Männänrenkaat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Männänrenkaat
Mihinkäs asentoon pitäis männänrenkaat laittaa noissa wisecon männisä? Renkaat on speed pron ja alimmainen öljyrengas on kolmesta osasta eli siinä on rengas ja sitten sellanen metallihaitari ja sitten toinen rengas. Mukana tuli ihan hyvät ohjeet mutta jäi mietityttämään että miten katkokset pitäisi asetella toisiinsa nähden?
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
minä olen laittanut toyota asentajana
kaikki escorttinikin toyotan kirjan mukaan
ei ole ollut puristuspaine/öljynsyönti ongelmia
äkkiä sutastu kuva, ja sen kyllä huomaa:
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/mrenkaat.jpg


äkkiä sutastu kuva, ja sen kyllä huomaa:
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/mrenkaat.jpg
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minä olen ainakin sellaisessa uskossa, että männänrenkaat pyöriii käytössä joten niiden asennolla on merkitystä vain ensi startissa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
pyörii on ehkä harhaan johtava sanamuoto.SLEI kirjoitti:Minä olen ainakin sellaisessa uskossa, että männänrenkaat pyöriii käytössä joten niiden asennolla on merkitystä vain ensi startissa.
totta on että ne ovat yleensä miten sattuu moottoreita purettaessa.
selventävämpi lausunto voisi olla
"muuttavat asentoaan toisiinsa nähden"
"liikkeen suunnan, matkan ja liikkeeseen käytetyn ajan(aika) välillä ei ole järjestelmällistä logiikkaa"
joo, vissiin väsyttää, lähden koisimaan

-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tässä yksi ikuisuuskysymys johon ei aivan selvää vastausta kait ole. Itse olen laittanut puristuskatkokset joskus tapin suuntaisesti ja sitten on käytetty taktiikkaa että ei katkoksia painepuolelle (lohkon pakoseinämä). Wiseco muistaakseni neuvoi ns 120astetta ja lohkon imupuolelle, öljyrenkailla ei kai niin suurta merkitystä, kunhan pyörittelee eripuolille. Aikoinaan kun tehtiin halpis ohc koneita vw männillä joissa oli yksiosainen öljyrengas, laitoin puristusrenkaat tapin suuntaisesti ja öljykatkos imupuolelle, hyvin pelasi.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Niinhän mun mielestä siinä ohjeessa oliTuunaavaAmis kirjoitti:Mun mielestä ne ohjeet mitkä tulee männän mukana on kyllä suht selvät. Ite laittalin kans katkokset niin että ne on tapin suuntaisesti.. hyvin on 1700km jo toiminu
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
ei sillä nyt niin suurta väliä ole mihin asentoon ne laittaa. ne kumminkin muuttaa paikkaansa koneen käydessä. pitää vaan huolen siitä että ne katkokset ei ole kaikki samassa linjassa. tosin ei se nyt niin kauheasti meinaa vaikka olisikin.toista voi olla sitten korkeampi puristeiset laitteet. kuten ne sellaiset kilpamännät missä on reiät jotka erikseen puristavat männänrengasta sylinterin seinämään. (eli männänlaelta on reiät männänrenkaan taakse, josta puristuspaine ja räjähdyksen paine painaa männänrengasta sylinterin seinään.)
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kun rinkulassa oleva katkos liikkuu esim. tappiin nähden eri paikkaan männän kehällä niin minun mielestäni se pyörii.Brenda kirjoitti:pyörii on ehkä harhaan johtava sanamuoto.SLEI kirjoitti:Minä olen ainakin sellaisessa uskossa, että männänrenkaat pyöriii käytössä joten niiden asennolla on merkitystä vain ensi startissa.
totta on että ne ovat yleensä miten sattuu moottoreita purettaessa.
selventävämpi lausunto voisi olla
"muuttavat asentoaan toisiinsa nähden"
"liikkeen suunnan, matkan ja liikkeeseen käytetyn ajan(aika) välillä ei ole järjestelmällistä logiikkaa"
joo, vissiin väsyttää, lähden koisimaan
Yritin yllä sanoa, että ne katkokset liikkuu eri nopeutta eri suuntii tai on liikkumatta joten ei ne katkokset pysy 120 asteen tms. päässä toisistaan.
Ensimmäisessä käynnistyksessä välejä ei tietenkään laiteta samaan linjaan. Jos männät on käytetyt eikä niitä putsata ja renkaat on jumissa niin sitten voi pysyä paikallaan, mutta ei kai kukaan konetta noilla tuntomerkeillä laita kasaan

4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Samat kämmit kokeilleena (tai en muista oliko ne ihan samassa linjassa, tosiaan, paineet poistuu alakertaan...)fomoco3 kirjoitti:Oon muutaman kämmin kuullut männänrenkaiden vaihosta ja en suosittele rakojen laittoa samaan linjaan...alkaa lotiseen sylintereissä ja paineet puskia ö.pohjaan..
Tarinan opetus, älä kokoa kännissä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Aikamoiset välykset kyllä saa olla männänrenkaiden katkoskohdassa että alkaa hurjasti ohipuhaltamaan vaikka olisi samassa linjassakinfomoco3 kirjoitti:Oon muutaman kämmin kuullut männänrenkaiden vaihosta ja en suosittele rakojen laittoa samaan linjaan...alkaa lotiseen sylintereissä ja paineet puskia ö.pohjaan..

Olisko jäänyt pytyt hoonaamatta tai sitten on ollut soikeat sylinterit?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
ei tuo paljon puhalla, huohottimesta hiukan enempi tulee ilmaa..Hectori kirjoitti:katsoittekos paljonko oli katkosvälys kun ohi puhalsi?
onhan noissa uudemmissa ohc koneissa jo katkosvälystä jonkin verran. 0.4-0.6 milliä kun taas vanhemmissa näyttäis olevan 0.038-0.048.
siis 2.0L OHC.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Mä kerkesin meinaa tempasta ne männät sinne pyttyihinkin jo ja ilmeisesti on ollu ajatukset ihan muualla kun menin prkl laittaa niitten öljyrenkaiden ja sen haitarin katkokset kaikki samaan kohtaan.. En tiiä että mitähän ihmettä mä oon taas ajatellu..
Mut eikös noi ARP:n kiertokangen pultit kestä avauksen ja uudelleen kiristyksen tässä vaiheessa? Ainakin ne piti kolmeen kertaan kiristää kun ne laitoin..
Eli kannattaisko nyt ruveta repimään tota auki vai antaako mennä noin jos ne kuitenkin vähän "pyörii"..

Eli kannattaisko nyt ruveta repimään tota auki vai antaako mennä noin jos ne kuitenkin vähän "pyörii"..

Toyota Supra TT
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
kyllä arpit kestää avata kun vakiopultitkin kestää
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Ylläpitäjä
Re: Männänrenkaat
Enpä huomannut, että olisi mainittu, että niillä painerenkailla on vielä ylä- ja alapuoli. Mutta nytpä on mainittu. Niitä männänrenkaiden sivuprofiileja on sitten monenlaisia, minä en ainakaan pysty päättelemään niitä katsomalla, kuinka päin ne tulee, vaan pakko katsoa rengassatsin mukana tulevista lapuista.Hena kirjoitti:Mihinkäs asentoon pitäis männänrenkaat laittaa noissa wisecon männisä? ?
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Omissa wicecon männänrenkaissa on merkit mikä puoli ylös.
Mielestäni ohjeet olivat hyvät itse vaan tappelin hetken aikaan niiden männäntapin sokkien kanssa...
Mielestäni ohjeet olivat hyvät itse vaan tappelin hetken aikaan niiden männäntapin sokkien kanssa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Ylläpitäjä
Viimeksi yksissä epäsymmetrisissä profiileissa oli pieni nystyrä ja lapussa sitten, että nystyrä ylös.NiceMan kirjoitti:Omissa wicecon männänrenkaissa on merkit mikä puoli ylös.
Mielestäni ohjeet olivat hyvät itse vaan tappelin hetken aikaan niiden männäntapin sokkien kanssa...
Oliko ne tappien sokat sellaiset spirolockit? Oottapas jos joudut aukaisemaan niitä.
http://kb-silvolite.com/feature.php?action=read&F_id=26
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Tuota ohc:tä kasattaessa tuli vastaan sellanen homma et paketissa oli yksi
männänrengas väärän paksuinen...
Kyseessä AE:n renkaat ja kaikki renkaat oli eritelty omiiin pusseihinsa.
Niin keskimmäinen rengas oli ainakin 2mm liian paksu. ja paketissa oleva ylin rengas passasi männässä siihen keskimmäiseen uraan. Onko kenellekkään käyny vastaavaa?
Olikin tullut varaosaliikkeestä väärät renkaat. nyt alkaa oleen motti läjässä.
männänrengas väärän paksuinen...

Niin keskimmäinen rengas oli ainakin 2mm liian paksu. ja paketissa oleva ylin rengas passasi männässä siihen keskimmäiseen uraan. Onko kenellekkään käyny vastaavaa?
Olikin tullut varaosaliikkeestä väärät renkaat. nyt alkaa oleen motti läjässä.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.