ZVH??

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

ZVH??

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ti Marraskuu 11. 21:56:45 2003

Nyt pitäisi saada mahdollisimman paljon tietoa, neuvoja ja ehkä selviä ohjeita ZVH tekoon. :)
#507

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Marraskuu 11. 22:19:25 2003

http://www.quantums.info/zvh.htm<br><br>Tossa yksi vaihtoehto. <br><br>Olen muuten aina ihmetellyt että mikä ihmeen järki näissä zvh-koneissa on? Hyvin keskinkertaisen kannen alle järkätään pitkäiskuinen alakerta. Minä mieluummin pulttaisin zetecin kannen CVH:n päälle tai laittaisin kerralla kokonaisen zetecin. Saa varmaan samoilla paineilla enemmän tehua 16v- kannella.<br><br>- Ville

Peetrus
Ylläpitäjä

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Ti Marraskuu 11. 22:41:46 2003

[quote author=Vehje link=board=2;threadid=16626;start=0#124775 date=1068581965]
http://www.quantums.info/zvh.htm

Tossa yksi vaihtoehto.

Olen muuten aina ihmetellyt että mikä ihmeen järki näissä zvh-koneissa on? Hyvin keskinkertaisen kannen alle järkätään pitkäiskuinen alakerta. Minä mieluummin pulttaisin zetecin kannen CVH:n päälle tai laittaisin kerralla kokonaisen zetecin. Saa varmaan samoilla paineilla enemmän tehua 16v- kannella.

- Ville
[/quote]

Ööö... siis....
Mun käsityksen mukaanhan juurikin tehdään näin että CVH:n kansi laitetaan zerecin lohkoon.

Tästähän on ollu juttua kauan sitte enempiki, ei jaksa nyt ettii että onko tallessa vielä, mut itekki suunittelin zvh turboa mutta en enää jaksanu entista escoa joten se jäi suunnitteluasteelle, täätä oli kuviakin mitkä vesikanavat pitää tulpata ym.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 11. 22:42:46 2003

Siihen minäkin haluisin saada vastausta? Minkä hiton takia ei vaihdeta vanhan CVH:n tilalle Zeteckiä? Miksei niitä ole tehty vielä kovinkaan montaa?<br><br>Yhden 1.8 Zeteckin jollain omavalmiste ruiskulla tiedän noin niinkus yhden kaverin kautta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Peetrus
Ylläpitäjä

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Ti Marraskuu 11. 22:44:04 2003

[quote author=MouTine link=board=2;threadid=16626;start=0#124788 date=1068583366]<br>Siihen minäkin haluisin saada vastausta? Minkä hiton takia ei vaihdeta vanhan CVH:n tilalle Zeteckiä? Miksei niitä ole tehty vielä kovinkaan montaa?<br><br>Yhden 1.8 Zeteckin jollain omavalmiste ruiskulla tiedän noin niinkus yhden kaverin kautta...<br>[/quote]<br><br>Taitaa olla syy siihen zetekin kokonaisuudessaan laittamattomuuteen olla kaikkien muiden zetckin rensseleiden sovittaminen....

mikanu
Ylläpitäjä

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja mikanu » Ti Marraskuu 11. 22:47:49 2003


JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 11. 23:28:22 2003

Zetecin kansi sellaisenaan ei tarjoa juurikaan parempaa virtausta. Virittäminen, kuten nokkien vaihto on varmista kalliimpaa ja CVH:n kanteen löytyy valmiit reseptit turbolle. Siinä pari syytä.<br><br>Zetecin alakerta puolestaan on paljon kestävämpi ja potentiaalia riittää valmiilla osilla 2.1 litraan asti. Jokainen tehköön niin kuin haluaa... <br><br><br>Vielä selvennykseksi: ZVH = CVH kansi + Zetec alakerta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Peetrus
Ylläpitäjä

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Ke Marraskuu 12. 7:43:17 2003

Voe elämä, ei sais kirjottaa enneku ajattelee/nukkuu.... :-[<br><br>KJorjasin ekan viestini.... :-[

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja Tomba » Ke Marraskuu 12. 8:27:18 2003

Siinä Fast Fordin ZVH juttu :)<br><br>1<br>2<br>3<br>4<br>5<br><br><br>

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ke Marraskuu 12. 11:45:04 2003

Tarkoitus olisi aloittaa ZVH-projekti kunhan saan tarpeeksi tietoa alotukseen.
#507

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 12. 13:57:14 2003

Asiasta viidenteen. Jos tuollaisen turbo ZVH:n tekee, niin mihin siihen voi lyödä Defan? Näyttää aika huonosti olevan noita pakkasproppuja, kun nuo kaksi keskimmäistä jää pakosarjan alle. Onko takapuolella sitten lisää?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

kilpijoki
Viestit: 918
Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
Paikkakunta: Jämsä

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja kilpijoki » Ke Marraskuu 12. 16:55:56 2003

Minkäslainen systeemi se lämpösäteilijä on? Sehän ei tietääkseni tule pakkaspropun tilalle.
jäsen # 315

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Marraskuu 12. 21:27:37 2003

pistäkää letkulämppäri. ei tartte niitä pakkas proppuja ihmetellä. mulla on tossa vaniin tulemassa molemmat niin johan perkele lämpiää. ja letkulämppäriksi tulee tollaisesta Volvon Työkonemoottorista lämppäri.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jive
Ylläpitäjä

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja jive » La Marraskuu 15. 14:56:59 2003

CVH alakerta + 16V kansi => BDA ;D<br><br>no ei ihan, mutta itsekin joskus mietiskelin kyseisen muutoksen ongelmia. Öljynkierto kanteen/-sta on se pahin. Muuta pientä tulee kyllä siinä sivussa, mutta noi nyt ainakin.<br><br>vekkuli rojekti olisi. ZVH:n hyöty on myös siinä ettei rossia mene koneesta niin paljon kuin koko koneen vaihtamisessa. <br><br>Yksi CVH -> Zetec swappi on tuolla tallissa valmistumassa enskesänäTM ;D

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Marraskuu 16. 15:37:57 2003

-Eikös jossain keskustelussa puhuttu että kannenvaihto luetaan moottorinvaihdoksi..?..
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Pee
Viestit: 442
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 19:07:06 2001

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja Pee » Su Marraskuu 16. 17:33:29 2003

Kyllä se rinnastetaan moottorinvaihtoon.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja Vehje » Su Marraskuu 16. 21:15:27 2003

[quote author=Pee link=board=2;threadid=16626;start=0#125942 date=1068996809]<br>Kyllä se rinnastetaan moottorinvaihtoon.<br>[/quote]<br><br>Voi itku että tämä asia on vaikea! >:( Prosentteja kannenvaihdosta menee varmaan 4, mutta se rinnastetaan moottorinvaihtoon siinä mielessä, että tehot on todistettava katsastettaessa. Lukekaa ajatuksella läpi ne lakipykälät älkääkä olettako!

Pee
Viestit: 442
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 19:07:06 2001

Re:ZVH??

Viesti Kirjoittaja Pee » Su Marraskuu 16. 22:39:43 2003

[quote author=Vehje link=board=2;threadid=16626;start=0#125975 date=1069010127]<br>[quote author=Pee link=board=2;threadid=16626;start=0#125942 date=1068996809]<br>Kyllä se rinnastetaan moottorinvaihtoon.<br>[/quote]<br><br>Voi itku että tämä asia on vaikea! >:( Prosentteja kannenvaihdosta menee varmaan 4, mutta se rinnastetaan moottorinvaihtoon siinä mielessä, että tehot on todistettava katsastettaessa. Lukekaa ajatuksella läpi ne lakipykälät älkääkä olettako!<br>[/quote]<br><br>Näin sitä meinasinkin.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 1. 13:43:53 2003

jees.. eli ku porukka on noita kasaillu tollee cvh kannel ja zeteci alakerralla mut olisko kellää heittää tietoa tosta cvh koneesta zeteci 16vena kannella olevista.? teho erot.?

ja suurempia eroja on k-jetil ja efi:llä.? tehojen puolesta ainaki.. yms.. istuuko efi helpostiki cvh.. tai onhan noita cvh konetia efi:nä

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 1. 14:18:07 2003

Täh? Nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään mitään. :?:
Voisitko ystävällisesti formuloida kysymyksesi kokonaisiksi suomenkielisiksi lauseiksi niin olisi helpompi vastata.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 1. 21:17:12 2003

niin että kun kaikki tekee noita koneita CVH kansi Zeteci alakerta niin ei kellää ole kokemusta CVH koneesta missä on Zeteci kansi.. eli olis 16 venanen.. Siis lähinnä miten tollane vapari toimis..

Tehollisesti erot ja muutenkin norm cvh 1.6i ja cvh 1.6i 16v..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Joulukuu 1. 21:52:39 2003

wili kirjoitti:niin että kun kaikki tekee noita koneita CVH kansi Zeteci alakerta niin ei kellää ole kokemusta CVH koneesta missä on Zeteci kansi.. eli olis 16 venanen.. Siis lähinnä miten tollane vapari toimis..

Tehollisesti erot ja muutenkin norm cvh 1.6i ja cvh 1.6i 16v..
Ei tuu toimimaan ;) Ainakin CVHn lohkosta puuttuu riittävä määrä öljykanavia ja en muutenkaan näe mitään järkeä kyseisessä operaatiossa. Zetecin alakerran hyödyt tulivatkin jo esille tuolla ylempänä.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Joulukuu 1. 23:36:18 2003

tuumailin mitä kaikkea tarttee tehdä:
- sähköinen vesipumppu
- öljypumppu vaihtoon
- kannen öljyn syöttö
- nokkahihnan suojus?
- puristukset?
- anturointi jos meinaa efi konetta.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Joulukuu 2. 11:18:17 2003

Käsittääkseni noita Zetec-kansi/CVH-lohkoon rakennelmia on kyllä tehty. Järkevyydestä en tiedä mutta kaikki on mahdollista. Ne on muuten öljyn paluureikiä mitkä CVH:n lohkosta puuttuu. Tai oikeammin Zetecissä niitä on lohkossa molemmin puolin ja CVH:ssa vaan toisella puolella. Öljyn syöttö kyllä osuu oikealle kohdalle. Eniten ongelmia lienee siellä jakopään puolella, hihnan pituus, kiristys ym. jutut.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 8. 12:41:38 2003

jäi vielä vähän auki.. (tyhmä kun olen :o )

nii tarviiko se ZVH olla sitten turbollinen.. meinaan vaan että toimiiko se sitten hyvin vaparina.? ja lohkoa ei tarvi vaihtaa.? vaan veivit, kampiakseli ja pohja yms sälät.. :?:

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 8. 12:54:39 2003

Epäilen vahvasti, että Zetecin sisuskalut eivät sovi CVHhon. Joka tapuksessa ZVHn tilavuus tulee lähinnä suuremmasta porauksesta, joten Zetecin kammella CVHssa ei varmaan paljoa yli 1.6 litran päästä (mutua, en jaksa kaivaa lukuja nyt). ZVHn koko pointti on siinä, että CVHhon saadan kunnolla tilavuutta ja kestävämmän veivit. CVH kansi, kun ei ole kuitenkaan mikään ihan huono tehojen kannalta, vaikka vanhanaikainen onkin. Vapari ZVH varmasti toimisi ihan hyvin, vaikka mitään kierroskonetta siitä ei varmaan saakaan helposti. Onhan noita tehty ja tyytyväisiä ovat omistajat olleet. Kuitenkaan vapari ei ole vaihtoehto ;)
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 8. 13:07:35 2003

JesseT kirjoitti:Epäilen vahvasti, että Zetecin sisuskalut eivät sovi CVHhon. Joka tapuksessa ZVHn tilavuus tulee lähinnä suuremmasta porauksesta, joten Zetecin kammella CVHssa ei varmaan paljoa yli 1.6 litran päästä (mutua, en jaksa kaivaa lukuja nyt). ZVHn koko pointti on siinä, että CVHhon saadan kunnolla tilavuutta ja kestävämmän veivit. CVH kansi, kun ei ole kuitenkaan mikään ihan huono tehojen kannalta, vaikka vanhanaikainen onkin. Vapari ZVH varmasti toimisi ihan hyvin, vaikka mitään kierroskonetta siitä ei varmaan saakaan helposti. Onhan noita tehty ja tyytyväisiä ovat omistajat olleet. Kuitenkaan vapari ei ole vaihtoehto ;)
mutta eikös zeteci noissa ole pidempi iskupituus.? ja sillä saa sitten sen tilavuuden vai olenko ymmärtänyt väärin.? tietty olis yks et hommaa ton ämericän 1.8 CVH jostain.?

nii mutta päätökseni on että turboa en laita.. 8)

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Joulukuu 8. 13:14:41 2003

American CVH taisi olla 1.9 ,Sierrassa on tota 1.8 CVH vaihtoehtoa. Tommonen yks amerikatuonti 1.9 CVH esco liikkuu täällä Salossa, pitäiskö mennä hieromaan kauppaa?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 8. 14:02:42 2003

varaosahaullakin löytyy yksi jenkki CVH mottori. Noita jenkki koneita on kyllä 1.8 1.9 ja 2.0 litraisia ja miljoonia erilaisia kansiversioita jne... Tuo Sierran CVH on vähän sopimaton laakerimittojen takia. Kaikki kaulat on paljon pienempiä. Kuka muistaa mikä on Zetecin isku?

edit: nopeasti laskettuna se olisi 85 mm.
edit2: ja CVH:n 79.52 mm
edit3: kyllä se zetecin isku taitaa olla sittenkin 88 mm tarkistuslaskennan jälkeen ;-)
edit4: Eli kyllä sitä tilavuutta tulee ihan iskullakin...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ma Joulukuu 8. 14:13:46 2003

Tossa on jotain jenkkiversioiden tietoja

LINKKI

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Joulukuu 8. 14:20:27 2003

Zetecin isku on tosiaan 88 mm. Jos vaparina ZVH:ta meinaa niin puristussuhde kannattaa miettiä tarkaan että on edes jotain toiminnan edellytyksiä. Kansi vaatii myös huomiota, siis muutakin kuin nokan vaihdon. Muuten tuloksena voi olla kone joka kyllä vääntää mukavasti mutta meno tyssää 5000 rpm:n jälkeen.

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Ma Joulukuu 8. 17:17:35 2003

[quote="Hartza"]American CVH taisi olla 1.9 ,Sierrassa on tota 1.8 CVH vaihtoehtoa. Tommonen yks amerikatuonti 1.9 CVH esco
Niin ja meillä oli huollossa amerikantuonti focus ja siinä oli 2,0i cvh...

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 29. 13:29:09 2003

ni toimiiko toi sitten ilman lohkon vaihtoa.?
eli siitä sitten tulis 1.8 zetecin iskulla.? ja vapari..
ku niissähä on kaikissa se 88mm iskupituus.?

ja ongelmia.? oliko ne noi ilpon sanomat puristukset yms.?

jos vaikka sais joskus vietyä tollasee projekti valmiiksi..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Maaliskuu 16. 13:32:16 2004

ni onnistuuko pelkällä kampiakselin ja kiertokankien vaihdolla.?
meneekoö siis zeteci kampi ja kiertokanget CVH.? ja mahtuuko pyörii yms.?

tuleeko toimimaan.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Helmikuu 18. 16:02:45 2006

Ajattelin huhtikuussa kun saan rahaa ostaa tuollaisen zetecin alakerran josta lähdetään sitten rakentamaan zvh:ta. Nyt on vaan muutama kysymys herännyt eli:
1. Löytyykö valmiina joku sopiva öljypohja? Vai tarviiko lähteä itse muokkailemaan zetecin öljypohjaa?
2.Kannattaako kiertokangenpulteiksi ostaa ARP:t vai kestääkö tarvikepultit?
3. Löytyykö mistään muusta autosta kestävämpiä mäntiä zetecin lohkoon, ei kyllä perse kestä takomäntiä aluksi tarkoitus kikkailla sorvatuilla vakiomännillä jos ei löydy mitään edullista vaihtoehtoa.
4. Käykö rs turbon vakio kannentiiviste?
5. Entäs onko motonetin kiertokangen- ja runkolaakerit hyviä, kestääkö turbokoneessa?
Viimeksi muokannut AnttiR, La Helmikuu 18. 16:38:10 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1112

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Helmikuu 18. 16:35:18 2006

1. Escort Mk5 Zetec öljypohja käy. Mondeon ei käy, koska pohja väärän mallinen (möykky väärässä kohdassa eli siinä kohtaa, kun Escortissa menee pakoputki).

4. Jos Zetec lohko mallia 1.8, niin CVH 1.6:n kannentiiviste käy. Jos Mondeo 2.0 alakerta, niin jenkkimallin CVH 1.9:n tai sitten joku muu kansipahvi käypäinen.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Helmikuu 18. 16:37:25 2006

Nii joo unohtui tosiaan mainita että 1.8 lohko kyseessä.
Viimeksi muokannut AnttiR, La Helmikuu 18. 16:39:37 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1112

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » La Helmikuu 18. 16:39:35 2006

Pistetään nyt sellainen perus setti, jolla yksi hemmo teki ZVH:n. Osat oli minun, mutta iteltä loppui mielenkiinto.

Vapari Resepti:

- EFi CVH kansi
- Escortin 1.8 Zetec puolimoottori
- ZX2 escortin 1.9L CVH männät
- sovitinlaippa CVH:n vesipumpulle
- koneistusta

-> 11:0 vapari 1.9 ZVH, josta kuulemma lähti ruutiakin aika mukavasti.

Turbo ZVH
- EFi CVH kansi
- Mondeon 2.0 zetec puolimoottori
- Escort tai Fiesta Zetec vauhtipyörä ja öljypohja
- muutoin samat kuin yllä.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Helmikuu 18. 16:45:13 2006

Mistä kannattaisi kysellä nuita 1,9 cvh:n mäntiä? Ja minkähän hintaisia ovat?
Jäsen #1112

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Helmikuu 18. 19:31:48 2006

AnttiR kirjoitti:Ajattelin huhtikuussa kun saan rahaa ostaa tuollaisen zetecin alakerran josta lähdetään sitten rakentamaan zvh:ta. Nyt on vaan muutama kysymys herännyt eli:
1. Löytyykö valmiina joku sopiva öljypohja? Vai tarviiko lähteä itse muokkailemaan zetecin öljypohjaa?
2.Kannattaako kiertokangenpulteiksi ostaa ARP:t vai kestääkö tarvikepultit?
3. Löytyykö mistään muusta autosta kestävämpiä mäntiä zetecin lohkoon, ei kyllä perse kestä takomäntiä aluksi tarkoitus kikkailla sorvatuilla vakiomännillä jos ei löydy mitään edullista vaihtoehtoa.
4. Käykö rs turbon vakio kannentiiviste?
5. Entäs onko motonetin kiertokangen- ja runkolaakerit hyviä, kestääkö turbokoneessa?
2:Itse tilasin ARPt, ei kaada budjettia ja kestävät varmasti paremmin kuin vakiot

3:Olen ainakin todennut että halvalla ei hyviä saa. Kyllähän noita VAG-konsermin sekä Opelin mäntiä jotkut ovat sovitelleet, ei niistäkään loppupeleissä halpoja tule. Saa luvan kestää nuo sorvatut vakiot maltillisilla paineilla, jos joskus koneen nokalle...

5: En tiedä mistä motonetin laakereista puhut, itse ostin Motonetista kiertareihin Vandervellin ja kampiakseliin AEn laakerisarjat ;)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Helmikuu 18. 20:04:41 2006

Hartza kirjoitti:2:Itse tilasin ARPt, ei kaada budjettia ja kestävät varmasti paremmin kuin vakiot

5: En tiedä mistä motonetin laakereista puhut, itse ostin Motonetista kiertareihin Vandervellin ja kampiakseliin AEn laakerisarjat ;)
2. Paljonko maksoi ARP:t ja mistä.

5. Asustelen täällä keskisuomessa joten en tiedä minkä merkkiset laakerit lähettävät jos tilaan netistä. Mutta täytyy soittaa sinne ja kysyä.
Jäsen #1112

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Helmikuu 18. 20:26:10 2006

AnttiR kirjoitti:
Hartza kirjoitti:2:Itse tilasin ARPt, ei kaada budjettia ja kestävät varmasti paremmin kuin vakiot

5: En tiedä mistä motonetin laakereista puhut, itse ostin Motonetista kiertareihin Vandervellin ja kampiakseliin AEn laakerisarjat ;)
2. Paljonko maksoi ARP:t ja mistä.

5. Asustelen täällä keskisuomessa joten en tiedä minkä merkkiset laakerit lähettävät jos tilaan netistä. Mutta täytyy soittaa sinne ja kysyä.
ARPt ovat vielä tulossa, tutun tuttu tuo Ameriikasta matkatavaroiden mukana. pultit olivat n. 60€ +sen mitä kuriiri ottaa. Ei ollu muutamassa kotimaisessa puljussa hyllytavaraa ja olis saanu sitten joskus... Nämä harmaakoppaiseen 1.8 Zeteciin.

Motonetin hyllystä löytyy Zeteciin noita kahta merkkiä, ei ole muita merkkejä toimittajilla.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Helmikuu 19. 21:07:15 2006

Hieman aiheeseen liittyvää,mistä netistä löytyi ne sivut joissa oli eri fordin moottoreiden mittatietoja,mm kiertokankien mittoja sekä poraus/iskunpituus-mittoja?
Ja poonuskysymyksenä kiinnostaisi tietää onko sierrassa ollut CVH lohkoltaan vastaava kuin etuvetoautojen lohkot(mm.kiinnityspisteiltään)
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Vastaa Viestiin