Missähän autossa olisi vakiona n.70mm kaasuläppäkotelo?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Missähän autossa olisi vakiona n.70mm kaasuläppäkotelo?

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ti Maaliskuu 21. 5:26:24 2006

tietääkö kukaan saako 70mm kaasuläppää muualta kuin ojennukselta tilaamalla? olisiko joku iso vapari bemari mistä löytyisi?? :roll: :?:

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Missähän autossa olisi vakiona n.70mm kaasuläppäkotelo?

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Maaliskuu 21. 7:13:31 2006

sierrakuski kirjoitti:tietääkö kukaan saako 70mm kaasuläppää muualta kuin ojennukselta tilaamalla? olisiko joku iso vapari bemari mistä löytyisi?? :roll: :?:
Ihanku joku olis sanonu että audeista löytyis.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Maaliskuu 21. 7:52:14 2006

beeeämveee ämviis? ja jotkut isot lutkuttimet :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Maaliskuu 21. 8:00:10 2006

qreippi kirjoitti:beeeämveee ämviis? ja jotkut isot lutkuttimet :roll:
Ämviitosessa ois läppärungot, mut se oli joku vanhempi 2,5 bimmerkutonen, semmone jakoketjulla oleva, missä oli aika iso läppä ainaki.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Maaliskuu 21. 8:53:43 2006

nprteam kirjoitti:
qreippi kirjoitti:beeeämveee ämviis? ja jotkut isot lutkuttimet :roll:
Ämviitosessa ois läppärungot, mut se oli joku vanhempi 2,5 bimmerkutonen, semmone jakoketjulla oleva, missä oli aika iso läppä ainaki.
tästä oli jossain puhetta ja oli kuvakin siitä läpästä.. oisko ollu peräti 72mm?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 21. 10:28:40 2006

bmw 535, 65mm läppä mikä riittää piiiiiittkäääälle. ja menee cossun kaasuläppäanturi suoraan paikalleen. bmw vuosimallieroja en tiedä, jostakin hieman vanhemmasta...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Maaliskuu 21. 19:05:34 2006

Kaveri tilasi ebayn kautta usasta uuden Ford V8iin tarkoitetun 70 mm läppäkotelon jossa tuli potikka mukana. Maksoi muistaakseni jotain 150 euroa.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 21. 19:10:08 2006

70 mm alkaa olemaan jo niin suuri läppä et tulee aika herkkä kaasutettava, ellei tee välitystä vivustoon...

bemarin kaasuläpät maksaa romiksella tai mistä sitten löytääkään muutamia kymppejä.. jos vaan löytää..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ti Maaliskuu 21. 19:10:48 2006

Mulla on 70mm läppä 164 v6 Alfasta. Cosan potikan asentaminen vaatii pientä rakentelua.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ti Maaliskuu 21. 20:45:02 2006

9000 turbo saabissa 65mm.

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ti Maaliskuu 21. 22:26:29 2006

Tuleehan porukalta hyvin tietoa. Kiitokset jo vastanneille. tarvii ruveta metsastämään purkaamoista sopivaa bemarista tai alfasta :roll: .

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ti Maaliskuu 21. 22:28:27 2006

mites muuten nuo jenkki v8 efi moottorit? esim mustang 5.0 efi. tietääkö kukaan siitä esimerkiksi? jäisi ford merkki imusettiin 8)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Maaliskuu 21. 23:07:46 2006

Kun nyt vaan muistaisi mistä noita koteloita aikoinaan katselin, tarjontaa oli reilusti voorteihin ja tuo anturi kuului aika yleisesti pakettiin. Olisiko Summitin luettelo tms. Proturbon sivuilla näyttää olevan läppäkotelo 70mm 195e.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Maaliskuu 22. 9:44:27 2006

Mulla on kans bmw kaasuläppä 65mm en tiedä mistä mallista kyljes numerot 1270711

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Maaliskuu 22. 10:54:09 2006

sierrakuski kirjoitti:mites muuten nuo jenkki v8 efi moottorit? esim mustang 5.0 efi. tietääkö kukaan siitä esimerkiksi? jäisi ford merkki imusettiin 8)
Vakio taitaa olla luokkaa 60mm ja niitä löytyy käytettynä, kun vaihdetaan isompaa, aftermarkettina löytyy ties mitä 70, 75, 80mm raceosaa.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Maaliskuu 22. 11:58:40 2006

v8 bemarissa tais olla lähemmä 80mm läppää jos niin isolle on tarvista :D

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Maaliskuu 24. 18:14:42 2006

Timo kirjoitti:70 mm alkaa olemaan jo niin suuri läppä et tulee aika herkkä kaasutettava, ellei tee välitystä vivustoon...
Niinhän se menee... liian pieni läppä voi ahistaa tehoa, kun taas iso läppäsestä tulee melko karsee ajella esim. kaupungis rauhallisesti. Jos itse suunnittelisin laittavan isoa läppää(viimeistään ainaki kun suurempaa kuin 70mm) niin aika hyvä valinta olis varmaan esim. holley:n kaks kurkkunen läppä jossa porrastettu aukeaminen.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Huhtikuu 11. 20:45:32 2006

hyvä konsti noihin äkäsiin läppiin on tehdä uusi kaasuvaijerin "pyörylä"
sorvaa alumiinilevystä ensin kiekon jossa on ura vaijerille ja sahaa siitä semmosen sopivan palasen. Sitten porailee reijät siihen sen mukaan, kummonen vaijeri tulee ja minkälaisen avautumisluonteen haluaa.
Pikkasen kun kattelee sitä läpyskää ja syventyy niin pystyy aika helposti tekeen semmosen, että pintakaasulla liike on pehmeä ja jyrkkenee loppuun päin mennessä.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin