millä ahtopaineita alemmas?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

millä ahtopaineita alemmas?

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Helmikuu 12. 17:29:37 2006

eli ahtimessa ei ole mahdollisuutta säätää hukkaporttia ns kellontangosta kun sitä ei ole... tämmöinen ahdin http://photobucket.com/albums/f25/mikim ... rra003.jpg

eli kotikonstein saako ilman turboruuvia mitenkään?
joo lyhennän linkin myöhemmin...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: millä ahtopaineita alemmas?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 12. 18:26:19 2006

mikimikkola kirjoitti:
eli kotikonstein saako ilman turboruuvia mitenkään?
Ei turboruuvilla saa muutakuin ylemmäs.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Helmikuu 12. 18:37:04 2006

Kuristamalla ilman saantia. :wink:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Helmikuu 12. 19:14:06 2006

ittoitat pienen kannen pakoputken vierestä ja katsot löytyykö hukkaportinventiili lautasta kuuskolo reikä josta pyörittämällä voisi löystää jousta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Helmikuu 12. 19:41:33 2006

tuossa ei vissi mee toiselle puolen kalvoo letkua?

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Helmikuu 12. 19:58:38 2006

toinen tulee kompurapesästä hukkikselle ja toinen imusarjasta... ihan hullu vehje ajaa kun kaasu on tyyliin on tai off ja toisekseen ei riitä suuttimissa kakku tolle 0,7barille kun on vakio suuttimet... niin tai toimii mutta silloin bensanpaineet 4bar ja juopuu herkästi kylmänä ja vie 30litraa bensaa sataselle

tässähän tulee pian viisaaksi kun lukee näitä teidän viestejä :wink:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Helmikuu 12. 20:35:54 2006

eiköhän kannattais vaihtaa ne suuttimet isompiin,eihän se oo kivaa jos joutuu paineita laskee..:wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Helmikuu 12. 21:52:30 2006

jesus48 kirjoitti:eiköhän kannattais vaihtaa ne suuttimet isompiin,eihän se oo kivaa jos joutuu paineita laskee..:wink:
:lol: joo ne tulee isommat kunhan ehtii ja on varaa investoida. ja tosin toi on ihan mahdoton ajettava kun vauhtipyörästäkin on otettu niin raakasti pois niin se on tosiaan talvella aivan järjetöntä...

Rebo
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Maaliskuu 5. 20:46:08 2004
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Rebo » La Helmikuu 18. 12:19:40 2006

tuli vaan mieleen että mittaa toimiiko sulla kaasuläppäanturi.

Ohjeet:
Siitä kaasuläpän vierestä liitin auki, mittaat yleismittarilla vastusta anturille menevistä johdoista(3), toinen mittarinjohto vihreään, toisella koitat erikseen jäljellä olevista vastuksen. Ja vastus tietenki muuttuu kun käännät läppää.

Itsellä ei muistaakseni tullu vastusta toiseen johtoon eli oli niinku tyhjäkäynnillä koko ajan. Ja bensaa meni reilusti silti...
Sierra cosworth 2wd
Ex: Sierra 3d 2.0 tic -84
Ex: Bmw M5
#1196

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 19. 20:00:42 2006

Rebo kirjoitti:tuli vaan mieleen että mittaa toimiiko sulla kaasuläppäanturi.

Ohjeet:
Siitä kaasuläpän vierestä liitin auki, mittaat yleismittarilla vastusta anturille menevistä johdoista(3), toinen mittarinjohto vihreään, toisella koitat erikseen jäljellä olevista vastuksen. Ja vastus tietenki muuttuu kun käännät läppää.

Itsellä ei muistaakseni tullu vastusta toiseen johtoon eli oli niinku tyhjäkäynnillä koko ajan. Ja bensaa meni reilusti silti...
Ja se kannattaa mitata sitten molempiin suuntiin tuo potikka. Joskus aika tekee tehtävänsä ja hapettaa ne langat, niin saattaa alkaa signaalit pomppimaan.

Eli siellähän kun on 3 johtoa, niin kaksi näistä on ns. kenttävastus (johdot molempiin päihin). Eli tämän vastuksen arvon pitäisi olla vakio, käänsi vivun mihin asentoon tahansa (jos katkoksia esiintyy, niin siellä on jossakin lanka poikki). Sitten siitä kolmannesta ja jommasta kummasta kentän navasta mitattuna sen vastuksen pitäisi muuttua lineaarisesti. Eli jos on 50kohm potikka, niin ½ välissä pitäisi olla 25kohm.

Jos on kaveri, niin pyytää pitämään vipua jossakin esim. keskipaikkeen tienoilla ja mittaa nuo kentät, sitten toisesta kentästä ja siitä kolmannesta navasta arvon, esim. 20kohm ja sitten vaihtaa toiseen kentän navoista niin sieltä pitäisi löytyä loput esimerkin 30kohm. Jos on suuria heittoja ja +/- laskut ei ota kohdilleen, niin voi olla likainen tai sitten loppunsa edellä.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Helmikuu 19. 20:15:38 2006

täytyypi mittailla... onneksi on toiset ruutta vehkeet varalla mistä vaihtaa jos on poks

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Su Helmikuu 19. 20:48:38 2006

Mulla oli aikoinaan sama ahdin välikopassa.

Tosta pikkureijästä kaivelin meisselillä jousensangan esille niinpäin että aukeaminen kevenee. Sitte laitoin sopivan ruuvin pitämään tuota jousta.
Avot 0.7bar-0.5bar. Ja auto oli huomattavasti kesympi.

Vastaa Viestiin