Coolerikennoa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Coolerikennoa

Viesti Kirjoittaja Arska » To Toukokuu 18. 22:36:14 2006

Eli mistä sitä saa? Ihan kunnollista siis ja päätylevyjen kanssa ettei itse tarvitse niiden kanssa turata. Tiedän kyllä mistä saa hirveen ajettua kuorma-auton kennoa, sitä ei tarvitse kertoa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Toukokuu 18. 23:28:43 2006

RTO-tuonti myy kennoja. Sieltä olen tilannu.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Toukokuu 19. 7:25:17 2006

Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Toukokuu 19. 7:44:15 2006

Eiköhän Raatikainenkin myy.. jos hinnasta sovitaan :P
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Toukokuu 19. 11:01:18 2006

qreippi kirjoitti:Eiköhän Raatikainenkin myy.. jos hinnasta sovitaan :P
Raatikainen tekee kennonsa itse profiiliputkiaihiosta. Kannattaa mielummin käyttää perinteistä sisärivotettua kennoa.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Toukokuu 19. 13:10:42 2006

rikke kirjoitti:
qreippi kirjoitti:Eiköhän Raatikainenkin myy.. jos hinnasta sovitaan :P
Raatikainen tekee kennonsa itse profiiliputkiaihiosta. Kannattaa mielummin käyttää perinteistä sisärivotettua kennoa.
eikai se kennoja ite tee, lyhentää/kaventaa ja hitsaa päädyt. Ei tainnu raatikainen keretä ny tekee coolereita, mut ainaha kannattaa kysyä.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Toukokuu 20. 0:41:19 2006

ytte kirjoitti:
rikke kirjoitti:
qreippi kirjoitti:Eiköhän Raatikainenkin myy.. jos hinnasta sovitaan :P
Raatikainen tekee kennonsa itse profiiliputkiaihiosta. Kannattaa mielummin käyttää perinteistä sisärivotettua kennoa.
eikai se kennoja ite tee, lyhentää/kaventaa ja hitsaa päädyt. Ei tainnu raatikainen keretä ny tekee coolereita, mut ainaha kannattaa kysyä.
uskoo ken tahtoo, toki asian voi myös varmistaa :wink:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Toukokuu 20. 9:47:30 2006

rikke kirjoitti:
ytte kirjoitti:
rikke kirjoitti: Raatikainen tekee kennonsa itse profiiliputkiaihiosta. Kannattaa mielummin käyttää perinteistä sisärivotettua kennoa.
eikai se kennoja ite tee, lyhentää/kaventaa ja hitsaa päädyt. Ei tainnu raatikainen keretä ny tekee coolereita, mut ainaha kannattaa kysyä.
uskoo ken tahtoo, toki asian voi myös varmistaa :wink:
Näinpä. Täällä kannata kaikkee sokeesti uskoo :wink:

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Toukokuu 20. 12:38:21 2006

rikke kirjoitti:
ytte kirjoitti:
rikke kirjoitti: Raatikainen tekee kennonsa itse profiiliputkiaihiosta. Kannattaa mielummin käyttää perinteistä sisärivotettua kennoa.
eikai se kennoja ite tee, lyhentää/kaventaa ja hitsaa päädyt. Ei tainnu raatikainen keretä ny tekee coolereita, mut ainaha kannattaa kysyä.
uskoo ken tahtoo, toki asian voi myös varmistaa :wink:
Itse teetätin nimenomaan Raatikaisella aikanaan coolerin. Se profiili on SISÄRIVOITETTUA. Taitaa jossain olla vielä pala sitä tallella.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Toukokuu 20. 15:22:46 2006

ckolli kirjoitti:
rikke kirjoitti:
ytte kirjoitti: eikai se kennoja ite tee, lyhentää/kaventaa ja hitsaa päädyt. Ei tainnu raatikainen keretä ny tekee coolereita, mut ainaha kannattaa kysyä.
uskoo ken tahtoo, toki asian voi myös varmistaa :wink:
Itse teetätin nimenomaan Raatikaisella aikanaan coolerin. Se profiili on SISÄRIVOITETTUA. Taitaa jossain olla vielä pala sitä tallella.
En moiti raatikaisen coolereita, ovat ainaki paineenkestoltaan huippuluokkaa ja ilmeisesti jäähdytystehokin on hyvä. Mutta Kuten aiemmin sanoin, tekee kennonsa itse ja tästä syystä väärä paikka valmista tehaskennoa hakevalle.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Toukokuu 21. 13:31:05 2006

Veli tilas raatikaiselta kuukaus sitten coolerin ja ihan samaa kennoa oli kun muutkin. Toisen päädyn pillit oli hitsattu uudestaan koska oli kavennettu.

http://img.photobucket.com/albums/v655/ ... 8Small.jpg
tuossa siiven cooleri.

http://i6.photobucket.com/albums/y227/J ... Medium.jpg
oma kenno.

http://www.sporttiauto.com/tuotteet/muu ... tercooler/
kumpikin on sisältä samanlaisia kun nämä.

Sitähän ei taas tiedä millasia se on ennen tehny :roll:

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Toukokuu 21. 15:08:58 2006

Niin, siis Raatikainen on "joskus" aikojen alussa tehnyt kennonsa itse mutta ainakin nykyään on ihan kunnollista sisärivoituksella olevaa. Mulla oli yks sen tekemä cooleri vuodelta 1990 niin se oli sitä homemadea.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Su Toukokuu 21. 20:25:44 2006

Jopas on monenlaista tietoa raatikaisesta. Pari kuukautta sitte ku mietin ostaisko valmiin vai tekiskö ite kyselin raatikaiselta myös cooleria ja valmistustapaa. Sillon kehu tekevänsä kennon profiiliaihioista mittojen mukaan. Annan periks, tekee ilmeisesti tilanteen mukaan molempia malleja.

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » To Toukokuu 25. 15:50:23 2006

rikke kirjoitti:Jopas on monenlaista tietoa raatikaisesta. Pari kuukautta sitte ku mietin ostaisko valmiin vai tekiskö ite kyselin raatikaiselta myös cooleria ja valmistustapaa. Sillon kehu tekevänsä kennon profiiliaihioista mittojen mukaan. Annan periks, tekee ilmeisesti tilanteen mukaan molempia malleja.
niinpä.kaverilta löytyy kyllä hyllystä juuri tota raatikaisen profiilia joku 6 metriä.eli sitä ovaali putkea juuri mistä pätkii mittojen mukaan.

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » Pe Kesäkuu 9. 22:25:48 2006

Sivutaan vähän aihetta toiselta kantilta. Ahdasta on konehuoneessa ja siitä syystä tiedustelen kuinka ohutta kennoa on tarjolla? "Normi" 2-rivinen, mitä monesti näkee orkkiskennoina suoraan tehtaan jäljiltä on liian paksu. Puolet siitä eli yksirivinen riittäisi itselle, korkeudessa on tilaa kyllä, jotta saisi riittävästi tilavuutta. Yhdistelmä cooleri, jäähdytin ja sähköflekti on pienimmillään karvan vaille 200mm 3-rivisellä jäähdyttimella. Saisi edes 20-40mm pois paksuudesta... :(

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » La Kesäkuu 10. 15:23:55 2006

9000 turbo saabin välijäähdytin on aika ohut, se voisi mahtua..(valitettavasti muovipäädyillä)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Kesäkuu 10. 20:12:48 2006

Remppa kirjoitti:Sivutaan vähän aihetta toiselta kantilta. Ahdasta on konehuoneessa ja siitä syystä tiedustelen kuinka ohutta kennoa on tarjolla? "Normi" 2-rivinen, mitä monesti näkee orkkiskennoina suoraan tehtaan jäljiltä on liian paksu. Puolet siitä eli yksirivinen riittäisi itselle, korkeudessa on tilaa kyllä, jotta saisi riittävästi tilavuutta. Yhdistelmä cooleri, jäähdytin ja sähköflekti on pienimmillään karvan vaille 200mm 3-rivisellä jäähdyttimella. Saisi edes 20-40mm pois paksuudesta... :(
T4 Volvossa näytti kaverilla olevan alkuper. cooleri todella ohutta kennoa..Tuli vaan mieleen
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vastaa Viestiin