kestääkö vakio kaasutin yhtään ahtopainetta?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

kestääkö vakio kaasutin yhtään ahtopainetta?

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Helmikuu 13. 10:43:54 2006

jäärata fiaskoon tarvisi saada vähän paukkuja lisää ja muut kamat olis jo paitsi kaasari joten kestääkö tommoinen vanha 2kurkkuinen gt caprin weeberi tai 1kurkkuinen iänikuisen vanha weberi yhtään paineita? jotain 0,4-0,5 ahdoilla leikittäis.

ps: yritin söötsiä mutten löydäny

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Helmikuu 13. 11:08:59 2006

Pistä se kaasari imupuolelle, niin pärjäät vakiolla :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Helmikuu 13. 11:25:17 2006

toimiiko se sitten yhtään? eikös siinä tule hirmuinen viive? on vähän ahdas muutenkin tuo fiestan konehuone... mikäs kaasari siihen soveltuis? saabin strömberg???

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Helmikuu 13. 11:34:38 2006

aukaise ja katso onko siellä millaiset kohot. Messinkikohot ei oikein kestä painetta. Kyllä se muuten varmaan noi paineet kestää jos on tiivisteet kunnossa ym...

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Helmikuu 13. 11:52:57 2006

Tuossa oli aikasempi keskustelu missä oli kans juttua paineistamattomien kaasarien käytöstä turbon kanssa.

http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=
#764

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ma Helmikuu 13. 14:03:58 2006

Ja Tuulilasi Turbossa ne laittoi Ladaan Turbon juuri sillä menetelmällä, että kuasutin imupuolelle, koska sopiva kaasutin olisi tullut liian kalliiksi... Strömberg niillä tais siinä käytössä olla... :roll:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Helmikuu 13. 16:42:00 2006

imupuolelle mitää muuta ku putsari jos sitäkään :D

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Helmikuu 13. 17:10:20 2006

onko tuolla merkitystä jos vaan sen verran pelaa että jääradalla pärjää...

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Helmikuu 13. 17:38:32 2006

sit ei muutaku pulttaamaan kiinni.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 14. 18:46:20 2006

Kaveri laitto sierraansa hiljakkoin turpon ja perus kakskurkkunen weber siellä on. Vieläpä semmonen alipainetoimisella kakkoskurkulla varustettu malli. Se kakkoskurkkusysteemi _viritettiin_ toimimaan yhtäaikaa ykköskurkun kanssa. Pelaa ihan riittävästi, ainakin jääkäyttöön. Kaverilla se on jokapäiväsessä ajossa.
Jäsen #606

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Helmikuu 14. 19:57:23 2006

jepajuu eiköhän koiteta sit ihan sillä :)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Helmikuu 19. 20:54:27 2006

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: tuli sitten väkerrettyä pikkupierussa tuommoinen

http://photobucket.com/albums/f25/mikim ... sko002.jpg

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 20. 18:56:27 2006

hieno on. 8)
Jäsen #606

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Helmikuu 20. 19:23:48 2006

Saako kysyä että toimiko? No ei tietysti mutta..? :lol: Lähinnä miten tuo kaasutin pelittää tuolla imupuolella?

Voisi kokeilla piristää to3:lla tuota 1.ykköstä.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Helmikuu 20. 20:39:53 2006

kyllä se toimii jotenkin mutta ei ole ehtinyt vielä säätämään ja kaasari vuotaa bensaa aikas paljon niin ei uskaltanut paljoa käyttämään... koko auto ja kaikki hilppeet maksanu itähän mennessä 60e ja aikaa mennyt 12tuntia :weink: siksi tuon näköinen :lol:

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Helmikuu 21. 0:07:50 2006

Mikäs siinä imupuolella :D Ei pistä intteriä väliin niin kaikki on hyvin :)

Toivottavasti kukaan siviilipuolelle ota oppia :lol: Voi pian tulla katsastuksessa kohtaan "keskeytetty"- ruksi ja selitys;" Inssi kuoli nauruun" :lol: Tämä siis täälläpäin.. Kerran soittelevat perään jo vääristä vanteista ja renkaista vaikka auto on hyväksytty edellisenä päivänä katsastuksessa huomautuksetta ja uhkaavat ajokiellolla..

Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Helmikuu 21. 1:30:37 2006

PowerUp kirjoitti:Mikäs siinä imupuolella :D Ei pistä intteriä väliin niin kaikki on hyvin :)

Toivottavasti kukaan siviilipuolelle ota oppia :lol: Voi pian tulla katsastuksessa kohtaan "keskeytetty"- ruksi ja selitys;" Inssi kuoli nauruun" :lol: Tämä siis täälläpäin.. Kerran soittelevat perään jo vääristä vanteista ja renkaista vaikka auto on hyväksytty edellisenä päivänä katsastuksessa huomautuksetta ja uhkaavat ajokiellolla..

Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?
vuona nakki ja pipo asennettiin ennen turboo kaasari. Toimiiha tossa noin melkein mikä vaan kaasari :D Mut toimishan toi stömperi painepuolellakin :)

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Helmikuu 21. 7:49:15 2006

Vakiokaasarit ei kestä painetta vaan strittaa joka vitun kolosta kakut ulos. Joitakin malleja saa paineenkestäväksi ostamalla muutossarjan.

Turbon imupuolella kyllä toimii, MUTTA kaikki imupuolen/painepuolen putket sitten mahdollisimman lyhyeksi. Muuten tulee järjetön viive ja potkii väärässä paikassa. Radalla kaaran pitää vastata kaasuun heti, muuten menee ilo kun pitää 2 sek ennakoida milloin hanaa antaa :)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Helmikuu 21. 8:55:55 2006

Joo Älkää missään nimessä ottako tästä mitään oppia! on kyseessä jäärataauto missä kokoajan melki talla pohjassa... ottakaa sitten huomioon budjetti ja käytetty aika :wink:

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Helmikuu 25. 1:32:08 2006

PowerUp kirjoitti:
Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?
kyllä tuo ainakin lähtee nätisti kuumanakin...

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Helmikuu 25. 10:43:56 2006

mikimikkola kirjoitti:
PowerUp kirjoitti:
Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?
kyllä tuo ainakin lähtee nätisti kuumanakin...
Niin.. kyllähän minäkin oon käsittänyt niin, että kuuma (höyristynyt) bensa syttyy helpommin. :wink:

Ainoa huonopuolihan tuossa systeemissä on viiiiiiive...

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » La Helmikuu 25. 12:56:48 2006

Bootsi kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:
PowerUp kirjoitti:
Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?
kyllä tuo ainakin lähtee nätisti kuumanakin...
Niin.. kyllähän minäkin oon käsittänyt niin, että kuuma (höyristynyt) bensa syttyy helpommin. :wink:

Ainoa huonopuolihan tuossa systeemissä on viiiiiiive...
Näköjään hieman meni yöllä tuokin väärinpäin :oops:

Niin, siis höyrythän syttyy helposti, mutta jos tuo kaasari on tuossa turbossa kiinni niin että se kuumentaa sitä, niin eikö se ollut se jippo, että sinne voi tulla höyrylukko, kun bensiini höyrystyy..?

Jostakin tuon luin ja on siitä lähtien vähän ihmetyttänyt, mutta eipähän se tietenkään näissä "venäjänmallin"- kaasareissa mahdotonta ole, kun niissä ei ole sitä out- liitäntää kaasarissa ollenkaan.. Normi in-out- kaasarissahan bensiinin paine hoitelee ilmat pihalle varsin nopeeta. Uazeja intissä ainakin sai joskus sahata käyntiin kun sammui tulikuumalla koneella.. Niissä nyt vikaa oli enemmän kuin laki sallii ja säädöt ei tosin olleet kohdallaan koskaan.. Intissäkin joku selosti meille tuosta höyrystymisestä, mutta siellähän nyt nyt puoletkaan teorioista pidä paikkaansa..

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Maaliskuu 3. 0:12:06 2006

:green: tänään tuli fiestaa käytyä renaamassa ja testaamassa.. tuntuisi toimivan oikein hyvin ja paukkujakin löytyy

ei ole pannuhuonekkaan enään niin rivon näköinen kun tein ahtoputket isommat ja paremmat :D

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Maaliskuu 3. 6:45:20 2006

Kattelehan sitten ettei mene laihalle = poltat patin.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Maaliskuu 3. 9:00:00 2006

juu sehän siinä onkin eikä viitsisi tuota varten ostaa seosmittaria :cry:

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Maaliskuu 3. 9:23:32 2006

mikimikkola kirjoitti:juu sehän siinä onkin eikä viitsisi tuota varten ostaa seosmittaria :cry:
Uus patti tai remppa siihen on sit halvempi? Lainaa joltain, clubilaisilla kyllä löytyy.

Meinaan teho jos on lisääntynyt ja imu kaasarissa on aikas varmaa että käy laihalla.
Pääsuuttimia isommaksi ja jarruilmoja pienemmäksi sopivassa suhteessa ja alkaa rokkaa. Kaasukolvi, tinaa ja 0,1mm välein poranteriä ja eiku baanalle seoksia mittaa.

Nimimerkillä -80 luvulla satoja kilsoja testannu vastaavaa, paitsi tupladellortoilla ja eri kaara. Silloin uutta porvoon motaria tuli öisin vedettyä. Mahtoi ihmiset ihmetellä kun kaasukolvi loisti ja punanen ahtosiipi paisto suoran putken päästä (takamoottorinen).
Silloin ei ollu vastaavia seosmittareita vaan iso mittari kyytiin, seosanturi putkeen ja menoks. Muutama anturi kyl suli, mutta saatiin se kondikseen :)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Maaliskuu 3. 12:22:54 2006

strömberggi on säädetty nyt rikkaimmaalleen... en nyt kyllä ymmärtänyt tuota poranterä hommelia :roll:

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Maaliskuu 3. 12:30:08 2006

mikimikkola kirjoitti:strömberggi on säädetty nyt rikkaimmaalleen... en nyt kyllä ymmärtänyt tuota poranterä hommelia :roll:
Et ymmärtäny suuttimien poraamista isommiksi?

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Maaliskuu 3. 13:16:46 2006

koskar kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:strömberggi on säädetty nyt rikkaimmaalleen... en nyt kyllä ymmärtänyt tuota poranterä hommelia :roll:
Et ymmärtäny suuttimien poraamista isommiksi?
joo sytty vähän myöhäsellään :lol: YMMÄRRETTY... :oops:

Vastaa Viestiin