Renkaitten ilmanpaineista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

pac-man
Ylläpitäjä

Renkaitten ilmanpaineista

Viesti Kirjoittaja pac-man » Su Huhtikuu 9. 20:37:54 2006

Elikkä mikä olis hyvä ilmanpaine 205/40/17 kokosille renkaille? Oon kuullu, että matalaprofiilirenkaissa pitäisi olla vähän isompi ilmanpaine. Valaiskoon joku tietäväisempi.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Huhtikuu 9. 23:51:21 2006

joku tommonen 2.5-3 bar
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 10. 0:13:22 2006

Itse olen käyttänyt 17" :ssa 2.5-2.8 bar paineita.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 10. 0:28:02 2006

mulla on ollut semmonen 2.8-3.0.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Huhtikuu 10. 18:32:29 2006

Mä oon pitäny paineet 3.0 bar
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ti Huhtikuu 11. 9:21:27 2006

Meinasin jo kiireissäni alotella uutta topikkia, mutta jatketaanpa tähän samaan:
205-50-16, mitkä paineet on parhaat näihin?

Näistä ei taida mitään yleispätevää taulukkoa olla olemassa. Jos löytyy, niin linkki kelpaisi.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Huhtikuu 11. 9:48:28 2006

Miku kirjoitti:Meinasin jo kiireissäni alotella uutta topikkia, mutta jatketaanpa tähän samaan:
205-50-16, mitkä paineet on parhaat näihin?

Näistä ei taida mitään yleispätevää taulukkoa olla olemassa. Jos löytyy, niin linkki kelpaisi.
Mulla oli 2.5-2.8 noissa ja ihan hyvin pelitti.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Huhtikuu 11. 10:17:08 2006

Ei kyllä tarvinnu kuin hakusanalla "rengaspaineet" googlettaa ja jo tupsahti sivukaupalla tietoa parissa sekunnissa.
205/50/16 renkaisiin kuormituksesta riippuen 2,3-2,8 bar paineet, automallista vielä riippuen.

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ti Huhtikuu 11. 11:49:32 2006

ckolli kirjoitti:Ei kyllä tarvinnu kuin hakusanalla "rengaspaineet" googlettaa ja jo tupsahti sivukaupalla tietoa parissa sekunnissa.
205/50/16 renkaisiin kuormituksesta riippuen 2,3-2,8 bar paineet, automallista vielä riippuen.
Menköön aluksi Petskun vanhoilla asetuksilla. Hyvä tietää kuitenkin jotakin väliä, missä paineet kuuluisi olla. Googlella löytyi kyllä näyttävä lista, mutta vähemmän täsmätietoa...

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Huhtikuu 11. 12:44:32 2006

Nykyisillä "leveillä" ja matalaprofiilisilla renkailla on hieman kovemmat paineet kuin vanhoilla.

Nyrkkisääntönä:
Kova rengas = "kova ajaa", huonompi pito, kuluu keskeltä (liian kova)...
Pehmeä rengas = parempi pito, jäykkä kääntää, kuluu laidoilta (liian pehmeä)...

Kannattaa kysyä rengasliikkeestä minkälaisia paineita suosittelevat kys renkaalle normiajoon. Loput sitten mieltymyksen ja käyttötarkoituksen mukaan.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 12:48:48 2006

Jos camberit on kohdallaan niin tuosta kulumisestahan näkee onko liikaa/liian vähän painetta

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Huhtikuu 11. 13:07:08 2006

fsohc kirjoitti:Jos camberit on kohdallaan niin tuosta kulumisestahan näkee onko liikaa/liian vähän painetta
Nojoo mut jos kyse on madalletusta sierrasta on kyllä turha yrittää tutkia (taka)renkaiden kulumisesta onko siel oikeet vai väärät paineet.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 13:09:11 2006

Juu totta kyllä sierrassa, katsoin vaan että kysyjän auto olisi escort missä ei kait tuota sierran ongelmaa ole.
Mainitsinkin että jos camberit on kohdallaan :wink:

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Huhtikuu 11. 15:53:21 2006

Onkos kellään lämpömittaria? Sillähän saisi ratapäivillä katottua, että miten renkaat ottaa lämpöä.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Huhtikuu 11. 20:17:02 2006

fsohc kirjoitti:Jos camberit on kohdallaan niin tuosta kulumisestahan näkee onko liikaa/liian vähän painetta
Vastataan edellyttäen että kulmat on kohdillaan.

Madallettu Sierra ja terveisiä takarenkaiden sisäreunoille. Syyt ja seuraukset selvitetty tällä osastolla joka kevät ja syksy muutaman vuoden ajan :)

Vastaa Viestiin