kestääkö vakio kaasutin yhtään ahtopainetta?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
kestääkö vakio kaasutin yhtään ahtopainetta?
jäärata fiaskoon tarvisi saada vähän paukkuja lisää ja muut kamat olis jo paitsi kaasari joten kestääkö tommoinen vanha 2kurkkuinen gt caprin weeberi tai 1kurkkuinen iänikuisen vanha weberi yhtään paineita? jotain 0,4-0,5 ahdoilla leikittäis.
ps: yritin söötsiä mutten löydäny
ps: yritin söötsiä mutten löydäny
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Tuossa oli aikasempi keskustelu missä oli kans juttua paineistamattomien kaasarien käytöstä turbon kanssa.
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=
#764
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
- Paikkakunta: Akaa
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kaveri laitto sierraansa hiljakkoin turpon ja perus kakskurkkunen weber siellä on. Vieläpä semmonen alipainetoimisella kakkoskurkulla varustettu malli. Se kakkoskurkkusysteemi _viritettiin_ toimimaan yhtäaikaa ykköskurkun kanssa. Pelaa ihan riittävästi, ainakin jääkäyttöön. Kaverilla se on jokapäiväsessä ajossa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:





http://photobucket.com/albums/f25/mikim ... sko002.jpg
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Mikäs siinä imupuolella
Ei pistä intteriä väliin niin kaikki on hyvin 
Toivottavasti kukaan siviilipuolelle ota oppia
Voi pian tulla katsastuksessa kohtaan "keskeytetty"- ruksi ja selitys;" Inssi kuoli nauruun"
Tämä siis täälläpäin.. Kerran soittelevat perään jo vääristä vanteista ja renkaista vaikka auto on hyväksytty edellisenä päivänä katsastuksessa huomautuksetta ja uhkaavat ajokiellolla..
Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?


Toivottavasti kukaan siviilipuolelle ota oppia


Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
vuona nakki ja pipo asennettiin ennen turboo kaasari. Toimiiha tossa noin melkein mikä vaan kaasariPowerUp kirjoitti:Mikäs siinä imupuolellaEi pistä intteriä väliin niin kaikki on hyvin
Toivottavasti kukaan siviilipuolelle ota oppiaVoi pian tulla katsastuksessa kohtaan "keskeytetty"- ruksi ja selitys;" Inssi kuoli nauruun"
Tämä siis täälläpäin.. Kerran soittelevat perään jo vääristä vanteista ja renkaista vaikka auto on hyväksytty edellisenä päivänä katsastuksessa huomautuksetta ja uhkaavat ajokiellolla..
Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?


-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Vakiokaasarit ei kestä painetta vaan strittaa joka vitun kolosta kakut ulos. Joitakin malleja saa paineenkestäväksi ostamalla muutossarjan.
Turbon imupuolella kyllä toimii, MUTTA kaikki imupuolen/painepuolen putket sitten mahdollisimman lyhyeksi. Muuten tulee järjetön viive ja potkii väärässä paikassa. Radalla kaaran pitää vastata kaasuun heti, muuten menee ilo kun pitää 2 sek ennakoida milloin hanaa antaa
Turbon imupuolella kyllä toimii, MUTTA kaikki imupuolen/painepuolen putket sitten mahdollisimman lyhyeksi. Muuten tulee järjetön viive ja potkii väärässä paikassa. Radalla kaaran pitää vastata kaasuun heti, muuten menee ilo kun pitää 2 sek ennakoida milloin hanaa antaa

-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Niin.. kyllähän minäkin oon käsittänyt niin, että kuuma (höyristynyt) bensa syttyy helpommin.mikimikkola kirjoitti:kyllä tuo ainakin lähtee nätisti kuumanakin...PowerUp kirjoitti:
Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?

Ainoa huonopuolihan tuossa systeemissä on viiiiiiive...
-
- Ylläpitäjä
Näköjään hieman meni yöllä tuokin väärinpäinBootsi kirjoitti:Niin.. kyllähän minäkin oon käsittänyt niin, että kuuma (höyristynyt) bensa syttyy helpommin.mikimikkola kirjoitti:kyllä tuo ainakin lähtee nätisti kuumanakin...PowerUp kirjoitti:
Edit; Ja eikös tässä muuten ollut se jippo, että tulikuumalla moottorilla ja turbolla ei välttämättä suostu käynnistymään kun menee tulikuumana moottoriin noi imukaasut ?![]()
Ainoa huonopuolihan tuossa systeemissä on viiiiiiive...

Niin, siis höyrythän syttyy helposti, mutta jos tuo kaasari on tuossa turbossa kiinni niin että se kuumentaa sitä, niin eikö se ollut se jippo, että sinne voi tulla höyrylukko, kun bensiini höyrystyy..?
Jostakin tuon luin ja on siitä lähtien vähän ihmetyttänyt, mutta eipähän se tietenkään näissä "venäjänmallin"- kaasareissa mahdotonta ole, kun niissä ei ole sitä out- liitäntää kaasarissa ollenkaan.. Normi in-out- kaasarissahan bensiinin paine hoitelee ilmat pihalle varsin nopeeta. Uazeja intissä ainakin sai joskus sahata käyntiin kun sammui tulikuumalla koneella.. Niissä nyt vikaa oli enemmän kuin laki sallii ja säädöt ei tosin olleet kohdallaan koskaan.. Intissäkin joku selosti meille tuosta höyrystymisestä, mutta siellähän nyt nyt puoletkaan teorioista pidä paikkaansa..
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Uus patti tai remppa siihen on sit halvempi? Lainaa joltain, clubilaisilla kyllä löytyy.mikimikkola kirjoitti:juu sehän siinä onkin eikä viitsisi tuota varten ostaa seosmittaria
Meinaan teho jos on lisääntynyt ja imu kaasarissa on aikas varmaa että käy laihalla.
Pääsuuttimia isommaksi ja jarruilmoja pienemmäksi sopivassa suhteessa ja alkaa rokkaa. Kaasukolvi, tinaa ja 0,1mm välein poranteriä ja eiku baanalle seoksia mittaa.
Nimimerkillä -80 luvulla satoja kilsoja testannu vastaavaa, paitsi tupladellortoilla ja eri kaara. Silloin uutta porvoon motaria tuli öisin vedettyä. Mahtoi ihmiset ihmetellä kun kaasukolvi loisti ja punanen ahtosiipi paisto suoran putken päästä (takamoottorinen).
Silloin ei ollu vastaavia seosmittareita vaan iso mittari kyytiin, seosanturi putkeen ja menoks. Muutama anturi kyl suli, mutta saatiin se kondikseen

-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti: