Turbo saabin paineasetelma OHC koneeseen?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Turbo saabin paineasetelma OHC koneeseen?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 25. 19:18:23 2006

Kytkin (levy&asetelma) pitäisi laittaa tuohon omaan projektiin, tällaista on ehdotettu:
4-lapanen sinteri (ilman jousia) ja turbo saabin asetelma
Yritin hakea monella hakusanalla, mutta en löytänyt mitään tietoa tuosta saabin asetelmasta (pelkästään veiveistä). Viittisikö joku valaista mikä turbo saabin asetelma sopis ohc:n perään ja vaatiiko mitään muutoksia?

motonetissa on tällaisia:
KYTKINSARJA SAAB 900 79--93
Sisältää yleensä paineasetelman, levyn ja laakerin. Joissakin sarjoissa
painelaakeri on erikseen.
900 78--85 (painelaakeri-Ø70mm/ei Turbo). . . . . . . . . . 84-1145 75.35 ???
900 85--88 (painelaakeri-Ø63mm/ei Turbo). . . . . . . . . . 84-1146 78.04 ???
900/16V 89--93 (ei Turbo). . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1275 89.50 ???
900-Turbo 78--85 (painelaakeri-Ø70mm). . . . . . . . . . . 84-1147 83.08 ???
900-Turbo 85--89 (painelaakeri-Ø63mm). . . . . . . . . . . 84-1275 89.50 ???
900-Turbo 90--93 (Ø228mm). . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1201 116.72 ???

Joku näistä kenties?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Huhtikuu 25. 19:54:17 2006

Voisiko olla tämä:

9000 2,0/2,3 94--moottnoV028943 (Ø215mm, myös Turbo). . . . 84-1837 149.35 ???

Koko ainakin sopii paremmin..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Turbo saabin paineasetelma OHC koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Huhtikuu 25. 23:26:36 2006

fsohc kirjoitti:Kytkin (levy&asetelma) pitäisi laittaa tuohon omaan projektiin, tällaista on ehdotettu:
4-lapanen sinteri (ilman jousia) ja turbo saabin asetelma
Yritin hakea monella hakusanalla, mutta en löytänyt mitään tietoa tuosta saabin asetelmasta (pelkästään veiveistä). Viittisikö joku valaista mikä turbo saabin asetelma sopis ohc:n perään ja vaatiiko mitään muutoksia?
Vaatii keskitys tappien uudelleen sijoituksen tai sitten reikien(asetelmasta) rotsausta kohdalleen.
Ja lisäksi pitää levy simmata kohdalleen kun eri paksuinen levy kun saabissa.
Itsellä oli yksi tuollainen tehty ja piti huonommin kuin AP-racingin asetelma+sinteri.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Huhtikuu 26. 1:16:41 2006

Paljon muuten suunnilleen maksaa tuo ap racingin asetelma ja sintteri?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Huhtikuu 26. 6:41:08 2006

Aksu kirjoitti: Vaatii keskitys tappien uudelleen sijoituksen tai sitten reikien(asetelmasta) rotsausta kohdalleen.
Ja lisäksi pitää levy simmata kohdalleen kun eri paksuinen levy kun saabissa.
Itsellä oli yksi tuollainen tehty ja piti huonommin kuin AP-racingin asetelma+sinteri.
Tarkotatko simmauksella vaijerin "säädön"?
fsohc kirjoitti:Paljon muuten suunnilleen maksaa tuo ap racingin asetelma ja sintteri?
500e
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Huhtikuu 26. 11:34:12 2006

qreippi kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Vaatii keskitys tappien uudelleen sijoituksen tai sitten reikien(asetelmasta) rotsausta kohdalleen.
Ja lisäksi pitää levy simmata kohdalleen kun eri paksuinen levy kun saabissa.
Itsellä oli yksi tuollainen tehty ja piti huonommin kuin AP-racingin asetelma+sinteri.
Tarkotatko simmauksella vaijerin "säädön"?
fsohc kirjoitti:Paljon muuten suunnilleen maksaa tuo ap racingin asetelma ja sintteri?
500e
Eikä ole noin kallis tuo "sport" mallin paketti,~300paikkeilla tuo on
Mutta racing asetelmalla hinta paketille menee sitten liki tuon(500).
Soita rally raceille ja kysy sieltä päivän hinta. Taitaa tuo racing vastata lähelle sitä volvon vastaavaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ke Huhtikuu 26. 12:14:01 2006

Mulla on tuo AP:n sprint, eli se jäykin asetelma. Se on kyllä tosissaan jo jäykkä ja maksaa sen 350€, siihen sitten vielä kytkin sen 150€. Ei ainakaan yrittänytkään luistaa nelilapasen sintterin kanssa onnettomalla 360nm väännöllä, kun päästelin meneen. Pitäis vissiin kestää sen reilu 500nm vääntöä tuo asetelma sintterin kanssa.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Huhtikuu 26. 18:33:50 2006

volvon sach race asetelmaa kehiin
ford escort´79 tic

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Huhtikuu 26. 20:45:14 2006

adh kirjoitti:volvon sach race asetelmaa kehiin
Jep. 8) Todettu hyväksi.

Miinuksena tietysti että tulee lisäkustannuksia kun koneistaa vauhtipyörään uuden jaon tuolle tai kokonaan uuden pyörän. Toki voi viilata reiät kohilleen mutta ei ehkä kovin suositeltavaa...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Toukokuu 2. 10:58:25 2006

melkein sitte jo samalla rahalla ostaa suoraan sopivan..

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Toukokuu 2. 18:53:29 2006

hilteri kirjoitti:melkein sitte jo samalla rahalla ostaa suoraan sopivan..
Mutta josse suoraan s0piva ei piäkkään..? :wink:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Toukokuu 2. 19:27:20 2006

Paljonkos tuollainen volvon sach race asetelma pitää?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Toukokuu 2. 20:15:45 2006

Mulla on Rallyracen myymä 216mm sport asetelma joka luistaa jo vaparinkin väännöillä nelilapa sintterin kanssa.
Eli AP racingin tai Sachsin asetelmaa kehiin, niin ainakin ite teen.
#6
Escort -75

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Toukokuu 2. 22:28:36 2006

Ilkka_H kirjoitti:Mulla on Rallyracen myymä 216mm sport asetelma joka luistaa jo vaparinkin väännöillä nelilapa sintterin kanssa.
Eli AP racingin tai Sachsin asetelmaa kehiin, niin ainakin ite teen.
Ilmeisesti tuo on se joka asetelma joka tuli tuon ap:n sport tilalle ?
Ei myynnyt /suositellut viime kesänä kun Ap:tä ei saannut.
Pitää alkaa hommaamaan rankempaa kytkintä itsellekin.Vajaan vuoden päivät kesti tuo nykyinen kytkin ja nyt alkaa vetelemään viimeisiä kun pari kertaa päässyt luistaman.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Toukokuu 2. 22:28:44 2006

KIP kirjoitti:Paljonkos tuollainen volvon sach race asetelma pitää?

Oliko se ny 540nm mitä mettis oli penkittäny sillä?
Ja itellä ei pitäny AP enää 1.5 ahtojen jälkeen. Ei tietoa väännöistä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Toukokuu 3. 0:12:23 2006

AkiS kirjoitti:
KIP kirjoitti:Paljonkos tuollainen volvon sach race asetelma pitää?

Oliko se ny 540nm mitä mettis oli penkittäny sillä?
Ja itellä ei pitäny AP enää 1.5 ahtojen jälkeen. Ei tietoa väännöistä...
Olikos sulla tuo Ap:race-asetelma vai sport ? Race asetelmahan ohc:n on jotain 350€
Mulla kesti sport-malli 490Nm/285hv - 445Nm/330hv kyllä penkissä mutta ei enään täys vaihtoa kadulla.
Pitää selvitellä paljonko tuolle race mallille luvataan väännön kestö niin ei tarvitsi alkaa koneistelemaan ylimääräisiä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Toukokuu 3. 16:31:19 2006

Valaiskaa kokeneemmat mitä noin niiku suunnilleenkaan maksaa koneistustyöt jos alkaa muuttaan kiinnityksiä?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Toukokuu 3. 16:58:21 2006

Aksu kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Mulla on Rallyracen myymä 216mm sport asetelma joka luistaa jo vaparinkin väännöillä nelilapa sintterin kanssa.
Eli AP racingin tai Sachsin asetelmaa kehiin, niin ainakin ite teen.
Ilmeisesti tuo on se joka asetelma joka tuli tuon ap:n sport tilalle ?
Ei myynnyt /suositellut viime kesänä kun Ap:tä ei saannut.
Pitää alkaa hommaamaan rankempaa kytkintä itsellekin.Vajaan vuoden päivät kesti tuo nykyinen kytkin ja nyt alkaa vetelemään viimeisiä kun pari kertaa päässyt luistaman.
Juttelin äsken rallyracen (samin ?) kanssa ja sanoi että tuo sportti on myös AP tekemä ja sen pitäisi kuulemman mukaan kestää noin 330-340Nm ja kuulemma ei ole ollut ongelmia muiden myytyjen kanssa. Eli pitää alkaa purkaan omaa irti ja kattoa onko päässyt likaantumaan tai vauhtipyörä ottanut kipeää, palanut tms.
#6
Escort -75

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Toukokuu 3. 17:27:01 2006

AkiS kirjoitti:
KIP kirjoitti:Paljonkos tuollainen volvon sach race asetelma pitää?

Oliko se ny 540nm mitä mettis oli penkittäny sillä?
Ja itellä ei pitäny AP enää 1.5 ahtojen jälkeen. Ei tietoa väännöistä...
On teillä hirveitä vääntöjä.. :D
Saako vielä kysyä mikä levy siellä oli? :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Toukokuu 3. 20:48:23 2006

KIP kirjoitti:
AkiS kirjoitti:
KIP kirjoitti:Paljonkos tuollainen volvon sach race asetelma pitää?

Oliko se ny 540nm mitä mettis oli penkittäny sillä?
Ja itellä ei pitäny AP enää 1.5 ahtojen jälkeen. Ei tietoa väännöistä...
On teillä hirveitä vääntöjä.. :D
Saako vielä kysyä mikä levy siellä oli? :roll:
jep, mulla oli juurikin tuo volvon race asetelma+sachs nelilapanen jousitettu sintterilevy, ja vääntöä oli n540nm ja 437hv/n6000rpm...
piti kun tauti :lol:
viilasin kiinnitysreiät soikeaksi ja porasin uudet reiät keskitystapeille ja vein painotettavaksi...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Toukokuu 12. 10:53:45 2006

Onko kellään kuvaa tommosesta Sach:sn paineasetelmasta? tai jotain numeroita, kun löysin varastosta Sach:n paineasetelman ja jousitetun Sach:n levyn.. :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Toukokuu 12. 11:24:08 2006

qreippi kirjoitti:Onko kellään kuvaa tommosesta Sach:sn paineasetelmasta? tai jotain numeroita, kun löysin varastosta Sach:n paineasetelman ja jousitetun Sach:n levyn.. :roll:
Jos kyse oli tuosta 215mm 2.0 OHC asetelmasta ja kytkimestä niin:

Asetelman tehtaankoodi 883082 999669 (hd)
normi kytkimen tehtaankoodi 881861 999742
sintterin tehtaankoodi 881864 999781
#6
Escort -75

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Toukokuu 14. 20:34:39 2006

Mulla lukee tossa Sachissa TYP MF 240, ei muuta? pirun järeen olonen, verrattuna oharin vakio asetelmaan.. :roll: mikä lie..
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Turbo saabin paineasetelma OHC koneeseen?

Viesti Kirjoittaja JP » To Helmikuu 8. 21:11:25 2007

Aksu kirjoitti: Ja lisäksi pitää levy simmata kohdalleen..
Kuinka kytkin kuuluu shimmata, onko siihen olemassa mitään mittareita vai onko se vain kokeiltava yrityksen ja erehdyksen kautta?
Ojennuksen pasilla kuulemma on shimmi mittari kytkimille mutta se ei taida olla kovin yksinkertainen systeemi..

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Helmikuu 9. 21:26:23 2007

qreippi kirjoitti:Onko kellään kuvaa tommosesta Sach:sn paineasetelmasta? tai jotain numeroita, kun löysin varastosta Sach:n paineasetelman ja jousitetun Sach:n levyn.. :roll:

Jos tarkoitit tuota volvon asetelmaa niin..

Kuva1
Kuva2
Kuva3


Merkintöjä on:
ZF Sachs Race Engineering
Type MF215
88 3082 999 654
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Turbo saabin paineasetelma OHC koneeseen?

Viesti Kirjoittaja JP » Su Helmikuu 11. 20:34:19 2007

JP kirjoitti: Kuinka kytkin kuuluu shimmata..


Ilmeisesti kellään ei kokemusta..

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Helmikuu 11. 21:22:05 2007

Kytkin (asetelma) voidaan shimmata vaikka prässillä jossa on painemittari ja sillä etsitään paras kohta, yleensä juuri ennen kuin asetelma menee "yli". Sitten mitataan etäisyys asetelman kiinnitys tasosta kytkimen kitkapintaan tarkasti. Se jälkeen mitataan levyn paksuus tarkasti ja mietitään kumpaa lähdetään upottamaan vauhtipyörään, levyä vai asetelmaa..


Se joka tietää paremmin tarkentakoot
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Su Helmikuu 11. 21:25:54 2007

voisiko tämmöinen vekotin toimia, eli noilla paineasetelman omilla pulteilla vedätetään kiinnipäin tuota asetelmaa ja silloin kun paine on suurin niin mitataan asennus korkeus?

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Helmikuu 11. 21:37:08 2007

Kyllä se "pitäisi" toimia.
Itsellä ei ole minkäänlaista käytännön kokemusta tästä asiasta, eli ihan teoria pohjalla tässä olen eli olisi hyvä jos joku tämän osaisi vahvistaa..

Josta taas päästäänkin siihen että, tietääkö kukaan minkä paksuinen kytkimen pitää olla tuossa Volvon sachs race asetelmassa josta kerroin edellisellä sivulla kun itselläni ei ole mittareita, prässejä ym. jolla tuon pystyisin mittaamaan..?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Helmikuu 19. 21:39:24 2007

Eikös tuon shimmauksen mittaus onnistu ihan tavan prässillä ja esim henkilö/teollisuus vaa-alla. Asetelma vaa-an päälle ja prässillä painaa ja katsoo missä kohtaa eniten painoa

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Helmikuu 19. 21:59:13 2007

Volvon asetelman kun laitoin paikalleen niin katsoin vain jousten asentoa että milloin näyttää hyvältä.. asetelman ja vp:n väliin laitoin 1.5mm paksut prikat! en tiedä onko paras shimmaus mutta kyllähän tuo kytkin nyt ainakin pitää.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Maaliskuu 11. 12:45:03 2007

Tais olla turhaa työtä upottaa saabin asetelmaa n. 1mm vauhtipyörään. Taisi mennä jo ns. "yli". Ei tullut silloin mittailtua paineita, nyt se taitaa kostaantua :D Kakkosella kun lähtee vedättään niin välillä lähtee luistaan. Asetelmana siis turbo saabin ja levynä 4-lapanen sintteri.

Noh, kesällä/syksyllä sitten kytkin vaihtoon jollei pidä kun kunnolla pääsee testaan. Jos tälläkertaa käyttäisi sitten sitä volvon asetelmaa ja katsoisi kunnolla mihin asentoon on paras jättää.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 11. 13:38:45 2007

Sultzi kirjoitti:Tais olla turhaa työtä upottaa saabin asetelmaa n. 1mm vauhtipyörään. Taisi mennä jo ns. "yli". Ei tullut silloin mittailtua paineita, nyt se taitaa kostaantua :D Kakkosella kun lähtee vedättään niin välillä lähtee luistaan. Asetelmana siis turbo saabin ja levynä 4-lapanen sintteri.

Noh, kesällä/syksyllä sitten kytkin vaihtoon jollei pidä kun kunnolla pääsee testaan. Jos tälläkertaa käyttäisi sitten sitä volvon asetelmaa ja katsoisi kunnolla mihin asentoon on paras jättää.
kuulostaa niiiin tutulle :roll: Itellä kesti tuo rakennelma 1,1bar painetta ja sitten alkoi luistamaan. Sama levy ja AP-racingin(sport) asetelmalla päästiin jo sitten kevyesti 285hv/490Nm asti. Toisessa kokoonpanossa tuollaisella penkitin 330/440 tosin tuossa alkoi jo olemaan ongelmia.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Maaliskuu 11. 13:50:39 2007

Mutta näinhän sitä oppii, ei siinä mitään :) Kyllä tuolla nyt ajelen ainakin kesään/syksyyn asti näin. Katsotaan mitä sitten keksii.

PS. Paljonko tuo ap-racingin sport asetelma maksaa ja sopiiko suoraan vakiovauhtikseen kiinni?

Vastaa Viestiin