Jarrut & muuta Sierraan liittyvää
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Jarrut & muuta Sierraan liittyvää
Tollasesta tarttisin vähän tietoa ku tuolla sisarclubilla väitettiin näin:
"Scorpio(ei jäähd)/Sierra/Cosworth 2wd aina samat takasatulat."
Haulla ei löytyny täältä ku mietin et onkohan toi totta, eli siis ostaakko 2wd takajarruhilut, vai kunnostaako jo valmiina olevat scorpio satulat ja hommata cosan navat, palat, ja levyt?? Jarrut olis meinaan tehtävä jos meinaan vihellyksen saada pellin alta kuulumaan..
Kiitos jo etukäteen vastauksista!!
"Scorpio(ei jäähd)/Sierra/Cosworth 2wd aina samat takasatulat."
Haulla ei löytyny täältä ku mietin et onkohan toi totta, eli siis ostaakko 2wd takajarruhilut, vai kunnostaako jo valmiina olevat scorpio satulat ja hommata cosan navat, palat, ja levyt?? Jarrut olis meinaan tehtävä jos meinaan vihellyksen saada pellin alta kuulumaan..
Kiitos jo etukäteen vastauksista!!
Viimeksi muokannut Kiesi, Ma Tammikuu 9. 15:02:08 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Tää on oikeeta meininkiä! Vastaus tulee 30s kysymyksen jättämisestä..
Eli siis saan noista itelleni takajarrut cosan napojen, levyjen, ja palojen hommaamisella?
Entä meneekö siis myös cossun normi jarrupala tohon? Tai tulee varmaan halvemmaksi ostaa suoraan scorpion jarrupalat? Vai onko eroja?
Päteekö sama myös etusatuloiden kohdalla?
Eli siis: ostetaan 2wd Cossun takanavat.
Eli siis saan noista itelleni takajarrut cosan napojen, levyjen, ja palojen hommaamisella?
Entä meneekö siis myös cossun normi jarrupala tohon? Tai tulee varmaan halvemmaksi ostaa suoraan scorpion jarrupalat? Vai onko eroja?
Päteekö sama myös etusatuloiden kohdalla?
Eli siis: ostetaan 2wd Cossun takanavat.
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Jatketaanpas kyselyä. ELI: Jos meinaa katsastaa 2.0i ohc tic:n tarvitsee cossun jarrut, eli absit myös. Kysymys kuuluu: Sopiiko tähän tarkoitukseen -85 2.0i GL scorpiosta löytyvä abs jarrutehostin, vai pitääkö olla cossun oma?
Kiitos jo etukäteen!
-Kimmo-
Kiitos jo etukäteen!
-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Itellä 2.0 tic, 4x levyt ja ilman apseja! rekisteriotteessa on kyllä abs, mutta jotenkin sanottuna ettei tarvitse olla käytössä?KimmoKorhonen kirjoitti:Jatketaanpas kyselyä. ELI: Jos meinaa katsastaa 2.0i ohc tic:n tarvitsee cossun jarrut, eli absit myös. Kysymys kuuluu: Sopiiko tähän tarkoitukseen -85 2.0i GL scorpiosta löytyvä abs jarrutehostin, vai pitääkö olla cossun oma?
Kiitos jo etukäteen!
-Kimmo-
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Scorpion sopii, oon suunnilleen sama, mitään olennaista eroa ei taida olla.KimmoKorhonen kirjoitti:Jatketaanpas kyselyä. ELI: Jos meinaa katsastaa 2.0i ohc tic:n tarvitsee cossun jarrut, eli absit myös. Kysymys kuuluu: Sopiiko tähän tarkoitukseen -85 2.0i GL scorpiosta löytyvä abs jarrutehostin, vai pitääkö olla cossun oma?
Kiitos jo etukäteen!
-Kimmo-
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
niin eihän niiden tarvitse kossusta olla, riittää että on vähintään vastaavat.Skorppi kirjoitti:Scorpion sopii, oon suunnilleen sama, mitään olennaista eroa ei taida olla.KimmoKorhonen kirjoitti:Jatketaanpas kyselyä. ELI: Jos meinaa katsastaa 2.0i ohc tic:n tarvitsee cossun jarrut, eli absit myös. Kysymys kuuluu: Sopiiko tähän tarkoitukseen -85 2.0i GL scorpiosta löytyvä abs jarrutehostin, vai pitääkö olla cossun oma?
Kiitos jo etukäteen!
-Kimmo-
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Ja sitten vähän toisenlaista kysymystä. Ei liity jarruihin, mutten uutta topikkia viittiny tehä ku niitä muutenkin jo paljon. ELI: Mistä olette ostanu moottorin antureita, ja suunnilleen mihin hintaan. Tohon samaan sierraan pitäs ainakin kaasuläpän asento-anturi uusia, ja mielellään muutkin, mutta ainakin mistä olen kyselly, niin ei tunnu löytyvän. Tuttu soitti Fordillekin, ja niiltä kuulemma poistettu myynnistä?!?
-Kimmo-
-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos se asentoanturi on 5kohmia niin VPV:ltä löytyy ainakin, liittimen joutuu vaihtamaan.
http://www.vpv-motorracing.com/
http://www.vpv-motorracing.com/
Viimeksi muokannut SLEI, Ma Tammikuu 9. 18:36:41 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Ja vielä lisää kysymyksiä.. Eli: käykö cossu 4x4 takanapoihin (siis niihin laakeripesiin mihin tulee satulat kiinni) 2wd satula ja levy? Olis tiedossa kyseiset navat, mutta ensin pitäisi saada tieto sopivuudesta..
-Kimmo-
-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Ite oon motonetistä ostanu iS:ään etulevyt, ja aikalailla vaan kierot tuli ekan "hätä"jarrutuksen yhteydessä.. Kaverilla meni yks kesä kolmet levyt.. Eihän noi tarvikeosat taida koskaan kovin kestäviä olla..
-Kimmo-
-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Motonetissä on aikonaan ollu hyvin vaihtelevasti eri merkkisiä jarrulevyjä, joskus jopa bremboa. Viime aikoina on tuntunut että myyvät pelkkää paskaa.
Mulla on korppiossa motonetin levyt ja heti meni kieroksi, levyt sorvattiin ja olivat hetken (noin 1000km) hyvät kunnes kieroutuivat uudelleen. Noikin levyt tulivat auton mukana, itse en sieltä enää levyjä ostaisi. Varsinkin kun motonetissä levyt maksaa 29e/kpl ja tarvikeliikkeestä brembot 70e / pari.
Ja tolla mopolla ole koskaan jarruteltu edes kovista nopeuksista. Cossussa on orkkis levyt ja ebc palat ja ei mitään merkkiä kieroutumisesta, vaikka on jarruteltu isoistakin vauhdeista.
Mulla on korppiossa motonetin levyt ja heti meni kieroksi, levyt sorvattiin ja olivat hetken (noin 1000km) hyvät kunnes kieroutuivat uudelleen. Noikin levyt tulivat auton mukana, itse en sieltä enää levyjä ostaisi. Varsinkin kun motonetissä levyt maksaa 29e/kpl ja tarvikeliikkeestä brembot 70e / pari.
Ja tolla mopolla ole koskaan jarruteltu edes kovista nopeuksista. Cossussa on orkkis levyt ja ebc palat ja ei mitään merkkiä kieroutumisesta, vaikka on jarruteltu isoistakin vauhdeista.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Mistä liikkeestä saa brembot 70e/pari?? Mitä muuten maksaa cossun originell levyt? Ja mitä noi ebc palat tuli kustantamaan?
Ja vielä toi mun viimesin kysymys ettei unohdu:
Eli: käykö cossu 4x4 takanapoihin (siis niihin laakeripesiin mihin tulee satulat kiinni) 2wd satula ja levy? Olis tiedossa kyseiset navat, mutta ensin pitäisi saada tieto sopivuudesta..
-Kimmo-
Ja vielä toi mun viimesin kysymys ettei unohdu:
Eli: käykö cossu 4x4 takanapoihin (siis niihin laakeripesiin mihin tulee satulat kiinni) 2wd satula ja levy? Olis tiedossa kyseiset navat, mutta ensin pitäisi saada tieto sopivuudesta..
-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Turusta varaosamafia tarjosi scorppioon noita bremboja tohon hintaan. Cossun orkkis levyt on jotain 120e/kpl nurkilla, ihan tarkkaa tietoa ei nyt ole. EBC:n palat oli jotain ~90e sporttiautosta.Kiesi kirjoitti:Mistä liikkeestä saa brembot 70e/pari?? Mitä muuten maksaa cossun originell levyt? Ja mitä noi ebc palat tuli kustantamaan?
Ja vielä toi mun viimesin kysymys ettei unohdu:
Eli: käykö cossu 4x4 takanapoihin (siis niihin laakeripesiin mihin tulee satulat kiinni) 2wd satula ja levy? Olis tiedossa kyseiset navat, mutta ensin pitäisi saada tieto sopivuudesta..
-Kimmo-
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Itse sain AD-varaosasta karvan yli 100€ Brembon jarrulevyt Mondeo V6:een eli 278mm halk. 24mm paksut ja nelipulttiset navat. Nämä menee tohon DOHC nelariin.Kiesi kirjoitti:Mistä liikkeestä saa brembot 70e/pari?? Mitä muuten maksaa cossun originell levyt? Ja mitä noi ebc palat tuli kustantamaan?
Ja vielä toi mun viimesin kysymys ettei unohdu:
Eli: käykö cossu 4x4 takanapoihin (siis niihin laakeripesiin mihin tulee satulat kiinni) 2wd satula ja levy? Olis tiedossa kyseiset navat, mutta ensin pitäisi saada tieto sopivuudesta..
-Kimmo-
Voin mitata nelarinavat esim. jarrukorvasta vetolaippaan jos siitä on apua?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Joo, kaikki apu hyväksi.. Samankokoisethan noi levyt tossa 2wd/4wd pitäs olla, Mut mietin et kun 4wd on jäähdytetyt, muuttaako toi "napa", vai satula sen kohdan mihin tulee kiinni.. Jos nyt tajusitte.. *tiedä tajusinko itsekään..*
Jos joku vois vielä mitata saman 2wd:stä..
-Kimmo-
Jos joku vois vielä mitata saman 2wd:stä..
-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Näinhän se on!Skorppi kirjoitti:Kovasti pritit sanovat passionfordilla että 2wd <-> 4wd takajarrukonversio menee levyjä ja satuloita vaihtamalla, eli muut ois samaa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
-
- Ylläpitäjä
Ei ole ollut mitään ongelmia, vähän kovemmastakin vauhdista on tullut jarruteltua pitkiä jarrutuksia (eli ovat kyllä päässeet lämpenemäänkin), eikä ole toistaiseksi mennyt kieroiksi.Miku kirjoitti:Samaan aiheeseen voisin jarruista kysyä jatkoksi, onko porukalla minkälaisia kokemuksia Motonetin jarrulevyistä Sierraan? .
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Kolmet motonetin levyt menny kieroks ja nyt on taas yhet tossa sedanissa. Ei niin laadukkaat ainakaan mun mielestä.Jaakkoki kirjoitti:Ei ole ollut mitään ongelmia, vähän kovemmastakin vauhdista on tullut jarruteltua pitkiä jarrutuksia (eli ovat kyllä päässeet lämpenemäänkin), eikä ole toistaiseksi mennyt kieroiksi.Miku kirjoitti:Samaan aiheeseen voisin jarruista kysyä jatkoksi, onko porukalla minkälaisia kokemuksia Motonetin jarrulevyistä Sierraan? .
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"Kolmet motonetin levyt menny kieroks ja nyt on taas yhet tossa sedanissa. Ei niin laadukkaat ainakaan mun mielestä."
Minkä merkkiset? Viimeksi kun näitä levyjen laatuasioita on käsitelty niin Bradi merkkiset piti olla käypäset tarvikkeet ja sellaiset on joskus Motonetistä tullut ostettua.
Cossun levyn kokoiset Brembot on ollut n. 50€ kpl Ad-varaosissa, taitaa olla aika reilusti halvemmat kuin laikat Ford tai Motorcraft logoilla?
Minkä merkkiset? Viimeksi kun näitä levyjen laatuasioita on käsitelty niin Bradi merkkiset piti olla käypäset tarvikkeet ja sellaiset on joskus Motonetistä tullut ostettua.
Cossun levyn kokoiset Brembot on ollut n. 50€ kpl Ad-varaosissa, taitaa olla aika reilusti halvemmat kuin laikat Ford tai Motorcraft logoilla?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Nii-ion multaki menny motonetin levyjä kieroks, mut entä toi edellinen kymysys?.. Eli: Tarkoittaen mitä, jouset ovat -35mm, eli madaltavat kuinka paljon cossussa? Ja jääkö takapää sitten matalammalle?
-Kimmo-
-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Kieroilusta yms:
Ostin 3 kesää sitten xr4 levyt (Motocraft) eteen sierraan Fordilta sekä Fordin palat. Makso kyl ihan vi...sti. (jotain 100e kpl
) Kuitenkin 3. kesä menossa, paloista vielä puolet jäljellä. Ei ravista, ei kitise, ei lahaa.
Summa summarum, palat ja levyt näyttäis kestävät yhtäkauan.
Loppujenlopuksi rahaa varmaan olisi mennyt enemmän tarvike-vehkeiden kanssa tapellessa, kieroitumisen / palojen kulumisen takia.
Aina se halvin ei ole pitemmän päälle paras
Ostin 3 kesää sitten xr4 levyt (Motocraft) eteen sierraan Fordilta sekä Fordin palat. Makso kyl ihan vi...sti. (jotain 100e kpl

Summa summarum, palat ja levyt näyttäis kestävät yhtäkauan.
Loppujenlopuksi rahaa varmaan olisi mennyt enemmän tarvike-vehkeiden kanssa tapellessa, kieroitumisen / palojen kulumisen takia.
Aina se halvin ei ole pitemmän päälle paras

-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Sen mitä cossun alustasta tiedän niin eiks se oli jo valmiiksi vähän matalempi kuin normi sierra??Kiesi kirjoitti:Nii-ion multaki menny motonetin levyjä kieroks, mut entä toi edellinen kymysys?.. Eli: Tarkoittaen mitä, jouset ovat -35mm, eli madaltavat kuinka paljon cossussa? Ja jääkö takapää sitten matalammalle?
-Kimmo-
Eli oletetaan vaikka näin jos cosan alusta olisi vaikka 10mm matalempi kuin normi sierran niin tuo 35mm madallus laskisi cosussa 25mm?
Tuo oletus päti ainakin 440 turbo volvossa..
No viisaammat valaiskoot..

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
- Paikkakunta: Vesanto
Itsellä on ainakin ollut sellainen käsitys, että cossun alusta olisi jo tehtaalta lähtiessään -25mm. Pitäiskö mun sit tilata esim. -15mm cossun jouset, jos haluan laskea sitä vielä vähän alemmas? Ja niitä jäykkyyssäädettäviä 2wd cossun etuiskareita saa edelleenkin tarjota..
-Kimmo-
-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ke Marraskuu 29. 21:19:59 2006
- Paikkakunta: Lahti
Eka postaus foorumille
Ja sit asiaan...
Mitä eri mahdollisuuksia tollasen 2.0i DOHC Sierran jarruja on päivitellä paremmaks ? Autossa ei ole ABS-jarruja (eikä tule)
Itse suunnittelin jossain vaiheessa kun on varaa tilata HiSpecilta Englannista jonkun jarrusarjan esim. 283/24mm levyt ja Ultralite 4-satulat ja niihin käypäset sporttipalat.
Onkohan noiden kanssa leimalla ongelmia, ja vieläkö mahtuu 15" talvialut pyörimään ton kokosilla levyillä
?
Toinen vaihtoehto ois sit ilmeisesti hommata 4wd cossun satulat ja 2wd cossun levyt ja tehdä etujarrut niistä ? Jostain tollasta kuulin. Mua ei vaan Fordin alkuperäisjarrut ole tähänkään asti kamalasti vakuuttaneet...
Takajarruista ja eri vaihtoehdoista ei oikeen ole mulla mitään tietoa. Noilta HiSpecin sivuilta yritin niitä rumpu->levyt konversio kittejä katella mutta olen vissiin vähän puusilmä tai sitten niitä ei kovin häävisti ole tuolla listailtu. Ja mitä sellaiseen sanoisi katsastusmies ?

Ja sit asiaan...
Mitä eri mahdollisuuksia tollasen 2.0i DOHC Sierran jarruja on päivitellä paremmaks ? Autossa ei ole ABS-jarruja (eikä tule)
Itse suunnittelin jossain vaiheessa kun on varaa tilata HiSpecilta Englannista jonkun jarrusarjan esim. 283/24mm levyt ja Ultralite 4-satulat ja niihin käypäset sporttipalat.
Onkohan noiden kanssa leimalla ongelmia, ja vieläkö mahtuu 15" talvialut pyörimään ton kokosilla levyillä

Toinen vaihtoehto ois sit ilmeisesti hommata 4wd cossun satulat ja 2wd cossun levyt ja tehdä etujarrut niistä ? Jostain tollasta kuulin. Mua ei vaan Fordin alkuperäisjarrut ole tähänkään asti kamalasti vakuuttaneet...

Takajarruista ja eri vaihtoehdoista ei oikeen ole mulla mitään tietoa. Noilta HiSpecin sivuilta yritin niitä rumpu->levyt konversio kittejä katella mutta olen vissiin vähän puusilmä tai sitten niitä ei kovin häävisti ole tuolla listailtu. Ja mitä sellaiseen sanoisi katsastusmies ?
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tää on ihan hyvä vaihtoehto.T-Fibby kirjoitti: Toinen vaihtoehto ois sit ilmeisesti hommata 4wd cossun satulat ja 2wd cossun levyt ja tehdä etujarrut niistä ? Jostain tollasta kuulin. Mua ei vaan Fordin alkuperäisjarrut ole tähänkään asti kamalasti vakuuttaneet...![]()
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ke Marraskuu 29. 21:19:59 2006
- Paikkakunta: Lahti
Puhuuko kokemuksen syvä rintaääni ?Hesus kirjoitti:Tää on ihan hyvä vaihtoehto.T-Fibby kirjoitti: Toinen vaihtoehto ois sit ilmeisesti hommata 4wd cossun satulat ja 2wd cossun levyt ja tehdä etujarrut niistä ? Jostain tollasta kuulin. Mua ei vaan Fordin alkuperäisjarrut ole tähänkään asti kamalasti vakuuttaneet...![]()

En tiedä missä hintahaarukassa noi cossun satulat liikkuu, äkkiä voisin kuvitella että toi setti ei tule kamalasti halvemmaksi kuin tilata se uusi paketti Englannista. Sit ois 4-mäntäiset satulatkin

-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Jos käyttää xr4 vertailumallina muutoskatsastuksessa, tarviiko absit? Eikös siinä ollu se 150hv?
Tarviiko pääsylinteri/tehostaja vaihtaa (nyt siis on 1.6l e-max kone)? Eteen ja taakse tulossa siis xr4 vastaavat jarrut (edessä 260mm levyt, xr4 60mm satulat. Taakse xr4 levyt ja satulat). Mikä noiden takalevyjen halkaisija on?
PS. Kellään koneella sierran vertailulappua, jos löytyy nakkaa mailiin.
Tarviiko pääsylinteri/tehostaja vaihtaa (nyt siis on 1.6l e-max kone)? Eteen ja taakse tulossa siis xr4 vastaavat jarrut (edessä 260mm levyt, xr4 60mm satulat. Taakse xr4 levyt ja satulat). Mikä noiden takalevyjen halkaisija on?
PS. Kellään koneella sierran vertailulappua, jos löytyy nakkaa mailiin.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Sultzi kirjoitti:Jos käyttää xr4 vertailumallina muutoskatsastuksessa, tarviiko absit? Eikös siinä ollu se 150hv?
Tarviiko pääsylinteri/tehostaja vaihtaa (nyt siis on 1.6l e-max kone)? Eteen ja taakse tulossa siis xr4 vastaavat jarrut (edessä 260mm levyt, xr4 60mm satulat. Taakse xr4 levyt ja satulat). Mikä noiden takalevyjen halkaisija on?
PS. Kellään koneella sierran vertailulappua, jos löytyy nakkaa mailiin.
Ei tarvii abseja.
ABS/XR4x4 takalevyt on 250mm.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Kummat näistä sopii itselle noiden xr4 satuloiden kanssa?
4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 58mm korkea!. . . . 22-5063 29.30 ???
4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 53mm matala!. . . . 22-5438 35.99 ???
Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?
Edit: Nähtävästi tuo 29,3e maksava on se oikea levy.
4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 58mm korkea!. . . . 22-5063 29.30 ???
4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 53mm matala!. . . . 22-5438 35.99 ???
Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?
Edit: Nähtävästi tuo 29,3e maksava on se oikea levy.
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
Joo se korkea. omaan ruiskusierraan (2.0i-87)laitoin etujarrut 260mm (scorpiosta) ja poljin painui puolet syvemmälle kuin alkuperäisillä.Sultzi kirjoitti:Kummat näistä sopii itselle noiden xr4 satuloiden kanssa?
4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 58mm korkea!. . . . 22-5063 29.30 ???
4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 53mm matala!. . . . 22-5438 35.99 ???
Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?
Edit: Nähtävästi tuo 29,3e maksava on se oikea levy.

-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
- Paikkakunta: Urjala
[quote="Sultzi"]Kummat näistä sopii itselle noiden xr4 satuloiden kanssa?
Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?
quote]
Itse vaihdoin mutta nyt kun se on niin vaihtaisin kylla takaisin jos jaksaisin. Totta että alkuperäisellä (pienemmällä männällä) menee poljin syvemmälle lattiaan, todella hyvin pysahtyy eikä tarvitse hampaat irvessa polkea. Nyt xr4 sylkkä, poljin kova eikä painu paljon pohjaa saa painaa pirun paljon kovempaa ihan kuin ei olisi tehostajaa ollenkaan. Tähän kyllä syynä varmaan fedoron kisapallat joka nurkassa.
Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?
quote]
Itse vaihdoin mutta nyt kun se on niin vaihtaisin kylla takaisin jos jaksaisin. Totta että alkuperäisellä (pienemmällä männällä) menee poljin syvemmälle lattiaan, todella hyvin pysahtyy eikä tarvitse hampaat irvessa polkea. Nyt xr4 sylkkä, poljin kova eikä painu paljon pohjaa saa painaa pirun paljon kovempaa ihan kuin ei olisi tehostajaa ollenkaan. Tähän kyllä syynä varmaan fedoron kisapallat joka nurkassa.
Mondeo
Kilpurit:
Endurance Riesa
Escort RS 2000 r/f
Kilpurit:
Endurance Riesa
Escort RS 2000 r/f
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
- Paikkakunta: Urjala
Totta että alkuperäisellä (pienemmällä männällä) menee poljin syvemmälle lattiaan, todella hyvin pysahtyy eikä tarvitse hampaat irvessa polkea. Nyt xr4 sylkkä (alkuperäinen tehostaja), poljin kova eikä painu paljon pohjaan saa painaa pirun paljon kovempaa ihan kuin ei olisi tehostajaa ollenkaan. Tähän kyllä syynä varmaan fedoron kisapallat joka nurkassa. Ja ehkä liian pieni tehostaja...?Sultzi kirjoitti: Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?
Mondeo
Kilpurit:
Endurance Riesa
Escort RS 2000 r/f
Kilpurit:
Endurance Riesa
Escort RS 2000 r/f
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Vaihdoin tänään 260mm levyt eteen ja takana säily normi 9" rummut. Minua ainakin kävi häiritsemään toi poilkimen liike. Ennen riitti kengänkärjen siirto jaruulle, mutta nut joutuu painaa koko jalalla. Tosin tuntus että tarkempi olis jarrutella kun polkimessa on liikerataa mistä annostella oikea jarruvoima. Itse vaan tykkään napakasta jarrusta... Jos jostain saan sen 260mm levyille tarkoitetun pääsylinterin, niin vaihdan kyllä heti.tomsak kirjoitti:Totta että alkuperäisellä (pienemmällä männällä) menee poljin syvemmälle lattiaan, todella hyvin pysahtyy eikä tarvitse hampaat irvessa polkea. Nyt xr4 sylkkä (alkuperäinen tehostaja), poljin kova eikä painu paljon pohjaan saa painaa pirun paljon kovempaa ihan kuin ei olisi tehostajaa ollenkaan. Tähän kyllä syynä varmaan fedoron kisapallat joka nurkassa. Ja ehkä liian pieni tehostaja...?Sultzi kirjoitti: Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Juu. Kaikkien laippavetarillisten "navat" käy ristiin.Sultzi kirjoitti:Sopiiko cossun navat (tarkoitan niitä mihin vanne kiinnitetään, en laakeripesää) pikkulaippavetareihin? Nuo vielä puuttuvat itseltä, sitten on takajarrut ok.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--