Nokka-akselin hiojat.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Nokka-akselin hiojat.

Viesti Kirjoittaja ytte » La Huhtikuu 29. 21:40:51 2006

Meni yksi hyvä ohc:n nokka keppi pilalle ja tarvis saada samanlainen tilalle. Kyseistä nokkaa ei enää valmisteta.

Mitkä on suomen parhaammat hiojat ja missä hinnoissa pyörivät?

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Huhtikuu 29. 23:11:47 2006

Kylmäkosken Erikoismoottori Oy = Mauri Virtanen. ~100e nokan hionta ja sanosinpa jopa et parempaa/ammattitaitosempaa saa hakea..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Huhtikuu 30. 12:40:19 2006

pablo kirjoitti:Kylmäkosken Erikoismoottori Oy = Mauri Virtanen. ~100e nokan hionta ja sanosinpa jopa et parempaa/ammattitaitosempaa saa hakea..
Virtanen on kyllä guru ja hintakin on 100e halvempi muihin verrattuna. Vois samalla muutaman nokan hioa jos on tarvitsioita. Pitää vielä mitata vanhasta asteet ym...

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Su Huhtikuu 30. 14:12:17 2006

ytte kirjoitti:
pablo kirjoitti:Kylmäkosken Erikoismoottori Oy = Mauri Virtanen. ~100e nokan hionta ja sanosinpa jopa et parempaa/ammattitaitosempaa saa hakea..
Virtanen on kyllä guru ja hintakin on 100e halvempi muihin verrattuna. Vois samalla muutaman nokan hioa jos on tarvitsioita. Pitää vielä mitata vanhasta asteet ym...
Milläs arvoilla teet?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Huhtikuu 30. 17:04:46 2006

kynsi kirjoitti:
ytte kirjoitti:
pablo kirjoitti:Kylmäkosken Erikoismoottori Oy = Mauri Virtanen. ~100e nokan hionta ja sanosinpa jopa et parempaa/ammattitaitosempaa saa hakea..
Virtanen on kyllä guru ja hintakin on 100e halvempi muihin verrattuna. Vois samalla muutaman nokan hioa jos on tarvitsioita. Pitää vielä mitata vanhasta asteet ym...
Milläs arvoilla teet?
nostoo noin 12mm ja asteita 280-285. Oli turbokoneessa kiinni ja veti 2500-7500 paremmin kun crane camsin 284 nokka.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Toukokuu 2. 12:42:29 2006

ytte kirjoitti:
kynsi kirjoitti:
ytte kirjoitti: Virtanen on kyllä guru ja hintakin on 100e halvempi muihin verrattuna. Vois samalla muutaman nokan hioa jos on tarvitsioita. Pitää vielä mitata vanhasta asteet ym...
Milläs arvoilla teet?
nostoo noin 12mm ja asteita 280-285. Oli turbokoneessa kiinni ja veti 2500-7500 paremmin kun crane camsin 284 nokka.
Unohin mainita että ahdetussa koneessa ollu kiinni.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Toukokuu 2. 13:03:19 2006

ytte kirjoitti: nostoo noin 12mm ja asteita 280-285. Oli turbokoneessa kiinni ja veti 2500-7500 paremmin kun crane camsin 284 nokka.
Unohin mainita että ahdetussa koneessa ollu kiinni.[/quote]
Jaa onkos noita turbo koneita tehty ahtamattominakin :o
Onko tuo nokka kuinka lähellä piperin BP285:sta(270/290 11,81mm)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Toukokuu 2. 15:05:45 2006

Aksu kirjoitti:
ytte kirjoitti: nostoo noin 12mm ja asteita 280-285. Oli turbokoneessa kiinni ja veti 2500-7500 paremmin kun crane camsin 284 nokka.
Unohin mainita että ahdetussa koneessa ollu kiinni.
Jaa onkos noita turbo koneita tehty ahtamattominakin :o
Onko tuo nokka kuinka lähellä piperin BP285:sta(270/290 11,81mm)[/quote]

Pitäs vissii lukee mitä on aikasemmin kirjottanu :D:D
Varmaan aikalähelle noita arvoja menee. C.W.C tais olla tuon nokan merkki, liekkö nimi sit nykyään mikä.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ke Toukokuu 3. 19:37:45 2006

ytte kirjoitti:
kynsi kirjoitti:
ytte kirjoitti: Virtanen on kyllä guru ja hintakin on 100e halvempi muihin verrattuna. Vois samalla muutaman nokan hioa jos on tarvitsioita. Pitää vielä mitata vanhasta asteet ym...
Milläs arvoilla teet?
nostoo noin 12mm ja asteita 280-285. Oli turbokoneessa kiinni ja veti 2500-7500 paremmin kun crane camsin 284 nokka.
Tiedäthänki millonka aukee mitäkin, ja milloin menee kiinni?
Mulla nollista imu auki37, kiinni 71, pako auki 74, kiinni 38.
Ahdin 66mm pakosiivellä herää hiton hyvin. Paljos ytte sulla on tehoja ja millä ahdat (hx40)?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Toukokuu 3. 22:14:46 2006

kynsi kirjoitti:
ytte kirjoitti:
kynsi kirjoitti: Milläs arvoilla teet?
nostoo noin 12mm ja asteita 280-285. Oli turbokoneessa kiinni ja veti 2500-7500 paremmin kun crane camsin 284 nokka.
Tiedäthänki millonka aukee mitäkin, ja milloin menee kiinni?
Mulla nollista imu auki37, kiinni 71, pako auki 74, kiinni 38.
Ahdin 66mm pakosiivellä herää hiton hyvin. Paljos ytte sulla on tehoja ja millä ahdat (hx40)?
Pitäs mitata toi nokka niin osais vastata noihin. Entisessä koneessa oli vajaata 300hp ja sillon oli to3 .63 pakopesällä. Uuteen koneesen tulee hx40 jote siinähä sit näkee miten se käyttäytyy.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 3. 23:56:43 2006

kansityö erkki rintakari, lapua. nokan hionta oli 70e viimeksi reilu vuosi sitten.

jarcci
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003

Viesti Kirjoittaja jarcci » To Toukokuu 4. 13:29:00 2006

Tuollainen hyväksihavaittu turbo ohc:n nokka kyllä kiinnostaisi. Minkälainen aihion tulee olla ? Sopiiko tuo suoraan vakion tilalle ?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Toukokuu 4. 17:04:53 2006

jarcci kirjoitti:Tuollainen hyväksihavaittu turbo ohc:n nokka kyllä kiinnostaisi. Minkälainen aihion tulee olla ? Sopiiko tuo suoraan vakion tilalle ?
ihan vakio seuraajilla ja jousilla menee. Eiköhä ton ihan normi nokasta saa hiottua.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Pe Toukokuu 5. 18:46:18 2006

Tuo mun nokka on GT-Motorin hioma GT71B tai joku sinnepäin. Nostoa on 11-12mm. Tais olla 80 euroa hionta. Pitkät seuraajat ja jäykät jouset, 44.4 ja 38mm venat. Venttiilin jatkopalat räjähti pakopuolelta tuuskaksi viikko sitten rajoittimen ollessa 7000, outoa.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Toukokuu 5. 21:26:08 2006

aiheella ratsastaen. Mikä tekee nykyään hyviä seuraajia, Crane ainakin? Jos joku tarvii uusia kent camsin normi seuraajia nii löytyy paketti, en jaksa ruveta lyhentelee ja jatkamaan venoja jotta saa ne istumaan :D

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Toukokuu 5. 22:04:24 2006

Tuosta kun ottaa vehkeen niin sit saa mimmosen nokan tahtoo :wink:
http://ralli.net/modules.php?name=markk ... 6&de=22486
Oiskohan markkina rakoo täällä?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Toukokuu 7. 14:19:02 2006

TVR kirjoitti:Tuosta kun ottaa vehkeen niin sit saa mimmosen nokan tahtoo :wink:
http://ralli.net/modules.php?name=markk ... 6&de=22486
Oiskohan markkina rakoo täällä?
Saa tuoho hintaan muutaman nokan hioa :D

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ma Toukokuu 8. 10:55:03 2006

ytte kirjoitti:aiheella ratsastaen. Mikä tekee nykyään hyviä seuraajia, Crane ainakin? Jos joku tarvii uusia kent camsin normi seuraajia nii löytyy paketti, en jaksa ruveta lyhentelee ja jatkamaan venoja jotta saa ne istumaan :D
En tiedä onko nämä pitkäpinta halpaseuraajat mitä itselläni on kovinkaan kestäviä. 30 välyksellä mosahti 2kpl heti. Mäntä ei ole lähelläkään kun käsin testailee. Rajoitin, isot välykset tai kuollut jousi. Mutta 2 katkennutta seuraajaa peräjälkeen sai pohtimaan/korjaamaan asioita.

Heitteleekö sun seuraajissa korkeus vai mikä on.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Toukokuu 8. 13:23:09 2006

kynsi kirjoitti:
ytte kirjoitti:aiheella ratsastaen. Mikä tekee nykyään hyviä seuraajia, Crane ainakin? Jos joku tarvii uusia kent camsin normi seuraajia nii löytyy paketti, en jaksa ruveta lyhentelee ja jatkamaan venoja jotta saa ne istumaan :D
En tiedä onko nämä pitkäpinta halpaseuraajat mitä itselläni on kovinkaan kestäviä. 30 välyksellä mosahti 2kpl heti. Mäntä ei ole lähelläkään kun käsin testailee. Rajoitin, isot välykset tai kuollut jousi. Mutta 2 katkennutta seuraajaa peräjälkeen sai pohtimaan/korjaamaan asioita.

Heitteleekö sun seuraajissa korkeus vai mikä on.
kahen millin heittoja. Kaks seuraajaa tais olla oikeessa asennossa loput oli vähä miten oli.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Lokakuu 2. 1:00:46 2006

Vähän vanha threadi mutta mitä sitä nyt uutta aloittamaan kun samasta aiheesta on kyse.

Jos kopsaan speksit jonkun nokkatehtaan luettelosta, nykäset nokat kainaloon ja painan tollaiseen nokkahiomoon niin selviääkö ne niillä vehkeillä hommasta? Pitäähän niillä olla varmast speksit alkuperäisistä nokista että tietää mitä sille tekee, eikai se muuten voi onnistua? Vakionokkien speksejähän ei varmaan sitten löydäkään oikein mistään?

Alkoi vaan tämä kiinnostamaan kun on pari paria Zetecin vakionokkia joista ainakin toiset voisi 'uhrata' jos ei ala löytymään sellaisia nokkia kun metsästyksessä on.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 2. 9:44:37 2006

Niin nythän on noissa nokissakin pari asiaa mitkä vaikuttaa mistä saa ja mistä ei. Ensinnäkin paljonko on orkkis perusympyrä nokan "rangasta", määrää paljonko saadaan nostoa kasvatettua, ja sitten tämä paljonko on asteita "oikeesti". Usein nokille ilmoitetaan asteita vaikka yli 300 mutta todellisia millistä milliin laskettuja asteita ei olekkaan kuin luokkaa 260 joka on kumminkin todellisuus siitä nokasta. Mitä höpöasteilla tekee jos kampi pyörii mutta vena ei juurikaan avaudu.
Virtanenkin tutkii nokan juuri mittaamalla millistä milliin ja piirtää todellisen nostokäyrän josta aletaan suunnittelee mitä vois tehdä.
Siispä kepit Virtaselle ja kertoo tyypin ja jotain speksejä mitä haluu niin se kyllä tutkii ja kertoo mitä saadaan.
Juuri sain Virtaselta nokan hieman modifioituna, ja hintaa alle 100e joten ei ole kallista vieläpä alan mieheltä. Työn jälki siistiä kaikki fiksattua ja fosfatoituna.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Nokka-akselin hiojat.

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Marraskuu 17. 19:02:19 2009

Vanha topic, ei väliä. Vieläkö Virtasen Mauri tekee nokka-akseleita ja oliko numero 040-7601253?

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Nokka-akselin hiojat.

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 17. 20:45:23 2009

Ainakin pari kuukautta takaperin ku soittelin niin tekee. Puh nrosta en tiedä mut tästä ainakin sai kiinni 03-5451440
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Nokka-akselin hiojat.

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Marraskuu 17. 20:45:50 2009

Sultzi kirjoitti:Vanha topic, ei väliä. Vieläkö Virtasen Mauri tekee nokka-akseleita ja oliko numero 040-7601253?
http://www.yrityshaku.net/yrityshaku/ti ... ottori+Oy/

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Nokka-akselin hiojat.

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Marraskuu 17. 22:12:49 2009

Kiitos, tarvii soitella ja kysellä :)

Vastaa Viestiin