millasia paineita tarjottu ohc:lle vakiokokoonpanolla ?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

millasia paineita tarjottu ohc:lle vakiokokoonpanolla ?

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Huhtikuu 9. 19:35:53 2006

moottori on siis teknisesti vakio 2.0 ohc johon laitettu 03 saappaan hyrrä, pieni cooleri ja ms ja noin 170cc suuttimet, seosmittari löytyy. olisi kiva kuulla jos jollain ollut vastaavaa settiä et minkämöisii paineita muut on käyttäneet? tällä hetkellä n.5 psi:tä.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Huhtikuu 9. 20:23:02 2006

170cc suuttimet?!? Hyvä jos vapariin riittää...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 9. 20:42:23 2006

Männät pettävät renkaiden välistä ~15psi:n jälkeen. Jos meinaat ajella huolettomasti, älä mene yli 10psi:n ~0,7 bar.
Ja Jesse jo huomauttikin noista suuttimista :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Huhtikuu 9. 20:48:09 2006

JesseT kirjoitti:170cc suuttimet?!? Hyvä jos vapariin riittää...
ne on tollasest fordin2.9 v6 koneesta, en tarkkaa kokoa tiie mut 4 pyttysessä ei varmaan yli 150hv:n riitä, vaihtoon menee jossain vaiheessa.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Huhtikuu 9. 20:51:14 2006

Veivit taipuu ennenkuin männät pettää, jos kyseessä orkkis Mahlet. 1.2 bar olen itse ajanut. Tosin puristukset oli pudotettu n. 8.8 tienoille.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Huhtikuu 9. 21:04:24 2006

palotilat on pikkasen muokattu et puristukset on aavistuksen matalammat kuin vakiossa, mitä lie alunperin tommoses och kaasari konees sit rutut.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 9. 21:22:44 2006

Arska kirjoitti:Veivit taipuu ennenkuin männät pettää, jos kyseessä orkkis Mahlet. 1.2 bar olen itse ajanut. Tosin puristukset oli pudotettu n. 8.8 tienoille.
2.0 -veivit antautui aikoinaan vasta 1,5 bar jälkeen. 205 -veivit on lienee vähintään yhtä vahvat.
:?: Männät, orkkis mahlet myös, on pettäneet ennen kiloa ja aina renkaiden välistä. Sorvattuja ja sorvaamattomia. En muista olivatko kaikki 2.0 -mäntiä vai oliko joukossa 205 -mäntiä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Huhtikuu 9. 21:43:34 2006

0.8mm männistä pois & fel-pron sininen tiiviste, muuten vakio, 1-1.2bar (paskan mittarin mukaan), ei hajonnut mutta eipä niitä kilometrejäkään paljoa tullut mutta kenkää sai senkin edestä. Eli ainakin jonkun aikaa kestää.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Huhtikuu 10. 7:54:44 2006

0.9bar puristukset 9.2:1 > toimii!

1.2bar > jonka jälkeen puristukset 4-7:1 välillä :lol:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Huhtikuu 10. 12:27:13 2006

JesseT kirjoitti:170cc suuttimet?!? Hyvä jos vapariin riittää...
Eikös 2.0ohc IS koneen vakiotkin ole jo 167cc, joten ehdottomasti isompaa HETI! tilalle muuten taitaa soppa loppua kesken jo alkuunsa
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ma Huhtikuu 10. 14:09:48 2006

Vakio iS:n suuttimet+kertova säädin niin mulla loppu bensa n. 0,75-0,8bar. 0,6bar uskalti ajella melko turvallisesti.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ma Huhtikuu 10. 21:15:12 2006

joo, kossun suihkuista haasteltiin tänää kaverin kans et jos sellaset.. täytyy varmaan pitää ahdot tosiaan alle 10 psi:n ja etsiä jostain "halvalla" kestävä alkerta.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Huhtikuu 10. 21:42:59 2006

Kyllä vakio is:än alakerta kestää tosi paljon jos vaan kaikki on kohallaan. Tähän mennessä tehokkain vastaan tullut "vakio" (sorvatut männät) is:än alakerralla jarrutettu teho on 330hv. Tämä kax kurkusella datti kaasarilla!(modifioitu kylläkin)
Kovimmillaan paineet 1,8bar.

Varttimailin ko. välikoppa kulki 12.1sec/197kmh. Auto oli jokapäiväisessä käytössä ilman mitään ongelmia.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ma Huhtikuu 10. 22:41:09 2006

TVR kirjoitti:Kyllä vakio is:än alakerta kestää tosi paljon jos vaan kaikki on kohallaan. Tähän mennessä tehokkain vastaan tullut "vakio" (sorvatut männät) is:än alakerralla jarrutettu teho on 330hv. Tämä kax kurkusella datti kaasarilla!(modifioitu kylläkin)
Kovimmillaan paineet 1,8bar.

Varttimailin ko. välikoppa kulki 12.1sec/197kmh. Auto oli jokapäiväisessä käytössä ilman mitään ongelmia.
ai prkkeles! se on jo nopea käyttikseksi, tossa on vanhanliiton tanarin alakerta. mitä sitten eroa lienee tohon is:sän alakertaan.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Huhtikuu 10. 23:35:19 2006

simanski kirjoitti:
TVR kirjoitti:Kyllä vakio is:än alakerta kestää tosi paljon jos vaan kaikki on kohallaan. Tähän mennessä tehokkain vastaan tullut "vakio" (sorvatut männät) is:än alakerralla jarrutettu teho on 330hv. Tämä kax kurkusella datti kaasarilla!(modifioitu kylläkin)
Kovimmillaan paineet 1,8bar.

Varttimailin ko. välikoppa kulki 12.1sec/197kmh. Auto oli jokapäiväisessä käytössä ilman mitään ongelmia.
ai prkkeles! se on jo nopea käyttikseksi, tossa on vanhanliiton tanarin alakerta. mitä sitten eroa lienee tohon is:sän alakertaan.
No oleellisin ero keston suhteen on kanget.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Huhtikuu 11. 15:20:00 2006

Mitenkähän tommonen kone kestää Oikeaa polkemista. En nyt tarkoita mitään kyläringillä sutimista ja kiihdyttelyä vaan sorapätkät ja muut pitkät vedätykset...

Nuo 170cc suuttimet on tosiaan ihan vakio roinaa, että cosan vakiot vaikka niin riittää edes johonkin...

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Huhtikuu 11. 16:40:35 2006

Ares kirjoitti:Mitenkähän tommonen kone kestää Oikeaa polkemista. En nyt tarkoita mitään kyläringillä sutimista ja kiihdyttelyä vaan sorapätkät ja muut pitkät vedätykset...

Nuo 170cc suuttimet on tosiaan ihan vakio roinaa, että cosan vakiot vaikka niin riittää edes johonkin...
ei varmasti kestä, paineet max 7 psi ja alko vissiin jo 3:sella kilistämään. jos siihen junttais is pannun kossun männillä ja suuttimilla tai jotain, tehoa on saatva jokatapauksessa.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Huhtikuu 11. 18:06:42 2006

jääautossa ollu vakio kaasari mallin 205:nen ahtoja siinä 0.5bar kieppeillä. Kenkää on saanu ja eikä mitään puutumisen merkkejä.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Huhtikuu 11. 22:04:58 2006

kestääköhän fel pron "sininen paffi" kuin ahtoo? kattelin tos vaan et aika sopivan hintanen ois, 32e.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Huhtikuu 11. 22:06:19 2006

simanski kirjoitti:kestääköhän fel pron "sininen paffi" kuin ahtoo? kattelin tos vaan et aika sopivan hintanen ois, 32e.
Tossa ylempänä kerroin jo ja sen ainakin kesti.. Lautamäeltä sai muistaakseni 25€.. Kannattaa huomioida että se on ohuempi kuin orig. tiiviste.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Huhtikuu 11. 22:12:19 2006

Itse ajelin ihan vakiopahvilla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Huhtikuu 11. 22:14:12 2006

Jaakkoki kirjoitti:
simanski kirjoitti:kestääköhän fel pron "sininen paffi" kuin ahtoo? kattelin tos vaan et aika sopivan hintanen ois, 32e.
Tossa ylempänä kerroin jo ja sen ainakin kesti.. Lautamäeltä sai muistaakseni 25€.. Kannattaa huomioida että se on ohuempi kuin orig. tiiviste.
okra, enpäs huomannu :oops: 205 lohko, ohc veivit,kossun mäännät , is kansi ja tollanen paffi, siin ois kait vaille 8 rutut jos lohkon ja kannen kevyest höylää?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 22:18:35 2006

Mites tietääkö kukaan saako noita p100:n mäntiä enää mistään? Niillä sais rutun tonne kasinpaikkeille

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Huhtikuu 11. 22:21:57 2006

fsohc kirjoitti:Mites tietääkö kukaan saako noita p100:n mäntiä enää mistään? Niillä sais rutun tonne kasinpaikkeille
Halvemmaksi tulee pyyhkästä sorvissa sen 1.3mm pois. Eikai niissä p100 männissä muuta eroa ole? Tai sitten parempi vaihtoehto tehdä keskelle sopiva monttu. Eikai niiden puristuksien tarvi nuin pienet olla?

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 22:31:35 2006

lisäkysymys paljo noissa sierran stanu männissä on laen paksuus?

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ti Huhtikuu 11. 22:56:49 2006

fsohc kirjoitti:lisäkysymys paljo noissa sierran stanu männissä on laen paksuus?
En tiedä eroaako Sierran mäntä vanhasta Taunuksen männästä, mutta Tanelissa männän laki on keskeltä n. 9mm paksu....

Porasin yhdestä läpi ja mittasin :)

Kimmo

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 12. 0:13:29 2006

Tein omiin AE:n tarvikevakioihin keskelle montut sorvilla. Saa nähdä miten mojahtaa :lol:
Jäsen #606

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Huhtikuu 12. 0:23:58 2006

Ois varaa ostaa putkisto&cooleri tuohon omaan projektiin niin sais kokeiltua paljo tuo ihan vakio ohari kestää. Evo kakkoseen tulee sitten sorvatut männät. Evo kolmosta ei ole vielä suunniteltu :lol:

Rasmus
Ylläpitäjä

Re: millasia paineita tarjottu ohc:lle vakiokokoonpanolla ?

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Ke Huhtikuu 12. 13:59:05 2006

kokeiltu:
1,6 (harva) vakio OHC alakerta, sininen massakannentiiviste, 50ml palotila, muuten vakio kansi, 1,2bar painetta. 160hv takapyöristä.

Nakutti, kytkin luisti, laatikko hajosi, kannentiiviste petti... mutta männät kesti. ohipuhallusta niin, että öljyt ei pysynyt kunnolla sisällä :)

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » To Huhtikuu 13. 18:40:28 2006

Ares kirjoitti:Mitenkähän tommonen kone kestää Oikeaa polkemista. En nyt tarkoita mitään kyläringillä sutimista ja kiihdyttelyä vaan sorapätkät ja muut pitkät vedätykset...

Nuo 170cc suuttimet on tosiaan ihan vakio roinaa, että cosan vakiot vaikka niin riittää edes johonkin...
Jos tuota Tvr:n mainitsemaa konetta tarkoitit, niin olisi kiva päästä näkemään kun vedätät sorapätkällä pitkään ahdetulla 330hp koneella.. :lol:
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Huhtikuu 18. 18:30:56 2006

nyt on uus projektikone hankittuna, seuraava kysymys: mihin tehoon suunnilleen piisaa vakio is kansi+nokka? 250hv/1,0bar???
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Huhtikuu 18. 19:30:37 2006

simanski kirjoitti:nyt on uus projektikone hankittuna, seuraava kysymys: mihin tehoon suunnilleen piisaa vakio is kansi+nokka? 250hv/1,0bar???
Täysin vakiolla is kannella saa kilolla ulos 225hv. Ahtimena oli T04.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Huhtikuu 18. 19:44:39 2006

AkiS kirjoitti:
simanski kirjoitti:nyt on uus projektikone hankittuna, seuraava kysymys: mihin tehoon suunnilleen piisaa vakio is kansi+nokka? 250hv/1,0bar???
Täysin vakiolla is kannella saa kilolla ulos 225hv. Ahtimena oli T04.
ok. toi kansi saa lievän siistinnän mut ei ihmeempää.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Huhtikuu 18. 21:10:20 2006

AkiS kirjoitti:
simanski kirjoitti:nyt on uus projektikone hankittuna, seuraava kysymys: mihin tehoon suunnilleen piisaa vakio is kansi+nokka? 250hv/1,0bar???
Täysin vakiolla is kannella saa kilolla ulos 225hv. Ahtimena oli T04.
Kevyesti viilatulla kaasarikoneen kannella lähtee hiukan alle kilolla reilut 250 hv, ahtimena hypriti 48/48 .63 pakopesällä
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Huhtikuu 18. 23:24:27 2006

vakioruiskulla ja koneella lähtee 190hv 0.7bar
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Vastaa Viestiin