16 venttiiliäkö

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

16 venttiiliäkö

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ma Maaliskuu 13. 20:35:31 2006

elikkäs täällä päin maata tuonut niin paljon ristiriitaista juttua. että onko 16 venttiilistä vapari sierraa valmistettu. KIITOS

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Maaliskuu 13. 20:36:31 2006

Ei ainakaan teollisuusmaissa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Maaliskuu 13. 21:20:14 2006

Afrikassa niitä on..
#350

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Maaliskuu 13. 21:46:50 2006

cosworthman kirjoitti:Afrikassa niitä on..
xr8 :wink:

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Maaliskuu 13. 21:49:29 2006

Bootsi kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Afrikassa niitä on..
xr8 :wink:
Jep 8)
#350

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Maaliskuu 13. 22:06:57 2006

Kyseinen 16-tappinen kone kummittelee myös jossain varaosaluetteloissa.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Maaliskuu 13. 22:16:24 2006

Ei siihen väittelyyn kannata aikaa tuhlata, Sierraanhan saa 16 tappisen laitettua jos putjetti ja motivaatio sallii. Ottaako Korppiosta vai Monteosta se on sitten makuasia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Maaliskuu 13. 22:40:43 2006

Elikkä ei ole kuin toi Eteläafrikassa tehty niitten oma erikoisuus v8 sierra (XR8) ,missä on 16 venaa ,2 per pytty.

Muita ei ole ,mitä sitä nyt tässä pihistelemään sitä tietoa.

Varaosaluetteloitten tiedot virheitä.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Maaliskuu 13. 23:52:21 2006

Arska kirjoitti:Ottaako Korppiosta vai Monteosta se on sitten makuasia.
Miks ei värkkäis myös rs2000 16v:stä? Tuollastaki ajatusta oli liikenteessä jokunen vuosi sitten kun sierra oli vielä tallessa...

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 14. 6:42:19 2006

hoopee kirjoitti:
Arska kirjoitti:Ottaako Korppiosta vai Monteosta se on sitten makuasia.
Miks ei värkkäis myös rs2000 16v:stä? Tuollastaki ajatusta oli liikenteessä jokunen vuosi sitten kun sierra oli vielä tallessa...
Niin tai miks ei heitä suoraan 2.3 16v pannua sinne?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 14. 7:36:00 2006

juu monesti kun puhutaan "rs2000 kone sierraan" niin unohdetaan että scorpioissa on 16 venttiilisenä I4 moottoria 2,0 ja 2,3 kokoisina. 2,3 16V olis loistava aihio ja niitä on uusiakin myynnissä sopuisasti tälläkin foorumilla..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 14. 11:29:31 2006

samiharju kirjoitti:juu monesti kun puhutaan "rs2000 kone sierraan" niin unohdetaan että scorpioissa on 16 venttiilisenä I4 moottoria 2,0 ja 2,3 kokoisina. 2,3 16V olis loistava aihio ja niitä on uusiakin myynnissä sopuisasti tälläkin foorumilla..
Kun laittaa Scorpin koneen jää vielä pois tuo säätö jäähdytysvesien saamiseksi ulos kannesta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ti Maaliskuu 14. 22:07:24 2006

missä ne semmoset koneet luuraa

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 14. 22:41:01 2006

mylordisford kirjoitti:missä ne semmoset koneet luuraa
Jaa mitkä?16 venaset vai?Eskolla oli vähän aikaa sit myynnissä 2.3 16v koneita.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ti Maaliskuu 14. 22:47:57 2006

nini 16 tappiset

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Maaliskuu 14. 22:58:35 2006

löytyy esim www.nettivaraosa.com uusi 2.3i-16v ja automaattilaatikko 1900e
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Maaliskuu 14. 23:45:26 2006

jesus48 kirjoitti:
mylordisford kirjoitti:missä ne semmoset koneet luuraa
Jaa mitkä?16 venaset vai?Eskolla oli vähän aikaa sit myynnissä 2.3 16v koneita.
Onhan niitä sierraan istutettu. Kenellä sellanen on? En tähän hätään löytäny sitä linkkiä missä moinen tekniikanvaihto-sierra oli...oisko ollu kuusamosta...

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Maaliskuu 15. 0:01:07 2006

Kyllähän sellanen yheltä klbilaiselta löytyy, vissiin tosin vaihtanu autoa.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Maaliskuu 15. 1:44:17 2006

Stefa kirjoitti:Kyllähän sellanen yheltä klbilaiselta löytyy, vissiin tosin vaihtanu autoa.
Auto vaihtui, muttei se 2.3 16v kauas mennyt. Kuvat on tallessa kotisivullani moottori tilasta. Jos vapari 16v moottoria haluaa sierraan, suosittelen Scorpio 2.3:sta. Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ke Maaliskuu 15. 12:01:07 2006

no vapari on aina vapari!!!! :lol: mutta minkäkainen se oli niinku vedoltaan ym. jos vertaa tuommoseen 8 venaseen läkättäjään.kun itsellä on paikalla semmonen ja olen ajanut sillä alle 10000 niin en tykkää yhtään se on semmonen perhanan kurisia.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Maaliskuu 15. 12:32:09 2006

Toi 2.3 pitäis olla mukava kone ajaa koska siinä on kuitenkin aika hyvin vääntöä. Potentialia luulis löytyvän myös ihan hyvin.

145hv/203nm
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Maaliskuu 15. 19:29:23 2006

jesus48 kirjoitti:Toi 2.3 pitäis olla mukava kone ajaa koska siinä on kuitenkin aika hyvin vääntöä. Potentialia luulis löytyvän myös ihan hyvin.

145hv/203nm
Tuohonhan saattaais saada luvat vanhakoppa escoonkin.. nippa nappa. :P

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Maaliskuu 15. 21:02:49 2006

mylordisford kirjoitti:no vapari on aina vapari!!!! :lol: mutta minkäkainen se oli niinku vedoltaan ym. jos vertaa tuommoseen 8 venaseen läkättäjään.kun itsellä on paikalla semmonen ja olen ajanut sillä alle 10000 niin en tykkää yhtään se on semmonen perhanan kurisia.
Käytin penkissä vakiona 154hv/213nm. Esim. neliveto RS2000 Escort häviää suoritus kyvyssä. Kyllä se on täysin eri luokan moottori verrattuna 8 venttiiliseen. Jo 1500r/min kohdalla on vääntöä enemmän kuin 8 venttiilisessä maksimi.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Maaliskuu 15. 22:10:38 2006

Jari S kirjoitti:Käytin penkissä vakiona 154hv/213nm. Esim. neliveto RS2000 Escort häviää suoritus kyvyssä. Kyllä se on täysin eri luokan moottori verrattuna 8 venttiiliseen. Jo 1500r/min kohdalla on vääntöä enemmän kuin 8 venttiilisessä maksimi.
Siltikään en ala escoon konetta vaihtamaan/virittämään ;)
Saa tuo pakoputkiviritys riittää...katin korvauspätkä ois kyllä varastossa ;)
Vaikka onhan nuo hullut englantilaiset tehny vaikka mitä temppuja noille ;)

ps. lasketaanko kulutusta suorituskykyyn ;) näin talvella ainakin kohillaan :twisted:

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Maaliskuu 15. 23:42:02 2006

Bootsi kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Toi 2.3 pitäis olla mukava kone ajaa koska siinä on kuitenkin aika hyvin vääntöä. Potentialia luulis löytyvän myös ihan hyvin.

145hv/203nm
Tuohonhan saattaais saada luvat vanhakoppa escoonkin.. nippa nappa. :P
ei taida saada..vai miten meinasit??

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » To Maaliskuu 16. 13:06:46 2006

ny täytyy laittaa mietintämyssy päähän.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Maaliskuu 16. 21:19:36 2006

m_pajula kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Toi 2.3 pitäis olla mukava kone ajaa koska siinä on kuitenkin aika hyvin vääntöä. Potentialia luulis löytyvän myös ihan hyvin.

145hv/203nm
Tuohonhan saattaais saada luvat vanhakoppa escoonkin.. nippa nappa. :P
ei taida saada..vai miten meinasit??
..nooh, eihän se ihan laillisesti onnistuis. :roll:

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » La Helmikuu 24. 15:34:17 2007

Ratsastetaanpa aiheella...Elikkäst tuli tuollainen rs2000:sen kansi + muut hilut hankittuuks, mutta mutta...vaihteeks tietty heti ongelmia vastaan, tai no ongelmaa...Mut toi imusarja.Kun tarttis siis dokkilaiseen sierraan (takatuuppari) se kansi saada sopiin ja jopa toimimaankin niin imusarjahan on tuossa vakiona väärinpäin.
Jottain huhuu kuulin et scorpparin imusarjan pitäis sopii suoraan tuohon ja se olis sitten niinkun sierrassa aatellen oikeenpäin.
Voiskohan joku vahvistaa asiaa?

Kiitokset jo etukäteen!
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Helmikuu 25. 0:10:56 2007

Ei sovi Scorpio 2.0 16-v imusarja oikein RS2000 kanteen.
RS2000 imusarja poikki läpän päästä ja hitsaus umpeen ja läppä toiseen päähän imusarjaa saattaisi onnistua tai sitten jättää kanteen lyhyen pätkän jossa suuttimet on kiinni ja jatkaa siihen vähän putkia ja laittaa plenumin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 25. 11:58:45 2007

RS2000:ssahan on suuttimet siinä irtolaipassa. Siihen voi sitten laittaa mitä vaan sen laipan jälkeen.
Jäsen #606

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Maaliskuu 7. 12:18:37 2007

Jari S kirjoitti: Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.
mistäs tämän erottaa et onko mulla tossa paketissa pats vai ei, pitäskö löytyy joku numerosarja jostain boxista vai ?

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Maaliskuu 7. 21:39:12 2007

henu kirjoitti:
Jari S kirjoitti: Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.
mistäs tämän erottaa et onko mulla tossa paketissa pats vai ei, pitäskö löytyy joku numerosarja jostain boxista vai ?
Mikä paketti kyseessä?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Maaliskuu 7. 22:57:06 2007

Jari S kirjoitti:
henu kirjoitti:
Jari S kirjoitti: Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.
mistäs tämän erottaa et onko mulla tossa paketissa pats vai ei, pitäskö löytyy joku numerosarja jostain boxista vai ?
Mikä paketti kyseessä?
Ni siis tollanen 2.3 dohc paketti

edit: siis näitä samoja mitä esko kauppaa.
Tuli vaan mieleen et onko joku vuosimalli systeemi tai jotain mikä vaikuttaa tohon pats:in olemassa oloon.
Onko muuten vaikee homma saaha ohitettua/toimimaan tollanen pats:illa varustettu paketti??

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Maaliskuu 7. 23:36:11 2007

henu kirjoitti:
Jari S kirjoitti:
henu kirjoitti: mistäs tämän erottaa et onko mulla tossa paketissa pats vai ei, pitäskö löytyy joku numerosarja jostain boxista vai ?
Mikä paketti kyseessä?
Ni siis tollanen 2.3 dohc paketti

edit: siis näitä samoja mitä esko kauppaa.
Tuli vaan mieleen et onko joku vuosimalli systeemi tai jotain mikä vaikuttaa tohon pats:in olemassa oloon.
Onko muuten vaikee homma saaha ohitettua/toimimaan tollanen pats:illa varustettu paketti??
Näissä paketeissa mitä nyt on ollut kaupan, ei ole pats:ia. Luultavasti vientimaa on vaikuttanut, tarviiko ajonestoa. Nämä paketit ovat tietoni mukaan olleet menossa Venäjälle. Pats:in ohittamisesta en tiedä, itselleni rakensin koko systeemin aikoinaan Sierraan. Fordilla teetätin lukkoihin sopivat siruavaimet, jotka koodattiin yhteen sopivaksi poksin kanssa.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Maaliskuu 8. 0:56:58 2007

Jari S kirjoitti: Näissä paketeissa mitä nyt on ollut kaupan, ei ole pats:ia. Luultavasti vientimaa on vaikuttanut, tarviiko ajonestoa. Nämä paketit ovat tietoni mukaan olleet menossa Venäjälle. Pats:in ohittamisesta en tiedä, itselleni rakensin koko systeemin aikoinaan Sierraan. Fordilla teetätin lukkoihin sopivat siruavaimet, jotka koodattiin yhteen sopivaksi poksin kanssa.
Kiitos...asia selvä

edit: tuosta venäjälle menosta kuulin sellasen "huhun" et olisivat olleet menossa joihinkii valtion tai jonku volgiin...en sit tiedä miten asia on mut jos on ni mahtas olla aika kovakulkunen peli :D

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » To Maaliskuu 8. 1:56:48 2007

Jari S kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Kyllähän sellanen yheltä klbilaiselta löytyy, vissiin tosin vaihtanu autoa.
Auto vaihtui, muttei se 2.3 16v kauas mennyt. Kuvat on tallessa kotisivullani moottori tilasta. Jos vapari 16v moottoria haluaa sierraan, suosittelen Scorpio 2.3:sta. Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.
Onhan täällä muutama täällä kuusamossa. :wink:
Syyttäkää Jaria se niitä on hommannu :D
No keskustelusta innostuneena viritin loppusuorankirin ja tadaa! projektipäiväkirja on valmis. Ja onhan se eri planeetalta tuo nykyinen verrattuna aikaisempaan.

Vastaa Viestiin