Renkaitten ilmanpaineista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Renkaitten ilmanpaineista
Elikkä mikä olis hyvä ilmanpaine 205/40/17 kokosille renkaille? Oon kuullu, että matalaprofiilirenkaissa pitäisi olla vähän isompi ilmanpaine. Valaiskoon joku tietäväisempi.
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
joku tommonen 2.5-3 bar
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Mulla oli 2.5-2.8 noissa ja ihan hyvin pelitti.Miku kirjoitti:Meinasin jo kiireissäni alotella uutta topikkia, mutta jatketaanpa tähän samaan:
205-50-16, mitkä paineet on parhaat näihin?
Näistä ei taida mitään yleispätevää taulukkoa olla olemassa. Jos löytyy, niin linkki kelpaisi.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Menköön aluksi Petskun vanhoilla asetuksilla. Hyvä tietää kuitenkin jotakin väliä, missä paineet kuuluisi olla. Googlella löytyi kyllä näyttävä lista, mutta vähemmän täsmätietoa...ckolli kirjoitti:Ei kyllä tarvinnu kuin hakusanalla "rengaspaineet" googlettaa ja jo tupsahti sivukaupalla tietoa parissa sekunnissa.
205/50/16 renkaisiin kuormituksesta riippuen 2,3-2,8 bar paineet, automallista vielä riippuen.
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Nykyisillä "leveillä" ja matalaprofiilisilla renkailla on hieman kovemmat paineet kuin vanhoilla.
Nyrkkisääntönä:
Kova rengas = "kova ajaa", huonompi pito, kuluu keskeltä (liian kova)...
Pehmeä rengas = parempi pito, jäykkä kääntää, kuluu laidoilta (liian pehmeä)...
Kannattaa kysyä rengasliikkeestä minkälaisia paineita suosittelevat kys renkaalle normiajoon. Loput sitten mieltymyksen ja käyttötarkoituksen mukaan.
Nyrkkisääntönä:
Kova rengas = "kova ajaa", huonompi pito, kuluu keskeltä (liian kova)...
Pehmeä rengas = parempi pito, jäykkä kääntää, kuluu laidoilta (liian pehmeä)...
Kannattaa kysyä rengasliikkeestä minkälaisia paineita suosittelevat kys renkaalle normiajoon. Loput sitten mieltymyksen ja käyttötarkoituksen mukaan.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Nojoo mut jos kyse on madalletusta sierrasta on kyllä turha yrittää tutkia (taka)renkaiden kulumisesta onko siel oikeet vai väärät paineet.fsohc kirjoitti:Jos camberit on kohdallaan niin tuosta kulumisestahan näkee onko liikaa/liian vähän painetta
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Vastataan edellyttäen että kulmat on kohdillaan.fsohc kirjoitti:Jos camberit on kohdallaan niin tuosta kulumisestahan näkee onko liikaa/liian vähän painetta
Madallettu Sierra ja terveisiä takarenkaiden sisäreunoille. Syyt ja seuraukset selvitetty tällä osastolla joka kevät ja syksy muutaman vuoden ajan
