Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » Su Maaliskuu 26. 14:24:45 2006
Tällä hetkellä on sierra -89 1.6L ohc 2-kurkkusella weberillä. Viikonloppuna ostettiin saman ikänen sierra 2-litran koneella joka on yksipisteruisku.
Nopeesti katottuna tämän ruiskukoneen sähköt on omana yksikkönään mutta siitä lähtee yksi johtosarja jonnekkin auton runkoon sisälle ja se on se ongelma. Tarkoitus olisi vaihtaa kone tästä ruiskusta 1.6:n tilalle.
Mihin tuo ruiskuboksilta lähtevä johtonippuu menee ja mitä johtoja siinä on? Toisekseen
onko 1.6 sierrassa jo mahdollisesti samat johdot valmiina?
Tekniikka muuten halussa mutta sähköistä ei oikeen tietoa. Että jos joku viisaampi osais jeesata noitten sähkönen kanssa.

-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 26. 14:43:47 2006
Mistäs löysitte 2.0 koneen yksipisteruiskulla..?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » Su Maaliskuu 26. 14:51:45 2006
Arska kirjoitti:Mistäs löysitte 2.0 koneen yksipisteruiskulla..?
Ei löydetty vaan ostettiin. Eikä toi nyt liity mitenkään siihen mitä kysyin.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Su Maaliskuu 26. 15:47:58 2006
No liittyi varmaan sikäli, että kakslitraista ei ole tehtaalta lähtenyt 1-pisteruiskulla.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 26. 16:13:01 2006
Ostitte siis kaasarikoneen ja nyt haluat tietää mitä johtoja auton sisältä tulee konehuoneen puolella olevaan boxiin joka ohjaa kaasarin tyhjäkäyntimoottoria ja sytkää, tai dohc koneen tapauksessa pelkkää sytkää? Selvittäkää ensin kumpi kone on kysymyksessä, niin osataan antaa oikeat kaaviot.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » Su Maaliskuu 26. 17:15:42 2006
No kyseinen vehje ei ole doch eikä kaasari kone. Joku ruisku vehje se on ja itse oletin että se on kait pakko olla sit ykspisteruisku tai vastaa koska siinä on oikeella edessä iso motocraftin boksi ohjaamassa ja vastaavaa (ainakaan samaa kokoa) ei siis ole 1.6 kaasari versiossa.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 26. 17:34:41 2006
Ohc 2.0 kaasarikoneen yhteydessä on iso Motorcraftin boxi, vuodesta -85 alkaen. Kyseessä on siis esc-2 järjestelmä. Sisälle menee pari maajohtoa, imusarjan lämmityksen releen piuha, virtajohto(ja) , mahdollisesti jotain automaattilaatikon vaatimia yms. Otat ylimääräisistä värit ylös niin kyllä niille paikat löytyy.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » Su Maaliskuu 26. 18:24:39 2006
Okei kiitoksia tuosta tiedosta. Miten mahtaa sit olla noiden autojen sulake/rele boksin kanssa, riittääkö että tosta 2-litrasesta lyö pari puuttuvaa relettä siihen 1.6:n rasiaan?
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 26. 19:16:17 2006
Releet voi laittaa vaikka erikseen, sulakerasiassa ei välttämättä ole liittimiä tyhjissä paikoissa ja niiden lisääminen on vähän hankala homma.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » Ti Maaliskuu 28. 20:27:16 2006
Semmosta vielä liittyen tuohon projektiin että kannattaako moottorin lisäksi vaihtaa myös vaihdelaatikko vai perä? 2-litrasessa on ilmeisesti vääntävämpi perä mutta onko molemmissa samat välitykset laatikossa?
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ke Maaliskuu 29. 14:50:09 2006
Jackass kirjoitti:Semmosta vielä liittyen tuohon projektiin että kannattaako moottorin lisäksi vaihtaa myös vaihdelaatikko vai perä? 2-litrasessa on ilmeisesti vääntävämpi perä mutta onko molemmissa samat välitykset laatikossa?
Ainakin 4 ja 5 vaihteiden välitykset on samat joka laatikossa, 1.00 ja ~0.8
Peräkin voi hyvällä tuurilla olla samalla välityksellä.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ke Maaliskuu 29. 15:44:19 2006
Ja jos vielä parempi tuuri käy, niin perä tosiaan on 1.6 välityksellä eli 3.89, antaa lisää eloa laitteeseen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » Ke Maaliskuu 29. 16:24:50 2006
Arska kirjoitti:Ja jos vielä parempi tuuri käy, niin perä tosiaan on 1.6 välityksellä eli 3.89, antaa lisää eloa laitteeseen.
Eli summaten siis perää ei kannata vaihtaa, mutta laatikon voi vaihtaa? Niin molemmissa peleissä on 5-lovinen manuaali laatikko. Mut mites toi taloudellisuus puoli sitten menee.
Ohc 2.0 kaasarikoneen yhteydessä on iso Motorcraftin boxi, vuodesta -85 alkaen. Kyseessä on siis esc-2 järjestelmä. Sisälle menee pari maajohtoa, imusarjan lämmityksen releen piuha, virtajohto(ja) , mahdollisesti jotain automaattilaatikon vaatimia yms. Otat ylimääräisistä värit ylös niin kyllä niille paikat löytyy.
Tänään kävin malmin aditassa näyttämässä tuota 2-litrasta laitosta. Se asentaja sano vaan että helpommalla pääsee ku vaihtaa koko johtosarjan sulakerasioineen. *puuh* hirvee homma edessä

. Mainitsitse myös että voishan siihe toisenkin kaasarin laittaa mutta sitten tästä kaikesta kadottaisi koko 2-litrasen edun.
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » Ke Maaliskuu 29. 16:36:50 2006
Ei kait siitä tarvitse vaihtaa kuin se moottorin johtosarja, joka menee rintapellistä hieman akun alta sisään ja loppuu hanskalokeron taakse. Se purkautuu konehuoneeseen päin. Niitten pitäs toimia yks yhteen. Teippiä voi joutua purkamaan akulta starttiin menevältä matkalta. Sulakerasialle asti ei siis tarvitse mennä. Imusarjan esilämmityksen rele on hanskalokeron takana, kojetaulun alaosassa, jortaani tunnelin puolella, jos se 1.6:sta löytyy.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Ke Maaliskuu 29. 18:25:42 2006
Jackass kirjoitti:Eli summaten siis perää ei kannata vaihtaa, mutta laatikon voi vaihtaa? Niin molemmissa peleissä on 5-lovinen manuaali laatikko. Mut mites toi taloudellisuus puoli sitten menee.
Jos siinä 1.6 persuuksissa on jo nyt paikoillaan 5-lovinen aski niin ne on kyl samanlaisia laatikoita molemmat, ainaki pitäis olla. Eihän 1.6 malleihin ole tehty pikku 5-lovista?
Ja ne sähköt... molemmat autot näyttäis olevan 2 koppasta joten ne sähkö hommat pitäis olle ihan liitin paikoileen hommia.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ke Maaliskuu 29. 18:36:05 2006
Eemeli kirjoitti:Jos siinä 1.6 persuuksissa on jo nyt paikoillaan 5-lovinen aski niin ne on kyl samanlaisia laatikoita molemmat, ainaki pitäis olla. Eihän 1.6 malleihin ole tehty pikku 5-lovista?
Ei ole tehty mitää 5 lovista pikkuaskia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Ke Maaliskuu 29. 18:44:42 2006
jesus48 kirjoitti:Eemeli kirjoitti:Jos siinä 1.6 persuuksissa on jo nyt paikoillaan 5-lovinen aski niin ne on kyl samanlaisia laatikoita molemmat, ainaki pitäis olla. Eihän 1.6 malleihin ole tehty pikku 5-lovista?
Ei ole tehty mitää 5 lovista pikkuaskia.
Sitähän se minäki... joten sen laatikon voit jättää vaihtamatta jos siinä ei mitään vikaa ole.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » To Maaliskuu 30. 11:38:30 2006
Okei siis jos ainoa ero on koneessa niin eikös kaikkein helpoimmalla pääse sit ku vaihtaa vain koneen. Eli pitäis 1.6:n apulaitteet ja sähköt jolloin kaasarille ei tarvi kuin kaksi virta piuhaa. Tossa sillon menettäis sen motocraftin boksin edun mutta eikö homman pitäis toimia noin miten kerroin?
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » To Maaliskuu 30. 16:09:33 2006
Jackass kirjoitti:Okei siis jos ainoa ero on koneessa niin eikös kaikkein helpoimmalla pääse sit ku vaihtaa vain koneen. Eli pitäis 1.6:n apulaitteet ja sähköt jolloin kaasarille ei tarvi kuin kaksi virta piuhaa. Tossa sillon menettäis sen motocraftin boksin edun mutta eikö homman pitäis toimia noin miten kerroin?
Eipä siinä virranjakajassa ole kuin tarkempi HALL-anturilla toimiva sytytys, 1.6:ssa taitaa olla induktiivinen. Ja siinä 2.0 kaasarissa ei liene mitään muuta eroa kuin enemmän sähköjohtoja ja se askelmoottori joka vääntelee kaasuvipua. Jos siinä 1.6 koneessa on saman kokoinen kaasutin niin kannattaa laittaa se kiinni, nuo sähköohjatut eivät ole niitä kaikkein luotettavimpia....
Tai sitten käyt romuttamolta hakemassa ruiskun ja laitat sen kiinni kun kone on sopivasti levällään, itsekin tein niin kun en jaksanut korjailla tuota sähkökaasaria. Tehoakin tulee sopivasti lisää....

-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » To Maaliskuu 30. 17:09:18 2006
Kyllähän se hieno peli tuo sähkökaasari vehje on niin kauan ku toimii. Kulutus todella alhainen, käynnistyy hyvin, vetää ok.
Mutta ku mulle on soitellu monet ja valitellu ku se paska sähkökaasari ei toimi olisko sulla boksia ja/tai kaasaria milloin mitäkin. En todellakaan suosittele kyseistä rakkinetta. Boksikin ikävästi kaikelle kosteudelle alttiina konetilassa.
Ei siinä paljoa lisätyötä tule kun tässä vaiheessa sen ruiskun siihen laittaa. Ruisku on kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin yksikään kaasari!
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » To Maaliskuu 30. 22:22:12 2006
Ares kirjoitti:Kyllähän se hieno peli tuo sähkökaasari vehje on niin kauan ku toimii. Kulutus todella alhainen, käynnistyy hyvin, vetää ok.
Mutta ku mulle on soitellu monet ja valitellu ku se paska sähkökaasari ei toimi olisko sulla boksia ja/tai kaasaria milloin mitäkin. En todellakaan suosittele kyseistä rakkinetta. Boksikin ikävästi kaikelle kosteudelle alttiina konetilassa.
Ei siinä paljoa lisätyötä tule kun tässä vaiheessa sen ruiskun siihen laittaa. Ruisku on kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin yksikään kaasari!
Kulutues pieni? mulla haukkaa jotain 12-13L satkulla

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » To Maaliskuu 30. 22:39:38 2006
qreippi kirjoitti:Ares kirjoitti:Kyllähän se hieno peli tuo sähkökaasari vehje on niin kauan ku toimii. Kulutus todella alhainen, käynnistyy hyvin, vetää ok.
Mutta ku mulle on soitellu monet ja valitellu ku se paska sähkökaasari ei toimi olisko sulla boksia ja/tai kaasaria milloin mitäkin. En todellakaan suosittele kyseistä rakkinetta. Boksikin ikävästi kaikelle kosteudelle alttiina konetilassa.
Ei siinä paljoa lisätyötä tule kun tässä vaiheessa sen ruiskun siihen laittaa. Ruisku on kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin yksikään kaasari!
Kulutues pieni? mulla haukkaa jotain 12-13L satkulla

6.5L/100km pitkän matkan ajossa olen päässyt. 4-vaihdetta vain. Lyhyellä matkalta pyöreät 8L/100km. Niinkuin sanoin hyvä jos toimii...
Moottorin yleinen kunto tietysti vaikuttaa. Sen on oltava hyvä että tuollaiseen lukemaan voi päästä.
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » To Maaliskuu 30. 22:57:03 2006
Ares kirjoitti:qreippi kirjoitti:Ares kirjoitti:Kyllähän se hieno peli tuo sähkökaasari vehje on niin kauan ku toimii. Kulutus todella alhainen, käynnistyy hyvin, vetää ok.
Mutta ku mulle on soitellu monet ja valitellu ku se paska sähkökaasari ei toimi olisko sulla boksia ja/tai kaasaria milloin mitäkin. En todellakaan suosittele kyseistä rakkinetta. Boksikin ikävästi kaikelle kosteudelle alttiina konetilassa.
Ei siinä paljoa lisätyötä tule kun tässä vaiheessa sen ruiskun siihen laittaa. Ruisku on kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin yksikään kaasari!
Kulutues pieni? mulla haukkaa jotain 12-13L satkulla

6.5L/100km pitkän matkan ajossa olen päässyt. 4-vaihdetta vain. Lyhyellä matkalta pyöreät 8L/100km. Niinkuin sanoin hyvä jos toimii...
Moottorin yleinen kunto tietysti vaikuttaa. Sen on oltava hyvä että tuollaiseen lukemaan voi päästä.
Kyllähän sen auton saa kulkemaan vaikka kuinka pienellä, kun kirkkain silmin vain väittää
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » Pe Maaliskuu 31. 8:10:49 2006
....Jos siinä 1.6 koneessa on saman kokoinen kaasutin niin kannattaa laittaa se kiinni....
Jep samankokonen kaasutin siinä on. Ainoa ero taitaa olla suuttimien koko mutta niitähän saa lisää melkein joka notkelmasta ja kyläkaupasta. Foortihan on aina foorti, osa ku osa käy.
Tänään ruvetaan hajottaan tota 2-litrasta osiks ja parin viikon sisällä ois tarkotus saada projekti valmiiks. Voisin tosta projektista kuviaki ottaa ja laittaa näytille.
Btw mistähän johtuu että kukaan kaveri ei oikeen ymmärrä tätä touhuu. Eka ostetaan kolmella sataa toimiva/liikkuva peli joka parin viikonsisällä hajotetaan atomeiks ja lopuista tehään säilyketölkkejä.

Heh tähänkö on tultu.

-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Pe Maaliskuu 31. 9:20:19 2006
Jackass kirjoitti:
Btw mistähän johtuu että kukaan kaveri ei oikeen ymmärrä tätä touhuu. Eka ostetaan kolmella sataa toimiva/liikkuva peli joka parin viikonsisällä hajotetaan atomeiks ja lopuista tehään säilyketölkkejä.

Heh tähänkö on tultu.

Noormal foordistin toimintaa.. Ei tossa mitään ihmeellistä ole,auto voi maksaa vaikka 10x enemmän ja silti sille voi käydä samalla tavalla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Huhtikuu 2. 13:38:25 2006
Voortikari kirjoitti:Ares kirjoitti:qreippi kirjoitti:
Kulutues pieni? mulla haukkaa jotain 12-13L satkulla

6.5L/100km pitkän matkan ajossa olen päässyt. 4-vaihdetta vain. Lyhyellä matkalta pyöreät 8L/100km. Niinkuin sanoin hyvä jos toimii...
Moottorin yleinen kunto tietysti vaikuttaa. Sen on oltava hyvä että tuollaiseen lukemaan voi päästä.
Kyllähän sen auton saa kulkemaan vaikka kuinka pienellä, kun kirkkain silmin vain väittää
Tyypillistä. Olisiko ollut parempi pitää tuokin ajatus vain sielä omassa päässä?
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » Su Huhtikuu 2. 18:49:15 2006
Homma pyörähti käyntiin ja
tuolla ois muutama foto tämän viikonlopun saldosta. Ens viikonloppuna sit 1.6:n purkua ja sitä rataa. Kommenttiakin saa laittaa jos haluaa.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Huhtikuu 2. 20:08:56 2006
Sen verran kommentoin että kyllä se 1.6 kaasari on pienempi kuin 2.0 koneessa, ainetta tuolla pienellä saa kulumaan enemmän ja tietenkin tehotkin jää vähemmälle. Kuitenkin kun sähköhommat jää vain muutaman piuhan vetoon niin ei kannata tuota pientä kaasaria alkaa muuttamaan edes jotenkin toimivaksi isomman koneen kanssa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Jackass
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jackass » Ke Huhtikuu 12. 21:59:13 2006
Koneen vaihto tehty onnistuneesti. 2.0 kone laitettiin toimimaan sellaisenaan 1.6 sierran apulaitteilla ilman johtosarjan vaihtoa. Ainoa ongelma oikeastaa oli saada sytytys toimimaan nyt kun se ei ollut enää tietokone ohjattu. Ongelmasta selvittiin ku porattiin kaasariin millinen reikä kaasuläpän yläpuolelle josta otettiin imuilma sytkälle. Tokihan se käy vähä oudosti kylmänä mut käynti säädettiin vaijerista kohdalleen kun kone oli lämmin. Bensaakin tuo tuntuu vievän vähemmän kuin vanha 1.6 kone. Että näin.

-
xsx
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Viesti
Kirjoittaja xsx » Ke Huhtikuu 12. 23:06:17 2006
Kivoja virityksiä

:)
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5