Vanteiden painot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Vanteiden painot
Yritin ettiä netistä vanteiden painoa käsitteleviä keskusteluita mutta aika vähän tarjolla. Superleggareiden suosio ainakin näyttää selittyävän painolla.
esim 15x7 vanne.
-Compo Mo 9.4kg
-Superleggera 5.8kg
-Völk Te37 4.6kg
http://www.wheelweights.net/
esim 15x7 vanne.
-Compo Mo 9.4kg
-Superleggera 5.8kg
-Völk Te37 4.6kg
http://www.wheelweights.net/
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Re: Vanteiden painot
Paino on kyllä aika suorassa suhteessa verrattavissa vanteen kestävyyteen. Noistakin compomotive varmasti rajumpaa tekoa kuin noi muut vaihtoehdot.Ilkka_H kirjoitti:Yritin ettiä netistä vanteiden painoa käsitteleviä keskusteluita mutta aika vähän tarjolla. Superleggareiden suosio ainakin näyttää selittyävän painolla.
esim 15x7 vanne.
-Compo Mo 9.4kg
-Superleggera 5.8kg
-Völk Te37 4.6kg
http://www.wheelweights.net/
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Vanteiden painot
Ei välttämättä pidä paikkaansa. Eri seoksilla saadaan hyvää, kevyttä ja kestävää. Sama pätee myös teräkseenohc kirjoitti:Paino on kyllä aika suorassa suhteessa verrattavissa vanteen kestävyyteen. Noistakin compomotive varmasti rajumpaa tekoa kuin noi muut vaihtoehdot.Ilkka_H kirjoitti:Yritin ettiä netistä vanteiden painoa käsitteleviä keskusteluita mutta aika vähän tarjolla. Superleggareiden suosio ainakin näyttää selittyävän painolla.
esim 15x7 vanne.
-Compo Mo 9.4kg
-Superleggera 5.8kg
-Völk Te37 4.6kg
http://www.wheelweights.net/
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Compo on varmastikkin rajumpaa tekoa mutta kestävyydestä tosiaan voidaan olla montaa mieltä. Compon kestävyyshän perustuu puhtaasti vanteen raskaaseen rakenteeseen ja edullisena vanteena se on valettu. (Itellä on Compot ja hyvin on kestänyt jos jonkinlaista soraränniä.
)
Völkin kisavanne TE37 taas on taottu vanne ja jo sen takia varmasti jäykempi ja kestävämpi vanne kuin compo.
Tuosta laittamastani linkistä löyty myös tämmöistä:
Kun vanteisiin (jousittamattomaan massaan) lisätään joku tietty paino niin se on sama kuin kuin sen lisäisi kaksinkertaisena korin massaan.
Eli jos vanteiden paino lisääntyy 5kg kpl niin sama kuin pistäisi 40kg punnuksen kyytiin,sama vaikutus teoriassa kiihtyvyyteen ja pysähtymismatkaan.
Uutta tietoa tämäkin, ainakin mulle.
Renkaidenkin massoissa on hurjia eroja.

Völkin kisavanne TE37 taas on taottu vanne ja jo sen takia varmasti jäykempi ja kestävämpi vanne kuin compo.
Tuosta laittamastani linkistä löyty myös tämmöistä:
Kun vanteisiin (jousittamattomaan massaan) lisätään joku tietty paino niin se on sama kuin kuin sen lisäisi kaksinkertaisena korin massaan.
Eli jos vanteiden paino lisääntyy 5kg kpl niin sama kuin pistäisi 40kg punnuksen kyytiin,sama vaikutus teoriassa kiihtyvyyteen ja pysähtymismatkaan.
Uutta tietoa tämäkin, ainakin mulle.
Renkaidenkin massoissa on hurjia eroja.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Ylläpitäjä
Se mikä tuolta tulee myös hyvin ilmi on, että mitä isompi pyörä sen painavampi, eli aina se vanteen koon kasvattaminen ole oikotie onneen.
Vaan eipä sitä tule vanteita mietittäessä ajateltua, että alsa on väsyvää materiaalia. Siksi niitä tuleekin tutkia ja vahtia samalla innolla kuin muitakin alsaosia. Sanoo kopkop ja alkaa tutkia vastikään hankkimiaan käytettyjä vanteita.
Vaan eipä sitä tule vanteita mietittäessä ajateltua, että alsa on väsyvää materiaalia. Siksi niitä tuleekin tutkia ja vahtia samalla innolla kuin muitakin alsaosia. Sanoo kopkop ja alkaa tutkia vastikään hankkimiaan käytettyjä vanteita.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Heh... Täytyykin joskus punnita nuo Lincuun ostamani vanteet. En meinaan eläessäni ole nostellut raskaanpia henkilöauton pyöriä. Aivan helvetisti raskaammat mitä orkkikset. No, nuo onkin HiAceen tarkotetut.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Winx kirjoitti:STS-Rengaspalvelun kaveri huomasi, että noi mun Asat on taotut. Isäukko meinasi, että painosta huomasi, kun "ne on niin painavat".
Tuskin ne mitenkään erityisen painavat on, mutta eivät kevyetkään. Ei ole tullut tilaisuutta koittaa puntarissa.
Mitäs tuommoiset Asat tuli kustantamaan, nätin näköinen kokonaisuus!
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Ylläpitäjä
Kiitos. Noi on sumujen saarilta ja tuli kustantamaan seuraavasti:Ilkka_H kirjoitti:Mitäs tuommoiset Asat tuli kustantamaan, nätin näköinen kokonaisuus!
£1000 - 4kpl vanteita ja 215/35 Nankang NS
+£100 - Paremmat Cooper Zeonit
£200 - Toimitus Suomeen UPS:n kautta. Ei onnistunut kuulemma halvemmalla.
Yht. £1300 eli sen hetkisellä kurssilla 1897,-. James Auty-niminen ukko tuosta firmasta oli haluton lähettämään noita tänne, mutta pistin mailia ja vänkäsin tarpeeks kauan, niin johan onnasi. Vikatikki oli nuo renkaat, kun jouduin ne kuitenkin vaihtamaan riittämättömän kantavuuden takia. Tuli takkiin muutamia satasia

Nyttemmin ollut ebay.co.uk:ssa 100 puntaa halvemmalla. Kirjoitushetkellä ei yhtään ilmoitusta, mutta täällä ne sitten ovat. Olikohan viidellä vanteella hintaa joku kerta jotain £700. Vastaava malli oli MAK Forged ja Kmdäckillä myynnissä ollut Asa Prime. Molempia sai kaiketi vain 5-pulttisena. Kmdäck lopetti Primen myynnin kuulemma huonon laadun vuoksi, mutta en mä ainakaan näissä W26:ssa oo mitään vikaa huomannut. Asa ZR1 saksanmaalla on myös about vastaava, rosterireuna on vaan kanttisempi ja vain 5-pulttisella jaolla.
Asan kotisivulla tätä mallia ei enää ole. Toi rosterireuna on kyllä jees. Emäntä ajoi jo yhden valitettavasti kadunreunaan ja onhan toi jälki paljon pienempi kuin mitä olis tullu alureunaiseen. Joskus vois korjauttaa jossain.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Olisi mielenkiintoista vertailla myös eri kumien painoja.
Mulla nuo 17x7 OZ Racing Supertuismo WRC:t, tuon listan mukaan paino 9,7kg. Päällä on Michelin Pilot Sport 225/45 kumit, mitattu yhteispaino n. 19,6kg.
Aika painavat nuo kumit minun mielestä...
Toisaalta minkäänlaista vertailu pohjaa ei ole...
Mulla nuo 17x7 OZ Racing Supertuismo WRC:t, tuon listan mukaan paino 9,7kg. Päällä on Michelin Pilot Sport 225/45 kumit, mitattu yhteispaino n. 19,6kg.
Aika painavat nuo kumit minun mielestä...

Toisaalta minkäänlaista vertailu pohjaa ei ole...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti: