää ennakkoa säätää jakajaa kääntämällä, säätää ECU sitä takaisin.
Jenkki EEC:ssä homma on ratkaistu sillä että jakajan ja ECU:n välinen yhteys katkaistaan säädön ajaksi ottamalla yksi liitin auki.
Eli liitin auki, moottori käyntiin ja säätö, moottori seis ja liitin kiinni. Euromallissa sitä liitintä ei ole, mutta eihän se ole kummoinen homma lisätä.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Noniin,itse tässä olen pähkäillyt kaasuläppä ongelmaa. MV6 koneisessa omegassa vois olla aika hyvät mutta onko jollaan lisää ideoita? Jos sais kaasuläpät+putsarit ja putkiston vaihdettua ennen penkkipäivää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler