Kimmo's kirjoitti:Vähän OT kysymys, mutta kuitenkin:
Sulla menee tuo vesikierto termarikotelosta ennen termostaattia ahtimelle ja paluu ylävesiletkuun termarin jälkeen. (Jos oikein tulkitsin noita kuvia.)
Jos oikein ymmärrän niin eikös silloin kun termari on kiinni, niin vesi kulkee reippaasi ahtimen läpi ylävesiletkuun, koska paine-ero on silloin suuri. Kun termari aukeaa, niin vesi pääsee helposti sen läpi ylävesiletkuun jolloin paine-ero ennen ja jälkeen termarin on pieni -> veden kierto ahtimen läpi heikkenee.
Pitääkö mun järkeilyt paikkaansa?
- Kimmo
Joo mutta ei se silti vastaa samaa niinkuin se, että sen termarin ottais kokonaan pois. Pikkasen se ahdistaa avonainenkin termari. Tähän luotan. Toi letku oli mulla tuolla lohkon alanurkassa, mutta järkeilin, että tulee automaattisesti ilmakin pois kun pistää tohon, ja termarikin voi toimia paremmin kun siinä hännän alla kiertää vesi kokoajan.
Tasan 85 asteessa piti lämpötilan eilen kun käyttelin. Pitää katsoa tuleeko tosta ahtimen letkusta kokoajan vettä. Jakierrättäähän toi ahdin itsekin tota vettä(omalla painolla), ilman jäähdytyspuhallusta lämmöt kohos 97 asteeseen ja kun auton sammutti niin keskiosa juur pikkasen kiehutti vettä -> vesi tuli ilmausletkusta ajoittain. Luultavasti loppu meni ylävesiletkuun.
Eikös tommonen pieni keittoilmiö ole normaalia alkuperäsissäkin turboasennuksissa kun vehkeet on kuumana?
Jos ei toimi tossa niin otan veden sieltä lohkon alanurkasta ja paluu lämppärin letkuun, tai alavesiletkuun, niin kiertää varmasti.