2.9 turinaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Maaliskuu 15. 13:03:17 2006

kaasuläpän johto irti ja silloin voit säätää sytkän. ja tarkistaa tyhjäkäynnin.
jos haluaa tehdä muulla tavalla nin se on ihan jokaisen oma asia miten säätelee. mutta issä pitää kuluttaa seka ajossa 8litraa /100km jos säädöt on tehty oikein.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 20. 8:45:51 2006

Mittailtiin eilen tanarin kanssa 2.8 efin kaasuläpät ja ne on ~50mm. Onko joku mitannu 2.9:n? Onko niissä kuinka paljon eroa?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 20. 9:27:03 2006

Sierra Friikki puhuu asiaa kuunnelkaa vain!

Ei tuu hevon vittuakaan jos yrität ohc ruiskua säätää ilman että on kaasuläpän anturista johdot irti. Sama homma ilmeisesti 2.8 efi ja 2.9:s

Myytti sanan käytön voi lopettaa TOTTA se on. Säätäkääpä tuosta vaan tuloskin on sen mukainen.

Typerä ominaisuus, mutta eipä se nyt paljoa haittaa, kun tietää mitä tekee.

Tämän ohc sytkän säädön voisi laittaa tuonne faktaosioon niin ei tule siitä turhia jurinoita/murinoita enää...

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Maaliskuu 20. 9:30:36 2006

jesus48 kirjoitti:Mittailtiin eilen tanarin kanssa 2.8 efin kaasuläpät ja ne on ~50mm. Onko joku mitannu 2.9:n? Onko niissä kuinka paljon eroa?
Minäpä koetan keretä tänään käydä mittailemassa 2.9i läpät.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 20. 10:15:25 2006

jouni kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Mittailtiin eilen tanarin kanssa 2.8 efin kaasuläpät ja ne on ~50mm. Onko joku mitannu 2.9:n? Onko niissä kuinka paljon eroa?
Minäpä koetan keretä tänään käydä mittailemassa 2.9i läpät.
Hieno homma,tietääkseni 2.9:n läpät on pienemmät mutta kuinka paljon. Kaasuläpäthän rajoittaa aika paljon tossa 2.9i:ssä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Maaliskuu 20. 17:31:05 2006

Ares kirjoitti:Sierra Friikki puhuu asiaa kuunnelkaa vain!

Ei tuu hevon vittuakaan jos yrität ohc ruiskua säätää ilman että on kaasuläpän anturista johdot irti. Sama homma ilmeisesti 2.8 efi ja 2.9:s

Myytti sanan käytön voi lopettaa TOTTA se on. Säätäkääpä tuosta vaan tuloskin on sen mukainen.

Typerä ominaisuus, mutta eipä se nyt paljoa haittaa, kun tietää mitä tekee.

Tämän ohc sytkän säädön voisi laittaa tuonne faktaosioon niin ei tule siitä turhia jurinoita/murinoita enää...
Noinhan se tulee säätää, eihän muuta ole väitettykään mutta tuossa kumottiin sitä että ruisku osaisi korjata sen jos jakajaa käännetään johtojen ollessa kiinni. Siihen vaadittaisiin toinen anturi esim kampiakselille. Aivan varmasti noissa koneissa ennakko muuttuu kun jakajaa kääntää. Johto kiinni käännellessä vaan lopputulos on mitä on niinkuin itsekkin yritin tuossa kuvailla tuolla "ecu sotke ennakkoa" tekstillä. Ei kai tuosta tarvitse enempää alkaa väittelemään kun ilmeisesti suunnilleen samaa tarkoitetaan. :)
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Maaliskuu 20. 21:16:08 2006

On säädetty aina tuosta vain, eikä ongelmia ole ollut. Miksi siitä ei tule hevonvittuakaan? Ennakot pysyy juuri siinä mihin ne laitetaan. Mutta jokainen tyylillään.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Maaliskuu 20. 23:28:59 2006

2.9i:n kaasuläpät luokkaa 45-46mm, pikaisesti mitattuna.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Maaliskuu 20. 23:41:10 2006

sierra friikki kirjoitti: jos haluaa tehdä muulla tavalla nin se on ihan jokaisen oma asia miten säätelee.
juu elekee tapelko mutta elkee sitten valittako että issää on rikki ku kuluttaa liikaa.
sen verran haluisin kysyä että kun laitatte kiinni ajoituslampun niin mistä kohdasta oikein mittaatte ajoituksen
jos hieman aikaa kattelette lampulla niin huomaatte että se ei pysy ollenkaan paikalla vaan vaeltaa koko ajan.
tehkää se säätö niinkuin korjaamokäsikirja neuvoo ,saatte oikean tuloksen.
2.9 katti moottorissa pitää ledilampulla päästä sytkän säätötilaan ennen kuin voi säätää/tarkistaa.ja sehän tila on juuri vikamuistitilan ja kaasun runtäytystilan jälkeen.
rauhallisia kevät ilmoja sinnekkin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Maaliskuu 21. 11:18:53 2006

Mutta kun viritettyjä vehkeitä on ihan turha yrittää mihinkään kirjatietoon säätää. Eri aisteihin perustuva säätö on ihan toimiva juttu.

Ei minulla ainakaan heittele ennakot mihinkään suuntaan, oli piuha kiinni tai ei, piti oikein tarkastaa tuo homma kun niin kovin väitetään.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Maaliskuu 21. 18:52:40 2006

Omasta 2.9 kat koneesta säätelin SPOUT-johto irrotettuna amerikan malliin sytkän 10 asteeseen ja johto kiinni ennakko oli aika tarkka 15 astetta. Jos kaasuläppä oli säädetty liian isolle ja sen takia tyhjäkäynti hiukan koholla niin tuo ero oli muutaman asteen isompi ja saattoi vähän hyppiä. Välillä ennen Megasquirttia käytin kyllä pienempiäkin arvoja, olisko vaan sattunu huonompaa bensaa. :roll:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Huhtikuu 20. 21:05:16 2006

Mitenkäs tuon laturin ripustaminen sitten tuota, 2.9 koneen oma laturin kiinnike on valtava mullikka ja koska ohjaustehostinta ei tule, niin kelpaisi tavallisempikin rauta. Eli käykö 2.8 koneen laturin kiinnike tähän lohkoon vai teenkö kokonaan uuden custom osan?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Huhtikuu 21. 0:14:46 2006

Arska kirjoitti:Mitenkäs tuon laturin ripustaminen sitten tuota, 2.9 koneen oma laturin kiinnike on valtava mullikka ja koska ohjaustehostinta ei tule, niin kelpaisi tavallisempikin rauta. Eli käykö 2.8 koneen laturin kiinnike tähän lohkoon vai teenkö kokonaan uuden custom osan?
Custom parts on jees. Eihän siinä oo hirveen iso homma ainakaan. Muistelisin ettei käy 2.9:siin mutta en oo varma.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Huhtikuu 21. 1:22:46 2006

sierra friikki kirjoitti:kaasuläpän johto irti ja silloin voit säätää sytkän. ja tarkistaa tyhjäkäynnin.
jos haluaa tehdä muulla tavalla nin se on ihan jokaisen oma asia miten säätelee. mutta issä pitää kuluttaa seka ajossa 8litraa /100km jos säädöt on tehty oikein.
Tuota en ole kyllä kuullut aiemmin. Mikä taika tuossa tps:n johdossa on sytkänkans??
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ke Huhtikuu 26. 17:53:49 2006

Näistä kaasuläppä asioista olisin udellut.Ei hirmusesti ole hajua.Löytyis tallista audin kaasuläppärunko.Siinä on läpän koko about 70mm.Mitenkä tommosen vieraan vehkeen läppärungon vaihtaminen sekoittaa hommia?Kui kauheesti se teettää töitä?
XR3I Escort Cabriolet -90

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Huhtikuu 26. 19:18:17 2006

Ainakin näissä 24v malleissa luulisin, että pitää säilyttää ensiöläpän koko ennallaan, koska muutenhan tps antaa eculle väärää tietoa siitä paljonko ilmaa tulee koneelle.(Vai korjaako MAF sen ongelman???)
Eli toisioläppää kasvattamalla pitäisi tehoja hakea lisää, koska tps on open loop tilassa silloin kun toisioläppä on auki.

Vai onko asia näin???

Pitäis itelle ja vastaavaa hommaa toteuttaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Huhtikuu 28. 22:18:36 2006

Miten pitkälle tuon vakioruiskun korjausvarat riittää, onkin ihan oma kysymyksensä. Kunnon ohjelmoitavalla systeemillähän tuohon saisi muutenkin lisää eloa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Huhtikuu 29. 16:04:35 2006

Kai se vakio ruuttakin aika pitkälle jaksaa painaa.. ja mullla on ainakin toi perfect powerin smt6 boksi jolla saa sytkiä ja seoksia mulkattua.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Huhtikuu 29. 22:46:09 2006

koittakakaa ymmärtää,että bensan syöttäminen moottoriin ei ole ongelma,vaan se millä sinne saadaan happee,että olis käyttöä sille bensalle

:lol:
Timppa 24V

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Su Huhtikuu 30. 1:01:44 2006

joskus tuollaisen omistaneena mittalin ja zuumailin, niin 2.9i :n läpät olivat 44 mm, ja 2,8:n 48 mm, jotka sai kairattua 52 mm helpolla. Eli siis läppärungon voi aarporata suuremmatksi, ja sorvata ite uudet lärpyttimet. 2.8:n läpät sopivat kohilleen pienellä viilauksella, keskipultit ei käytössä, ja vivuston joutuu tekemään...


p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Huhtikuu 30. 11:49:22 2006

Olis tarvetta aukaista tuo Sierran saman perheen pikkupannu eli 2.4 kone mutta ovat vähä tyyriitä nuo tiivisteet. 350€ yläpään tiivistesarja kun 2.8 koneeseen saa tarvikesatsin n 75€, sopiiko mitkään yhteen, edes kannentiivisteet?
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Huhtikuu 30. 23:12:35 2006

[quote="TIMPPA24V6"]koittakakaa ymmärtää,että bensan syöttäminen moottoriin ei ole ongelma,vaan se millä sinne saadaan happee,että olis käyttöä sille bensalle happea,perkele! :lol:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

2.9

Viesti Kirjoittaja Esa » To Toukokuu 11. 10:04:51 2006

minkälainen ketjupyörä mahtaa olla nokka akselin päässä? eikös uudemmissa ole jakopää ketjulla vai olenko väärin ymmärtäny. oma moottori kaipais uutta pyörää 33 hampaista

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Toukokuu 11. 14:08:17 2006

Kyllä se jakopää on ketjulla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

2.9

Viesti Kirjoittaja Esa » To Toukokuu 11. 21:22:56 2006

paljonkohan on hampaita 12 ventiilisen nokka akselin pyörässä ja onko 1vai2 rivinenketju? olis tarvista 33 hampaiselle 1 riviselle pyörälle

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.9

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Toukokuu 12. 2:57:04 2006

Esa kirjoitti:paljonkohan on hampaita 12 ventiilisen nokka akselin pyörässä ja onko 1vai2 rivinenketju? olis tarvista 33 hampaiselle 1 riviselle pyörälle
Mihin tommosta pyörää muuten meinaat? Mun käsittääkseni semmosta ei ainakaan jakopäässä voi käyttää ellei vastapelurina ole 66 hampainen pyörä.

16,5 hampaista ratasta nyt ei tietääkseni tähän päivään mennessä ole ainakaan keksitty :D
Jäsen #606

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

2.9

Viesti Kirjoittaja Esa » Pe Toukokuu 12. 6:34:27 2006

se on pyörittäny öljypumppua jakopään seassa pyöriny tavaraa mikä ei sinne kuulu ja vieny muutaman hampaan.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Toukokuu 12. 8:25:49 2006

Ettei olis jostain paijerilaisesta mutterivirityksestä..?
Jos se on samanlainen kuin nelos bemarissa, niin semmonen saattaa vielä jostain romujen seasta löytyäkin.

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

2.9

Viesti Kirjoittaja Esa » Pe Toukokuu 12. 9:17:54 2006

kyllä se gologne pohjaisesta on. mut jos sellainen löytyy joka hammas luvulta passaa pistä yvtä kiinnostaa

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » To Elokuu 17. 23:14:09 2006

Jatketaanpas tähän vanhaan topikkiin kun tässä aihetta on jo sivuttukin.

Eli koitin kovasti kaivella mutta ei tullut vastaan, miten tuo sytkä nyt pitäisi tuosta 2.9:stä säätää, on katillinen ja MAPillinen pannu, Piperin mieto nokka.

Kirjan mainitseman 12 astetta jos laittaa ennakkoa ei tunnu olevan kohillaan, haisee todella rikkaalle. Ennakon lisääminen tuntuisi parantavan käyntiä ja vetoja, ja bensan kärykin laimenee. Olishan se kuitenkin ihan hyvä saada säädettyä muutenkin kuin perstuntumalla.. :)
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Elokuu 17. 23:41:22 2006

Ja sekaannun keskusteluun sopallani :P potkikaa pois jos ...

Uudempi BOB kone, tehoa 152Kw mutta onko kukaan kutitellut lisää ja paljonko tuosta saisi irti pienillä/helpoilla muutoksilla?
Pakosarjat, putkisto, katit vaihtamalla... entä imusarjan puoli... parempi ilmansuodatin vai?
Mikä tuossa koneessa ahistaa eniten?
Tosin pitää korjata tuo ensi.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 18. 12:43:06 2006

Mä luulen, että aika pitkälti sama resepti siinä toimii kuin muissakin.
Pakosarjat varmaan ahistaa jonkun verran. Ja putkisto tietty. Katit pitäs saada ainakin pois ja pinta-alaa lisää.
Joku moottorin ohjauksen lisäboksi olis sitten ja hyvä, että saa muutettua sytkä ja seoskartat kohdilleen parantuneen virtauksen jälkeen. Imupuoli tossa varmaan on ihan ok ainakin imusarjan osalta kun siinähän on se muutuva kurkkunen tms. imusarja. Maffin kohta varmaan ahdistaa siinä eniten.
Megaruutta ohjaamaan ja maffi mäkeen niin on sekin ongelma pois.

Tommosen n.30-40 hepan kaipuuseen noi varmaan auttaa. Sitte voi joku muu kertoa enemmän jos suurempia lisiä tavottelet.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 18. 12:59:56 2006

jarkkoo kirjoitti:Jatketaanpas tähän vanhaan topikkiin kun tässä aihetta on jo sivuttukin.

Eli koitin kovasti kaivella mutta ei tullut vastaan, miten tuo sytkä nyt pitäisi tuosta 2.9:stä säätää, on katillinen ja MAPillinen pannu, Piperin mieto nokka.

Kirjan mainitseman 12 astetta jos laittaa ennakkoa ei tunnu olevan kohillaan, haisee todella rikkaalle. Ennakon lisääminen tuntuisi parantavan käyntiä ja vetoja, ja bensan kärykin laimenee. Olishan se kuitenkin ihan hyvä saada säädettyä muutenkin kuin perstuntumalla.. :)
Mikä moottorin tyyppikoodi sulla on???
Mulla ei ainakaan fordin opas anna yhdellekään 2.9 koneelle lyijytöntä bensaa käytettäessä 12 ast. ennakkoja.

Ainoo missä on 12 ast. ja sekin lyijyllisellä on B4A joka on Katiton sierran kone. Siihen tarjotaan 8 ast. lyijytöntä käytettäessä.

jaaa... Näköjään myös scorpion BRC koneessa on tarjottu 12ast. lyijyllisellä ja 8ast. lyijyttömällä. Siinä sanotaan, että säätö huoltosäätötilassa koodi 60.

Tossa sierran koneessa lukee vaan, että tarkastus huoltosäätötilassa koodi 60.

Oktaani säätökin voisi kyllä riittää.
2.9efi Punanen johto maihin 4ast. Sininen maihin 6ast. molemmat maihin Ei saa laittaa.
2.9efi stereo hego (katillinen??) punanen maihin 4ast. muita ei saa laittaa.

Eli ilmeisesti tosta ei voi ajotuksia säätää muuta kuin silloin kun se on vianmääritys töpselissä kiinni???

Mulle on muuten toi eec-iv testikeskus tulossa. Oli fordin maahantuojalta poistettu käytöstä. Pitäs olla ihan täydellinen paketti.
Mielenkiintonen nähdä mitkä sen mahdollisuudet nyt todellisuudessa on.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Pe Elokuu 18. 15:15:44 2006

TeRoK kirjoitti: Mikä moottorin tyyppikoodi sulla on???
Mulla ei ainakaan fordin opas anna yhdellekään 2.9 koneelle lyijytöntä bensaa käytettäessä 12 ast. ennakkoja.

Ainoo missä on 12 ast. ja sekin lyijyllisellä on B4A joka on Katiton sierran kone. Siihen tarjotaan 8 ast. lyijytöntä käytettäessä.

jaaa... Näköjään myös scorpion BRC koneessa on tarjottu 12ast. lyijyllisellä ja 8ast. lyijyttömällä. Siinä sanotaan, että säätö huoltosäätötilassa koodi 60.

Tossa sierran koneessa lukee vaan, että tarkastus huoltosäätötilassa koodi 60.

Oktaani säätökin voisi kyllä riittää.
2.9efi Punanen johto maihin 4ast. Sininen maihin 6ast. molemmat maihin Ei saa laittaa.
2.9efi stereo hego (katillinen??) punanen maihin 4ast. muita ei saa laittaa.

Eli ilmeisesti tosta ei voi ajotuksia säätää muuta kuin silloin kun se on vianmääritys töpselissä kiinni???

Mulle on muuten toi eec-iv testikeskus tulossa. Oli fordin maahantuojalta poistettu käytöstä. Pitäs olla ihan täydellinen paketti.
Mielenkiintonen nähdä mitkä sen mahdollisuudet nyt todellisuudessa on.
Tyyppikoodista en tiedä, on siis kaverin kone, -89 Scorpiosta otettu, nyt Sierran keulilla. On siis katillinen versio, ja MAPillinen eli ei ole ilmamäärämittareita. Ja 12 tappinen siis toki :)

Voin vielä selvitellä tuon moottorikoodin jos sen jostain näppärästi saa selville?

Tuo 12 astetta löytyi Haynesin kirjasta, siis perusennakko, mutta säädöstä luki vain, että tarkistus/säätö -> vie Fordille.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 18. 19:58:52 2006

Juu kato nyt piruuttaan millä koodilla se on.
kölniläisissä se löytyy edestä katsoen oikealta puolelta mottia etuosasta kannen ja lohkon sauman kohdille meistettynä.
Ilmeisesti toi on sitten BRC kikkare jos se on korpparista ja tarjotaan 12 asteen ennakoita.
Muissa malleissa on 15ast. lyijyttömällä... ja ne onkin kaikki katillisia.

Mutta eipä toi kirjan mukanen ennakko pidä enää sitte paikkaansa jos sulla on jyrkemmät nokat. Jos niistä jotain viitettä sentään saisi.

Jollain moottorinohjauksen lisä boksilla ainakin saisi ihan läppärillä sytkäkarttoja muutettua. Ainakin perfect powerilla saa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Joulukuu 11. 16:12:14 2006

2.9 pakosarjan tiivisteitä ei enää saa Fordilta, käyköhän amerikan serkun tiivisteet?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Joulukuu 12. 17:36:23 2006

Ainakin Usasta tullut Mercur XR6 kone oli ihan samanlainen kuin oma euromallin kattikone. Vesku hankki jostain pari yläpään tiivistesarjaa tarvikeosina. Niissä joka pytylle erilliset tiivisteet, käy kyllä paikalleen.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Pe Joulukuu 15. 16:24:23 2006

Arska kirjoitti:2.9 pakosarjan tiivisteitä ei enää saa Fordilta, käyköhän amerikan serkun tiivisteet?
Kyllä saa pakosarjan tiivisteitä, kysäise numerolla 6653140, ovat uudemmat yksiosaiset versiot ja sopivat paikalleen kyllä vanhempiinkin...
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Joulukuu 15. 20:50:15 2006

http://www.cruisescotland.net/Features/Sierra.htm
tommonen tuli netistä vastaan..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Joulukuu 15. 22:50:59 2006

mettis kirjoitti:http://www.cruisescotland.net/Features/Sierra.htm
tommonen tuli netistä vastaan..


ilmamäärämittarillinen :lol: :lol: :lol:

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Joulukuu 15. 23:48:45 2006

mettis kirjoitti:http://www.cruisescotland.net/Features/Sierra.htm
tommonen tuli netistä vastaan..
komiat astin laudat! saa remmiä kiristää kunnolla.
Jos ei mahdu kone pellin alle romut niin jääköön tekemättä. Mun mieli pide sierran rakentamisesta.
Ei niin pahaa etteikö jotain hyvääkin sanottavaa, tappaahan toi muutaman mäkäräisen ennen kuin tuulilasi on niitä täynnä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » La Joulukuu 16. 2:19:59 2006

nimen omaan.. jos ei kone mahdu kone pellin alle, niin osta hevonen. skooppi on eri asia.. me v miehet ollan niin vttumaisia.. eihän ton takaa edes näe ajaa!! mutta näkeehän tosta vian helpommin kapyysiin, kun näkee puolet motista jo ikkunasta.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Joulukuu 16. 15:23:19 2006

Ei mikään sleeperi... :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ma Joulukuu 18. 20:46:26 2006

Tuli ostettua eilen -87 Skorppari 2.4 Efi koneella.
Onko toi kone sukua 2.9:lle?
Ainakin kannet on pakopuolelta 3 reikäset.

Ja onkohan tuossa hydrauliset vai käsipelissä säädettävät venan välykset.

Lisään pari kuvaa pannusta huomenna.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Joulukuu 19. 9:10:37 2006

wekku kirjoitti:Tuli ostettua eilen -87 Skorppari 2.4 Efi koneella.
Onko toi kone sukua 2.9:lle?
Ainakin kannet on pakopuolelta 3 reikäset.

Ja onkohan tuossa hydrauliset vai käsipelissä säädettävät venan välykset.

Lisään pari kuvaa pannusta huomenna.
käsin veivattavat venttiilin välykset.
hyvin paljon samaa sukua.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Joulukuu 19. 9:40:45 2006

2.0 2.-3 2.8 (2.6) on samaa sukua
2.4 ja 2.9 on omaa samaa sukua
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 12. 23:50:41 2007

Huomasin tuossa päivänä eräänä omaa rojektia kasaillessa, että ruiskun boxissa on tarra jossa teksti: 3.0 Taurus/Sable. Tarkoittanee että em. vehkeistä löytyy samanlaiset boxit. Miten lie sitten muu ruiskutuslaitteisto siitä ei ole tietoa. Kyseessä on siis ilman kattia oleva ilmamäärämittariversio. Eli mahdollisesti savun tullessa ulos boxista, voi ehjän hankkia jonkun jenkkiautoharrastajan käyttöautosta yön hiljaisuudessa. Ei ne näistä mitään ymmärrä, etsivät vaan katkojankärkiä kun ei käyntiin lähde :)
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Tammikuu 13. 13:39:29 2007

Arska kirjoitti:Huomasin tuossa päivänä eräänä omaa rojektia kasaillessa, että ruiskun boxissa on tarra jossa teksti: 3.0 Taurus/Sable. Tarkoittanee että em. vehkeistä löytyy samanlaiset boxit. Miten lie sitten muu ruiskutuslaitteisto siitä ei ole tietoa. Kyseessä on siis ilman kattia oleva ilmamäärämittariversio. Eli mahdollisesti savun tullessa ulos boxista, voi ehjän hankkia jonkun jenkkiautoharrastajan käyttöautosta yön hiljaisuudessa. Ei ne näistä mitään ymmärrä, etsivät vaan katkojankärkiä kun ei käyntiin lähde :)
ja sitten kysellään täällä että miksi nykii ja pätkii.. :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 17. 22:49:07 2007

Missä vuosimallissa 2.9 kansiin tuli pakopuolelle erilliset istukkarenkaat?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 19. 0:14:54 2007

Terveystarkastuksessa iso poika osoittautui terveeksi, puristuspaineet on hyvät ja tasaiset, ei säksätä eikä sauhua ja käynnistyy herkästi. Ruokakin maistuu.

Ainut pieni miinus annettakoon siitä, että suorituskyky ei päätä huimaa... Leikkisästi voitaneen sanoa, että tällä koneella vedättely on niinku itkisi ja nussisi. Kyllä ohc sentään voiman merkit näytti jos tarvis vaati 8)
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin