Mikä kone?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

maarit
Ylläpitäjä

Mikä kone?

Viesti Kirjoittaja maarit » La Helmikuu 11. 11:30:30 2006

Elikkä mistä Foordin koneesta kannattais tehä rallisprinttiin kone? Tarkoitan lähinnä et teho/laatu/hinta kohtaisivat edes hiukan?Saahan siittä vanhasta oharista perkuleesti irti mut maksaa maltaita :(

osku78
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Marraskuu 23. 20:09:19 2005
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja osku78 » La Helmikuu 11. 11:52:40 2006

Kyllä se vanha ohc on varmaan järkevin ja halvin vaihtoehto. Hyviä osia saa käytettynäkin edullisesti esim. kaasuttimet, pakosarjat, imusarjat ym. Mutta kyllähän se totuus on että jos hyvän ja kestävän haluaa, niin sitä ei välttämättä halvalla saa. Kokonaishintaan vaikuttaa tietysti oleellisesti se kuinka paljon pystyy tekemään itse ja kuinka paljon tehoa koneesta haluaa ottaa irti. Jos budjetti on tiukka niin kandee etsiä valmis käytetty moottori, niitäki on jonkun verran tarjolla ihan järkevän hintaan, mutta se kestävyys puoli voi sitten olla käytetyssä toinen juttu.
sierra 2.0 turbo

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Helmikuu 11. 11:58:05 2006

Tehoa pitäisi tulla mutta rahaa ei saisi mennä, vai ymmärsinkö oikein?

maarit
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja maarit » La Helmikuu 11. 12:08:46 2006

Rahaa sais mennä tuommoiset 4000euron paikkeilla! Noita ohc motteja sen verran pyöriny nurkis et ei viittisi siihen sijoittaa 7000-1000ekua et on HYVÄ!!!! Mut saako tuolla 4000 ekulla mistään 2 nokka koneesta tehtyä vielä noin 250 heposta myllyä?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Helmikuu 11. 13:36:04 2006

V6
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Helmikuu 11. 14:09:13 2006

MouTine kirjoitti:V6
Oletan että kone on tulossa escorttiin?niin miks vitussa tunkea sinne keulalle elämääkin painavampi rautaklimppi millä et saa sitä autoa ajettavaks sit millään. Painoa tulee liikaa eteen.

Zetecistä sais varmaan aika makeen koneen mutta siihen taida ihan 4ke riittää jos 250hv pitää saada ilman turboa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 11. 14:11:15 2006

Zetec 2,0 patarautalohkoinen. Kansi ammattilaiselle, ohjelmoitava ruisku + sytytys, esim. Catin nokat. Helposti yli 200hv, pääseekö millaisella työllä 250hv saakka; ei tietoa mutta mahdotonta ei pitäisi olla.
Sopii takavetolaatikoihin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Helmikuu 11. 14:16:48 2006

jesus48 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:V6
Oletan että kone on tulossa escorttiin?niin miks vitussa tunkea sinne keulalle elämääkin painavampi rautaklimppi millä et saa sitä autoa ajettavaks sit millään. Painoa tulee liikaa eteen.
Toivottavasti tämä v6 juttu oli vitsi. Vois "hieman" tulla takkiin v6 escortilla ajassa jos tollasella tosiaa jotain rallisprinttiä yrittäs ajaa. :D

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 11. 17:09:13 2006

ohc kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:V6
Oletan että kone on tulossa escorttiin?niin miks vitussa tunkea sinne keulalle elämääkin painavampi rautaklimppi millä et saa sitä autoa ajettavaks sit millään. Painoa tulee liikaa eteen.
Toivottavasti tämä v6 juttu oli vitsi. Vois "hieman" tulla takkiin v6 escortilla ajassa jos tollasella tosiaa jotain rallisprinttiä yrittäs ajaa. :D
Te ette nyt äijät tiedä millä leikitte... MouTinen kosto tulee olemaan, ilmeisesti, hirvittävä :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Helmikuu 11. 17:11:48 2006

jjs kirjoitti:
ohc kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: Oletan että kone on tulossa escorttiin?niin miks vitussa tunkea sinne keulalle elämääkin painavampi rautaklimppi millä et saa sitä autoa ajettavaks sit millään. Painoa tulee liikaa eteen.
Toivottavasti tämä v6 juttu oli vitsi. Vois "hieman" tulla takkiin v6 escortilla ajassa jos tollasella tosiaa jotain rallisprinttiä yrittäs ajaa. :D
Te ette nyt äijät tiedä millä leikitte... MouTinen kosto tulee olemaan, ilmeisesti, hirvittävä :)
Jyrki kuules..kyllä mä ainakin tiedän..sillä levii perä ennenku se caprilla on Siuntiossa..:wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Helmikuu 11. 18:45:39 2006

Uusin Burtonin luettelo kolahti perjantaina luukkuun ja siellä näkyi olevan "valmiita" koneita.
2L Duratec 195-250hv
2,3L Duratec 200-300hv
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Helmikuu 11. 19:20:08 2006

Aksu kirjoitti:Uusin Burtonin luettelo kolahti perjantaina luukkuun ja siellä näkyi olevan "valmiita" koneita.
2L Duratec 195-250hv
2,3L Duratec 200-300hv
suomeen tuotuna 150-200hp ja 150-250hp :D

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Helmikuu 11. 20:03:16 2006

ytte kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Uusin Burtonin luettelo kolahti perjantaina luukkuun ja siellä näkyi olevan "valmiita" koneita.
2L Duratec 195-250hv
2,3L Duratec 200-300hv
suomeen tuotuna 150-200hp ja 150-250hp :D
Tiedossa on että näin saataa käydä ja jos jotain sieltä ulos tulee niin kierros alue sattaa olla korkea johteinen.
Eräästä ohc:sta piti tulla pitkälti yli 200 mutta työn takana oli säätämällä 170 ja alapäässä hengetön.

Eikä noilla hinnoilla kannataisikaan sieltä alkaa tilailemaan jos itse ennen tehnyt koneita.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 11. 20:10:12 2006

ytte kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Uusin Burtonin luettelo kolahti perjantaina luukkuun ja siellä näkyi olevan "valmiita" koneita.
2L Duratec 195-250hv
2,3L Duratec 200-300hv
suomeen tuotuna 150-200hp ja 150-250hp :D
Yep. Genuine british horsepowers.... BHP lausutaan PHP: Pub HorsePower.


Asiaan, 4syl duratec (Mazda) on pannuna kuulemma mainio, mutta tässä tapauksessa voi olla että 4k€ budjetti pettää pahemman kerran, aihiot kun on vielä harvassa.
Vanha Zetec vaan, kansi hengittämään ja kyllä se siitä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Helmikuu 11. 20:23:36 2006

Zeteciin itekkin kääntysin just ton duratecin kalleuden takia.

maarit
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja maarit » La Helmikuu 11. 22:50:28 2006

Ois tommonen 2.3 16v kone tiedossa ja ihan uusi, noita ollut kaiketi scorpioissa, vakiona 145 heppaa. Mimmonen mahtais olla?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Helmikuu 12. 13:04:55 2006

maarit kirjoitti:Ois tommonen 2.3 16v kone tiedossa ja ihan uusi, noita ollut kaiketi scorpioissa, vakiona 145 heppaa. Mimmonen mahtais olla?
Hyvin pitkälle samanlainen kun rs2000 kone.

tuolla tais olla jotaan turinaa siitä -> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=91202
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Su Helmikuu 12. 17:51:30 2006

toi duratecci olisi aika ehdoton pata, painaa vielä about 15kg zetecciä vähemmän, ja 2.0 työntää yli 200 hp konetta avaamati. Välillä olen niitä kyttäillyt tuolta varaosahausta, ja ehjiä on saanut about 2ke.

ja vähän enemmän tekemällä saa enempi,
esim tuossa kitti, 233 hp.
http://www.sbdev.co.uk/Duratec/Duratec_233_Kit.htm

googlaamalla löytää aika paljon tarviketta jo tuohon.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Helmikuu 15. 21:50:23 2006

nonniin,täällä sitä mollattiin moutinen v6 heittoa ja naurettiin että ei ole hyvä juttu laittaa v6:sta nokalle,mut silti ei keksitä minkä pikku myllyn sinne laittas mistä sais 250hp ilman turboa.,hinta kattona 4000e.älkää lätiskö,ette saa semmosta mistään.paitsi laittamalla sen v6:sen sinne! :twisted:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Helmikuu 16. 0:58:18 2006

STOCKMANN kirjoitti:nonniin,täällä sitä mollattiin moutinen v6 heittoa ja naurettiin että ei ole hyvä juttu laittaa v6:sta nokalle,mut silti ei keksitä minkä pikku myllyn sinne laittas mistä sais 250hp ilman turboa.,hinta kattona 4000e.älkää lätiskö,ette saa semmosta mistään.paitsi laittamalla sen v6:sen sinne! :twisted:
Olettaen että kone nyt on tulossa escorttiin niin nämä v6 malmikasat saa unohtaa heti kättelyssä jo sen painon takia. Eikä noista v6:sista mitään 250heppaa kovin helposti revitä muutenkaan.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » To Helmikuu 16. 19:57:35 2006

Joo ei mistään vanhan taunuksen2,3v6 myllystä mutta cossun 2.9 motista jo saakin.ei tartte konetta avata ees.mul ois yks pinton 2.3ohc tiedos.ollu mk2 escossa rallikäytösssä,tehoa löytyy !vähintään! se 250 pollee mut se kone tuleekin mun tanariin 8) ja hinta on minimaalinen verrattuna siihen mitä sen rakentaminen on tullu maksaa sille ketä sen on tehny :lol:

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Helmikuu 16. 22:25:14 2006

No onnea vaan sulle! :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Helmikuu 16. 23:04:21 2006

Mut kyl se halvin taitaa olla se OHC vaan... :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Helmikuu 17. 8:49:51 2006

Jos ei ole väliä minkä merkkinen motti on tarkoitus pellin alle tunkea, niin 4A-GE on kova sana. Jenkeistä saa tuohon virikittejä edukkaasti.

Duratecin 2.3 joskus laskin, niin saa uutena noin 5000e laivattuna suomeen ja virikitillä. Kurssi on tosin nykyään vähän heikko dollarin ja euron välillä.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Helmikuu 17. 10:40:48 2006

Tee ohc:stä. Jos tuota hevos lukua laskee alle 200hp niin sitten on mahdollista tehdä erittäin halvalla(extreme budjetti ratkaisuja)... ;)

Tietysti yksi vois olla zvh jos haluu kohtuullisin kustannuksen vähän uudempaa jos tympäsee toi ohc :lol:

Vastaa Viestiin