
Ja mitkä seikat vaikuttavat moiseen muutokseen jos mahdollista

Kuvitellaan et kone olis -89 ja koppa -83

Valvoja: CRSC Hallitus
Ei vaan juuri toisinpäin. Kanta-auto, eli kori määrää päästötason. Eli kun Bemarin 3.5ltr konetta asetetaan Taunukseen, voidaan katit ja muut himmelit jättää pois.timoheikkinen792 kirjoitti:Päästöt menee varmaan sit vain sen uudenman koneen vuosimallin mukaan vai ja pitääkö kone todistaa jotenkin et minkä ikänen ym?
Juuri näin..Ja mihinkään 99-mallin mersuun ei sit laiteta minkään 77 pikkukoroollan konetta..MouTine kirjoitti:Ei vaan juuri toisinpäin. Kanta-auto, eli kori määrää päästötason. Eli kun Bemarin 3.5ltr konetta asetetaan Taunukseen, voidaan katit ja muut himmelit jättää pois.timoheikkinen792 kirjoitti:Päästöt menee varmaan sit vain sen uudenman koneen vuosimallin mukaan vai ja pitääkö kone todistaa jotenkin et minkä ikänen ym?
Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.timoheikkinen792 kirjoitti:Vielä entä jos kone olis vakki doch johon pantu rs 2000 kansi tai taunuksen 1.6 lohko johon pantu cossun kansi niin miten sitä silloin verrattas vai onko tollanen ees mahdollista
Ennen oli ennen, ja nyt on nyt...jeddah kirjoitti:340 euroa näyttää olevan nykyisellään AKE:n erikoislupahakemus. Niistä voisikin joku kertoa kokemuksia, miten noita pitäisi perustella ja millä ihmeen säännöillä esim. se 299kmh kilometrillä kimmahtava murtoluku-Fiiatti on saatu leimalle kaikkine muutoksineen...? Jenkkiharrastajien autoista suht moni näyttää olevan leimalla ~600hv papereilla, mitäs jos minäkin haluan sellaisen...?
Ja toinen mielenkiintoinen kysymys, miksi noissa F-ryhmän ralliautoissa usein näkyy olevan kilvet? Miten saa katulailliseksi esimerkiksi välikoppa-Escortin, 2.0OHC koneella, n. 200hv, nelilinkit, lukollinen perämurikka jostain Hiacesta jne. jne..?
onhan sitä saanu turbolla, tosin tiisselinä =) Eikai sillä ole merkitystä onko siinä ollu ahdettua konetta vai ei, kunhan tehot on sopivat ja päästöt menee läpi. Cosan konettahan on katillisena ja aika uutena niin eikai päästöistäkään jää kiinni.Cosander kirjoitti:Tuossa tulee vastaan se että bmw:tä ei ole ollut turbona muuten kyl onnistuisi.ytte kirjoitti:itellä ollu mietinnässä e36 sedan tai coupe cosan tekniikalla
Ite vaihdoin B asconaan bmw 2.5koneen ja ei ollu mitään sanomista konttorilla.
Joo, näin se on myös vaparin kanssa. Jäi tuohon omaan vastaukseen se laittamatta erikseen vaikka F-ryhmäläisen (=aina vapari) kohdalla +20% mainitsinkin...ylimark kirjoitti:Vaparia saa virittää yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta, kunhan pysyy yli 7kg/kW. Tästä oli kysytty jossain AKEn tiedotustilaisuudessa jenkkiharrastajien toimesta ja mulla on joku lappunenkin aiheesta jossain...
Eikös tuo 7kg/KW sääntö koske vain jos moottoria ei ole vaihdettu? Eli käytännössä kantta ei saisi laskea, venttiileitä muutella tai lohkoa porauttaa isommaksi, nehän katsastusmies laskee moottorin vaihdoksi. Tietysti mikäs sitä käskee sille kertomaan, kuulostaa vain jotenkin epäuskottavalta että vaihtamalla imu- ja pakosarjan sekä nokka-akselin moottorin teho ~tuplaantuisi....jjs kirjoitti:Joo, näin se on myös vaparin kanssa. Jäi tuohon omaan vastaukseen se laittamatta erikseen vaikka F-ryhmäläisen (=aina vapari) kohdalla +20% mainitsinkin...ylimark kirjoitti:Vaparia saa virittää yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta, kunhan pysyy yli 7kg/kW. Tästä oli kysytty jossain AKEn tiedotustilaisuudessa jenkkiharrastajien toimesta ja mulla on joku lappunenkin aiheesta jossain...
Tehoilla ei ole merkitystä. Aina saa semmosen paperin niistä tehoista kun tarvii,se on Enter napin takana. Jos sä tota edes ajoit takaa???jeddah kirjoitti: Tietysti mikäs sitä käskee sille kertomaan, kuulostaa vain jotenkin epäuskottavalta että vaihtamalla imu- ja pakosarjan sekä nokka-akselin moottorin teho ~tuplaantuisi....
Kyllä tota hiivattia tehdessä on asioitu Aken kanssa suhteellisen tiiviisti. Kaveri vaan ties kertoa, kun tuntee tapauksen.jeddah kirjoitti:
Sillä fiiatilla viittasin lähinnä tähän autoon. Eipä taida mennä ihan nykysäännöillä muutoskatsastuksella leimalle tuollainen ilman AKE:n lupia...
jeddah kirjoitti: Ja toinen mielenkiintoinen kysymys, miksi noissa F-ryhmän ralliautoissa usein näkyy olevan kilvet? Miten saa katulailliseksi esimerkiksi välikoppa-Escortin, 2.0OHC koneella, n. 200hv, nelilinkit, lukollinen perämurikka jostain Hiacesta jne. jne..?
Eikös tässä tapauksessa auton muutokset perustuneet siihen että malli muuttui Lancia Beta MonteCarloksi(perustuuko se samaan korirakenteeseen?),muistelisin VM:n jutusta jotain tälläistä...sinänsä varsin sairas laitos.En istuisi kyydissä kun vauhtia on kolme markkaaJari H kirjoitti:Kyllä tota hiivattia tehdessä on asioitu Aken kanssa suhteellisen tiiviisti. Kaveri vaan ties kertoa, kun tuntee tapauksen.jeddah kirjoitti:
Sillä fiiatilla viittasin lähinnä tähän autoon. Eipä taida mennä ihan nykysäännöillä muutoskatsastuksella leimalle tuollainen ilman AKE:n lupia...
Toinen tarkoittaa suomen kilpiä ja toinen tarkoittanee siirtotarroja(?)pablo kirjoitti:jeddah kirjoitti: Ja toinen mielenkiintoinen kysymys, miksi noissa F-ryhmän ralliautoissa usein näkyy olevan kilvet? Miten saa katulailliseksi esimerkiksi välikoppa-Escortin, 2.0OHC koneella, n. 200hv, nelilinkit, lukollinen perämurikka jostain Hiacesta jne. jne..?
Eikös noi valkokilpi f-autot leimata ralliautoksi joilla ei saa ajaa liikenteessä periaatteessa kuin siirtymät ja rallikilpailuihin kuuluvat ajot(porsaanreikiä tietysti tässäkin)eli autoihin ei tule käsittääkseni prosentteja eikä ole mitään +20hv:n tehorajoja ja saa rakentaa niin vapaasti kunhan kilpailun katsastukset menee läpi..?