2.9 turinaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Sierra Friikki puhuu asiaa kuunnelkaa vain!
Ei tuu hevon vittuakaan jos yrität ohc ruiskua säätää ilman että on kaasuläpän anturista johdot irti. Sama homma ilmeisesti 2.8 efi ja 2.9:s
Myytti sanan käytön voi lopettaa TOTTA se on. Säätäkääpä tuosta vaan tuloskin on sen mukainen.
Typerä ominaisuus, mutta eipä se nyt paljoa haittaa, kun tietää mitä tekee.
Tämän ohc sytkän säädön voisi laittaa tuonne faktaosioon niin ei tule siitä turhia jurinoita/murinoita enää...
Ei tuu hevon vittuakaan jos yrität ohc ruiskua säätää ilman että on kaasuläpän anturista johdot irti. Sama homma ilmeisesti 2.8 efi ja 2.9:s
Myytti sanan käytön voi lopettaa TOTTA se on. Säätäkääpä tuosta vaan tuloskin on sen mukainen.
Typerä ominaisuus, mutta eipä se nyt paljoa haittaa, kun tietää mitä tekee.
Tämän ohc sytkän säädön voisi laittaa tuonne faktaosioon niin ei tule siitä turhia jurinoita/murinoita enää...
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Hieno homma,tietääkseni 2.9:n läpät on pienemmät mutta kuinka paljon. Kaasuläpäthän rajoittaa aika paljon tossa 2.9i:ssä.jouni kirjoitti:Minäpä koetan keretä tänään käydä mittailemassa 2.9i läpät.jesus48 kirjoitti:Mittailtiin eilen tanarin kanssa 2.8 efin kaasuläpät ja ne on ~50mm. Onko joku mitannu 2.9:n? Onko niissä kuinka paljon eroa?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Noinhan se tulee säätää, eihän muuta ole väitettykään mutta tuossa kumottiin sitä että ruisku osaisi korjata sen jos jakajaa käännetään johtojen ollessa kiinni. Siihen vaadittaisiin toinen anturi esim kampiakselille. Aivan varmasti noissa koneissa ennakko muuttuu kun jakajaa kääntää. Johto kiinni käännellessä vaan lopputulos on mitä on niinkuin itsekkin yritin tuossa kuvailla tuolla "ecu sotke ennakkoa" tekstillä. Ei kai tuosta tarvitse enempää alkaa väittelemään kun ilmeisesti suunnilleen samaa tarkoitetaan.Ares kirjoitti:Sierra Friikki puhuu asiaa kuunnelkaa vain!
Ei tuu hevon vittuakaan jos yrität ohc ruiskua säätää ilman että on kaasuläpän anturista johdot irti. Sama homma ilmeisesti 2.8 efi ja 2.9:s
Myytti sanan käytön voi lopettaa TOTTA se on. Säätäkääpä tuosta vaan tuloskin on sen mukainen.
Typerä ominaisuus, mutta eipä se nyt paljoa haittaa, kun tietää mitä tekee.
Tämän ohc sytkän säädön voisi laittaa tuonne faktaosioon niin ei tule siitä turhia jurinoita/murinoita enää...

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
juu elekee tapelko mutta elkee sitten valittako että issää on rikki ku kuluttaa liikaa.sierra friikki kirjoitti: jos haluaa tehdä muulla tavalla nin se on ihan jokaisen oma asia miten säätelee.
sen verran haluisin kysyä että kun laitatte kiinni ajoituslampun niin mistä kohdasta oikein mittaatte ajoituksen
jos hieman aikaa kattelette lampulla niin huomaatte että se ei pysy ollenkaan paikalla vaan vaeltaa koko ajan.
tehkää se säätö niinkuin korjaamokäsikirja neuvoo ,saatte oikean tuloksen.
2.9 katti moottorissa pitää ledilampulla päästä sytkän säätötilaan ennen kuin voi säätää/tarkistaa.ja sehän tila on juuri vikamuistitilan ja kaasun runtäytystilan jälkeen.
rauhallisia kevät ilmoja sinnekkin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Mutta kun viritettyjä vehkeitä on ihan turha yrittää mihinkään kirjatietoon säätää. Eri aisteihin perustuva säätö on ihan toimiva juttu.
Ei minulla ainakaan heittele ennakot mihinkään suuntaan, oli piuha kiinni tai ei, piti oikein tarkastaa tuo homma kun niin kovin väitetään.
Ei minulla ainakaan heittele ennakot mihinkään suuntaan, oli piuha kiinni tai ei, piti oikein tarkastaa tuo homma kun niin kovin väitetään.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Omasta 2.9 kat koneesta säätelin SPOUT-johto irrotettuna amerikan malliin sytkän 10 asteeseen ja johto kiinni ennakko oli aika tarkka 15 astetta. Jos kaasuläppä oli säädetty liian isolle ja sen takia tyhjäkäynti hiukan koholla niin tuo ero oli muutaman asteen isompi ja saattoi vähän hyppiä. Välillä ennen Megasquirttia käytin kyllä pienempiäkin arvoja, olisko vaan sattunu huonompaa bensaa. 

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Mitenkäs tuon laturin ripustaminen sitten tuota, 2.9 koneen oma laturin kiinnike on valtava mullikka ja koska ohjaustehostinta ei tule, niin kelpaisi tavallisempikin rauta. Eli käykö 2.8 koneen laturin kiinnike tähän lohkoon vai teenkö kokonaan uuden custom osan?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Custom parts on jees. Eihän siinä oo hirveen iso homma ainakaan. Muistelisin ettei käy 2.9:siin mutta en oo varma.Arska kirjoitti:Mitenkäs tuon laturin ripustaminen sitten tuota, 2.9 koneen oma laturin kiinnike on valtava mullikka ja koska ohjaustehostinta ei tule, niin kelpaisi tavallisempikin rauta. Eli käykö 2.8 koneen laturin kiinnike tähän lohkoon vai teenkö kokonaan uuden custom osan?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Tuota en ole kyllä kuullut aiemmin. Mikä taika tuossa tps:n johdossa on sytkänkans??sierra friikki kirjoitti:kaasuläpän johto irti ja silloin voit säätää sytkän. ja tarkistaa tyhjäkäynnin.
jos haluaa tehdä muulla tavalla nin se on ihan jokaisen oma asia miten säätelee. mutta issä pitää kuluttaa seka ajossa 8litraa /100km jos säädöt on tehty oikein.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Ainakin näissä 24v malleissa luulisin, että pitää säilyttää ensiöläpän koko ennallaan, koska muutenhan tps antaa eculle väärää tietoa siitä paljonko ilmaa tulee koneelle.(Vai korjaako MAF sen ongelman???)
Eli toisioläppää kasvattamalla pitäisi tehoja hakea lisää, koska tps on open loop tilassa silloin kun toisioläppä on auki.
Vai onko asia näin???
Pitäis itelle ja vastaavaa hommaa toteuttaa.
Eli toisioläppää kasvattamalla pitäisi tehoja hakea lisää, koska tps on open loop tilassa silloin kun toisioläppä on auki.
Vai onko asia näin???
Pitäis itelle ja vastaavaa hommaa toteuttaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
joskus tuollaisen omistaneena mittalin ja zuumailin, niin 2.9i :n läpät olivat 44 mm, ja 2,8:n 48 mm, jotka sai kairattua 52 mm helpolla. Eli siis läppärungon voi aarporata suuremmatksi, ja sorvata ite uudet lärpyttimet. 2.8:n läpät sopivat kohilleen pienellä viilauksella, keskipultit ei käytössä, ja vivuston joutuu tekemään...
p.
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Olis tarvetta aukaista tuo Sierran saman perheen pikkupannu eli 2.4 kone mutta ovat vähä tyyriitä nuo tiivisteet. 350€ yläpään tiivistesarja kun 2.8 koneeseen saa tarvikesatsin n 75€, sopiiko mitkään yhteen, edes kannentiivisteet?
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 2.9
Mihin tommosta pyörää muuten meinaat? Mun käsittääkseni semmosta ei ainakaan jakopäässä voi käyttää ellei vastapelurina ole 66 hampainen pyörä.Esa kirjoitti:paljonkohan on hampaita 12 ventiilisen nokka akselin pyörässä ja onko 1vai2 rivinenketju? olis tarvista 33 hampaiselle 1 riviselle pyörälle
16,5 hampaista ratasta nyt ei tietääkseni tähän päivään mennessä ole ainakaan keksitty

Jäsen #606
-
- Viestit: 758
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
- Paikkakunta: Espoo
Jatketaanpas tähän vanhaan topikkiin kun tässä aihetta on jo sivuttukin.
Eli koitin kovasti kaivella mutta ei tullut vastaan, miten tuo sytkä nyt pitäisi tuosta 2.9:stä säätää, on katillinen ja MAPillinen pannu, Piperin mieto nokka.
Kirjan mainitseman 12 astetta jos laittaa ennakkoa ei tunnu olevan kohillaan, haisee todella rikkaalle. Ennakon lisääminen tuntuisi parantavan käyntiä ja vetoja, ja bensan kärykin laimenee. Olishan se kuitenkin ihan hyvä saada säädettyä muutenkin kuin perstuntumalla..
Eli koitin kovasti kaivella mutta ei tullut vastaan, miten tuo sytkä nyt pitäisi tuosta 2.9:stä säätää, on katillinen ja MAPillinen pannu, Piperin mieto nokka.
Kirjan mainitseman 12 astetta jos laittaa ennakkoa ei tunnu olevan kohillaan, haisee todella rikkaalle. Ennakon lisääminen tuntuisi parantavan käyntiä ja vetoja, ja bensan kärykin laimenee. Olishan se kuitenkin ihan hyvä saada säädettyä muutenkin kuin perstuntumalla..

Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06
Subaru Forester XT MY06
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ja sekaannun keskusteluun sopallani
potkikaa pois jos ...
Uudempi BOB kone, tehoa 152Kw mutta onko kukaan kutitellut lisää ja paljonko tuosta saisi irti pienillä/helpoilla muutoksilla?
Pakosarjat, putkisto, katit vaihtamalla... entä imusarjan puoli... parempi ilmansuodatin vai?
Mikä tuossa koneessa ahistaa eniten?
Tosin pitää korjata tuo ensi.

Uudempi BOB kone, tehoa 152Kw mutta onko kukaan kutitellut lisää ja paljonko tuosta saisi irti pienillä/helpoilla muutoksilla?
Pakosarjat, putkisto, katit vaihtamalla... entä imusarjan puoli... parempi ilmansuodatin vai?
Mikä tuossa koneessa ahistaa eniten?
Tosin pitää korjata tuo ensi.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Mä luulen, että aika pitkälti sama resepti siinä toimii kuin muissakin.
Pakosarjat varmaan ahistaa jonkun verran. Ja putkisto tietty. Katit pitäs saada ainakin pois ja pinta-alaa lisää.
Joku moottorin ohjauksen lisäboksi olis sitten ja hyvä, että saa muutettua sytkä ja seoskartat kohdilleen parantuneen virtauksen jälkeen. Imupuoli tossa varmaan on ihan ok ainakin imusarjan osalta kun siinähän on se muutuva kurkkunen tms. imusarja. Maffin kohta varmaan ahdistaa siinä eniten.
Megaruutta ohjaamaan ja maffi mäkeen niin on sekin ongelma pois.
Tommosen n.30-40 hepan kaipuuseen noi varmaan auttaa. Sitte voi joku muu kertoa enemmän jos suurempia lisiä tavottelet.
Pakosarjat varmaan ahistaa jonkun verran. Ja putkisto tietty. Katit pitäs saada ainakin pois ja pinta-alaa lisää.
Joku moottorin ohjauksen lisäboksi olis sitten ja hyvä, että saa muutettua sytkä ja seoskartat kohdilleen parantuneen virtauksen jälkeen. Imupuoli tossa varmaan on ihan ok ainakin imusarjan osalta kun siinähän on se muutuva kurkkunen tms. imusarja. Maffin kohta varmaan ahdistaa siinä eniten.
Megaruutta ohjaamaan ja maffi mäkeen niin on sekin ongelma pois.
Tommosen n.30-40 hepan kaipuuseen noi varmaan auttaa. Sitte voi joku muu kertoa enemmän jos suurempia lisiä tavottelet.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Mikä moottorin tyyppikoodi sulla on???jarkkoo kirjoitti:Jatketaanpas tähän vanhaan topikkiin kun tässä aihetta on jo sivuttukin.
Eli koitin kovasti kaivella mutta ei tullut vastaan, miten tuo sytkä nyt pitäisi tuosta 2.9:stä säätää, on katillinen ja MAPillinen pannu, Piperin mieto nokka.
Kirjan mainitseman 12 astetta jos laittaa ennakkoa ei tunnu olevan kohillaan, haisee todella rikkaalle. Ennakon lisääminen tuntuisi parantavan käyntiä ja vetoja, ja bensan kärykin laimenee. Olishan se kuitenkin ihan hyvä saada säädettyä muutenkin kuin perstuntumalla..
Mulla ei ainakaan fordin opas anna yhdellekään 2.9 koneelle lyijytöntä bensaa käytettäessä 12 ast. ennakkoja.
Ainoo missä on 12 ast. ja sekin lyijyllisellä on B4A joka on Katiton sierran kone. Siihen tarjotaan 8 ast. lyijytöntä käytettäessä.
jaaa... Näköjään myös scorpion BRC koneessa on tarjottu 12ast. lyijyllisellä ja 8ast. lyijyttömällä. Siinä sanotaan, että säätö huoltosäätötilassa koodi 60.
Tossa sierran koneessa lukee vaan, että tarkastus huoltosäätötilassa koodi 60.
Oktaani säätökin voisi kyllä riittää.
2.9efi Punanen johto maihin 4ast. Sininen maihin 6ast. molemmat maihin Ei saa laittaa.
2.9efi stereo hego (katillinen??) punanen maihin 4ast. muita ei saa laittaa.
Eli ilmeisesti tosta ei voi ajotuksia säätää muuta kuin silloin kun se on vianmääritys töpselissä kiinni???
Mulle on muuten toi eec-iv testikeskus tulossa. Oli fordin maahantuojalta poistettu käytöstä. Pitäs olla ihan täydellinen paketti.
Mielenkiintonen nähdä mitkä sen mahdollisuudet nyt todellisuudessa on.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 758
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
- Paikkakunta: Espoo
Tyyppikoodista en tiedä, on siis kaverin kone, -89 Scorpiosta otettu, nyt Sierran keulilla. On siis katillinen versio, ja MAPillinen eli ei ole ilmamäärämittareita. Ja 12 tappinen siis tokiTeRoK kirjoitti: Mikä moottorin tyyppikoodi sulla on???
Mulla ei ainakaan fordin opas anna yhdellekään 2.9 koneelle lyijytöntä bensaa käytettäessä 12 ast. ennakkoja.
Ainoo missä on 12 ast. ja sekin lyijyllisellä on B4A joka on Katiton sierran kone. Siihen tarjotaan 8 ast. lyijytöntä käytettäessä.
jaaa... Näköjään myös scorpion BRC koneessa on tarjottu 12ast. lyijyllisellä ja 8ast. lyijyttömällä. Siinä sanotaan, että säätö huoltosäätötilassa koodi 60.
Tossa sierran koneessa lukee vaan, että tarkastus huoltosäätötilassa koodi 60.
Oktaani säätökin voisi kyllä riittää.
2.9efi Punanen johto maihin 4ast. Sininen maihin 6ast. molemmat maihin Ei saa laittaa.
2.9efi stereo hego (katillinen??) punanen maihin 4ast. muita ei saa laittaa.
Eli ilmeisesti tosta ei voi ajotuksia säätää muuta kuin silloin kun se on vianmääritys töpselissä kiinni???
Mulle on muuten toi eec-iv testikeskus tulossa. Oli fordin maahantuojalta poistettu käytöstä. Pitäs olla ihan täydellinen paketti.
Mielenkiintonen nähdä mitkä sen mahdollisuudet nyt todellisuudessa on.

Voin vielä selvitellä tuon moottorikoodin jos sen jostain näppärästi saa selville?
Tuo 12 astetta löytyi Haynesin kirjasta, siis perusennakko, mutta säädöstä luki vain, että tarkistus/säätö -> vie Fordille.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06
Subaru Forester XT MY06
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Juu kato nyt piruuttaan millä koodilla se on.
kölniläisissä se löytyy edestä katsoen oikealta puolelta mottia etuosasta kannen ja lohkon sauman kohdille meistettynä.
Ilmeisesti toi on sitten BRC kikkare jos se on korpparista ja tarjotaan 12 asteen ennakoita.
Muissa malleissa on 15ast. lyijyttömällä... ja ne onkin kaikki katillisia.
Mutta eipä toi kirjan mukanen ennakko pidä enää sitte paikkaansa jos sulla on jyrkemmät nokat. Jos niistä jotain viitettä sentään saisi.
Jollain moottorinohjauksen lisä boksilla ainakin saisi ihan läppärillä sytkäkarttoja muutettua. Ainakin perfect powerilla saa.
kölniläisissä se löytyy edestä katsoen oikealta puolelta mottia etuosasta kannen ja lohkon sauman kohdille meistettynä.
Ilmeisesti toi on sitten BRC kikkare jos se on korpparista ja tarjotaan 12 asteen ennakoita.
Muissa malleissa on 15ast. lyijyttömällä... ja ne onkin kaikki katillisia.
Mutta eipä toi kirjan mukanen ennakko pidä enää sitte paikkaansa jos sulla on jyrkemmät nokat. Jos niistä jotain viitettä sentään saisi.
Jollain moottorinohjauksen lisä boksilla ainakin saisi ihan läppärillä sytkäkarttoja muutettua. Ainakin perfect powerilla saa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 440
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
- Paikkakunta: Tampere-city
Kyllä saa pakosarjan tiivisteitä, kysäise numerolla 6653140, ovat uudemmat yksiosaiset versiot ja sopivat paikalleen kyllä vanhempiinkin...Arska kirjoitti:2.9 pakosarjan tiivisteitä ei enää saa Fordilta, käyköhän amerikan serkun tiivisteet?
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6
94 Scorpio STW V6
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
http://www.cruisescotland.net/Features/Sierra.htm
tommonen tuli netistä vastaan..
tommonen tuli netistä vastaan..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
mettis kirjoitti:http://www.cruisescotland.net/Features/Sierra.htm
tommonen tuli netistä vastaan..
ilmamäärämittarillinen



-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
komiat astin laudat! saa remmiä kiristää kunnolla.mettis kirjoitti:http://www.cruisescotland.net/Features/Sierra.htm
tommonen tuli netistä vastaan..
Jos ei mahdu kone pellin alle romut niin jääköön tekemättä. Mun mieli pide sierran rakentamisesta.
Ei niin pahaa etteikö jotain hyvääkin sanottavaa, tappaahan toi muutaman mäkäräisen ennen kuin tuulilasi on niitä täynnä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
nimen omaan.. jos ei kone mahdu kone pellin alle, niin osta hevonen. skooppi on eri asia.. me v miehet ollan niin vttumaisia.. eihän ton takaa edes näe ajaa!! mutta näkeehän tosta vian helpommin kapyysiin, kun näkee puolet motista jo ikkunasta.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
käsin veivattavat venttiilin välykset.wekku kirjoitti:Tuli ostettua eilen -87 Skorppari 2.4 Efi koneella.
Onko toi kone sukua 2.9:lle?
Ainakin kannet on pakopuolelta 3 reikäset.
Ja onkohan tuossa hydrauliset vai käsipelissä säädettävät venan välykset.
Lisään pari kuvaa pannusta huomenna.
hyvin paljon samaa sukua.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Huomasin tuossa päivänä eräänä omaa rojektia kasaillessa, että ruiskun boxissa on tarra jossa teksti: 3.0 Taurus/Sable. Tarkoittanee että em. vehkeistä löytyy samanlaiset boxit. Miten lie sitten muu ruiskutuslaitteisto siitä ei ole tietoa. Kyseessä on siis ilman kattia oleva ilmamäärämittariversio. Eli mahdollisesti savun tullessa ulos boxista, voi ehjän hankkia jonkun jenkkiautoharrastajan käyttöautosta yön hiljaisuudessa. Ei ne näistä mitään ymmärrä, etsivät vaan katkojankärkiä kun ei käyntiin lähde 

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
ja sitten kysellään täällä että miksi nykii ja pätkii..Arska kirjoitti:Huomasin tuossa päivänä eräänä omaa rojektia kasaillessa, että ruiskun boxissa on tarra jossa teksti: 3.0 Taurus/Sable. Tarkoittanee että em. vehkeistä löytyy samanlaiset boxit. Miten lie sitten muu ruiskutuslaitteisto siitä ei ole tietoa. Kyseessä on siis ilman kattia oleva ilmamäärämittariversio. Eli mahdollisesti savun tullessa ulos boxista, voi ehjän hankkia jonkun jenkkiautoharrastajan käyttöautosta yön hiljaisuudessa. Ei ne näistä mitään ymmärrä, etsivät vaan katkojankärkiä kun ei käyntiin lähde

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Terveystarkastuksessa iso poika osoittautui terveeksi, puristuspaineet on hyvät ja tasaiset, ei säksätä eikä sauhua ja käynnistyy herkästi. Ruokakin maistuu.
Ainut pieni miinus annettakoon siitä, että suorituskyky ei päätä huimaa... Leikkisästi voitaneen sanoa, että tällä koneella vedättely on niinku itkisi ja nussisi. Kyllä ohc sentään voiman merkit näytti jos tarvis vaati
Ainut pieni miinus annettakoon siitä, että suorituskyky ei päätä huimaa... Leikkisästi voitaneen sanoa, että tällä koneella vedättely on niinku itkisi ja nussisi. Kyllä ohc sentään voiman merkit näytti jos tarvis vaati

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5