Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
sierrakuski
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
- Paikkakunta: lempäälä
Viesti
Kirjoittaja sierrakuski » Ti Maaliskuu 21. 5:26:24 2006
tietääkö kukaan saako 70mm kaasuläppää muualta kuin ojennukselta tilaamalla? olisiko joku iso vapari bemari mistä löytyisi??

-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Ti Maaliskuu 21. 7:13:31 2006
sierrakuski kirjoitti:tietääkö kukaan saako 70mm kaasuläppää muualta kuin ojennukselta tilaamalla? olisiko joku iso vapari bemari mistä löytyisi??

Ihanku joku olis sanonu että audeista löytyis.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Ti Maaliskuu 21. 7:52:14 2006
beeeämveee ämviis? ja jotkut isot lutkuttimet

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Ti Maaliskuu 21. 8:00:10 2006
qreippi kirjoitti:beeeämveee ämviis? ja jotkut isot lutkuttimet

Ämviitosessa ois läppärungot, mut se oli joku vanhempi 2,5 bimmerkutonen, semmone jakoketjulla oleva, missä oli aika iso läppä ainaki.
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Ti Maaliskuu 21. 8:53:43 2006
nprteam kirjoitti:qreippi kirjoitti:beeeämveee ämviis? ja jotkut isot lutkuttimet

Ämviitosessa ois läppärungot, mut se oli joku vanhempi 2,5 bimmerkutonen, semmone jakoketjulla oleva, missä oli aika iso läppä ainaki.
tästä oli jossain puhetta ja oli kuvakin siitä läpästä.. oisko ollu peräti 72mm?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 21. 10:28:40 2006
bmw 535, 65mm läppä mikä riittää piiiiiittkäääälle. ja menee cossun kaasuläppäanturi suoraan paikalleen. bmw vuosimallieroja en tiedä, jostakin hieman vanhemmasta...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
tumi
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Viesti
Kirjoittaja tumi » Ti Maaliskuu 21. 19:05:34 2006
Kaveri tilasi ebayn kautta usasta uuden Ford V8iin tarkoitetun 70 mm läppäkotelon jossa tuli potikka mukana. Maksoi muistaakseni jotain 150 euroa.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 21. 19:10:08 2006
70 mm alkaa olemaan jo niin suuri läppä et tulee aika herkkä kaasutettava, ellei tee välitystä vivustoon...
bemarin kaasuläpät maksaa romiksella tai mistä sitten löytääkään muutamia kymppejä.. jos vaan löytää..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » Ti Maaliskuu 21. 19:10:48 2006
Mulla on 70mm läppä 164 v6 Alfasta. Cosan potikan asentaminen vaatii pientä rakentelua.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
kynsi
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kynsi » Ti Maaliskuu 21. 20:45:02 2006
9000 turbo saabissa 65mm.
-
sierrakuski
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
- Paikkakunta: lempäälä
Viesti
Kirjoittaja sierrakuski » Ti Maaliskuu 21. 22:26:29 2006
Tuleehan porukalta hyvin tietoa. Kiitokset jo vastanneille. tarvii ruveta metsastämään purkaamoista sopivaa bemarista tai alfasta

.
-
sierrakuski
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
- Paikkakunta: lempäälä
Viesti
Kirjoittaja sierrakuski » Ti Maaliskuu 21. 22:28:27 2006
mites muuten nuo jenkki v8 efi moottorit? esim mustang 5.0 efi. tietääkö kukaan siitä esimerkiksi? jäisi ford merkki imusettiin

-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ti Maaliskuu 21. 23:07:46 2006
Kun nyt vaan muistaisi mistä noita koteloita aikoinaan katselin, tarjontaa oli reilusti voorteihin ja tuo anturi kuului aika yleisesti pakettiin. Olisiko Summitin luettelo tms. Proturbon sivuilla näyttää olevan läppäkotelo 70mm 195e.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Cosander
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Viesti
Kirjoittaja Cosander » Ke Maaliskuu 22. 9:44:27 2006
Mulla on kans bmw kaasuläppä 65mm en tiedä mistä mallista kyljes numerot 1270711
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » Ke Maaliskuu 22. 10:54:09 2006
sierrakuski kirjoitti:mites muuten nuo jenkki v8 efi moottorit? esim mustang 5.0 efi. tietääkö kukaan siitä esimerkiksi? jäisi ford merkki imusettiin

Vakio taitaa olla luokkaa 60mm ja niitä löytyy käytettynä, kun vaihdetaan isompaa, aftermarkettina löytyy ties mitä 70, 75, 80mm raceosaa.
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ke Maaliskuu 22. 11:58:40 2006
v8 bemarissa tais olla lähemmä 80mm läppää jos niin isolle on tarvista

-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Pe Maaliskuu 24. 18:14:42 2006
Timo kirjoitti:70 mm alkaa olemaan jo niin suuri läppä et tulee aika herkkä kaasutettava, ellei tee välitystä vivustoon...
Niinhän se menee... liian pieni läppä voi ahistaa tehoa, kun taas iso läppäsestä tulee melko karsee ajella esim. kaupungis rauhallisesti. Jos itse suunnittelisin laittavan isoa läppää(viimeistään ainaki kun suurempaa kuin 70mm) niin aika hyvä valinta olis varmaan esim. holley:n kaks kurkkunen läppä jossa porrastettu aukeaminen.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ti Huhtikuu 11. 20:45:32 2006
hyvä konsti noihin äkäsiin läppiin on tehdä uusi kaasuvaijerin "pyörylä"
sorvaa alumiinilevystä ensin kiekon jossa on ura vaijerille ja sahaa siitä semmosen sopivan palasen. Sitten porailee reijät siihen sen mukaan, kummonen vaijeri tulee ja minkälaisen avautumisluonteen haluaa.
Pikkasen kun kattelee sitä läpyskää ja syventyy niin pystyy aika helposti tekeen semmosen, että pintakaasulla liike on pehmeä ja jyrkkenee loppuun päin mennessä.
Jäsen #606