stokka turbo sytytys

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

stokka turbo sytytys

Viesti Kirjoittaja Mikke » Pe Maaliskuu 10. 18:15:14 2006

Voi olla että tästäkin on jossain juttua..
Mutta kysyisin sellast että mikä sytytys stokka turbossa oli?? miten siinä oli hoidettu sytytyksen ennakon säätö?

Kiitos jo etukäteen!
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » La Maaliskuu 11. 16:32:30 2006

muistan yhdessä nähneeni ihan normaalin sierran kärjettömän mut siinä oli vähän erilainen alipainekello,liekkö alkujaan ollut mut omistaja väitti sen olevan kaks-suuntanen.
irc galleria voicecoil

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » La Maaliskuu 11. 16:55:04 2006

No mulla on ollu just hakuses tollanen kakstoiminen mutta ei tunnu löytyvän mistään :( taas jotain tojon kakstoimisii löytyy mut mites taas virittelet sellasen kiinni tohon boscsilaiseen..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » La Maaliskuu 11. 16:58:26 2006

eikös turbosaabissakin ole bosch:in sytkälaitteet? saisko sellasesta mitään sovellettua..
irc galleria voicecoil

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » La Maaliskuu 11. 17:06:32 2006

Mut eikös se oo ruisku kone? en oo kyl varma... volvossa ja jossain bemareissa oli tollasii mutta kun en oo löytäny mitään.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Maaliskuu 11. 17:18:30 2006

saabeissa(900turbo) oli tuollainen 2-suuntainen kello jakajan kyljessä.
Löytyy vaikka motonetista jos haluaa
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » La Maaliskuu 11. 19:22:23 2006

samoin turbo volvoissa, ainakin 240 sarjalaisissa, taitaa löytyä tuosta nurkasta löytyvästä r-sportin tekemästä turbo volvon pannustakin.
mahtoiko myös p100:sen koneesta löytyä...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Maaliskuu 11. 19:26:14 2006

mulla on tossa p100 sen kone niin siinä on ihan 1ksi toiminen...

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » La Maaliskuu 11. 19:34:54 2006

Aksu kirjoitti:saabeissa(900turbo) oli tuollainen 2-suuntainen kello jakajan kyljessä.
Löytyy vaikka motonetista jos haluaa
Kävin kyselee kyllä motonetistä mutta kaverit tuumas että ei meillä tollasii oo.. sitä mäkin ihmettelin että motonetissä ei ole tollasta kummiskin sinäänsä vakio autosta kyse.. Ja yleinsä motonetistä on löytyny kaikkea mitä oon tarvinnu :lol:
mutta täytyy käydä ens viikol kyselee uudestaan jos siellä olisi vaikka joku viisaampi kaveri :lol:
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Maaliskuu 11. 20:26:53 2006

Motonet:
900-Turbo Bosch-2 877 Alipainesäädin. . . . . . . . . . . . 10-0877 114.00€
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Maaliskuu 12. 0:18:35 2006

Hartza kirjoitti:Motonet:
900-Turbo Bosch-2 877 Alipainesäädin. . . . . . . . . . . . 10-0877 114.00€
Juu kävin itse kanssa kattomassa netissä.. Mut aika suolanen hinta :shock: niin ja jos jollain clubilaisella sattuu olemaan tollanen kakstoiminen alipainesäädin niin voi tarjotaa :)
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 12. 4:34:10 2006

Jossain fordissa on tuollainen 2-toiminen alipainekello ollut kun mulla oli semmoinen uusi joskus muinoin originaali laatikossa. Ei vaan enään muista mihin se oli tarkoitettu.
Tuon p-100 jutun olen myös kuullut aikoinaan että niissä olisi ollut tuommoinen käytössä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Su Maaliskuu 12. 9:11:43 2006

ainakin brassi escortissa on tollasia 2 suuntasia ollu.siinä sitä hyödynnettiin saastearvojen parantamiseen,tutkiskele jos sellasesta olis apuja.
irc galleria voicecoil

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Maaliskuu 12. 13:21:49 2006

voicecoil kirjoitti:ainakin brassi escortissa on tollasia 2 suuntasia ollu.siinä sitä hyödynnettiin saastearvojen parantamiseen,tutkiskele jos sellasesta olis apuja.
Tuista täytyykin käydä kyselemässä :)
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 12. 17:05:38 2006

Brassiescortin jakaja on merkiltään joku hevonperse ja sen kello ei ainakaan suoraan käy Boschin jakajiin. Vapaastihengittävien 2-toimiset kellot ovat löysiä ylipaineen suuntaan ja siksi ennakot menee herkästi myöhäiselle. iS koneen vanhemmassa Motorcraft jakajassa on kääntyvät sisäkalut, normaalisti lukittuina tosin, mutta tämän systeemin olen yhdessä konversiossa tehnyt toimivaksi jonkun vag vehkeen 2-toimisella kellolla. Jos meinaa ajella ihan stockmann paineilla niin sytkää ei tarvi myöhästää mihinkään. Vanhemman mallin induktiivinen jakaja on helpompi tehdä turbovehkeeseen, kun siinä on molemmat säätimet vakiona valmiina muuteltavaksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ma Maaliskuu 13. 18:19:41 2006

no käykös tuo vag vehkeen kello sit suoraan bossin jakajaan?
irc galleria voicecoil

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Maaliskuu 13. 18:31:16 2006

Tossa just kaveri otti selvää kun on noita VV fanaatikkoja.. Että mk1 GOLF gti niin siinä olisi tollanen kakstoiminen kello ja sit oli viel jokin muukin missä oli.. Mut en muista mikä se nyt oli :?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Vastaa Viestiin