Toisen merkkistä tekniikkaa toiseen auto merkkiin......

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Toisen merkkistä tekniikkaa toiseen auto merkkiin......

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Huhtikuu 4. 16:43:27 2006

Siis vieläkö on mahdollista tehdä suomessa semmosia muutoksia et laittas vaikka 2000ohc:seen e30 bmweehen ja TUO ON VAIN ESIMERKKI :twisted:
Ja mitkä seikat vaikuttavat moiseen muutokseen jos mahdollista :roll:
Kuvitellaan et kone olis -89 ja koppa -83 :lol:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Huhtikuu 4. 16:50:24 2006

Ei kai sillä ole mitään merkitystä onko kone samaa vai eri merkkiä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 4. 16:52:54 2006

Ei ole väliä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Huhtikuu 4. 17:01:34 2006

Päteekö tässäkin muuten se et moottori täytyy olla samanikäinen tai uudempi kuin kori mihin laitetaan :roll: ?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Huhtikuu 4. 17:03:59 2006

Päästöt menee varmaan sit vain sen uudenman koneen vuosimallin mukaan vai ja pitääkö kone todistaa jotenkin et minkä ikänen ym?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 4. 17:16:36 2006

timoheikkinen792 kirjoitti:Päästöt menee varmaan sit vain sen uudenman koneen vuosimallin mukaan vai ja pitääkö kone todistaa jotenkin et minkä ikänen ym?
Ei vaan juuri toisinpäin. Kanta-auto, eli kori määrää päästötason. Eli kun Bemarin 3.5ltr konetta asetetaan Taunukseen, voidaan katit ja muut himmelit jättää pois.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Huhtikuu 4. 17:18:41 2006

MouTine kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Päästöt menee varmaan sit vain sen uudenman koneen vuosimallin mukaan vai ja pitääkö kone todistaa jotenkin et minkä ikänen ym?
Ei vaan juuri toisinpäin. Kanta-auto, eli kori määrää päästötason. Eli kun Bemarin 3.5ltr konetta asetetaan Taunukseen, voidaan katit ja muut himmelit jättää pois.
Juuri näin..Ja mihinkään 99-mallin mersuun ei sit laiteta minkään 77 pikkukoroollan konetta..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Huhtikuu 4. 17:20:50 2006

Vielä entä jos kone olis vakki doch johon pantu rs 2000 kansi tai taunuksen 1.6 lohko johon pantu cossun kansi niin miten sitä silloin verrattas vai onko tollanen ees mahdollista :roll:

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Huhtikuu 4. 17:32:15 2006

Eikös lohkoissa yleensä ole vuosimalli meistos???..Luulisin et sillä ja tehot varmaan penkitystuloksella.. :roll: -Niin juu ja täytyyhän nykyään olla selvitys mistä kyseiset osat ovat peräisin..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 4. 18:16:22 2006

timoheikkinen792 kirjoitti:Vielä entä jos kone olis vakki doch johon pantu rs 2000 kansi tai taunuksen 1.6 lohko johon pantu cossun kansi niin miten sitä silloin verrattas vai onko tollanen ees mahdollista :roll:
Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Huhtikuu 4. 18:45:26 2006

itellä ollu mietinnässä e36 sedan tai coupe cosan tekniikalla :roll:

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Huhtikuu 4. 18:53:35 2006

tietääkseni nykyään ei ole mahdollista. katsatusmies selvitti asian,kun kaveri
suunnitteli jenkki lava-autoon eurooppalaista suoraa 6-konetta.. vain omasta mallisarjasta moottori. taitaa olla vähän konttori kohtainen juttu.
ford escort´79 tic

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Huhtikuu 4. 19:21:45 2006

kyllähä nuo näyttää suzuki swittiin istuttavan 200 nissanin konetta ym... Kaikkihan se on konttori kohtasta.

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ti Huhtikuu 4. 20:19:28 2006

Tämä on mutu tuntumaa.Muistelisin työkaverin meinanneen vaihtaa triumpiin opelin koneen.Piti laittaa lupapaperit menemään ja olisko maksanu 480 euroa,tuli paperit takaisin hyväksyttynä tai hylättynä.
XR3I Escort Cabriolet -90

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Huhtikuu 4. 22:21:48 2006

340 euroa näyttää olevan nykyisellään AKE:n erikoislupahakemus. Niistä voisikin joku kertoa kokemuksia, miten noita pitäisi perustella ja millä ihmeen säännöillä esim. se 299kmh kilometrillä kimmahtava murtoluku-Fiiatti on saatu leimalle kaikkine muutoksineen...? Jenkkiharrastajien autoista suht moni näyttää olevan leimalla ~600hv papereilla, mitäs jos minäkin haluan sellaisen...?

Ja toinen mielenkiintoinen kysymys, miksi noissa F-ryhmän ralliautoissa usein näkyy olevan kilvet? Miten saa katulailliseksi esimerkiksi välikoppa-Escortin, 2.0OHC koneella, n. 200hv, nelilinkit, lukollinen perämurikka jostain Hiacesta jne. jne..?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Huhtikuu 4. 22:27:01 2006

jeddah kirjoitti:340 euroa näyttää olevan nykyisellään AKE:n erikoislupahakemus. Niistä voisikin joku kertoa kokemuksia, miten noita pitäisi perustella ja millä ihmeen säännöillä esim. se 299kmh kilometrillä kimmahtava murtoluku-Fiiatti on saatu leimalle kaikkine muutoksineen...? Jenkkiharrastajien autoista suht moni näyttää olevan leimalla ~600hv papereilla, mitäs jos minäkin haluan sellaisen...?

Ja toinen mielenkiintoinen kysymys, miksi noissa F-ryhmän ralliautoissa usein näkyy olevan kilvet? Miten saa katulailliseksi esimerkiksi välikoppa-Escortin, 2.0OHC koneella, n. 200hv, nelilinkit, lukollinen perämurikka jostain Hiacesta jne. jne..?
Ennen oli ennen, ja nyt on nyt...

Pykälät muuttuu, mutta tehtyä (hyväksyttyä) ei saa tekemättömäksi. :lol:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Huhtikuu 4. 22:46:01 2006

Vähäpäästöisissä ei saa vaihtaa vierasmerkkiä pellin alle (huom: muistaisin...Kannattaa varmistaa).

Amerikanautoja ei ole -leimattu- millään "~600hv papereilla" ; mitä ikinä sellaiset ovatkaan :roll: , vaan ihan normaalikäytännön mukaisesti auton valmistajan vaatimusten mukaisesti, jos kone on vaihdettu.
Turboautot ovat luku sinällään, -jälkiasennusturbojen- tehot (nykyään) täytyy mitata muutoskats. ja olla tietyissä rajoissa; mallisarjan tehokkain + 20% max.
Vaparivirityksiä on aniharvoin suomessa saatettu tehonmittaukseen viranomaisen toimesta. Vähäpäästöisiä ei saa virittää "lainkaan" (ihan vaan tiedoksi) joten sieltä ei tule mitään ihmetehoja (noin -90 ja uudemmat), ei paperilla eikä käytännössä..

Mitä vanhoihin suomenkilpisiin ralliautoihin tulee (käytännössä n. -90 saakka), ne ovat joko vapareita eli ei tehonmittausta, tai jos ovat turboja, ne perustuvat tehtaan turbomalliin-> ei tehonmittausta. Mun F-ryhmän escossa ei ole kuin 110hv + 20% max ja joka muuta väittää, todistakoon sen :wink: . Suljetulla alueella olen käyttänyt "jopa" 170hv tehoja, mutta se on toinen tarina.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ke Huhtikuu 5. 7:06:33 2006

Vaparia saa virittää yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta, kunhan pysyy yli 7kg/kW. Tästä oli kysytty jossain AKEn tiedotustilaisuudessa jenkkiharrastajien toimesta ja mulla on joku lappunenkin aiheesta jossain...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Huhtikuu 5. 7:35:06 2006

ylimark kirjoitti:...kunhan pysyy yli 7kg/kW. ...
Ei sitten muuta kun tonni terästä pohjaan kiinni niin saa "viritysvaraa" :green:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Huhtikuu 5. 9:40:27 2006

ytte kirjoitti:itellä ollu mietinnässä e36 sedan tai coupe cosan tekniikalla :roll:
Tuossa tulee vastaan se että bmw:tä ei ole ollut turbona muuten kyl onnistuisi.
Ite vaihdoin B asconaan bmw 2.5koneen ja ei ollu mitään sanomista konttorilla.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Huhtikuu 5. 9:58:14 2006

Cosander kirjoitti:
ytte kirjoitti:itellä ollu mietinnässä e36 sedan tai coupe cosan tekniikalla :roll:
Tuossa tulee vastaan se että bmw:tä ei ole ollut turbona muuten kyl onnistuisi.
Ite vaihdoin B asconaan bmw 2.5koneen ja ei ollu mitään sanomista konttorilla.
onhan sitä saanu turbolla, tosin tiisselinä =) Eikai sillä ole merkitystä onko siinä ollu ahdettua konetta vai ei, kunhan tehot on sopivat ja päästöt menee läpi. Cosan konettahan on katillisena ja aika uutena niin eikai päästöistäkään jää kiinni.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 5. 13:08:10 2006

ylimark kirjoitti:Vaparia saa virittää yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta, kunhan pysyy yli 7kg/kW. Tästä oli kysytty jossain AKEn tiedotustilaisuudessa jenkkiharrastajien toimesta ja mulla on joku lappunenkin aiheesta jossain...
Joo, näin se on myös vaparin kanssa. Jäi tuohon omaan vastaukseen se laittamatta erikseen vaikka F-ryhmäläisen (=aina vapari) kohdalla +20% mainitsinkin...

Näitä on hyvä välillä kerrata; nouseva virittelijäpolvi ei aina tiedä missä mennään kun kuulee-lukee lehdistä 600hv muskelijenkeistä ( :roll: joojoo..[provo]) ja tosiaan fiiuista jotka sylkee kolmeasataa pitkin asvalttia!
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Huhtikuu 5. 13:53:12 2006

jjs kirjoitti:
ylimark kirjoitti:Vaparia saa virittää yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta, kunhan pysyy yli 7kg/kW. Tästä oli kysytty jossain AKEn tiedotustilaisuudessa jenkkiharrastajien toimesta ja mulla on joku lappunenkin aiheesta jossain...
Joo, näin se on myös vaparin kanssa. Jäi tuohon omaan vastaukseen se laittamatta erikseen vaikka F-ryhmäläisen (=aina vapari) kohdalla +20% mainitsinkin...
Eikös tuo 7kg/KW sääntö koske vain jos moottoria ei ole vaihdettu? Eli käytännössä kantta ei saisi laskea, venttiileitä muutella tai lohkoa porauttaa isommaksi, nehän katsastusmies laskee moottorin vaihdoksi. Tietysti mikäs sitä käskee sille kertomaan, kuulostaa vain jotenkin epäuskottavalta että vaihtamalla imu- ja pakosarjan sekä nokka-akselin moottorin teho ~tuplaantuisi....

Sillä fiiatilla viittasin lähinnä tähän autoon. Eipä taida mennä ihan nykysäännöillä muutoskatsastuksella leimalle tuollainen ilman AKE:n lupia...

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Huhtikuu 5. 14:08:56 2006

jeddah kirjoitti: Tietysti mikäs sitä käskee sille kertomaan, kuulostaa vain jotenkin epäuskottavalta että vaihtamalla imu- ja pakosarjan sekä nokka-akselin moottorin teho ~tuplaantuisi....
Tehoilla ei ole merkitystä. Aina saa semmosen paperin niistä tehoista kun tarvii,se on Enter napin takana. Jos sä tota edes ajoit takaa???
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Huhtikuu 5. 14:10:01 2006

jeddah kirjoitti:
Sillä fiiatilla viittasin lähinnä tähän autoon. Eipä taida mennä ihan nykysäännöillä muutoskatsastuksella leimalle tuollainen ilman AKE:n lupia...
Kyllä tota hiivattia tehdessä on asioitu Aken kanssa suhteellisen tiiviisti. Kaveri vaan ties kertoa, kun tuntee tapauksen.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Huhtikuu 5. 14:51:14 2006

jeddah kirjoitti: Ja toinen mielenkiintoinen kysymys, miksi noissa F-ryhmän ralliautoissa usein näkyy olevan kilvet? Miten saa katulailliseksi esimerkiksi välikoppa-Escortin, 2.0OHC koneella, n. 200hv, nelilinkit, lukollinen perämurikka jostain Hiacesta jne. jne..?

Eikös noi valkokilpi f-autot leimata ralliautoksi joilla ei saa ajaa liikenteessä periaatteessa kuin siirtymät ja rallikilpailuihin kuuluvat ajot(porsaanreikiä tietysti tässäkin)eli autoihin ei tule käsittääkseni prosentteja eikä ole mitään +20hv:n tehorajoja ja saa rakentaa niin vapaasti kunhan kilpailun katsastukset menee läpi.. :roll: ?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Huhtikuu 5. 19:08:46 2006

Jari H kirjoitti:
jeddah kirjoitti:
Sillä fiiatilla viittasin lähinnä tähän autoon. Eipä taida mennä ihan nykysäännöillä muutoskatsastuksella leimalle tuollainen ilman AKE:n lupia...
Kyllä tota hiivattia tehdessä on asioitu Aken kanssa suhteellisen tiiviisti. Kaveri vaan ties kertoa, kun tuntee tapauksen.
Eikös tässä tapauksessa auton muutokset perustuneet siihen että malli muuttui Lancia Beta MonteCarloksi(perustuuko se samaan korirakenteeseen?),muistelisin VM:n jutusta jotain tälläistä...sinänsä varsin sairas laitos.En istuisi kyydissä kun vauhtia on kolme markkaa :roll:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ke Huhtikuu 5. 20:31:20 2006

jeddah kirjoitti: Eikös tuo 7kg/KW sääntö koske vain jos moottoria ei ole vaihdettu?
Ei, koskee kaikkia vapareita (pl. vähäpäästöset tietty).
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 6. 1:15:01 2006

pablo kirjoitti:
jeddah kirjoitti: Ja toinen mielenkiintoinen kysymys, miksi noissa F-ryhmän ralliautoissa usein näkyy olevan kilvet? Miten saa katulailliseksi esimerkiksi välikoppa-Escortin, 2.0OHC koneella, n. 200hv, nelilinkit, lukollinen perämurikka jostain Hiacesta jne. jne..?

Eikös noi valkokilpi f-autot leimata ralliautoksi joilla ei saa ajaa liikenteessä periaatteessa kuin siirtymät ja rallikilpailuihin kuuluvat ajot(porsaanreikiä tietysti tässäkin)eli autoihin ei tule käsittääkseni prosentteja eikä ole mitään +20hv:n tehorajoja ja saa rakentaa niin vapaasti kunhan kilpailun katsastukset menee läpi.. :roll: ?
Toinen tarkoittaa suomen kilpiä ja toinen tarkoittanee siirtotarroja(?)

Ensinmainittuja koskee samat määräykset kuin meitä muitakin vanhemmilla ei vähäpäästöisillä ajavia. Vain otteenmerkintä "vain kilpailukäyttöön" voi tarkoittaa pieniä rajoituksia käyttöön jos sheriffi huomaa. Ja jos sitä ei ole, lähde sillä minne haluat, koska haluat-> tavallinen auto viranomaisen silmissä

Siirtotarra-autoissa (kilpuri, F-ryhmä) ei ole väliä päästöistä (~90 saakka), mutta -kilpa-autojen rakennemääräykset- määrittelevät viritysten osalta rajat jotka ovet samat kuin suomenkilpisilla. Mutta et aja metriäkään paitsi rallin yhteydessä; muuten paukkuu veroa ja lujaa :cry:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin