Jarrut & muuta Sierraan liittyvää

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Jarrut & muuta Sierraan liittyvää

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Su Marraskuu 20. 21:24:52 2005

Tollasesta tarttisin vähän tietoa ku tuolla sisarclubilla väitettiin näin:
"Scorpio(ei jäähd)/Sierra/Cosworth 2wd aina samat takasatulat."

Haulla ei löytyny täältä ku mietin et onkohan toi totta, eli siis ostaakko 2wd takajarruhilut, vai kunnostaako jo valmiina olevat scorpio satulat ja hommata cosan navat, palat, ja levyt?? Jarrut olis meinaan tehtävä jos meinaan vihellyksen saada pellin alta kuulumaan..

Kiitos jo etukäteen vastauksista!!
Viimeksi muokannut Kiesi, Ma Tammikuu 9. 15:02:08 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Marraskuu 20. 21:26:57 2005

Totta se on, scorpio takasatulat ovat samat kuin 2wd cossun jos ei ole jäähdytetyt. Samat satulat on myös tavallisessa abs sierrassa ja kutos sierrassa jos on levyt.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Su Marraskuu 20. 21:30:04 2005

Tää on oikeeta meininkiä! Vastaus tulee 30s kysymyksen jättämisestä..
Eli siis saan noista itelleni takajarrut cosan napojen, levyjen, ja palojen hommaamisella?
Entä meneekö siis myös cossun normi jarrupala tohon? Tai tulee varmaan halvemmaksi ostaa suoraan scorpion jarrupalat? Vai onko eroja?

Päteekö sama myös etusatuloiden kohdalla?

Eli siis: ostetaan 2wd Cossun takanavat.
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Marraskuu 20. 21:33:51 2005

Tottkai siihen sopii myös kossun pala kun satula on sama :D Edessä kossussa on 4-mäntä satulat eli ne ovat erit.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Su Marraskuu 20. 21:35:31 2005

Kiitos!
Sain tarvittavat tiedot 2min kuluessa kysymyksen lähettämisestä!

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Marraskuu 21. 10:51:35 2005

Tästähän myö maksetaan :wink:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » La Joulukuu 31. 16:03:47 2005

Jatketaanpas kyselyä. ELI: Jos meinaa katsastaa 2.0i ohc tic:n tarvitsee cossun jarrut, eli absit myös. Kysymys kuuluu: Sopiiko tähän tarkoitukseen -85 2.0i GL scorpiosta löytyvä abs jarrutehostin, vai pitääkö olla cossun oma?

Kiitos jo etukäteen!

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » La Joulukuu 31. 16:09:43 2005

KimmoKorhonen kirjoitti:Jatketaanpas kyselyä. ELI: Jos meinaa katsastaa 2.0i ohc tic:n tarvitsee cossun jarrut, eli absit myös. Kysymys kuuluu: Sopiiko tähän tarkoitukseen -85 2.0i GL scorpiosta löytyvä abs jarrutehostin, vai pitääkö olla cossun oma?

Kiitos jo etukäteen!

-Kimmo-
Itellä 2.0 tic, 4x levyt ja ilman apseja! rekisteriotteessa on kyllä abs, mutta jotenkin sanottuna ettei tarvitse olla käytössä?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Joulukuu 31. 16:10:25 2005

KimmoKorhonen kirjoitti:Jatketaanpas kyselyä. ELI: Jos meinaa katsastaa 2.0i ohc tic:n tarvitsee cossun jarrut, eli absit myös. Kysymys kuuluu: Sopiiko tähän tarkoitukseen -85 2.0i GL scorpiosta löytyvä abs jarrutehostin, vai pitääkö olla cossun oma?

Kiitos jo etukäteen!

-Kimmo-
Scorpion sopii, oon suunnilleen sama, mitään olennaista eroa ei taida olla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » La Joulukuu 31. 16:11:45 2005

Hyvä! Kiitos!!

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Tammikuu 2. 18:49:03 2006

Skorppi kirjoitti:
KimmoKorhonen kirjoitti:Jatketaanpas kyselyä. ELI: Jos meinaa katsastaa 2.0i ohc tic:n tarvitsee cossun jarrut, eli absit myös. Kysymys kuuluu: Sopiiko tähän tarkoitukseen -85 2.0i GL scorpiosta löytyvä abs jarrutehostin, vai pitääkö olla cossun oma?

Kiitos jo etukäteen!

-Kimmo-
Scorpion sopii, oon suunnilleen sama, mitään olennaista eroa ei taida olla.
niin eihän niiden tarvitse kossusta olla, riittää että on vähintään vastaavat.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Ma Tammikuu 9. 15:00:58 2006

Ja sitten vähän toisenlaista kysymystä. Ei liity jarruihin, mutten uutta topikkia viittiny tehä ku niitä muutenkin jo paljon. ELI: Mistä olette ostanu moottorin antureita, ja suunnilleen mihin hintaan. Tohon samaan sierraan pitäs ainakin kaasuläpän asento-anturi uusia, ja mielellään muutkin, mutta ainakin mistä olen kyselly, niin ei tunnu löytyvän. Tuttu soitti Fordillekin, ja niiltä kuulemma poistettu myynnistä?!?

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Tammikuu 9. 17:59:46 2006

Jos se asentoanturi on 5kohmia niin VPV:ltä löytyy ainakin, liittimen joutuu vaihtamaan.

http://www.vpv-motorracing.com/
Viimeksi muokannut SLEI, Ma Tammikuu 9. 18:36:41 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Ma Tammikuu 9. 18:10:45 2006

SLEI kirjoitti:Jos se asentoanturi on 5kohmia niin VPV:ltä löytyy ainakin, liittimen joutuu vaihtamaan.
VPV? En o kattonu paljon on, mut vakio -86 iS se on.
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » To Helmikuu 16. 1:49:30 2006

Ja vielä lisää kysymyksiä.. Eli: käykö cossu 4x4 takanapoihin (siis niihin laakeripesiin mihin tulee satulat kiinni) 2wd satula ja levy? Olis tiedossa kyseiset navat, mutta ensin pitäisi saada tieto sopivuudesta..

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » To Helmikuu 16. 11:40:35 2006

Samaan aiheeseen voisin jarruista kysyä jatkoksi, onko porukalla minkälaisia kokemuksia Motonetin jarrulevyistä Sierraan? Yleensähän paikasta saa ihan kunnon tavaraa, mutta epäilyttää kun on melko halvan tuntuiset (esim. takalevyt 19€/kpl).

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » To Helmikuu 16. 12:01:36 2006

Ite oon motonetistä ostanu iS:ään etulevyt, ja aikalailla vaan kierot tuli ekan "hätä"jarrutuksen yhteydessä.. Kaverilla meni yks kesä kolmet levyt.. Eihän noi tarvikeosat taida koskaan kovin kestäviä olla..

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Helmikuu 16. 12:06:25 2006

Motonetissä on aikonaan ollu hyvin vaihtelevasti eri merkkisiä jarrulevyjä, joskus jopa bremboa. Viime aikoina on tuntunut että myyvät pelkkää paskaa.

Mulla on korppiossa motonetin levyt ja heti meni kieroksi, levyt sorvattiin ja olivat hetken (noin 1000km) hyvät kunnes kieroutuivat uudelleen. Noikin levyt tulivat auton mukana, itse en sieltä enää levyjä ostaisi. Varsinkin kun motonetissä levyt maksaa 29e/kpl ja tarvikeliikkeestä brembot 70e / pari.

Ja tolla mopolla ole koskaan jarruteltu edes kovista nopeuksista. Cossussa on orkkis levyt ja ebc palat ja ei mitään merkkiä kieroutumisesta, vaikka on jarruteltu isoistakin vauhdeista.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » To Helmikuu 16. 13:12:34 2006

Mistä liikkeestä saa brembot 70e/pari?? Mitä muuten maksaa cossun originell levyt? Ja mitä noi ebc palat tuli kustantamaan?

Ja vielä toi mun viimesin kysymys ettei unohdu:
Eli: käykö cossu 4x4 takanapoihin (siis niihin laakeripesiin mihin tulee satulat kiinni) 2wd satula ja levy? Olis tiedossa kyseiset navat, mutta ensin pitäisi saada tieto sopivuudesta..

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Helmikuu 16. 13:35:53 2006

Kiesi kirjoitti:Mistä liikkeestä saa brembot 70e/pari?? Mitä muuten maksaa cossun originell levyt? Ja mitä noi ebc palat tuli kustantamaan?

Ja vielä toi mun viimesin kysymys ettei unohdu:
Eli: käykö cossu 4x4 takanapoihin (siis niihin laakeripesiin mihin tulee satulat kiinni) 2wd satula ja levy? Olis tiedossa kyseiset navat, mutta ensin pitäisi saada tieto sopivuudesta..

-Kimmo-
Turusta varaosamafia tarjosi scorppioon noita bremboja tohon hintaan. Cossun orkkis levyt on jotain 120e/kpl nurkilla, ihan tarkkaa tietoa ei nyt ole. EBC:n palat oli jotain ~90e sporttiautosta.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Helmikuu 16. 13:45:39 2006

jarrulevytkin pitäisi ns ajaa sisään, eli lämmittää ne hitaasti jarruttelemalla lämpimiksi ja antaa hitaasti jäähtyä... jos laittaa uudet levyt ja lähtee ajamaan tekee kovan jarrutuksen ja vesilätäkkö ni jo on kierot....

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Helmikuu 16. 14:07:04 2006

Kiesi kirjoitti:Mistä liikkeestä saa brembot 70e/pari?? Mitä muuten maksaa cossun originell levyt? Ja mitä noi ebc palat tuli kustantamaan?

Ja vielä toi mun viimesin kysymys ettei unohdu:
Eli: käykö cossu 4x4 takanapoihin (siis niihin laakeripesiin mihin tulee satulat kiinni) 2wd satula ja levy? Olis tiedossa kyseiset navat, mutta ensin pitäisi saada tieto sopivuudesta..

-Kimmo-
Itse sain AD-varaosasta karvan yli 100€ Brembon jarrulevyt Mondeo V6:een eli 278mm halk. 24mm paksut ja nelipulttiset navat. Nämä menee tohon DOHC nelariin.
Voin mitata nelarinavat esim. jarrukorvasta vetolaippaan jos siitä on apua?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » To Helmikuu 16. 14:15:17 2006

Joo, kaikki apu hyväksi.. Samankokoisethan noi levyt tossa 2wd/4wd pitäs olla, Mut mietin et kun 4wd on jäähdytetyt, muuttaako toi "napa", vai satula sen kohdan mihin tulee kiinni.. Jos nyt tajusitte.. *tiedä tajusinko itsekään..*
Jos joku vois vielä mitata saman 2wd:stä..

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Helmikuu 16. 20:02:58 2006

Kovasti pritit sanovat passionfordilla että 2wd <-> 4wd takajarrukonversio menee levyjä ja satuloita vaihtamalla, eli muut ois samaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Helmikuu 16. 22:57:37 2006

Skorppi kirjoitti:Kovasti pritit sanovat passionfordilla että 2wd <-> 4wd takajarrukonversio menee levyjä ja satuloita vaihtamalla, eli muut ois samaa.
Näinhän se on!
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Pe Helmikuu 17. 1:04:13 2006

Joo, Kiitoksia TAAS! Palaillaan astialle seuraavan yli hilseen menevän asian kanssa!

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Pe Toukokuu 12. 13:53:26 2006

Lisää tyhmiä kymysyksiä: Foorumilla myynnissä weitecin madallusjouset jotka ovat olleet normi -88 sierrassa. Eli siis käykö nämä myös cossuun??

Kiitoksia taas!

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Toukokuu 12. 14:47:04 2006

Käy, mutta madallus ei ole yhtä paljon, kun normi sierrassa!
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Pe Toukokuu 12. 14:50:10 2006

Tarkoittaen mitä, jouset ovat -35mm, eli madaltavat kuinka paljon cossussa? Ja jääkö takapää sitten matalammalle?

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Toukokuu 12. 16:39:30 2006

Miku kirjoitti:Samaan aiheeseen voisin jarruista kysyä jatkoksi, onko porukalla minkälaisia kokemuksia Motonetin jarrulevyistä Sierraan? .
Ei ole ollut mitään ongelmia, vähän kovemmastakin vauhdista on tullut jarruteltua pitkiä jarrutuksia (eli ovat kyllä päässeet lämpenemäänkin), eikä ole toistaiseksi mennyt kieroiksi.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Toukokuu 12. 18:12:27 2006

Jaakkoki kirjoitti:
Miku kirjoitti:Samaan aiheeseen voisin jarruista kysyä jatkoksi, onko porukalla minkälaisia kokemuksia Motonetin jarrulevyistä Sierraan? .
Ei ole ollut mitään ongelmia, vähän kovemmastakin vauhdista on tullut jarruteltua pitkiä jarrutuksia (eli ovat kyllä päässeet lämpenemäänkin), eikä ole toistaiseksi mennyt kieroiksi.
Kolmet motonetin levyt menny kieroks ja nyt on taas yhet tossa sedanissa. Ei niin laadukkaat ainakaan mun mielestä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Toukokuu 12. 20:18:49 2006

"Kolmet motonetin levyt menny kieroks ja nyt on taas yhet tossa sedanissa. Ei niin laadukkaat ainakaan mun mielestä."

Minkä merkkiset? Viimeksi kun näitä levyjen laatuasioita on käsitelty niin Bradi merkkiset piti olla käypäset tarvikkeet ja sellaiset on joskus Motonetistä tullut ostettua.
Cossun levyn kokoiset Brembot on ollut n. 50€ kpl Ad-varaosissa, taitaa olla aika reilusti halvemmat kuin laikat Ford tai Motorcraft logoilla?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » La Toukokuu 13. 4:37:40 2006

Nii-ion multaki menny motonetin levyjä kieroks, mut entä toi edellinen kymysys?.. Eli: Tarkoittaen mitä, jouset ovat -35mm, eli madaltavat kuinka paljon cossussa? Ja jääkö takapää sitten matalammalle?

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Toukokuu 15. 17:36:33 2006

Kieroilusta yms:

Ostin 3 kesää sitten xr4 levyt (Motocraft) eteen sierraan Fordilta sekä Fordin palat. Makso kyl ihan vi...sti. (jotain 100e kpl ;)) Kuitenkin 3. kesä menossa, paloista vielä puolet jäljellä. Ei ravista, ei kitise, ei lahaa.

Summa summarum, palat ja levyt näyttäis kestävät yhtäkauan.
Loppujenlopuksi rahaa varmaan olisi mennyt enemmän tarvike-vehkeiden kanssa tapellessa, kieroitumisen / palojen kulumisen takia.

Aina se halvin ei ole pitemmän päälle paras :)

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Toukokuu 15. 19:37:05 2006

Kiesi kirjoitti:Nii-ion multaki menny motonetin levyjä kieroks, mut entä toi edellinen kymysys?.. Eli: Tarkoittaen mitä, jouset ovat -35mm, eli madaltavat kuinka paljon cossussa? Ja jääkö takapää sitten matalammalle?

-Kimmo-
Sen mitä cossun alustasta tiedän niin eiks se oli jo valmiiksi vähän matalempi kuin normi sierra??

Eli oletetaan vaikka näin jos cosan alusta olisi vaikka 10mm matalempi kuin normi sierran niin tuo 35mm madallus laskisi cosussa 25mm?

Tuo oletus päti ainakin 440 turbo volvossa..

No viisaammat valaiskoot.. :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Ma Toukokuu 29. 9:43:08 2006

Itsellä on ainakin ollut sellainen käsitys, että cossun alusta olisi jo tehtaalta lähtiessään -25mm. Pitäiskö mun sit tilata esim. -15mm cossun jouset, jos haluan laskea sitä vielä vähän alemmas? Ja niitä jäykkyyssäädettäviä 2wd cossun etuiskareita saa edelleenkin tarjota..

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Ti Syyskuu 5. 21:51:46 2006

Kiitoksia kaikille auttaneille/osia myyneille, auto nipussa ja leimattu ilman valituksia!

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 4. 23:37:49 2006

Nostellaas vanhaa.

Potilaana tavallinen ilman abseja oleva 2.0i dohc Sierra -89 9" rummuilla, mitä kaikkea tarvii pakosta vaihtaa että saan muutettua absillisen/kutosen/scorpion levyt rumpujen tilelle?

T-Fibby
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Marraskuu 29. 21:19:59 2006
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja T-Fibby » Ti Joulukuu 5. 6:49:40 2006

Eka postaus foorumille :wink:

Ja sit asiaan...

Mitä eri mahdollisuuksia tollasen 2.0i DOHC Sierran jarruja on päivitellä paremmaks ? Autossa ei ole ABS-jarruja (eikä tule)

Itse suunnittelin jossain vaiheessa kun on varaa tilata HiSpecilta Englannista jonkun jarrusarjan esim. 283/24mm levyt ja Ultralite 4-satulat ja niihin käypäset sporttipalat.

Onkohan noiden kanssa leimalla ongelmia, ja vieläkö mahtuu 15" talvialut pyörimään ton kokosilla levyillä :roll: ?

Toinen vaihtoehto ois sit ilmeisesti hommata 4wd cossun satulat ja 2wd cossun levyt ja tehdä etujarrut niistä ? Jostain tollasta kuulin. Mua ei vaan Fordin alkuperäisjarrut ole tähänkään asti kamalasti vakuuttaneet... :lol:

Takajarruista ja eri vaihtoehdoista ei oikeen ole mulla mitään tietoa. Noilta HiSpecin sivuilta yritin niitä rumpu->levyt konversio kittejä katella mutta olen vissiin vähän puusilmä tai sitten niitä ei kovin häävisti ole tuolla listailtu. Ja mitä sellaiseen sanoisi katsastusmies ?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Joulukuu 5. 8:57:13 2006

T-Fibby kirjoitti: Toinen vaihtoehto ois sit ilmeisesti hommata 4wd cossun satulat ja 2wd cossun levyt ja tehdä etujarrut niistä ? Jostain tollasta kuulin. Mua ei vaan Fordin alkuperäisjarrut ole tähänkään asti kamalasti vakuuttaneet... :lol:
Tää on ihan hyvä vaihtoehto.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

T-Fibby
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Marraskuu 29. 21:19:59 2006
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja T-Fibby » Ti Joulukuu 5. 9:17:34 2006

Hesus kirjoitti:
T-Fibby kirjoitti: Toinen vaihtoehto ois sit ilmeisesti hommata 4wd cossun satulat ja 2wd cossun levyt ja tehdä etujarrut niistä ? Jostain tollasta kuulin. Mua ei vaan Fordin alkuperäisjarrut ole tähänkään asti kamalasti vakuuttaneet... :lol:
Tää on ihan hyvä vaihtoehto.
Puhuuko kokemuksen syvä rintaääni ? 8) Tuleeko noilla jarruista selvästi paremmat jos hommaa vaikka uudet uritetut & poratut 2-vetoseen tarkoitetut levyt, kunnostetut 4wd:n satulat (1-mäntäiset ?) ja jotkut "sporttipalat" ?

En tiedä missä hintahaarukassa noi cossun satulat liikkuu, äkkiä voisin kuvitella että toi setti ei tule kamalasti halvemmaksi kuin tilata se uusi paketti Englannista. Sit ois 4-mäntäiset satulatkin :twisted:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 14. 18:14:08 2006

Jos käyttää xr4 vertailumallina muutoskatsastuksessa, tarviiko absit? Eikös siinä ollu se 150hv?

Tarviiko pääsylinteri/tehostaja vaihtaa (nyt siis on 1.6l e-max kone)? Eteen ja taakse tulossa siis xr4 vastaavat jarrut (edessä 260mm levyt, xr4 60mm satulat. Taakse xr4 levyt ja satulat). Mikä noiden takalevyjen halkaisija on?

PS. Kellään koneella sierran vertailulappua, jos löytyy nakkaa mailiin.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Joulukuu 14. 21:57:49 2006

Sultzi kirjoitti:Jos käyttää xr4 vertailumallina muutoskatsastuksessa, tarviiko absit? Eikös siinä ollu se 150hv?

Tarviiko pääsylinteri/tehostaja vaihtaa (nyt siis on 1.6l e-max kone)? Eteen ja taakse tulossa siis xr4 vastaavat jarrut (edessä 260mm levyt, xr4 60mm satulat. Taakse xr4 levyt ja satulat). Mikä noiden takalevyjen halkaisija on?

PS. Kellään koneella sierran vertailulappua, jos löytyy nakkaa mailiin.

Ei tarvii abseja.

ABS/XR4x4 takalevyt on 250mm.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Joulukuu 15. 13:37:34 2006

Kummat näistä sopii itselle noiden xr4 satuloiden kanssa?

4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 58mm korkea!. . . . 22-5063 29.30 ???
4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 53mm matala!. . . . 22-5438 35.99 ???

Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?

Edit: Nähtävästi tuo 29,3e maksava on se oikea levy.

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Joulukuu 15. 17:27:34 2006

Sultzi kirjoitti:Kummat näistä sopii itselle noiden xr4 satuloiden kanssa?

4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 58mm korkea!. . . . 22-5063 29.30 ???
4x4/ABS Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø26cm ja 53mm matala!. . . . 22-5438 35.99 ???

Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?

Edit: Nähtävästi tuo 29,3e maksava on se oikea levy.
Joo se korkea. omaan ruiskusierraan (2.0i-87)laitoin etujarrut 260mm (scorpiosta) ja poljin painui puolet syvemmälle kuin alkuperäisillä.
:cry:

tomsak
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja tomsak » Pe Joulukuu 15. 20:50:08 2006

[quote="Sultzi"]Kummat näistä sopii itselle noiden xr4 satuloiden kanssa?


Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?

quote]

Itse vaihdoin mutta nyt kun se on niin vaihtaisin kylla takaisin jos jaksaisin. Totta että alkuperäisellä (pienemmällä männällä) menee poljin syvemmälle lattiaan, todella hyvin pysahtyy eikä tarvitse hampaat irvessa polkea. Nyt xr4 sylkkä, poljin kova eikä painu paljon pohjaa saa painaa pirun paljon kovempaa ihan kuin ei olisi tehostajaa ollenkaan. Tähän kyllä syynä varmaan fedoron kisapallat joka nurkassa.
Mondeo
Kilpurit:
Endurance Riesa
Escort RS 2000 r/f

tomsak
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja tomsak » Pe Joulukuu 15. 20:51:20 2006

Sultzi kirjoitti: Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?
Totta että alkuperäisellä (pienemmällä männällä) menee poljin syvemmälle lattiaan, todella hyvin pysahtyy eikä tarvitse hampaat irvessa polkea. Nyt xr4 sylkkä (alkuperäinen tehostaja), poljin kova eikä painu paljon pohjaan saa painaa pirun paljon kovempaa ihan kuin ei olisi tehostajaa ollenkaan. Tähän kyllä syynä varmaan fedoron kisapallat joka nurkassa. Ja ehkä liian pieni tehostaja...?
Mondeo
Kilpurit:
Endurance Riesa
Escort RS 2000 r/f

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Joulukuu 18. 21:10:11 2006

tomsak kirjoitti:
Sultzi kirjoitti: Kannattaako hankkia jarrupääsylinteri myös xr4:sen? Tarviiko tehostaja vaihtaa?
Totta että alkuperäisellä (pienemmällä männällä) menee poljin syvemmälle lattiaan, todella hyvin pysahtyy eikä tarvitse hampaat irvessa polkea. Nyt xr4 sylkkä (alkuperäinen tehostaja), poljin kova eikä painu paljon pohjaan saa painaa pirun paljon kovempaa ihan kuin ei olisi tehostajaa ollenkaan. Tähän kyllä syynä varmaan fedoron kisapallat joka nurkassa. Ja ehkä liian pieni tehostaja...?
Vaihdoin tänään 260mm levyt eteen ja takana säily normi 9" rummut. Minua ainakin kävi häiritsemään toi poilkimen liike. Ennen riitti kengänkärjen siirto jaruulle, mutta nut joutuu painaa koko jalalla. Tosin tuntus että tarkempi olis jarrutella kun polkimessa on liikerataa mistä annostella oikea jarruvoima. Itse vaan tykkään napakasta jarrusta... Jos jostain saan sen 260mm levyille tarkoitetun pääsylinterin, niin vaihdan kyllä heti.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Tammikuu 2. 18:20:40 2007

Sopiiko cossun navat (tarkoitan niitä mihin vanne kiinnitetään, en laakeripesää) pikkulaippavetareihin? Nuo vielä puuttuvat itseltä, sitten on takajarrut ok.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 2. 18:34:45 2007

Sultzi kirjoitti:Sopiiko cossun navat (tarkoitan niitä mihin vanne kiinnitetään, en laakeripesää) pikkulaippavetareihin? Nuo vielä puuttuvat itseltä, sitten on takajarrut ok.
Juu. Kaikkien laippavetarillisten "navat" käy ristiin.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Vastaa Viestiin