16 venttiiliäkö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
16 venttiiliäkö
elikkäs täällä päin maata tuonut niin paljon ristiriitaista juttua. että onko 16 venttiilistä vapari sierraa valmistettu. KIITOS
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Niin tai miks ei heitä suoraan 2.3 16v pannua sinne?hoopee kirjoitti:Miks ei värkkäis myös rs2000 16v:stä? Tuollastaki ajatusta oli liikenteessä jokunen vuosi sitten kun sierra oli vielä tallessa...Arska kirjoitti:Ottaako Korppiosta vai Monteosta se on sitten makuasia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kun laittaa Scorpin koneen jää vielä pois tuo säätö jäähdytysvesien saamiseksi ulos kannesta.samiharju kirjoitti:juu monesti kun puhutaan "rs2000 kone sierraan" niin unohdetaan että scorpioissa on 16 venttiilisenä I4 moottoria 2,0 ja 2,3 kokoisina. 2,3 16V olis loistava aihio ja niitä on uusiakin myynnissä sopuisasti tälläkin foorumilla..
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
löytyy esim www.nettivaraosa.com uusi 2.3i-16v ja automaattilaatikko 1900e
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Onhan niitä sierraan istutettu. Kenellä sellanen on? En tähän hätään löytäny sitä linkkiä missä moinen tekniikanvaihto-sierra oli...oisko ollu kuusamosta...jesus48 kirjoitti:Jaa mitkä?16 venaset vai?Eskolla oli vähän aikaa sit myynnissä 2.3 16v koneita.mylordisford kirjoitti:missä ne semmoset koneet luuraa
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Auto vaihtui, muttei se 2.3 16v kauas mennyt. Kuvat on tallessa kotisivullani moottori tilasta. Jos vapari 16v moottoria haluaa sierraan, suosittelen Scorpio 2.3:sta. Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.Stefa kirjoitti:Kyllähän sellanen yheltä klbilaiselta löytyy, vissiin tosin vaihtanu autoa.
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Käytin penkissä vakiona 154hv/213nm. Esim. neliveto RS2000 Escort häviää suoritus kyvyssä. Kyllä se on täysin eri luokan moottori verrattuna 8 venttiiliseen. Jo 1500r/min kohdalla on vääntöä enemmän kuin 8 venttiilisessä maksimi.mylordisford kirjoitti:no vapari on aina vapari!!!!mutta minkäkainen se oli niinku vedoltaan ym. jos vertaa tuommoseen 8 venaseen läkättäjään.kun itsellä on paikalla semmonen ja olen ajanut sillä alle 10000 niin en tykkää yhtään se on semmonen perhanan kurisia.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Siltikään en ala escoon konetta vaihtamaan/virittämäänJari S kirjoitti:Käytin penkissä vakiona 154hv/213nm. Esim. neliveto RS2000 Escort häviää suoritus kyvyssä. Kyllä se on täysin eri luokan moottori verrattuna 8 venttiiliseen. Jo 1500r/min kohdalla on vääntöä enemmän kuin 8 venttiilisessä maksimi.

Saa tuo pakoputkiviritys riittää...katin korvauspätkä ois kyllä varastossa

Vaikka onhan nuo hullut englantilaiset tehny vaikka mitä temppuja noille

ps. lasketaanko kulutusta suorituskykyyn


-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
..nooh, eihän se ihan laillisesti onnistuis.m_pajula kirjoitti:ei taida saada..vai miten meinasit??Bootsi kirjoitti:Tuohonhan saattaais saada luvat vanhakoppa escoonkin.. nippa nappa.jesus48 kirjoitti:Toi 2.3 pitäis olla mukava kone ajaa koska siinä on kuitenkin aika hyvin vääntöä. Potentialia luulis löytyvän myös ihan hyvin.
145hv/203nm

-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Ratsastetaanpa aiheella...Elikkäst tuli tuollainen rs2000:sen kansi + muut hilut hankittuuks, mutta mutta...vaihteeks tietty heti ongelmia vastaan, tai no ongelmaa...Mut toi imusarja.Kun tarttis siis dokkilaiseen sierraan (takatuuppari) se kansi saada sopiin ja jopa toimimaankin niin imusarjahan on tuossa vakiona väärinpäin.
Jottain huhuu kuulin et scorpparin imusarjan pitäis sopii suoraan tuohon ja se olis sitten niinkun sierrassa aatellen oikeenpäin.
Voiskohan joku vahvistaa asiaa?
Kiitokset jo etukäteen!
Jottain huhuu kuulin et scorpparin imusarjan pitäis sopii suoraan tuohon ja se olis sitten niinkun sierrassa aatellen oikeenpäin.
Voiskohan joku vahvistaa asiaa?
Kiitokset jo etukäteen!
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei sovi Scorpio 2.0 16-v imusarja oikein RS2000 kanteen.
RS2000 imusarja poikki läpän päästä ja hitsaus umpeen ja läppä toiseen päähän imusarjaa saattaisi onnistua tai sitten jättää kanteen lyhyen pätkän jossa suuttimet on kiinni ja jatkaa siihen vähän putkia ja laittaa plenumin.
RS2000 imusarja poikki läpän päästä ja hitsaus umpeen ja läppä toiseen päähän imusarjaa saattaisi onnistua tai sitten jättää kanteen lyhyen pätkän jossa suuttimet on kiinni ja jatkaa siihen vähän putkia ja laittaa plenumin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
mistäs tämän erottaa et onko mulla tossa paketissa pats vai ei, pitäskö löytyy joku numerosarja jostain boxista vai ?Jari S kirjoitti: Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Mikä paketti kyseessä?henu kirjoitti:mistäs tämän erottaa et onko mulla tossa paketissa pats vai ei, pitäskö löytyy joku numerosarja jostain boxista vai ?Jari S kirjoitti: Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Ni siis tollanen 2.3 dohc pakettiJari S kirjoitti:Mikä paketti kyseessä?henu kirjoitti:mistäs tämän erottaa et onko mulla tossa paketissa pats vai ei, pitäskö löytyy joku numerosarja jostain boxista vai ?Jari S kirjoitti: Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.
edit: siis näitä samoja mitä esko kauppaa.
Tuli vaan mieleen et onko joku vuosimalli systeemi tai jotain mikä vaikuttaa tohon pats:in olemassa oloon.
Onko muuten vaikee homma saaha ohitettua/toimimaan tollanen pats:illa varustettu paketti??
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Näissä paketeissa mitä nyt on ollut kaupan, ei ole pats:ia. Luultavasti vientimaa on vaikuttanut, tarviiko ajonestoa. Nämä paketit ovat tietoni mukaan olleet menossa Venäjälle. Pats:in ohittamisesta en tiedä, itselleni rakensin koko systeemin aikoinaan Sierraan. Fordilla teetätin lukkoihin sopivat siruavaimet, jotka koodattiin yhteen sopivaksi poksin kanssa.henu kirjoitti:Ni siis tollanen 2.3 dohc pakettiJari S kirjoitti:Mikä paketti kyseessä?henu kirjoitti: mistäs tämän erottaa et onko mulla tossa paketissa pats vai ei, pitäskö löytyy joku numerosarja jostain boxista vai ?
edit: siis näitä samoja mitä esko kauppaa.
Tuli vaan mieleen et onko joku vuosimalli systeemi tai jotain mikä vaikuttaa tohon pats:in olemassa oloon.
Onko muuten vaikee homma saaha ohitettua/toimimaan tollanen pats:illa varustettu paketti??
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Kiitos...asia selväJari S kirjoitti: Näissä paketeissa mitä nyt on ollut kaupan, ei ole pats:ia. Luultavasti vientimaa on vaikuttanut, tarviiko ajonestoa. Nämä paketit ovat tietoni mukaan olleet menossa Venäjälle. Pats:in ohittamisesta en tiedä, itselleni rakensin koko systeemin aikoinaan Sierraan. Fordilla teetätin lukkoihin sopivat siruavaimet, jotka koodattiin yhteen sopivaksi poksin kanssa.
edit: tuosta venäjälle menosta kuulin sellasen "huhun" et olisivat olleet menossa joihinkii valtion tai jonku volgiin...en sit tiedä miten asia on mut jos on ni mahtas olla aika kovakulkunen peli

-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Onhan täällä muutama täällä kuusamossa.Jari S kirjoitti:Auto vaihtui, muttei se 2.3 16v kauas mennyt. Kuvat on tallessa kotisivullani moottori tilasta. Jos vapari 16v moottoria haluaa sierraan, suosittelen Scorpio 2.3:sta. Moottorinohjauksineen kun laittaa niin hyvä tulee. Eskolla myynnissä olevissa paketeissa ei ole PATS ajonestoa, helpottaa huomattavasti käyttöön ottoa. Oman kun laitoin aikanaan niin se tuli PATSin kanssa, toimiva siitäkin tuli.Stefa kirjoitti:Kyllähän sellanen yheltä klbilaiselta löytyy, vissiin tosin vaihtanu autoa.

Syyttäkää Jaria se niitä on hommannu

No keskustelusta innostuneena viritin loppusuorankirin ja tadaa! projektipäiväkirja on valmis. Ja onhan se eri planeetalta tuo nykyinen verrattuna aikaisempaan.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol