2.0i ohc ja viilaaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

minkeo
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
Paikkakunta: Mikkeli

2.0i ohc ja viilaaminen

Viesti Kirjoittaja minkeo » Ti Kesäkuu 6. 0:54:59 2006

Ohc:n virittämisestähän löytyy searchilla vaikka kuinka paljon infoo,mutta nyt samaan kansiin infoo. Elikkä tarkoitus olisi joskus hamaassa tulevaisuudessa kyhätä edellä mainitusta myllystä jotain,mahdollisesti jopa tehokasta :shock: pannua. tarkoitus olisi käyttää alkup.ruiskua ja pitäytyä vaparissa.Ja budjetti ratkaisuja eli vakio kampura,saabin veivit,kuplan mahlet,kannen kevyt työstö,virinokka.Minkälaisia rajoja tuo ruisku asettaa tehon suhteen? +kaikki muu info tervetullutta,kiitos etukäteen.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Kesäkuu 6. 6:56:35 2006

Jos koneesta on tarkoitus ottaa vaparina tehoa, niin Mahlet jättäisin kyllä melkein kauppaan, koska eivät juuri tykkää kierroksista.

Sitten ruisku asettaa omat rajansa, mutta korjaantuu päivittämällä MegaSquirtiin.

Kannattaa lukea myös tämä opas!
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Ti Kesäkuu 6. 8:54:38 2006

En tiedä miten se pitäis tehdä tai miten tehokaan haluat mutta..

Mulla oli viime kesälle vakio alakerta ajettu juuri sisään eli 270tkm pohjalla. Siihen tehtiin kansi normaaleilla venttiileillä, nokka oli kent cams 134. Samalla tuli vakio ruisku kaasarin tilalle. Siitä tuli 130hv ja vääntö oli 170nm.

Nyt on yläkerta sama. Alakerta ei kestänyt joten se uusittiin. Kuplan 92:set mahlet, ne kestää vakio käytössä koska ei ole aikomus kierrättää konetta. Cvh koneen veivit, ja iskua pidennetty niin paljon kun saa. Eli tilavuudeksi tulee yli 2l. Se paljonko tästä tulee selviää varmaan tällä viikolla. Tavoitteena 140.

Ens vuonna sitten ahdinta. Sillä olis tavoite 200 hv. Paineita ei nostella yli 0,5, koska ei ole tarvetta, eikä ne männät kestä. Sen tehot selviää ens vuonna. Joskus voi olla että tulee joku uusi ruisku, ehkä mega tai joku muu.

Ja budjetista sen verran että joka vuosi on hävinny tililtä 1000e.

Että näin meillä.

minkeo
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja minkeo » Ti Kesäkuu 6. 12:36:45 2006

Kyllä tota Hamillin opasta on tullut selailtua,siinä muun muassa mainittiin että 1600 diiseli fiestan veivi ja 2.8 kutvosen mäntä yhdistelmä pitäis kestää jos kiekat pidetään alle 7500rpm,pitääkö paikkaansa?Mitenkä öljyn kierron kanssa kuinka pitkälle vakio roippeet riittää?

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Kesäkuu 6. 15:49:09 2006

Mahlet kestää kyllä katu-ajossa, mutta rajotin kannattaa laittaa esim. 7000.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Kesäkuu 6. 16:19:18 2006

Kupla Mahle + Saab kanki kestää kyllä hieman enemmän ku 7000rpm. Siinä on ihan järkevä paketti alakertaan. Ite heivaisin vakio ruiskun niin kauas ku pippuri kasvaa ja laittaisin 45 tai 48 weberit. Toinen vaihtoehto on läppärungot.

edit: MS on sit semmonen hyvä budjetti ratkaisu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Rebo
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Maaliskuu 5. 20:46:08 2004
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Rebo » Ti Kesäkuu 6. 19:16:35 2006

Vilkki kirjoitti:En tiedä miten se pitäis tehdä tai miten tehokaan haluat mutta..

Mulla oli viime kesälle vakio alakerta ajettu juuri sisään eli 270tkm pohjalla. Siihen tehtiin kansi normaaleilla venttiileillä, nokka oli kent cams 134. Samalla tuli vakio ruisku kaasarin tilalle. Siitä tuli 130hv ja vääntö oli 170nm.

Nyt on yläkerta sama. Alakerta ei kestänyt joten se uusittiin. Kuplan 92:set mahlet, ne kestää vakio käytössä koska ei ole aikomus kierrättää konetta. Cvh koneen veivit, ja iskua pidennetty niin paljon kun saa. Eli tilavuudeksi tulee yli 2l. Se paljonko tästä tulee selviää varmaan tällä viikolla. Tavoitteena 140.

Ens vuonna sitten ahdinta. Sillä olis tavoite 200 hv. Paineita ei nostella yli 0,5, koska ei ole tarvetta, eikä ne männät kestä. Sen tehot selviää ens vuonna. Joskus voi olla että tulee joku uusi ruisku, ehkä mega tai joku muu.

Ja budjetista sen verran että joka vuosi on hävinny tililtä 1000e.

Että näin meillä.
Saanen olla hieman eri mieltä:

Kupla-mahlet on itsellä kestänyt saab-kankien kanssa 1.4 bar ahtoa. Ainakin ensimmäiset 10 000km, revitty on riittävästi, laihallakin käynyt@1.2 bar. puristus ~9:1. Vakio laakereilla yms...
Sierra cosworth 2wd
Ex: Sierra 3d 2.0 tic -84
Ex: Bmw M5
#1196

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Ke Kesäkuu 7. 21:36:21 2006

Rebo kirjoitti:
Vilkki kirjoitti:En tiedä miten se pitäis tehdä tai miten tehokaan haluat mutta..

Mulla oli viime kesälle vakio alakerta ajettu juuri sisään eli 270tkm pohjalla. Siihen tehtiin kansi normaaleilla venttiileillä, nokka oli kent cams 134. Samalla tuli vakio ruisku kaasarin tilalle. Siitä tuli 130hv ja vääntö oli 170nm.

Nyt on yläkerta sama. Alakerta ei kestänyt joten se uusittiin. Kuplan 92:set mahlet, ne kestää vakio käytössä koska ei ole aikomus kierrättää konetta. Cvh koneen veivit, ja iskua pidennetty niin paljon kun saa. Eli tilavuudeksi tulee yli 2l. Se paljonko tästä tulee selviää varmaan tällä viikolla. Tavoitteena 140.

Ens vuonna sitten ahdinta. Sillä olis tavoite 200 hv. Paineita ei nostella yli 0,5, koska ei ole tarvetta, eikä ne männät kestä. Sen tehot selviää ens vuonna. Joskus voi olla että tulee joku uusi ruisku, ehkä mega tai joku muu.

Ja budjetista sen verran että joka vuosi on hävinny tililtä 1000e.

Että näin meillä.
Saanen olla hieman eri mieltä:

Kupla-mahlet on itsellä kestänyt saab-kankien kanssa 1.4 bar ahtoa. Ainakin ensimmäiset 10 000km, revitty on riittävästi, laihallakin käynyt@1.2 bar. puristus ~9:1. Vakio laakereilla yms...

Joo o.. kaverilla 2kisaa ajettu jm-escortti n.11 puristus suhde ja kaikissa neljässä männässä hiushalkeema päässä..

Noista kupla mahleista kuulee tosi ristiriitasta juttua joillain tuntuu kestävän mitä vaan ja toisilla ei yhtään mitään.

En tiedä onko sitten laadussa heittoja noin paljon vai mikä on mutta kannattaa harkita tarkkaan käyttääkö vai ei :)

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ke Kesäkuu 7. 22:09:13 2006

Mulla oli varaosa autossa kuplan mahlet en ole varma paljon ajettu mutta tietääkseni ainakin pari kesää 2.0 ohc IHI Rhb6 turbolla painetta 1.4bar teho oli +200 mitään muita vikoja ei ollut muuta kuin yhdessä männässä 1 rengas (ylin) jumissa paineet viheltän siintä ohi...

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Kesäkuu 7. 22:39:06 2006

qreippi kirjoitti:Mahlet kestää kyllä katu-ajossa, mutta rajotin kannattaa laittaa esim. 7000.
Ei pidä yleistää, riippuu vähän mitä mahleja sinne pellin alle työntää.
Kisakäyttöön löytyy loistavia mahleja ja kestävät myös kierrätystä.
#6
Escort -75

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Kesäkuu 7. 22:53:57 2006

Varmaan just puhuttu pelkistä kuplamahleista.

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » To Kesäkuu 8. 0:11:11 2006

ytte kirjoitti:Varmaan just puhuttu pelkistä kuplamahleista.
Kyllä mä ainakin tarkoitin niitä. Ostettu Keiteleen koneesta, sieltä mistä halvalla saa. Siis jos kysyjä haluaa sellaista budjettikonetta, niin näitä voi oman harkintansa mukaan käyttää.

Pahoittelen sitä että polkaisin muurahaispesää aloittamalla keskustelua näistä tunteita pintaan nostattavista männistä. "Kuplan mahle mäntä"- aiheita ja keskustelua täältä varmaan löytyykin jo vaikka kuinka.

Varmaan tiesittekin että BMW käyttää alkuperäisasennuksena mahlen mäntiä. Ainakin noissa vanhemmissa on.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Kesäkuu 8. 6:47:10 2006

Vilkki kirjoitti:
ytte kirjoitti:Varmaan just puhuttu pelkistä kuplamahleista.
Kyllä mä ainakin tarkoitin niitä. Ostettu Keiteleen koneesta, sieltä mistä halvalla saa. Siis jos kysyjä haluaa sellaista budjettikonetta, niin näitä voi oman harkintansa mukaan käyttää.

Pahoittelen sitä että polkaisin muurahaispesää aloittamalla keskustelua näistä tunteita pintaan nostattavista männistä. "Kuplan mahle mäntä"- aiheita ja keskustelua täältä varmaan löytyykin jo vaikka kuinka.

Varmaan tiesittekin että BMW käyttää alkuperäisasennuksena mahlen mäntiä. Ainakin noissa vanhemmissa on.
No mitkäs ne siellä iS:n koneessa vakiona on?

Vastaus: Mahlet :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Kesäkuu 8. 13:45:50 2006

qreippi kirjoitti:
Vilkki kirjoitti:
ytte kirjoitti:Varmaan just puhuttu pelkistä kuplamahleista.
Kyllä mä ainakin tarkoitin niitä. Ostettu Keiteleen koneesta, sieltä mistä halvalla saa. Siis jos kysyjä haluaa sellaista budjettikonetta, niin näitä voi oman harkintansa mukaan käyttää.

Pahoittelen sitä että polkaisin muurahaispesää aloittamalla keskustelua näistä tunteita pintaan nostattavista männistä. "Kuplan mahle mäntä"- aiheita ja keskustelua täältä varmaan löytyykin jo vaikka kuinka.

Varmaan tiesittekin että BMW käyttää alkuperäisasennuksena mahlen mäntiä. Ainakin noissa vanhemmissa on.
No mitkäs ne siellä iS:n koneessa vakiona on?

Vastaus: Mahlet :wink:
Eikös siellä KS:kin ole ollut :D Juu, ei noi vakio männät paljoo yli 7000rpm kestä. Ovat aika painavat ja veivisuhdekkin on niillä melko huono. Vaparista kun pitää melkein kieroksilla ne tehot tehdä.

Dieseli voortin kankee ja sinne sopivaa mäntää vaikka wisecolta, tai sit wiseco crown yhdistelmä joita saa aika halvalla.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Kesäkuu 8. 15:30:04 2006

no kyllä se wiseco/ crower pakettikin 1000e melkein maksaa.

on mullakin vapareissa ja turboissa ollut vw mahleja ja hyvin kestäny kymmeniä tuhansia kilometreja.nähnyt olen kyllä niitä haljenneitakin jollakin. kilpakoneet on kierrättämisen puolesta eri juttu kun kokoajan ajetaan kovilla kierroksilla, jos hyvän tekee niin silloin wisecoa sisään. mutta katuautoa ei taida tulla laulatettua kokoajan seittemäätonnia niin vw/saab yhdistelmäkin ajaa asiansa, ja tietysti seokset kohallaan..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 8. 16:37:21 2006

Mulla olis yhet PO:n kanget ja yhet eaglet hyllyssä. Jos jotakuta kiinnostaa. Hinnat löytyy myydäänosiosta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Kesäkuu 8. 16:49:36 2006

qreippi kirjoitti:Mahlet kestää kyllä katu-ajossa, mutta rajotin kannattaa laittaa esim. 7000.
Miksi vitussa pitää saada kone kiertämään katukäytössä muutenkaan yli 7000?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 8. 16:52:26 2006

ohc kirjoitti:
qreippi kirjoitti:Mahlet kestää kyllä katu-ajossa, mutta rajotin kannattaa laittaa esim. 7000.
Miksi vitussa pitää saada kone kiertämään katukäytössä muutenkaan yli 7000?
Riippuu mihin tarkoitukseen sä auton rakennat. Mun vastaus tohon on se ettei se paskakasa kuullostais mummon vanhalta taunukselta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Kesäkuu 8. 17:01:59 2006

jesus48 kirjoitti:
ohc kirjoitti:
qreippi kirjoitti:Mahlet kestää kyllä katu-ajossa, mutta rajotin kannattaa laittaa esim. 7000.
Miksi vitussa pitää saada kone kiertämään katukäytössä muutenkaan yli 7000?
Riippuu mihin tarkoitukseen sä auton rakennat. Mun vastaus tohon on se ettei se paskakasa kuullostais mummon vanhalta taunukselta.
Pointti oli se että kyllä siitä koneesta saa tehoa vähemmilläkin kierroksilla. Tietysti jos nuo äänet on pääasia koko virityksessä niin mikäs siinä sitten.

OT:
Mulla oli tehopiikki tuossa vanhassa koneessa kierroksilla 5800 ja tehoa 137hv (1.6ohc), eli tehoa koneessa 2x enemmän verrattuna vakioon ja silti miellyttävä ajella eikä mikään sirkkeli jossa tehot 7000:n paremmalla puolella.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 8. 18:06:41 2006

ohc kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
ohc kirjoitti: Miksi vitussa pitää saada kone kiertämään katukäytössä muutenkaan yli 7000?
Riippuu mihin tarkoitukseen sä auton rakennat. Mun vastaus tohon on se ettei se paskakasa kuullostais mummon vanhalta taunukselta.
Pointti oli se että kyllä siitä koneesta saa tehoa vähemmilläkin kierroksilla. Tietysti jos nuo äänet on pääasia koko virityksessä niin mikäs siinä sitten.

OT:
Mulla oli tehopiikki tuossa vanhassa koneessa kierroksilla 5800 ja tehoa 137hv (1.6ohc), eli tehoa koneessa 2x enemmän verrattuna vakioon ja silti miellyttävä ajella eikä mikään sirkkeli jossa tehot 7000:n paremmalla puolella.
nyt puhutaankin "katuautoista"..ts minä puhun..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin